Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 11/07/18 in all areas
-
Salutare din nou!๐ Dupa ce am vandut si ultimul bmw E39, ,,filmul" luand final, cautam o masina normala, sa nu fie diesel pentru ca nu fac multi km intrun an, sa fie confortabila si cu ceva dotari. Initial am vrut Mazda 6 incepand cu 2008 in sus dar m-am razgandit repede cand am citit feedback-ul posesorilor. M-am mai uitat in stanga, in dreapta, ba dupa o masina mica de oras, ba dupa ceva mai mare si in final am decis sa cumpar o masina pe care o cunosc tehnic, pe care pot sa o intretin singur fara sa fiu nevoit sa alerg prin service-uri si sa nu dau prea multi bani pe ea. Drept urmare, m-am intors la Evanda, de data aceasta un Chevrolet, nu Daewoo. Diferenta este de ceva dotari in plus๐ care sunt binevenite. Masina am achizitionato din Tg. Mures, de la unic proprietar cu carte service, revizii ca in service๐คฌ, 142000 km, instalatie GPL Tomasetto cu rezervor toroidal montata prin 2010, cu ceva probleme pe partea tehnica, deja remediate. Dotari in plus fata de Daewoo Evanda: pilot automat, senzor de ploaie, oglinda dreapta care se regleaza ,,dupa bordura'' in marcharier si parbriz incalzit (merci @mirceajo de explicatii) La prima vedere totul in regula, masina nerulata aprox. 6 luni, trasa pe dreapta sub cerul liber. Dupa inspectia vizuala riguroasa si asta pentru ca m-am saturat de masini lovite si carpite, am trecut la partea tehnica. Motorul a pornit bine, fara zgomote ciudate, martorii in bord s-au stins cu exceptia martorului motor. Pun diagnoza, sonda lambda 2, vanzatorul spune ceva -din cauza gazului mai face asa-. Zic bun, sterg eroarea cu diagnoza si inspectam mai departe. Faza lunga nu functiona, flash faza lunga la fel, fata portiera sofer putin roasa la manerul de deschidere, volanul uzura normala, cursa schimbatorului specific GM, lunga cat o zi de vara, inchiderea centralizata si alarma nefunctionala de pe cheie. La proba de drum fara batai si zgomote in afara sistemului de franare care harsaia ingrozitor de la rugina acumulata in timp. Analizez putin si o cumpar in special pentru ca nu a fost lovita, pentru ca nu are rugina si pentru ca a avut doar un proprietar care mai avea in dotare un Chevrolet Epica automat si-si cumparase recent Chevrolet Malibu deci am zis pasionat Chevrolet... Dupa ce am platit 2400 euro pe masina, am plecat spre Piatra Neamt cu multe planuri in minte, cu gandul de ai remedia problemele cat mai repede. Din pacate, bucuria a tinut pana in Lacul Rosu cand din cauza drumului spart, a inceput sa troncane ceva pe fata dreapta, clima nu mai baga rece, franele fata s-au incins ingrozitor si s-au aprins martori in bord. Zic, na dracia naibii, asta ma lasa in drum! Am oprit la o cafea timp de 30min, franele s-au racit, martorii din bord au disparut. Zgomotul dreapta in schimb era prezent iar climatronicul chiar daca se auzea compresorul cupland, tot nu dadea aer rece. Ajuns acasa, a intrat direct la detailing interior la o spalatorie auto, eu nemai avand rabdarea de alta data. Din ziua urmatoare, am inceput sa o resuscitez prin verificare sistem franare (piston etrier stanga fata blocat), inlocuire placute fata-spate, schimb lichid frana, deblocat pistonul, am constatat ca zgomotul dreapta vine din caseta de directie drept pentru care am trecut la prima procedura necesara in acest caz si anume reglarea jocului cremalierei prin strangerea tachetului. Aici stupoare: cineva a incercat reglajul dar nu de unde trebuie si astfel a rupt surubul care fixa melcul pe cremaliera, drept urmare, alta caseta. Am ajuns si la partea de AC unde am constatat o lipsa de freon adica din 730gr mai avea 525gr. Dupa completarea cu freon clima a devenit functionala insa in valuri- cand baga cand nu- drept urmare am scos tot freonul si am dat comanda de alt compresor ce a ajuns in 2 zile, l-am montat, introdus iarasi freon si ulei = clima perfect functionala. Sperand ca nu v-am plictisit, voi continua cu achizitionarea si schimbarea fetei de portiera sofer doar partea de piele, achizitonarea si montarea unui MP3 de pe Epica cum am avut si la fosta Evanda, difuzoare Akai in portiere, leduri pe iluminarea din interior, alte arcuri pe fata pentru ca un destept in service, pe garantie a montat suspensie fata cu arcuri de automata, alte jante cu anvelope noi de vara si cam atat. Las cateva poze.๐1 point
