Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/09/19 in Posts

  1. Problema e la Bucuresti, nu in Europa... Taxele functie de Euro a fost din start o gaselnita sa umble regulat la ele si e tipica Romaniei. Europenii nu schimba taxele din mers functie de normele de poluare, in majoritatea tarilor masina e incadrata la o grupa de taxare atunci cand se omologheaza modelul si acolo ramane pana ajunge la fier vechi. Eu de exemplu nu platesc taxa de poluare. Platesc taxa de inmatriculare (care depinde de putere, si care e sub 65€ la o masina sub 70kw si 5000€ la o masina de +155Kw, si care SCADE la masinile SH functie de varsta) si o taxa anuala de drum (care depinde de capacitatea cilindrica), ceea ce e relativ ok tinand cont ca autostrazile sunt gratis (si multe). Nu conteaza ca e Euro1 sau Euro6, taxa aceeasi e. Si in Franta e la asemanator. Tampenia care se intampla in Europa mi se pare alta... fiecare oras acum isi stabileste propriile criterii de acces, "pastila" lui, etc. Francezii au o "pastila", nemtii alta, belgienii alt sistem. Iar in Germania Hamburg are alte reguli decat restul Germaniei. De exemplu eu am pastila verde nemteasca, insa nu mai e suficienta pentru Hamburg, si desi masina mea respecta normele lor, trebuie sa mai obtin inca una ca sa am acces care nu exista atunci cand am obtinut-o pe a mea. In mare in ritmul asta in cativa ani o sa avem parbrizele pline cu tot felul de pastile si vignete pentru accesul in diferite tari si orase. Pentru cei care merg rar intr-adevar face sa fie scump pretul pe km dar asta e... si eu merg din an in paste, (fac vreo 8000km anual maxim, cu doua masini) probabil as iesi mai ieftin cu o schema de car sharing. Americanii sunt mai "relaxati" cu carbonul, insa sunt mai stricti decat europenii cu produsele toxice (particule si NOx). Iar procedura lor de omologare e muuult mai serioasa, si in plus la ei si masinile vechi trebuie sa ramana in mintile lor si la 10 ani sau 100.000 mile. Au voie sa emita mai mult insa nu cu mult. La noi (in Europa peste tot) cel putin la diesel la controlul tehnic periodic verificare noxelor e o gluma proasta, treci ITP-ul cu un diesel fara catalizator si cu EGR-ul blocat fluierand (daca nu-l VEDE mecanicul, ca masuratoarea e la misto).
    1 point
  2. Diferenta de la Euro2-3-4 la Euro 5 in materie de particule la dizal e reala, nu doar pe hartie. Euro5 a facut obligatoriu filtrul de particule care in mare chiar functioneaza. LA Euro4 era doar optional si il aveau putine masini (si se mai si strica tot timpul) iar la Euro3 nici nu exista. Acum cum zicea si Viktor, vreo 30-40% din particulele emise nu mai vin de la motor ci de la pneuri & shit insa inaintea filtrelor situatia era mult diferita. Sa ne plangem de particulele date de placutele de frana e un lux pe care ni-l permitem datorita Euro5 in mare. SI poate scapam si de placute cu hibrizii/electricele si franarea regenerativa, si ramanem doar cu pneurile si asfaltul, Insa vorba aia, astea au existat inca de pe vremea calului si carutei si vor exista pana cand inventam ceva mai inteligent decat roata si potcoava (gen sustentatia antigravitationala 😄 Si diferenta dintre non-euro si Euro1 la benzinare a fost ca de la zi la noapte. Euro1 le-a fortat sa introduca catalizatoarele (pentru CO) insa si mai important a fost ca prezenta catalizatoarelor le-a fortat sa mearga cu benzina fara plumb (care plumb probabil omora probabil mai mult decat monoxidul). Poate ca nu toate "treptele" Euro sunt neaparat relevante in poluarea reala, insa cateva dintre ele au insemnat "salturi". Plus ca si carburantii s-au schimbat cu normele Euro, de exemplu a scazut constant cantitatea de sulf. @ches Accesul femeilor la educatie salveaza planeta si mai tare. Nu omoara oameni, doar ca nu se mai nasc. Totusi cred ca dizalul e mai bun, pentru ca omoara oameni batrani, in timp ce cu educatia femeilor nu se mai nasc oameni tineri... 😄
    1 point
  3. Aia cu gaura a fost strapunsa dinauntru catre in afara. Casca aia spune o poveste...
    1 point
  4. @mr_ Eu intotdeauna le-am spus colegilor ca motoarele diesel salveaza planeta de 2 ori: 1. Consuma mai putin ca benzinarele, deci emisii mai mici de CO2. 2. Genereaza particule care omoara oamenii, deci rezolva si problema suprapopularii. Deci dieselul e cel mai bun. QED 😎
    1 point
  5. Ca bine zici Salex, mare problema in Romania este ca masinile trec ITP-ul pe naspa si politia nu are nici o treaba cu ei. Zilnic vad masini care scot mai mult fum ca un trabant de pe vremuri si merg bine-mersi, nu ii intreaba nimeni de sanatate. Si masinile alea sunt in special dube si platforme de 3.5 tone sau mai mici, deci oamenii aia fac bani de pe urma masinilor fara sa investeasca nimic in ele. Aplicarea legii actuale ar fi suficienta pentru a reduce noxele cu cateva zeci de procente. Apropo, sunt niste polonezi care au dezvoltat un sistem foarte fain pentru monitorizarea calitatii aerului. Sunt cativa senzori si in Bucuresti, aplicatia se numeste AirVisual. Multi senzori sunt in Polonia, dar se extind rapid si in alte orase. Pana acum in Grecia, pe coasta, se pare ca e cel mai curat aer din Europa 🙂 .
    1 point
  6. https://stirimondene.fanatik.ro/o-noua-lege-schimba-codul-rutier-soferii-bolnavi-de-anumite-afectiuni-vor-ramane-fara-permis-18295649
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
 

×
×
  • Create New...