Jump to content
Sign in to follow this  
Marius*

Taxa De Prima Inmatriculare

  

256 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Foarte greu.. valorile declarate la vanzarile de second nu sunt cele reale, cred ca majoritatea se fac cu bani negri.

Pe cand taxa de inmatriculare e o certitudine pentru ei, ii arde volens nolens ;)

Share this post


Link to post
E simplu mai seicule.. exista o evidenta a masinilor inmatriculate de o persoana intr-un an si vandute totodata.

 

 

Degeaba exista aceasta evidenta. Fii sigur ca samsarul nu va inmatricula pe numele lui 6-7 masini pe luna. Asta implica bani dati la RAR, inmatriculari, bani dati pe impozite, taxe de inmatriculare platite.

Daca banii din taxa de inmatriculare ii recupereaza din pret, restul banilor si i-ar recupera mai greu, ori daca i-ar recupera, ar vinde masina mai greu datorita pretului.

Nici in cazul masinilor inmatriculate in Romania cumparate de samsari nu se face inmatricularea pe numele acestora. De ce crezi ca apar atatea probleme cu masini vandute si aflate al a n-spea mana?

Edited by ZeNeSeu

Share this post


Link to post

Parerea mea este ca aceasta taxa este aberanta. Iar problema importului de jafuri poate fi rezolvata intr-un mod mult mai elegant decat asa. Impozitare anuala diferentiata in functie de nivelul de poluarea, capacitatea motorului si vechimea masinii. S-ar putea ajunge la valori aberante ale impozitului pus pe masini vechi si poluante, fapt ce ar face posesorii sa le caseze. In acest moment eu care am o masina din 2007 cu euro 4, DPF si 2000 cmc platesc la fel cu posesorul de mercedes bot de cal din 1982, non euro, cu 2000 cmc si fum in spate ca la Verdun. Daca posesorul de bot de cal ar plati in loc de 108 ron anual 1080 sau chiar mai mult, ar casa saracia.

Share this post


Link to post

@mircea de acord cu tine. Se numeste taxa de POLUARE. Nu se pune la imatriculare, se pune anual si eu as plati-o. Cat poluezi atat platesti. Taxa ar trebui calculata in functie de norma de poluare si capacitatea motorului, nu in functie de cat de veche e masina. O masina euro4 de X cm cubi va polua la fel si peste 5 ani indiferet pe la cati proprietari a trecut intre timp.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Sint de acord cu taxa de prima inmatriculare,aplicata la toate masinile. Impozitarea anuala,in functie de vechimea masinii,capacitatea cilindrica si norma de poluare ar duce la un impozit foarte mare pentru posesorii de dacii vechi, in special. Poate peste vreo zece ani ar putea fi luata in considerare.

Share this post


Link to post

Si care e problema daca posesorii de vechituri ar plati impozit mare? Nu-si permit? Dar sa mearga cu niste cazane pe strazi, fara frane, anvelope etc etc isi permit nu? Si sa intre in masina mea, noua, euro 4 pentru care platesc 2000 de ron taxa de prima inmatriculare? Sau sa stau in spatele unei astfel de petarde care fumega la semafor si sa-i miros gazele? Nu nene, vrei sa ai,platesti. Vrei motor de 5000 cmc, v8 ca esti tare si mare, platesti! Vrei Q7 platesti samd. In conditiile actuale, cine isi cumpara un ML nu plateste taxa de inmatriculare, ca e euro 5, dar cel care cumpara un logan de 1,4 plateste? De ce? Daca stai si analizezi, ML-ul ala cu motr de 3000 polueaza la fel (in cifre) cat euro4 ala amarat de 1,4. Taxa pe poluare, anuala, care sa creasca exponential cu gradul de poluare si cu capacitatea cilindrica a motorului. Asa se vor incuraja o gramada de oameni sa-si cumpre o masina noua, cu cilindree mica si sa nu mai circule in oras cu masini din clasa mare, cu aceasi valoare de piata, dar mult mai poluante.

Share this post


Link to post

Eu cred ca toate aceste abordari sunt fie gresite fie partizane.

