Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Probleme ambreiaj sau cutie de viteze

Recommended Posts

1. Levierul nu se strimba in-veci, in cel mai rau caz se rupe din nit (daca nu-i sudat, acolo unde i-ai dat sudura).

Foarte gresit ! Daca tu nu ai patit-o, eu am patit-o la un Espero. Deci, se poate !

 

3. Mecanicul respectiv ar trebui incepind de acum sa-ti repare masina pe banii lui

Oh da :thumbl: ! Asta ar trebui sa se intimple in fiecare service. Poate ca se intimpla asa ceva, insa nu in Ro !

Share this post


Link to post

Daca tu nu ai patit-o, eu am patit-o la un Espero. Deci, se poate !

 

Nu, nu am patit-o si e petru prima data cind aud ca cineva a reusit sa strimbe un levier.

Share this post


Link to post

Foarte gresit ! Daca tu nu ai patit-o, eu am patit-o la un Espero. Deci, se poate !

 

Bine, am inteles ca de fapt aluneca in nit acolo si se schimba pozitia ca de indoit metalul ala e cam greu...

Dar daca aluneca, aluneca in sens invers decat ce mi se intampla mie, eu asa inteleg mecanismul ala, adica eventual apasam pe ambreiaj dar angrenajul ala nu mai ridica discul de pe placa de presiune si intra f greu in viteza - la mine in schimb tine discul departat de placa si in viteze intra fara probleme, incluziv marsarier...

 

Daca nu reusesc nici maine sa o fac o sa va rog sa imi recomandati pe cineva care intelege acest angrenaj al ambreiajului in mod corect si nu asa empiric prin inlocuiri de piese aleatorii, din Constanta sau chiar si Bucuresti...

Pentru ca ma deranjeaza ca trebuie sa observ eu diferentele astea fata de normalitate, care ar trebui sa sara in ochi cuiva care cu asta se ocupa.

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

... la el era mult mai mica distanta aia, sa zic vreo 2 cm si ceva, la mine sunt vreo 4

 

Distanta mare sau foarte mare intre cilindru si levier ar insemna introducere cu dificultate (sau deloc) in viteze, dar la tine e tocmai invers. Acea distanta masurata de tine nu are de-aface cu problema.

Share this post


Link to post

Dar cand se apasa pedala de ambreiaj, nu se mareste distanta aia?, iar discul se decupleaza ca sa zic asa de pe placa de presiune, tot mai mult pe masura ce se mareste distanta?

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

Nu, nu am patit-o si e petru prima data cind aud ca cineva a reusit sa strimbe un levier.

Ca sa fiu 100% riguros, nu am provocat personal ce am descris. Masina era a mea, am imprumutat-o unui amic sa se duca pina la Tirgoviste. Pe la jumatatea drumului inapoi spre Bucuresti m-a sunat ca i s-a blocat ambriajul. Habar nu am cum a reusit sa faca ce a facut, cert este ca l-am adus tractat pina in Bucuresti

 

Dar cand se apasa pedala de ambreiaj, nu se mareste distanta aia?, iar discul se decupleaza ca sa zic asa de pe placa de presiune, tot mai mult pe masura ce se mareste distanta?

Daca discutam de distanta masurata anterior cu ruleta, raspunsul este DA. Cind calci pedala de ambreiaj, asta apasa pe pompa de ambreiaj si trimite lichidul de frina (ambreiaj) catre cilindrul de debraiere. Lichidul care intra in acesta determina extinderea pistonului (intinderea burdufului de cauciuc). Mai departe pirghia de debraiere se roteste in jurul axului si preseaza (prin intermediul furcii) pe rulmentul de presiune. Asta calca pe placa de presiune (soare) care, la rindul ei, decupleaza discul de ambreiaj de volant. Cam asa ...

Share this post


Link to post

Exact cum spui, asta se intimpla. Doar ca si acolo exista o limita cit il poti impige, altfel vei simti ca undeva agata, ba mai mult, la un kit de ambreaj uzat CRED ca ar putea sari rulmentul din furca. Nu e cazul tau.

 

Salex, dupa cum observ amindoi am postat in acelasi timp, iar postul se adresa colegului.

Edited by viktor

Share this post


Link to post

Oricum eu nu inteleg cum ar putea sa se strambe levierul asta in sens invers fortei la care e supus...

