Salutare, scriu aici patania cu intretinerea sistemului de AC, poate va va fi de ajutor.
Saptamana trecuta am fost la Norauto Titan sa ii fac intretinerea la climatizare, adica sa scot freonul si uleiul vechi si sa pun nou. Temperatura exterioara era de aprox 30 grade Celsius. Au trecut aproape 4 ani de la vechiul schimb si simteam ca nu mai baga foarte rece (nu am masurat temepratura), desi totul mergea OK - compresorul cupla/declupa cum trebuie. Dupa reumplere "mecanicul" mi-a zis ca presiunea in circuitul de high pressure este cam mare si ca ar trebui sa curat radiatorul AC din fata cu jet de apa la spalatorie. Am plecat de la service spunandu-i ca o sa fac asta, AC-ul mergea corect.
La doua zile dupa schimb, masina lasata in soare (temperatura de 36 grade), compresorul cupla si decupla imediat, apoi statea cateva secunde, apoi cupla si decupla din nou samd. Am lasat masina intr-o parcare acoperita si dupa aprox 30min AC-ul mergea corect. M-am dus peste ei la service si acelasi "mecanic" mi-a spus ca poate fi o problema cu compresorul, ca probabil sistemul AC are o problema si ca el nu are ce sa imi faca decat sa scoata freonul si sa puna din nou. I-am spus de nivelul crescut de presiune in circuitul de high pressure si atunci mi l-a masurat din nou si din ce am vazut fluctua, in mod asemanator cu ce se vede in film.
Cum "mecanicul" nu imi inspira deloc incredere am luat problema in propriile maini si am cautat pe internet. Am gasit ca simptomele mele sunt clasice pentru o masina in care s-a bagat prea mult freon.
Am urmat tutorialele de pe internet si am eliberat o parte din freon apasand cu varful unei surubelnite pe valva de umplere pe ciruitul de high pressure. Am oprit motorul in timp ce AC-ul era pornit ca sa ramana presiune in circuit. Apoi am apasat pe valva 1-2 secunde, apoi am lasat 10-15 secunde, apoi am apasat din nou, reluand de 4-5 ori. Dupa aceea AC-ul a inceput sa functioneze corect imediat dupa ce am scos freonul.
Cam toti care s-au lovit de asta au spus ca problema este ca au facut reumplerea fara sa tina cont de temperatura ambianta. Din ce banuiesc si aparatul tipului nu tinea cont de temperatura ambianat si el a bagat 820g de freon cate intra la 25 grade C, desi afara erau 30 grade C.
In plus, chiar daca nu stiu exact cat am scos (poate 10 grame, poate 30 grame), toate informatiile de pe internet spun ca este mult mai rau sa ai prea mult freon decat sa ai ceva mai putin. Chiar ma gandesc daca nu ar fi bine sa mai dau 2-3 pufuri afara.
Sper ca informatiile sa va fie de ajutor in cazul in care patiti ceva asemanator.
Masuri de siguranta:
1. Freonul este toxic si nu este bine sa fie inspirat, deci tineti-va fata departe de valva. Lucrati in afara sau intr-un garaj bine aerisit. Nu strica nici sa aveti ochelari de protectie si masca pentru nas si gura.
2. Aveti grija mare la maini, purtati manusi si puneti o carpa peste zona unde este valva. Daca sunteti atinsi de jet, pielea si tesutul de dedesubt vor ingheta instantaneu si va veti alege cu o buba foarte urata.
3. In caz de probleme cel mai bine este sa va intoarceti la service-ul unde ati pus freon si sa ii puneti sa verifice presiunea in instalatie. Daca se pricep cat de cat, vor intelege ca au pus prea mult si vor scoate ei surplusul. Daca nu, macar vedeti daca presiunea pe ceasul de high pressure sare si atunci aveti confirmarea ca au pus prea mult.