Problema e cu totul alta : daca taxa e "de poluare" cu ce ne ajuta ? Masinile tot vor polua, cu sau fara taxa. Ne ajuta taxa sa respiram un aer mai curat ? Aceste taxe se vor colecta undeva, la ministerul mediului de exemplu, si se vor transforma in salarii grase pentru functionarii care o colecteaza, in vile si ... in alte masini ! (a se vedea cazurile de la sutele de agentii care pun taxe pe orice si apoi isi maresc veniturile motivand ca sunt rentabili, ca au incasari, etc). Mai mult chiar, vom respira tot acel aer poluat, dar nu vom mai avea bani sa ne tratam de efecte, ca i-am dat pe taxa !

Din alt punct de vedere : ce legatura ar putea avea cilindreea, vechimea, standardul s.a.m.d. unei masini cu o taxa FIXA ? O masina care circula mai putin va polua mai putin decat una IDENTICA dar care circula mai mult (sper sa fiti de acord) dar vor plati taxa egala. Solutia ? Daca se impune taxarea POLUARII si nu a POSESIEI sa se introduca aceasta taxa in pretul carburantului. Dar, traim in Romania si evident ca se va schimba din nou modificarea; si taxa de drumuri a fost scoasa si pusa, corect, in pretul carburantului dar nu a trecut primul ciclu fiscal ca s-a introdus ... Rovinieta, fara a se scoate acea taxa pe care o achitai la pompa.

Inca ceva pentru cei care au un dinte impotriva daciilor : marea lor majoritate sunt folosite acum ca utilitare; pietele se aprovizioneaza cu sute de Dacii de toate felurile : berlina, break, etc. Si in procesul de obtinere a acestor produse tot vechea dacie e calul de povara. Fiecare leu luat ca taxa de la o asemenea masina se va transforma intr-un plus de pret la taraba. Ele, oricum, nu mai au mult de trait; sa le lasam sa moara in demnitate.

 

Ce am scris aici e doar parerea mea, nu va cer sa fiti de acord, asa ca orice comentariu e inutil. Repet, e doar o parere.

Share this post


Link to post

Cum pui taxa de poluare diferentiata pe norma de poluare in pretul carburantului? Banii obtinuti de pe taxa de poluare se duc pe implementarea de programe de reducere a poluarii sau a efectelor acesteia gen programul RABLA.

Share this post


Link to post

Mircea, de ce ma pui sa ma autocitez ?

1) Am spus ca unele pareri pot fi partizane.

2) Am spus ca e doar o parere si NU astept aprobarea nimanui sa am o parere.

Edited by kaloman

Share this post


Link to post

Ma ierti daca-ti spun ca parerea mea este ca parerea ta de a introduce taxa pe poluare in pretul combustibilului este o ineptie, intrucat nu poti face diferenta intre gradul de poluare al masinii care alimenteaza si va fi tot o taxa inegala aplicata otova? Si ca atat timp cat cineva plateste o suma de bani mai mare pentru o masina mai noua si mai nepoluanta este firesc ca acel cineva sa fie protejat din punct de vedere fiscal si taxat diferentiat fata de un altcineva care are o vechitura de masina care merge cu uleiul taras dupa el pe strada, pe principiul romanesc ca "merge si-asa"? Nu e normal sa fie asa? In momentul de fata, tu platesti pentru kalos euro 4 cu motor de 1400 cmc aceiasi taxa ca vecinul tau cu dacia legata cu sarma si motor pe carburatie, reglata dupa ureche si intretinuta nu. E corect? De ce? Ca el e pietar? Ma lasa rece!

Share this post


Link to post

@kaloman, Eu inteleg ca tu ne spui ca toti suntem prosti sau nebuni ca au abordari gresite sau partizane, dar sa nu comentam asta pt ca e doar o parere.

 

Eu cred ca toate aceste abordari sunt fie gresite fie partizane.

...

Ce am scris aici e doar parerea mea, nu va cer sa fiti de acord, asa ca orice comentariu e inutil. Repet, e doar o parere.

 

Nu toate masurile, legile, masurile sunt 100% drepte, uneori trebuie protejat insa interesul comun nu cel personal.

Nu ma mira ca nu intelegi asta din moment ce pleci de la premisa ca toti suntem in eroare.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Dupa mintea mea, astia de la guvernare ar fi avut o solutie mult mai buna de formulare a taxei de prima inmatriculare, la care CE sa nu comenteze ca s-ar face discriminare:

 

- 1ma inmatriculare, masini noi sau sh, Euro1 - 5000-6000 E taxa, in functie de capacitate si an.

