Jump to content
Sign in to follow this  
mr_

Seat Ibiza Friend & Daewoo Nubira Cdx

Recommended Posts

Poze o sa pun cand ajung acasa... pana atunci, va plictisesc cu date tehnice.

 

Prima: Seat Ibiza Friend 1993, motor 1.2L 8V Porsche System, injectie multipunct, 71CP, 176.000km.

O am de trei ani, achizitionata cu 106.000km cu 800€ (opt sute). Optiuni: Radio-CD lipit cu superglue.

 

Tuning, in decurs de 3 ani: Portiera indoita, ambele aripi infundate (patina sau skate) , stalp hayon lovit cu sticla, stop spart, oglinda laterala sparta, aurolac pe acoperis -> plafon indoit + parbriz spart. Toate in parcare, intr-o zona linistita si snoaba a europei... S Frantei... :( . Am fost inspirat sa nu iau o masina scumpa fara sa am garaj sau parcare privata...

 

Calitati: FIABILITATE. Schimb consumabile, cablul de deschidere a capotei, disc de ambreiaj si curea de distributie in Ro, in fata blocului, preventiv si atat. Nu am avut in 70.000km nici macar o pana de cauciuc. M-au sacait o perioada niste furtune de benzina imbatranite care se fisurau in continuu, insa am pierdut o dupa-amiaza si le-am schimbat pe toate si de atunci am liniste. Cu tot cu curea si disc nu am dat pe piese mai mult de 100 euro in 3 ani iar manopera a fost in regie proprie :) Disc de ambreiaj 30 euroi, curea de distributie + curea de alternator 20 euro, schimbat un termostat de 8 euro, 10 euro furtunele, 2 euro cablul

Defecte - lipsa climatizare.

 

Pe testate, depaseste putin 160km/h in linie dreapta, testat pe ambele sensuri ale aceluiasi drum ca sa elimin vant+panta+ alte prostii. La vale am atins 180km/h.

Consum masurat 90/130/oras 5.5/6.5/8.0. La viteze mai mari devin sensibil mai gurmanda. Pe traseul Nice-Galati, consumul mediu a fost de 6.0% (jumatate fiind pe autostrada)

 

 

 

A doua: Daewoo Nubira CDX Hatchback, motor 2.0DOHC 133CP/98KW. Instalatie GPL Koltec, cu mixer. Rezervor toroidal 57L. Cumparata de 3 luni, rulata doar de o luna. Achizitionata cu 3800€, 88.000km.

 

Optiuni: Clima automata, faruri de ceata, ABS, 2 airbaguri, 4 geamuri electrice, oglinzi electrice, scaune cu reglaj lombar si pe inaltime... radio-CASETOFON :mrgreen:

Tuning: Carlig de remorcare, pus de fostul proprietar :mrgreen: Actualul o va dota in ordine cu: MP3 player, radar de parcare, jenti 15" aliaj si probabil chiptuning de la 133 la 144 CP.

 

Calitati: Putere, tinuta de drum, economie datorita GPL. Sub 5€/100km, confort, zgomot aerodinamic redus.

Defecte: Vizibilitatea inapoi, probleme cu tobele - > zgomot la turatii inalte, pedala de acceleratie prea moale -> oboseala a piciorului la drumuri lungi, zgomot de la roti pe asfalt mai aspru. Pneuri no-name... insa sunt noi, le voi schimba abia dupa ce se vor uza.

 

Pe testate, depasit 200km/h si pe gaz si pe benzina. Consum pe GPL mediu 11%. Pe benzina, nu am masurat. Inca mai am de facut teste.

 

Cam atat... vor urma pozele si alte comentarii :)

Share this post


Link to post

Hopa, ai ajuns si pe aici :)

Welcome!

 

Poze:

 

62933.jpg

62941.jpg

62942.jpg

62943.jpg

62945.jpg

Share this post


Link to post

Pai daca mi-am luat Daewoo ;) ....

Te pomenesti ca tu esti membru si pe daciaclub :D . Probabil eu forumul ala l-am ratat definitiv...

Poate in curand o sa ne vedem si pe vre-un forum Porsche :D

Share this post


Link to post

Îmi plac farurile de la Nubira. Ce naiba nu au toate aşa ceva?

Share this post


Link to post

Pai e varianta cu face-lift, care s-a vandut aici cam doi ani. Din 2001 sau 2002 a aparut nubira 2, care deja nu se mai cheama Daewoo ci Chevrolet si care se vinde si acum. Interiorul e identic cu Lacetti. Si care nu mai are motorul de 2.0L ci pe cel de 1.8 si 125CP.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

pe spate ai discuri sau tamburi ? (la nubira)

Share this post


Link to post

Discuri ventilate pe fata, si discuri pline pe spate.

Nu e standard asta la nubira? E una din "optiuni"?

