Ieri am avut o programare la Opel pentru constatare "din bara in bara". In linii mari, Naluca nu a ascuns decat o singura problema fata de ceea ce observasem eu. Nu chiar din categoria "una dar buna" insa nici departe 😁
Farul de ceata de pe spate nu mergea dintr-o motiv extrem de simplu ... contactul era usor ruginit/oxidat. S-a rezolvat fara mari batai de cap, in ciuda faptului ca electricianul a incercat sa ma convinga de necesitatea schimbarii soclului ... apoi am trecut la necesitatea schimbarii intregului cablaj ... iar apoi a realizat ca trebuie schimbata toata "tripla" ... pentru ca are LEDuri pe frana si cablurile nu pot fi schimbate individual. Acum pe bune, doar 1100 lei, un fleac. I-am aratat ce eficient este smirghelul de 200 pentru situatii de genul asta si l-am lasat sa se mire de cat de simplu se repara un soclu/bec. Pentru cei care nu ma cunosc ... am incercat sa fiu sarcastic 😄.
Niciun cod de eroare, la niciunul din cele "tz-spe" calculatoare. Sincer sa fiu, eu m-am luat cu mainile de cap ... s-a dus dracului orice pornire de a pune mana pe patent, clichet sau inelara. Grav, daca moare pe undeva, doar platforma mai poate ajuta. Cred ca am facut un salt in timp prea mare sau poate nu mi-am revenit dupa discutiile de ieri. Cine stie, mai vedem !
Asa cum ziceam, toate sistemele sunt functionale, exceptia fiind A/C-ul. La fata locului, cand am testat-o, am fost ferm convins ca A/Cul functioneaza. Am pornit, mi s-a parut ca merge compresorul (la ureche), turometrul s-a miscat putin deci ... Se pare ca m-am pacalit, ambreiajul nu cupleaza. Nu ar fi exclus sa fie tot un contact oxidat la conector. Presiunea agentului refrigerant in sistem in schimb este perfecta. Va trebui investigat ulterior. Ca fapt divers, mecanicul de la Opel a fost extrem de dragut si a cautat reperul in catalog. Cica NU merge un compresor aftermarket. Iar OEMul ar fi 7500 lei. Dupa o repriza de bagat si scos, cand am ajuns la receptie pentru a plati constatarea, dintr-o data mi s-a facut o oferta mai "omeneasca": 6000 lei cu toate piesele, ulei si tot ce trebuie, manopera incluse. Hmmm, cum sa poti rezista la asa ceva !? Simplu 😄 . Acasa am gasit o groaza de compresoare after-market la preturi intre 950-1300 lei, garantie si tot ce trebuie.
In rest toate bune ! Kilometri reali, fara accidente, reviziile facute conform carnetului de service. Una peste alta, Naluca nu m-a dezamagit si chiar sunt multumit ca am facut efortul de a NU o lua de la vreun samsar local. Consumabilele vor fi rezolvate in curand iar apoi urmeaza RARul si inmatricularea.
Din informatiile obtinute de la reprezentanta, se pare ca este aproape imposibil de pus Xenon "legal" si nici camera video de mers inapoi. Dupa cum am validat (sau mai mult NU) informatiile primite, sunt rezervat si o sa ma verific prin alte parti.
Doar de "fun" ... inca una buna. Fiecare bujie are o bobina de inductie proprie. Aveti idee cat costa (cf informatiilor primite !) o astfel de bobina ? Fix 2000 lei. Cat costa o astfel de bobina, aftermarket, premium ? 185 lei ... Se pare ca baietii astia de la reprezentanta au o fixatie legata de inmultirea cu 10 !!!!!!!
O dedicatie pentru florinell:
Consumurile sunt facute la 100 km/h (reali), in vit.6, pe A2. Am plecat sa usuc Naluca dupa o baita mai zdravana si, in plus, chiar vreau sa o rulez cat pot de mult inainte de RAR. Clar ca nu o sa mai vad consumuri din astea ... Mi-e greu sa gasesc butonul de activare pt. cruise control, prin urmare consumul de "fabrica" o sa cam ramana ... in fabrica si in postul asta 😂