Mnoo, hai sa mai bagam un update. In urma cu vreo luna relantiul Nubirei cred ca a baut gaz sau a venit o turma de pitici peste el, ca ma trezeam uneori cum statea pe la 1300-1500. In unele cazuri isi revenea daca o acceleram brusc pe loc sau plecam la drum si mergeam mai turat.
I-am scos bornele sa resetez IAC-ul si o vreme a stat normal relantiul, pana iar l-a apucat pandaliile. Am mai umblat pe la tubulatura de aer, impins/scos mufe si dupa am vazut ca s-a linistit. Chestie e ca IAC-ul si clapeta de acceleratie au fost curatate anul trecut, cand am schimbat si ambreiajul, asa ca nu se poate pune problema ca era imbaxit.
Totusi, cum nu aveam un IAC in inventarul meu de piese, am zis sa caut unul, sa il am de rezerva, in caz de ceva. Prima data am gasit la Radacini, dar era peste 300 lei, asa ca am zis pas. Ulterior, am vazut in platforma online a celor de la King Auto ca ar fi unul original in stocul furnizorului la 41 lei. Nici lor nu le venea sa creada ca este asa de ieftin, dar au zis ca vor comanda doua IAC-uri sa vada, ca si ei sunt curiosi daca sunt originale.
Peste cateva zile primesc mesaj pe WhatsApp ca le-a ajuns piesa si ca este orginala. Lacom fiind, le-am spus sa imi opreasca si cel de-al doilea IAC. Dupa logica mea, daca trebuia sa il schimb, asa macar mai ramaream cu unul de rezerva. 🤣
Daca tot am trecut pe la magazin, am luat si un filtru de habitaclu. Mi se pare ca a inceput sa miroasa un pic cand pornesc ventilatorul (nu AC-ul).
In timp ce ma mai perindam pe OLX, am gasit ceva anunturi de la Aspera Teknoplus, un fost magazin de piese din Pitesti, asa ca am luat si de acolo un set de cabluri alternator-baterie, brat stergator dreapta si comutator faruri.
De ceva timp aveam salvat pe Ebay un anunt din SUA cu un set de presuri din stofa originale cu inscriptionare Nubira II, asa ca intr-un final le-am comandat si pe alea.
Las partea cea mai "frumoasa" la final. In urma cu aproximativ doua saptamani am avut si eu primul meu accident auto in cei 11 ani de condus. O domnisoara nu mi-a acordat prioritate si mi-a dat de m-a julit. Vorba lui @AndreiCiprian. Scot si eu Nubira 3 luni pe an sa o misc si fix atunci se gaseste cineva sa ma ia in vizor.
Partea "buna", daca e sa ii zic asa e ca nu am fata mutata, nu mi-a spart farul sau alte elemente mai importante. Am fost deja cu ea la service sa imi fac dosarul de dauna. Tipa avea asigurare la City Insurance. Noroc ca eu am la Asirom cu decontare directa si s-au miscat destul de repede. Chiar zilele trecute au emis constatarea, dar cum mai lipseau unele elemente care necesitau reparatie, service-ul m-a programat pe 28 septembrie la o reconstatare si in timpul ala sa se apuce sa schimbe si sa vopseasca deja pentru ce au primit aprobare.
Mi-au spus ca au gasit aripa noua si originala, asa ca voi avea ocazia sa o si vad cand trec pe acolo, mai ales ca trebuie sa imi faca o geometrie si sa verifice directia. Ca sa merg drept, sunt nevoit sa tin volanul usor bracat spre dreapta, asa cel mai probabil pe langa unghiul de fuga, o fi trosnita si vreo bieleta de directie.