Fiindca am facut rost de suruburi de volanta de manuala si venise si ambreiajul am purces la schimbarea lui.
Ca si quick update, masina a fost automata deci imi trebuia volanta si ambreiaj (cu tot ce necesita) pentru conversie la manual.
Cam asta e diferenta intre suruburile de volanta automata(adica o tabla) fara de manuala (mult mai groasa)
Bun, drept urmare am purces la montaj, primul schimbat, simeringul arborelui (nu curgea, dar sa nu regret mai tarziu). Ca si particularitate, simeringul e la fel la 2 litri ca la 1.8, asta nou era de 1.8 luat la reducere de la radacini ๐
Urmeaza montarea ambreiajului propriu zis.
Ca idee suruburile volantei nu am reusit sa le strang la mai mult de 90 Nm fiindca incepeau sa se intinda dar am folosit pasta de blocare noua si am pus un pic si la alea de la placa de presiune.
Volanta este defapt de la daewoo/chevrolet evanda fiindca nu am mai vrut sa despart motorul de cutie la bej doar pentru volanta.
A fost SH dar dupa curatare e ca noua, nu are pic de uzura a fost gratis si s-a potrivit. ๐
Ambreiajul a fost valeo de 225mm tot pentru evanda, sfi avea 230 dar aia e, vedem cat tine asta.
Oricum la motorul ala ambreiajul nu a fost umblat niciodata si a rezistat saracul (cu placa de presiune defecta) cativa ani buni de abuz la mine plus ce si-o fi mai luat de la fostul proprietar. Nici nu stiu ce marca e.
Daca tine si asta macar atat sunt multumit.
Dupa aranjarea discului la ochi (ca idee l-am nimerit perfect centrat) fiindca scula de centrare din parti evident, am purces la montarea cutiei.
Operatiunea a fost un succes din prima, suportul ala motor m-a ajutat enorm si de data asta.
Cam atat pentru azi, continuarea in episodul viitor. Am uitat (nu cred ca am zis mai sus), intre timp s-a remontat pedalierul cu pompa de frana si ambreiaj, vas lichid, traseu..etc si s-a curatat si vopsit lonjeronul stanga plus tabla de sub modulul ABS
Ah, ca bonus, m-am apucat sa demontez de pe bej si am descoperit ca alternatorul meu statea cam asa
Initial am crezut ca nu a fost strans bine si s-a desfacut dar defapt s-a rupt, am gasit ramasita infiletata si restul lipsa, nu ma intrebati cum am reusit, probabil surub intins de la prea strans si a cedat.