 

:thumbl:

 

Intreaba-l si pe mecanic chestia asta.

 

Daca zici ca ai schimbat cilindrul fa ce ti-am zis eu mai sus, desfa aerisitorul si observa ce am zis eu mai sus. Pana nu faci chestia astra eu personal nu mai pot sa te ajut fiindca nu am suficiente informatii.

 

PS Eu zic sa termini colaborarea cu el si sa te duci la un service bun. E drept, iti vor lua ceva bani pe manopera, era datoria ta sa incerci varianta mai ieftina la inceput dar pana cand? Cati bani ai bagat in piese pana acum? Ia gandeste-te si vezi cat mai continui.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Da ai perfecta dreptate.

Deci ce am facut azi:

Am aerisit acolo, am dat drumu la pompa - am demontat chiar vasul de expansiune am scos furtunul din pompa = statea tot asa iesit in afara.

Am scos discul , inspectie la disc, placa presiune, rulment - totul ok, culiseaza perfect pe priza aia sau ax cum ii zice

Am scos levierul de debreiere, il cumparasem ieri, era perfect identic - nu s-a strambat nici 1 mm dar l-am inlocuit daca tot l-am scos.

M-am dus de am luat alt cilindru (cu toate ca il schimbasem si pe asta odata cu discul de ambreiaj (caci dupa de am pus kit nou valeo si a patinat, am schimbat doar discul IAR ca asa s-a presupus ca era discul prost)

Dupa ce l-am pus si pe cilindrul asta nou, la pedala era aceeasi chestie: cum apasam un pic cum cupla ambreiajul + ca distanta nu s-a modificat acolo unde am masurat eu ieri 4 cm.

Asa ca ca un ultim resort, am pilit cuiul ala de la cilindrul de ambreiaj vreo 1 cm sau asa ceva si l-am pus asa = rezultatul e ca acum sta cu vreo cativa mm mai bine levierul de debreiere si in plus acum am o cursa libera la pedala, adica pot sa apas vreo 2-3 cm pana incepe sa actioneze ambreiajul

 

Evident am pierdut antigelul si am luat altul, am schimbat si lichidul de frana si de ambreiaj cu ocazia asta.

 

Deci practic tot ce am facut azi pe langa faptul ca am schimbat piese degeaba a fost sa pilim cilindrul ala 1 cm. Ramane sa vad daca problema va persista pentru ca deocamdata in drum spre casa nu am avut timp sa se incalzeasca ansamblul ambreiaj si fluide.

Oricum va multumesc pentru intelegere, pentru sfaturi si sper ca nu v-am stresat prea tare cu intrebarile care uneori pot parea stupide unui cunoscator, dar chiar nu mai stiam unde sa ma duc si ce sa mai fac.

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

Mecanicul e chiar bagator de picioare! Se poate schimba complet pompa de ambreiaj - nu doar umbla la racord - fara sa golesti vasul de expansiune - se desface din suruburi si se "rabate" cu furtunele inca conectate...

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Am pierdut antigelul cand am scos discul, placa de presiune si rulmentul ca sa fiu mai precis.

 

PS

 

MI-A MURIT DE TOT AMBREIAJUL IN PARCARE LA KAUFALND IN CT, DUPA CE AM MERS DOAR 1 KM DE ACASA PANA LA MAGAZIN.

EXACT CA DATA TRECUTA, SUSPECTEZ CA MI-A SARIT SIGURANTA DE LA PRIZA...

MA DUC SA BEAU O BERE DOUA CA AM NERVII INTINSI LA MAXIM.

Edited by onlyone
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Prin scurtarea acelei tije nu ai facut altceva decit sa maresti debitul de lichid din cilindru, adica, vei avea o cursa mai lunga a pedalei.

 

LE. Este incorect dar... e decizia ta.

Edited by viktor

Share this post


Link to post

Prin scurtarea acelei tije nu ai facut altceva decit sa maresti debitul de lichid din cilindru, adica, vei avea o cursa mai lunga a pedalei.

 

LE. Este incorect dar... e decizia ta.

Nu a fost decizia mea, el s-a gandit la asta. Eu eram oricum demoralizat total.