Are si volan reglabil pe inaltime. Asta e sau nu standard?

Edited by mr_

Share this post


Link to post

probabil la cdx da, e standard

e foarte faina masina!

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Deocamdata sunt si eu incantat de ea... daca am noroc sa fie la fel de fiabila si de ieftin de intretinut ca seatul, am dat lovitura :)

Are portbagajul cam mic versiunea asta, si in plus datorita rezervorului GPL a mai perdut ceva spatiu, avand podeaua portbagajului ridicata cam 10 cm cu totul. Insa neavand copiii, e ok.

 

Inca nu mi-a trecut entuziasmul... de fapt, merg cu ea cam de 3 saptamani desi am cumparat-o de 3 luni aproape. Am avut suprize cu politia...

 

 

Am luat-o de la un cetatean belgian de origine marocana cu moaca de killer... am facut verificarea tehnica impreuna, si acolo se verifica si daca nr de sasiu corespunde cu actele si daca nu e in vre-o lista neagra. Totul a fost ok.

 

Apoi, nu am putut s-o inmatriculez vre-o luna pentru ca inca nu aveam eu acte belgiene. Apoi, la inmatriculare... surpriza. Era declarata furata, pe lista neagra si belgiana si internationala. Am mers la politie, si din 3 ofiteri cu care am discutat doar 1 si-a facut treaba... :(

 

Arabul care mi-a vandut-o mie e ok. Gangsterul a fost primul proprietar, belgian pur-sange, care a cumparat-o in rate, a vandut-o imediat si apoi a disparut si nu a mai platit. Garajul Daewoo a facut plangere, si abia in luna iulie anul asta s-a descoperit ca escrocul e deja la inchisoare si a inceput un proces. Pentru asta, a trebuit sa fie declarata formal furata, taman cand pusesem eu mana pe ea.

 

Dupa ce dosarul meu a ajuns la parchet, politia a sechestrat-o la domiciliul meu, eu fiind desemnat "gardianul" masinii, insa neavand dreptul sa merg cu ea pana nu zice judecatorul OK.

Apoi politia a inceput s-o frece... nu trebuiau decat sa dea un telefon si sa intrebe magistratul daca a decis ceva. Dupa vre-o trei saptamani de timp pierdut si nervi la politie, fosta prietena (actuala sotie :) ) a reusit sa contacteze ea direct respectivul magistrat care a decis ca eu fiind de buna credinta (aveam hartii care dovedeau ca nu puteam sti ca e cu pb) pot merge cu ea. Mi-a spus telefonic sa merg, si ca intre timp va ajunge decizia lor si la politaii care au sechestrat-o, care ma vor contacta in doua saptamani sa semnez ca am mi-am predat-o singur in stare buna si e ok :D . Deja a trecut aproape o luna si politia tot doarme :D Insa macar eu merg cu ea... in 3 saptamani am facut deja 3000 km.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

au! da ai avut ceva de lucru!

bafta multa si sa scapi de griji!

Share this post


Link to post

Sa fie!

Oricum, data viitoare o sa fie una noua :D Nu mai am nevoie de emotii din astea... Iar daca o sa fie tot Belgia, o sa fie tot GPL.

 

Apropo, se zvoneste ca daca intram in UE, o sa se renunte la legea cu EURO3 fiind impotriva liberei circulatii si se vor putea inmatricula orice masina. Sunt sanse sa fie adevarat? In UE nu exista asemenea tampenie, daca ti-ai cumparat o masina nu te poate impiedica nimeni sa o inmatriculezi sau sa circuli cu ea, atata timp cat are certificat de conformitate recunoscut. Regulamentele cu EURO3-4 se aplica doar la masini noi, la prima inmatriculare in UE si atat! Odata inmatriculata, poate fi reinmatriculata oriunde si de oricate ori.

 

In plus, cumparand o masina intr-o tara si inmatriculand-o in alta, nu se platesc taxe! Eu ca sa inmatriculez Seatul cu numere frantuzesti in Belgia, nu mai am nimic de platit. Vama se face doar formal, eu fiind particular am TVA-ul platit acolo unde am cumparat-o. Trebuie doar sa trec controlul tehnic si sa o asigur, si atata tot. Daca se vor introduce si in Ro asemenea reguli vor da faliment gangsterii de dealeri...

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Am cont si pe dacia club dar cu ala nu ma mandresc :) )

Share this post


Link to post

Io peste Dacia am sarit... pana si in Ro aveam masina straina ;)

Moskwich 1500 :D

Share this post


Link to post

Imitaţiile alea de lemn de la bordul Nubirei le-ai pus tu sau aşa erau?