- 1ma inmatriculare, masini noi sau sh, Euro2 - 4000-5000 E taxa, in functie de capacitate si an.

- 1ma inmatriculare, masini noi sau sh, Euro3 - 3000-4000 E taxa, in functie de capacitate si an.

- 1ma inmatriculare, masini noi sau sh, Euro4, Euro5- Moka.

 

Ca nu se mai fac masini noi cu Euro1, Euro2, Euro3 e alta poveste, aici e smecheria, dar cel putin CE nu ar mai spune ca se face discriminare, deci nu ar avea ce comenta. Iar Euro4 s-a bagat prin 02-03. In felul asta nu mai importa nici dracu harburi, s-ar mai proteja si economia noastra, iar masinile aduse din afara ar cam trebui sa fie in conditie foarte buna, deci ar satisface si romanul sictirit de Logan. Ce parere aveti ?

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Indiferent de felul cum ar fi tot s-ar gasi nemultumiti!Dar ce zici ca vor sa revina la cea din vara!

Cred ca daca ar anula taxa si atunci ar face greva cei de la Dacia.Ar trebui lasata taxa si Dacia sa mai ieftinesca

masinile.

Share this post


Link to post
...Ar trebui lasata taxa si Dacia sa mai ieftinesca masinile.

 

Yeah. Keep dreaming :mrgreen:

Share this post


Link to post
Daca stai si analizezi, ML-ul ala cu motr de 3000 polueaza la fel (in cifre) cat euro4 ala amarat de 1,4.

Eu zic ca polueaza mult mai mult ML-ul ala, fie el si E4, asta numai daca ma uit la alea 4 cosuri de fum din spatele lui si daca ma uit la chistocul de tigara pe care il are Loganul.

 

sa le lasam sa moara in demnitate.

Stii care e problema la noi? Ca orice rablament, adus de afara, e considerat de 1000 de ori mai bun decat orice dacie, oricat de bine ar fi intretinuta ea. Ori eu, care vad zi de zi "bijuterii" dintr-astea la care le zic harletilor care au dat pe o Laguna SH cam cat ar da un om normal pe un Clio SH ca au caseta varza, ca le cloncane bieletele, ca se smulg capetele de bara din fuzete, ca le huruie rulmentii, ca le curge ulei pe la debitmetru, ca placutele de frana deja sunt la fier, ca au bordul ca la pomul de craciun de la airbag-urile sarite sau de la firele de abs rupte, sau ca s-a dat turbina pe ulei si mai are putin si crapa, nu prea sunt de acord ca sunt asa de "bune" si sigure masinile astea. De aia sunt niste norme intocmite pentru ITP, ce trebuie indeplinite atat de dacii, cat si de cazanele aduse de pe afara.

De acord, vor muri daciile in demnitate in curand, ma uit ca dacia din batatura pe care luam acum un an si jumatate 6000 ron acu zic mersi daca mai iau 2000, dar ele vor fi inlocuite in curand de cazanele aduse de afara, deci tot de niste harburi, si asta n-ai cum s-o schimbi prea repede intr-o tara in care nu-i o problema daca robinetul la baie picura sau il deschizi cu patentul, la care legi teava cu sarma ca sa-ti ramana bani de bautura in loc sa iei alta noua, daca ramai cu clanta de la usa in mana, ca "merge si asa", pentru ca deh, ne-am obisnuit asa si nu ne deranjeaza, lasa bre, am masina germana, ce conteaza ca pe drum de piatra cubica nu te mai intelegi om cu om inauntru de cate trancane, asta nu vede vecinu' care moare de grija ta.

Si ar mai fi ceva: daciile vechi le mai reparai cu patent si cu sarma, sau gaseai piese din dezmembrari, ca doar era aceeasi masina si se potriveau piesele, dar ce te faci acum, cand sunt tspe modele de masini si nu gasesti piesa dorita si trebuie sa o cumperi de noua de la reprezentanta? Asta e, ca viata-i grea si creditul pentru rabla e mare.

Share this post


Link to post

Si cum il convingi pe roman sa ia Logan de 7000 euro si nu o masina sh in aceeasi bani?

Ma refer la masa mare de romani care nu isi permit masini peste 10000 euro!

Sau ma rog o masina oarecare pana in 10000!

Eu sincer, daca o dau pe a mea nu mai iau sh.