 

Acum ca masina e moarta si abandonata in parcare la kaufland ma gandesc ce s-a intamplat acolo de mi-a sarit iar siguranta de la priza (eu asa cred dar probabil voi vedea abia maine)

 

Am observat ca acolo unde am eu 4 cm, distanta iar alte auto cielo o au mai mica, am un joc liber al levierului, care eu zic ca nu ar trebui sa existe, in sensul ca daca este scos cilindrul pot sa rotesc levierul stanga dreapta cam 1,5 cm, in jurul axei sale - cred ca la alte auto cielo lucrul asta nu este posibil.

Am inteles ca levierul intra si impinge cand este rotit in o asa zisa furca.

Daca furca asta are o problema si s-a strambat cumva sau s-a defectat, creeand acel joc liber al parghei de debreiere, poate creea la randul ei presiune aiurea pe priza facand sa sara siguranta de la priza?

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

... am un joc liber al levierului, care eu zic ca nu ar trebui sa existe, in sensul ca daca este scos cilindrul pot sa rotesc levierul stanga dreapta cam 1,5 cm, in jurul axei sale - cred ca la alte auto cielo lucrul asta nu este posibil.

 

E normal sa existe jocul ela. Cu cit uzura kit-ului de ambreaj este mai mare, cu atit "soarele" iese mai afara, catre cutie. Deci e normal sa existe acea cursa libera.

 

 

LE. Eu totusi nu pricep despre ce siguranta este vorba.

Edited by viktor

Share this post


Link to post

Nici eu :scarpin: . E clar ca i-a zis mecanicul ceva, dar ma tem ca e SF

Share this post


Link to post

Nici eu :scarpin: . E clar ca i-a zis mecanicul ceva, dar ma tem ca e SF

 

Pai priza pe care sta discul de ambreiaj (cred) este ca un ax zimtat - acum nu sunt sigur daca trece prin centrul discului sau nu, dar stiu ca are in capat o siguranta

Cand m-a lasat prima oara ambreiajul, asta dupa ce schimbasem kitul si facusem cateva drumuri bucuresti - constanta, mi-a sarit siguranta aia din captatul prizei

rezultatul, bagam in viteze dar nu mai pornea masina de pe loc, pentru ca pur si simplu nu mai cupla de loc.

Dupa ce a scos roata stanga si a desfacut capacul ala de la cutia de viteze, s-a vazut ca axul ala - priza sau cum ii zice era iesit in afara, siguranta sarita.

 

Si cred ca si acum s-a intamplat la fel, e clar ca el nu o sa stie de ce

Nu stiu unde sa duc masina.. probabil o sa o bag in service la daewoo arrow constanta

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

@onlyone, cred ca pot explica si diferenta de 4 si 2cm masurati de tine. Din cite am inteles ai pe masina kit de ambreaj nou, ceia ce justifica acei 4cm masurati la cilindru. Deci kit-ul fiind nou, "soarele" este drept si permite rulmentului mai spre motor si tot-odata conduce si levierul mai in afara (mai departat de cilindru).

Pe masura ce kit-ul de ampreaj se uzeaza, "soarele" iese mai in-afara, deplasind rulmentul mai in-spre cutie si automat levierul catre cilindru, de aici rezulta o distanta mai mica intre cilindru si levier.

La Cielo domnului meserias, acea distanta de 2cm dintre cilindru si levier, spune ca in curind va avea nevoe de kit de ambreaj nou. Asa ca, pindestel unde/la cine isi duce masina sa-si schimbe kit-ul de ambreaj si mergi si tu. :P

Edited by viktor

Share this post


Link to post

@salex. Este vorba, din cate am inteles eu, de singuranta care tine priza cutiei bagata in disc si este pozitionata in celalalt capat al prizei (spre roata stanga, in interiorul CV, cum dai primul capac jos, se vede).

 

Este necesara cand vrei sa schimbi ambreiajul prin canalul de vizitare. Se scoate si se extrage priza din disc, fara sa dai cutia jos, e detaliata procedura in manual foarte bine.