Share this post


Link to post

Asa erau, si am vazut si la alta cdx ca sunt de serie. Are imitatie de lem la bord si la portiera, unde sunt butoanele pentru geamuri si pentru oglinzi. Si mercedes M are bord cu IMITATIE de lemd :D

Eu n-am apucat inca sa ma "exprim" asupra ei :D

 

La usile din spate are niste chestii care pot bloca actionarea din interior, ca sa nu sara copiii din mers... vreo doua saptamani le deschideam eu pasagerilor usa din spate, pana cand m-am prins... Asta e standard sau tot vre-o optiune?

 

Am descoperit si niste chestii care nu functioneaza... :( E vorba de reglajul din interior al farurilor pe inaltime... si farurile de ceata din spate. Problema e ca n-am idee daca fara ele imi dau absurzii astia verificarea tehnica... trebuie sa ma ocup si sa repar asta. Nici macar nu am idee unde sunt localizate in stop.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Blocarea usilor din spate e si pe tico deci nu e cine stie ce descoperire sau dotare :) >-

Share this post


Link to post

Ei si tu acum, pentru mine si usile din spate sunt o descoperire, ca la Seat n-aveam deloc :D Iar pe cele de la Moskwich oricum nu le putea deschide un copil... Si Arnold ar fi avut probleme cu ele daca nu le stia "cifrul" :) )

Share this post


Link to post

Am facut test de demaraj de la 80-120km/h, si pe benzina si pe GPL.

 

Date oficiale 80-120km/h Treapta 4/5 9.6s/13.2s

 

Eu am facut testul cu doua persoane in masina + greutate crescuta cu cateva zeci de kg datorita instalatiei GPL.

Am filmat bordul si apoi am analizat imaginile cu movie maker :D

Rezultate:

 

GPL - 4/5 9.0s/13.9s

Benzina SP95 - 4/5 8.2/12.0s

 

Eroarea vitezometrului masurata functie de turatie (si deci, daca si turatia e eronata, atunci valoarea e aiurita total) e aprox 3%.

 

Zic eu ca n-a iesit rau :) Oarece diferenta intre benzina si gaz, insa onorabil in general.

Share this post


Link to post

Mi-am spalat si eu motorul :D De unul singur, cu jet de apa sub presiune... macar contra prafului tot a avut efect. IA sa bag niste poze, inainte si dupa :

post-1523-1140363404_thumb.jpg

post-1523-1140363449_thumb.jpg

post-1523-1140363512_thumb.jpg

post-1523-1140363582_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Da, cu bateria asta am luat-o, insa pana acum nu mi-a papat apa distilata. Inca tine, am avut probleme cu actele si cam doua luni n-am mers cu ea, insa cand s-a rezolvat a pornit la prima cheie. Oricum mai am o baterie aproape noua pe Seat ;)

Share this post


Link to post

Cu ocazia implinirii unei frumoase varste (pe care nu v-o zic sa nu ma luati la misto :D ), am primit foarte multe cadouri : afara ninge de rupe (cadoul asta il am aproape in fiecare an, oricat ar fi de improbabil...), si pe langa asta, un auto radio + CD player cu MP3 Sony nu-stiu-cat :) Pe care va trebui sa*l montez, numai ca nu am idee cum se scoate vechitura de radiocasetofon. Cine poate sa-mi spuna si mie cum se demonteaza plasticele din zona radiocasului? La seat am fost scutit de treaba asta, intrucat s-a ocupat spargatorul care l-a furat pe cel anterior... Poate cineva sa-mi zica si mie cum se umbla acolo?

Share this post


Link to post
Cu ocazia implinirii unei frumoase varste (pe care nu v-o zic sa nu ma luati la misto :D ),

:o fftopic: Modifica-ti repede profilul, ca o stim deja! :D

 

Edit: La multi ani, mr_!

Edited by JMu

Share this post


Link to post

Se scoate cu o surubelnita finutaa bagata sub marginea plasticului aluia (care la tine e imitatie de lemn). Sta in vreo 6 clame care au prostul obicei sa ramana in bord(nu pe plasticul ce il scoti) si cand o bagi la loc sa sara si sa se duca pe sub consola centrala ( . Casetofonul sta in 2 suruburi in fata si merge pe o sina (pentru cel nou iti trebuie un sertaras special ca sa intre pe sina, se gaseste la orice magazin daewoo in ro la cca 20RON). Pentru mufa poti cumpara o mufa adaptoare daewoo-iso sau poti sa tai firele si sa le legi din nou.

Share this post


Link to post

O sa ma uit intai sa vad ce-mi trebuie. E posibil sa am deja mufa ISO, cel putin in manualul casului vechi scrie ca are conector european standard.

Apropo, rabla veche cred ca are cod si nu-l stiu. O sa ma uit sa vad exact ce model e (e un pioneer) si poate imi spune cineva cum pot sa aflu codul inainte sa-l scot sau cum pot sa nu-l blochez cand il deconectez...

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...