Share this post


Link to post

De ce vorbiti in euro, cand criza e in toi- si nu vorbiti in lei? Comparam aia 7k de euro de anul trecut cu cei 7k de euro la cursul de ieri- sa zicem? Mama ei de criza- cazanul se face la noi, cu piese facute la noi, ve vinde catre romani- de ce dreq se da in euro- care e cat casa, si nu in ron?

Share this post


Link to post
@kaloman,[...] tu ne spui ca toti suntem prosti sau nebuni

 

Daca zici tu ...

 

Eu NU am spus asta !

Fii mai atent cand postezi ... nu ma acuza de ceea ce nu am afirmat !

Cele cateva mii de postari ale tale nu-ti dau acest drept.

Share this post


Link to post

Dar taxa asta de inmatriculare.. de ce mama naibii e in euro daca la noi moneda e ron?

 

offtopic

Mda, o sa-l rog pe vaxxi sa imi rada un zero, ca zero tot nu conteaza; asta ce ai scos tu din context era insinuat de catre tine, hai sa nu umblam cu copilarii.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
Stii care e problema la noi? Ca orice rablament, adus de afara...

 

Mare adevar ai "grait", Laure.

Ar mai fi de adaugat ca atunci cand soferii acestor "bunaciuni" se cred "sumacheri" si "hamiltoni" rezultatul apare la stirile de la ora 5.

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Si cum il convingi pe roman sa ia Logan de 7000 euro si nu o masina sh in aceeasi bani?

Ma refer la masa mare de romani care nu isi permit masini peste 10000 euro!

Sau ma rog o masina oarecare pana in 10000!

Eu sincer, daca o dau pe a mea nu mai iau sh.

Dar poate sa-si ia orice alta masina veche de maxim 2-3 ani, cu pana in 70-80 de mii de km, intr-o stare tehnica foarte buna, eventual inca in garantie, avand in vedere ca devalorizarea cea mai mare o au masinile in primul an de utilizare. Dar neahhh, de ce sa-si ia marlanu Fiat Punto sau Ford Focus sau Astra H din 2005, cand poate sa-si ia Bemveu 320 d din 2001, sa moara dujmanii...

 

Nici pe mine nu ma tenteaza SH, n-am avut niciodata masina SH in familie, prefer mai degraba un Sandero nou (la vara, cand dau Clio la programul Rabla) decat cine stie ce vechitura sau vreo scumpaciune sa ma omoare de bani, daca ar fi avut Sandelu' butoanele de geamuri pe portiere si spatele de un design altceva decat sa-mi aminteasca de tenisii Dragasani si de cooperativa auto-moto-velo Nicu Ceausescu, chiar nu-mi mai trebuia. Ce pana mea, doar face acelasi lucru ca si una mai scumpa, si 10 luni pe an, pentru acasa-servici, chiar nu conteaza in ce iti misti fundul. Da nah, altii au scula mica si vor sa compenseze cu ceva mare...

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Nu stiu cat de benefica este aceasta taxa auto, dar sunt de acord cu verificarea corecta a tuturor masinilor in ceea ce priveste noxele, mai ales a celor de tonaj mare. Aceasta conditie sa se aplice tuturor autovehiculelor inmatriculate sau nu. Nu-i poti interzice omului sa mearga cu un retromobil din 1923 daca el este in regula cu noxele. Este inadmisibil sa pui o taxa de 3000 E pentru o masina din 2006. Nu ai probleme cu noxele, bineinteles in norme de bun simt si nu aberatii, poti circula cu orice tip de masina.

Share this post


Link to post

La achitionarea unei masini noi nu se mai plateste taxa?! Dar la inmatricularea unui SH cum se mai calculeaza taxa? Motor 1,6, 12ani, euro 2; nu stiu emisiile. Nu stiu pe nimeni, care, in anul acesta, sa-si fi cumparat un second.

Share this post


Link to post

Si s-a hotarat: taxa de prima inmatriculare va fi inlocuita cu un impozit anual, dupa modelul german. Detalii aici .

Vom astepta pana-n vara sau, cel tarziu, in toamna, sa vedem cat de mari vor fi aceste taxe. Nu ar fi o surpriza sa fie mai mari decat cele din Germania :mrgreen:

 

Sa ne uitam si la modelul nemtesc . Destul de corect raportat la salariile lor.

Edited by Amentys

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...