Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 08/25/23 in all areas
-
Incercare facuta la recomandarea unui dealer de EBC. Intentia mea a fost sa merg pe Red Stuff, cu duritate intre Green si Yellow. Raman vazut daca intuitia mea a fost mai buna decat recomandarea omului. De precizat ca tipul chiar e pasionat, am discutat mult cu el, chiar mi-a dat Yellow la pret de Red, doar ca sa ma convinga ... Buuunnnn ! Sa revenim la "patrupedele" din orgada ! Momentan Naluca e la doctor (vopsitorie). Am dus-o Luni, posibil sa o recuperez la final de saptamana. Protagonistul postari este, prin eliminare, BEE ! Cand am schimbat turbina, mr. Mircea nu a avut de lucru si mi-a aratat ca radiatorul de racire lichid avea o ... deformare ... ciudata. La momentul respectiv am cautat imediat radiator de schimb, dupa care am zis ca ma agit cand/daca da semne de buba. Spre final de Iulie au aparut si semnele de buba. La mers lejer, prin Sibiu, am simtit mirosul tipic de antigel. Dupa episodul respectiv potrbagajul a fost dotat, preventiv, cu 2 litri de solutie antigel si inca 5 litri de apa distilata. Buflache a mai bagat 2 drumuri Bucuresti-Sibiu (cca 1300km), dar a monitorizat atenta evolutia antigelului in vas. Concluzia a fost ca BEE pierde (face pipi pe el :D) cam 100-150 ml lichid la 100km. Ca atare, se impuneau masuri ! Mai mult, la ultimul drum facut de Buflache, la sosire, am investigat serios compartimentul motor si am identificat fara rezerve radiatorul ca sursa a pierderilor de antigel. Buba era pozitionata in spatele/fata electroventilatorului, ceea ce m-a facut sa cred ca asta a atins fagurele si l-a busit ... Am comandat, la un furnizor local din Sibiu, un radiator Mahle intrucat era singurul care indeplinea atat conditiile de compatibilitate cat si pe cele de calitate (deh, piticii nu se ascund ...). Am asteptat fix 2 saptamani pana cand a ajuns piesa, de undeva din afara. Din pacate, cand m-a anunat telefonic, tipul de la firma mi-a zis ca "are o forma cam ciudata ...". La fata locului am constatat ca radiatorul era indoit serios, cutia de carton avea o amprenta de incaltaminte marimea (cel putin) 43 ... ca atare, clar nu a pus Opel radiatoare concave pe masina, ci a fost curierul sursa "formei ciudate". Mi s-a oferit, pe loc, o varianta mai "low", un radiator NRF. Ofticat putin pe situatie ... pe bune, cine nu ar fi fost ... am decis sa demontez eu radiatorul si, eventual, sa apelez la un meserias specializat in lipiri de Al. Eh, si de-abia acum incepe partea amuzanta :D. Mers acasa, putin capsat ... cu nostalgia simplitatii inlocuirii radiatorului de Legenza, dar si cu ambitii mari ... am ajuns (ca altfel nu se poate) sa demontez toata partea din fata a lui Piulita (BEE) De montat prize de aer, intercooler, tot ce trebuie, pana cand am dat de problema. Bun ... Nu sunt mecanic, nu desfac 10 masini pe zi, dar sunt cateva zeci de agregate in care mi-am bagat labutele in viata mea. Personal, asa ceva nici nu am vazut si nici nu pot sa explic logic. Radiator deformat, fara lovituri, fara a fi atins de ventilator (asa cum am crezut initial) ... Mama masii, in afara de probleme de fabricatie nu stiu ce sa zic. L-am spalat cu presiune, doar doar se vede ceva. Nimic, doar fagure rupt. Partea inferioara nu era rupta din laterale, doar s-a intins si ea aiurea. Daca tot am desfacut cat am desfacut, i-am bagat o spalare la compartimentul motor, sa scap de antigelul pulverizat de ventilator. O spalare temeinica am prestat si la intercooler, pe asta l-am spalat si pe interior cu un diluant super lejer pana cand nu a mai scos nici urma de ulei. Oricum, de la inceput a fost curat, semn ca turbina (aia veche) nu a apucat sa oboseasca . Etapa de demontare nu a mers chiar fara probleme. Inspirat, probabil, de Naluca, BEE a decis sa faca si el o nefacuta. Radiatorul de A/C este prins cu niste clipsuri de radiatorul de antigel, dar si cu un surub. Ei bine, asta era sudat. Intr-o prima faza am sperat ca e suficient sa ii dau jos palaria, dar nu a fost asta. Prin urmare, s-a lasat cu manevre de distrugere pas cu pas a vechiului radiator, pana cand am ramas cu surubul respectiv in aer. Varianta de a sta o ora cu masina si luat cu un burghiu incet incet pur si simplu nu s-a pus, avand in vedere codul portocaliu ... Am preferat sa reduc putin filetul surubului si sa il bag in noul radiatoru cu un pic de adeziv VR. Data fiind situatia de la fata locului, am decis sa nu mai merg pe lipierea radiatorului original si sa merg pe piesa aftermarket. Asta a sosit a doua zi, e un NRF. La o prima vedere fagurele arata excelent, similar cu Denso-ul de la mama lui. Inspectia vizuala a zis ca toate prinderile sunt OK, deci ... Adame, asta e Eva ... Alege-ti nevasta ! La montare, am constatat rapid ca nu tot ce zboara se mananca. Asta ca sa nu imi mai sara in cap unii pentru ca prefer piese furnizate de producatori seriosi. In primul rand, electroventilatorul a refuzat sa intre. O inspectie vizuala dublata de un subler a identificat cauza. Urechile de prindere nu erau la cote ! Ca atare, am pus mana pe pila si am scos cam 3 mm. La final, am strecurat electroventilatorul, totul in regula. La montarea ansamblului pe masina, alta nefacuta, nu intrau amortizoarele de cauciuc. Apelat din nou la sfanta pila si la un cutter, la final totul a mers bine. Celelalte etape ale remontarii au mers perfect, nu am mai avut nici timp de poze. Ca si concluzii: - ca hobby, nu e o drama daca te lovesti de probleme de genul asta. Insa, personal ii inteleg perfect pe mecanicii care refuza sa lucreze cu piese mai obscure. Discutam de timp, de bani, de anulare de garantii, etc. Raman pe pozitia cunoscuta, prefer sa iau o piesa cu 20% mai scumpa, dar care se potriveste perfect pe locul celei vechi. - cu toate cele povestite, operatiunea fost un succes total, radiatorul isi face treaba cu brio chiar si in cele mai grele conditii - as recomanda cuiva NRF ? Nu 😄1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00