Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/19/21 in Posts

  1. A venit vremea sa schimb bateria la gri. Intre timp bordul arata vre-o 360.000+ km si la vara imi sugereaza discret ca ar trebui sa intru iar in ea. Supureaza motorina pe undeva pe la motor si miroase si in cabina mai ales cand ii rup gura, nu e chestie noua dar parca se agraveaza deci trebuie sa ma uit cu prima ocazie. M-am mai uitat eu, am vazut unde se umezeste dar nu m-am prins neam de unde vine, poate acum am mai mult noroc. Asa, deci, am ales un Banner energy bull de 80A (485 RON) minimul recomandat pentru 2.0 dizel de la bmw. Cea veche a fost un bosch S5 de 85 si avea vre-o 4 ani (cam putin). Se simte diferenta, invarte mai viguros si mai mult timp, inainte invartea de 2 ori si dupa pornea imediat, probabil simtea ca scade tare tensiunea si nu mai tinea sa isi traga ulei, plus ca se reseta bordul (facea bip si se aprindeau toate in bord dupa ce pornea). Ca si alte probleme, am o usoara bataie pe fata, probabil vre-o bieleta antiruliu sau vre-un cap de bara (primele au ceva timp, celelalte sunt originale) le am pe ambele noi pe meyle cumparate, plus ca frana iar are ceva, la franare mai tare se aude un huruit usor si nu e constant, parca fuleaza ceva si se simte si in volan. Probabil al doilea set de discuri ATE s-a ovalizat, mama lor. Oricum, cand voi trece la rotile de vara voi investiga amanuntit si cel mai probabil voi schimba toate franele, vom vedea.
    1 point
  2. Ca sa isi dezmorteasca cat mai curand articulatiile, Naluca a halit vreo 2500 km in ultima luna. Inca nu si-a revenit in mintile ei, solenoidul ala de la evacuare o mai ia razna din cand in cand. Pare destul de aleatoriu comportamentul, insa inca nu am avut vreme sa verific partea de conectori electrici. Sa se mai incalzeasca putin si vedem. Desi nu e o avere (cica ar fi vreo 30-35EUR) inca nu sunt convins ca e defect, l-am alimentat direct de la o baterie si da semne ca ar functiona ... pe stand. Probabil ca in mers, de la zdruncinaturi, caldura, frig, are momente cand nu actioneaza, investigam. Cateva poze de pe drum, sub munte, in Racovita Luni m-a luat de urechi si am incercat un drum forestier. Teoretic este un fost drum judetean, intre Gura Raului si Paltinis insa, la fata locului, descoperi ca asfaltul e dus de mult si doar camioanele de lemne mai circula pe acolo. Asta aveam sa o simtim pe piele proprie pentru ca: 1. evident nu este deszapezit si 2. se aplica prioritatea de mastodont, indiferent ca urci sau cobori. Drumul este ingust, nici macar doua turisme nu au loc simultan, daramite un camion si altceva. Prima parte a drumului, dintre Gura Raului si capatul lacului de acumulare este OK. Asfalt bun pana la baraj, apoi drum forestier, dar tasat. Ca idee, o poza facuta dupa ce am intrat efectiv in padure. Phantom Grey a devenit Golden Dust :)). Inceputul drumului "exotic" e super fain si abordabil. Pana la pranz am dat o tura la Paltinis, sus erau -8* -9*C. Jos temperatura era ceva mai domestica, in jur de -1*C. Ca tot am pomenit de Paltinis: Revenind la drumul forestier, treptat, dar ferm, s-a trecut de la lipsa totala de zapada, la zone cu poduri de gheata si zapada fina. A fost un motiv suplimentar sa ma bucur ca am reusit sa repun Naluca pe picioare. Zero derapaj, zero dat in gol, in conditiile in care am lasat AWDul sa faca ce vrea. Nu ai cum sa nu ai un conflict intre faptul ca treci fara stres peste obstacole de genul asta si opozitia pe care o are mintea sa accepte ca o poti face. Experimental, pe podul ala de gheata chiar am oprit si am pornit de parca eram pe asfalt uscat. Insa e clar ca nu poti sa ai bafta la nesfarsit. In scurta vreme grosimea stratului de zapada a inceput sa creasca, am intalnit sleauri in gheata, am inceput sa dam cu burta in gheata si bolovani, asa ne-am dat batuti si am preferat sa ne intoarcem acasa pe rotile proprii si fara scuturi si alte dracii ... in portbagaj. In ultima poza se vad urmele manevrelor de iesire din sleauri si intoarcere. A fost frustrant, mai erau cca. 3 km pana la destinatie, adica mai putin de 20% din drum. Totusi, am zis ca doar o sa amanam initiativa, e clar ca drumul trebuie/va fi dus la final la un moment dat prin primavara-vara. Acasa m-am uitat pe Google Maps sa vad pe unde am umblat si cam cum arata finalul traseului. Am luat decizia corecta sa ne intoarcem. In captura de mai sus, am marcat punctul de intoarcere cu sageata roz. Este vizibil ca traseul s-ar fi complicat si sunt absolut convins ca am fi pus masina pe burta, ca sa nu mai aduc in discutie si alte avarii conexe. Dar a fost frumos si se va repeta. Desi nu are legatura cu forumul, as mentiona cu tristete faptul ca taierile ilegale de padure sunt la ordinea zilei. Mi-e clar ca zonele greu accesibile nu sunt predispuse controalelor, asa ca urmarile se pot vedea. De pe drum nu pot sa spun ca lucrurile sunt foarte vizibile insa, atunci cand m-am uitat pe GMaps la poze luate de sus, e nasoala situatia ... Cam acelasi lucru l-am observat si cand a fost data in folosinta Transalpina. Cata vreme era doar un drum forestier, putini intrau acolo, ca atare se taia in liniste. Nu ca acum sunt teribil de speriati, dar mai apar poze, filme, reactii ...
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
 

×
×
  • Create New...