-
Normal ca a venit luna Noiembrie si m-am apucat de treaba (prieteni stiu de ce). Poveste incepe cam asa.. Un prieten si-a adus o Evanda automata cu blocul spart (este cel care o are pe sora lu' a mea, doar ca era manuala si a vrut automata). Pe scurt.. masina adusa din germania cu platforma, avea blocul spart (o biela a parasit locul de munca) si am facut transplant de motor de la masina lui pe asta. Operatiunea a decurs bine masina fiind functionala in momentul de fata si sa dovedit a fi ok per total. Mergand in teste cu ea am observat ca, desi are franele orginale, pedala este foarte ferma, lucru pe care eu nu-l aveam la Evanda mea si nici el la aia albastra iar de aici, impreuna cu proiectul meu de mutat ABS-ul* pe masina mea, a declansat cheful de mecanica. *ABS-ul de pe primele generatii de Evanda (cele Daewoo), care este BOSCH, are o problema de fabrica si anume in momentul pierderii aderentei anvelopelor, TCS-ul incearca sa-si faca treaba si dupa cateva secunde sau dupa ce a terminat treaba apare eroarea cu Pompa ABS blocata. Se rezolva relativ repede adica opresti si repornesti motorul si uita eroarea, dar iarna e grav.. pleci, patineaza si dupa ramai fara ABS.. asadar am fost nevoit sa merg cu TCS-ul oprit pentru a nu ramane fara abs sau sa reponesc motorul de fiecare data. Acest fenomen a fost testat si pe Evanda amicului meu care tot Daewoo este si inca cineva. Eu dupa primele blocari de pompa am inceput sa studiez problema inca din vara 2017. Prima verificare a fost sa ma uit la EPICA si am descoperit ca EPICA are alt modul ABS adica unul MANDO si am concluzionat ca producatorul a remediat problema prin inlocuirea modului. Ulterior am apucat sa cumpar Evanda de piese care este Chevrolet si am descoperit ca inca de pe "facelift" au remediat problema.. deci la treaba! Acum avand feedback de pe masina amicului(cea cu transplat) care are ABS MANDO, am prins curaj si m-am apucat de inlocuit modulul + pompa de frana..(prima poza ABS BOSCH si a doua MANDO Operatia a durat toata ziua de sambata (scos instalatia electrica de pe donatoare + partea mecanica + montat si aerisit si tras instalatia electrica pe Evanda mea). Partea nasoala a lucrarilor de Noiembrie este ca ziua este scurta.. la un moment dat dupa ce am pus bordul la loc si cateva piese la locul lor imi vine ideea sa o pornesc si nimic.. trag o concluzie repede ca sigur am scos un fir care nu trebuia dar deja venise noaptea peste mine si am amanat pentru a doua zi.. Duminica fresh am luat repede firele la mana si am vazut firul pe care il scosesem si am reusit sa pornesc masina, motiv pentru care am continuat catre finalizare. Un mic impediment dar s-a rezolvat a fost ca instalatia electrica pentru MANDO are mai multe fire decat Bosch, dar am tras firele lipsa si inlocuit panoul de sigurante din masina pentru ca cel de pe donatoare avea o siguranta in plus. Nu mai spun ca unele fire pe masina mea au alt circuit.. Totul bine si frumos, trag toate firele si inainte sa pun totul la loc mai pornesc masina sa vad daca am eroare si surpriza, ABS/TCS si frana de mana/nicel lichid frana aprinse.. asa ca abandonez finalizarea proiectul pentru inca o zi pana reusesc sa dau ce Tudor cu SCAN 100 sa vad ce lipseste (sa nu montezdemontez de mai multe ori). Ieri dupa munca iau masina si ma plec spre Tudor sa punem testerul si surpriza! Dupa 100 m parcursi s-a stins ABC/TCS.. probabil avea nevoie sa miste rotile sa inregistreze senzorii.. dar tot am mers la Tudor si pe tester este totul ok, mai putin becul de la frana de mana care inca este aprins si aici mai am putin de studiat. Sa vad cum e tras firul de la frana de mana la masina mea vs donatoare. Cu ocazia testerului am aerisit si pompa ABS in tester. Concluzie finala, TCS isi face treaba bine fara sa mai blocheze pompa de ABS. ABS-ul functioneaza bine la franare, iar frana e beton.. trebuie centura de siguranta altfel.. aluneci pe piele ๐ Revin dupa ce rezolv si frana de mana ๐1 point
-
L-am rezolvat ca era prea murdar. I-am curatat clapeta, IAC si senzorul TPS. Alta viata!1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
ย |