 

@onlyone. Deci daca s-a dat cilindrul jos si levierul sta in aceeasi pozitie CLAR problema e in interior, zi-i sa-ti dea CV-ul jos de pe motor, sau ansablul motor+CV si sa vada bine la lumina ce e in neregula, nu prin canalul de vizitare. Posibil sa fi ramas resturi de la ambreiajul vechi pe-acolo, rulmentul de presiune sa se blocheze pe partea interioara in ceva...etc. TREBUIE VAZUT bine ce e acolo

 

Pana atunci, putem sa balmajim aiurea aici o gramada, nu-ti vei rezolva problema si vei cheltui o gramada de bani.

 

PS. Totusi stau si ma intreb. Ce mama naibii e atat de greu de schimbat un ambreiaj??????

Ca volum de munca intr-adevar, e mult, insa complexitatea nu este asa mare, cum naiba sa nu mearga?

Mai ales ca este un sistem care are acelasi principiu de functionare de 100 de ani.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

@salex. Este vorba, din cate am inteles eu, de singuranta care tine priza cutiei bagata in disc si este pozitionata in celalalt capat al prizei (spre roata stanga, in interiorul CV, cum dai primul capac jos, se vede).

Da despre asta este vorba.

 

@onlyone, cred ca pot explica si diferenta de 4 si 2cm masurati de tine. Din cite am inteles ai pe masina kit de ambreaj nou, ceia ce justifica acei 4cm masurati la cilindru. Deci kit-ul fiind nou, "soarele" este drept si permite rulmentului mai spre motor si tot-odata conduce si levierul mai in afara (mai departat de cilindru).

 

M-am uitat si la alte autoturisme cielo si parghia statea in pozitie normala, pot a zic ca doar a mea arata altfel. Si ma gandesc ca diferenta de grosime intre discul nou si un disc f f uzat nu prea are cum sa fie asa mare.

Asta, coraborat si cu faptul ca cu niciun chip pedala mea nu a putut fi adusa la intervalul din manual de cursa adica 138-146 ci in schimb are 10-11 cm, cu faptul ca e deja a 2-a oara cand imi sare siguranta aia de la priza cutiei - ma face sa ma gandesc ca ceva nu este deloc in regula cu ce se intampla acolo.

 

Referitor la vechiul ambreiaj, eu l-am schimbat preventiv, nu se rupsese nimic pe acolo, in principiu toate elementele au fost extrase intregi.

 

Levierul ala de debreiere, cu ce piesa componenta se intalneste cand este bagat in angrenajul ala de ambreiaj? Ce e ala soare? E ca un surub? Furca de ambreiaj este intre levierul asta si rulmentul de presiune?

Share this post


Link to post

Levierul ala de debreiere, cu ce piesa componenta se intalneste cand este bagat in angrenajul ala de ambreiaj? Ce e ala soare? E ca un surub? Furca de ambreiaj este intre levierul asta si rulmentul de presiune?

 

Soare = placa de presiune.

 

Da. Levierul ala actionat de cilindrul de debraiere "se intilneste" cu o furca. Furca este cea care apasa efectiv pe rulmentul de presiune iar asta, la rindul sau, apasa pe placa de presiune.

 

LE: ca idee, miscarea de rotatie a levierului in jurul axului este transformata de catre furca in miscare de translatie. Furca este prinsa solidar de axul levierului

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Daca furca asta are o problema mai mare sau mai mica, sa zicem ca ramane blocata in o anumitaa pozitie, e indoita, sau naiba sa o ia - are ceva in neregula, poate sa cauzeze problemele mele?

Share this post


Link to post

DA. Credeam ca s-a inteles pana acum.

La fel si daca axul a fost sudat aiurea in ea, daca rulmentul agata undeva...etc. Eu de la faza aia cu sudatul m-am cam lamurit...

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Se cam incurca treburile pe-aici (sau au fost deja). Furca nu-si poate modifica pozitia pe levier, singurul defect al furcii poate fi uzura la cele doua puncte de contact cu rulmentul. El avind levier nou si montat corect in furca (sper) singurul loc/locuri unde poate agata furca, e cel mentionat mai sus.

Share this post


Link to post

Da, el a mentionat ceva de sudat... ma duce cu gandul ca geniul mecanic a sudat parghia prost pe tija. Si de aici problemele.

Share this post


Link to post

Aici asta spune, deci nu a fost rupt.

 

... i-am dat si puncte de sudura ca cica astea noi nituite aluneca in zona nituita si nu mai functioneaza corect...

Edited by viktor

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...