Jump to content
Sign in to follow this  
ovidiuc

Pompa benzina Matiz

Recommended Posts

La voi se aude un fasait cand puneti contactul si asteptati sa se stinga beculetul?La mine da si cred ca este pompa care baga benzin la motor.

Share this post


Link to post

Exact, e pompa care se amorseaza. Masina de masina!

Share this post


Link to post

d-aia nu-i dati pedale la pornire

Share this post


Link to post

Cand se pune contactul, pompa de benzina este pusa neconditionat in functie de ECM (calculator) pentru exact doua secunde. Dupa patru secunde trebuie sa se stinga becul martor alarme (daca sistemul este Ok).

Daca zgomotul de care spui, nu se aude clar din rezervor (asemanator cu pompa de spalat parbrizul, dar mai de rasa), trebuie sa te joci la rece cu cheia (pui contactul si nu pornesti) si in acelasi timp asculti in si sub masina ca sa poti depista sursa. Mai ai nevoie de cineva ca nu-ti ajung mainile. Fiind vorba de benzina, nu lasa pe maine ce poti face azi.

Share this post


Link to post
... Fiind vorba de benzina, nu lasa pe maine ce poti face azi.

 

... lasa pe poimaine, ca poate uiti intre timp ! :)

Share this post


Link to post

Nu , din fericire se aude clar din partea din spate,de la rezervor.Dar de cand am scapat busonul pe jos parca nu se mai aude asa tare.Poate nu-mi mai etansaza asa bine.Cred ca ma risc cu un buson nou.

Share this post


Link to post

Desi am cautat peste tot, n-am aflat daca si cand se face o revizie la pompa de benzina Matiz. Avand 55.000 km si indicatie aiurea la nivelul de benzina din rezervor am indraznit o inspectie. Scoaterea pompei din rezervor nu se face greu:

- se ridica capacul de vizitare aflat sub bancheta spate;

- se scoate conectorul electric (are o sigurantza);

- se porneste motorul si se lasa pana se opreste singur pentru a elimina presiunea si benzina de pe conducte;

- se scot conductele prin tragere si apasare simultana pe butoanele laterale (mai curge ceva benzina;

- se desface inelul de strangere (similar unui butoi de plastic). Atentie, exista doua marcaje, unul pe capac si unul pe inel. Pozitia lor trebuie memorata si apoi e bine sa memorati numarul de ture pe care-l face inelul (piulitza) la desfacere si pozitia finala a marcajului de pe el (ea). Motivele le veti afla la operatiunea inversa !!! ;

- se scoate cu grija pompa din masina. Ea mai contine benzina.

Operatiunea de remontare se face exact in ordine inversa, doar ca pornirea motorului se va face dupa ce s-au montat conductele si conectorul electric.

Observatii:

- pompa se afla intr-un vas suplimentar, pentru a nu ramane fara benzina. Pe peretii acestui vas ca si pe filtrul absorbant de la intrarea in pompa am gasit o gramada de zgura. Cum ajunge aceasta zgura de la furnizorul de benzina si pana la intrarea din pompa este o enigma prin dimensiunea mare a granulelor. Vasul se demonteaza si poate fi spalat. La fel si filtrul absorbant;

- senzorul de nivel era plin de mazga, motiv pentru care nu mai are o indicatie liniara. La fel este si cu senzorul de nivel minim. Ambele se pot scoate si curatza cu alcool isopropilic. Apoi, pe senzorul de nivel se aplica un spray pentru curatzare si ungere contacte electrice;

- tot in acest moment se poate face si o verificare a regulatorului de presiune benzina aflat pe conducta de retur cu ajutorul aerului comprimat livrat de un compresor si de un indicator de presiune (55 psi);

- la remontare se va avea atentie la garnitura de etansare dintre rezervor si capacul pompei.

- la repornirea pompei se vor auzi zgomote mai ciudate pana la eliminarea aerului din instalatie. Operatiunea poate fi considerata terminata cand zgomotul facut de pompa de benzina a redevenit cel cunoscut. Pentru comparatie este indicat a se porni motorul si a circula putin cu bancheta spate rabatata si capacul de vizitare spre rezervor scos inainte de inceperea oricaror alte operatiuni !!!

Cine are ceva experientza cu instalatii se poate baga singur la o asa operatiune si nu va pierde mai mult de 1h, cu toate studiile si inspectiile de rigoare. Cine nu, e bine sa apeleze la service si atunci nu dureaza mai mult de 1/2h, doar ca nu garantez ca mecanicii de acolo vor intra in toate amanuntele de curatzare, altfel esentiale. Fara ele operatiunea este inutila.

In urma observatiilor facute cred ca o astfel de operatiune este buna la fiecare schimbare a filtrului de benzina (40.000 km, dupa manual).

  • Like 1

Share this post


Link to post

apropo de revizie la pompa de benzina am si eu o curiozitate:cum se poate desface inelul de fixare a pompei in rezervor fara acea cheie speciala?are cineva vreo idee?

Share this post


Link to post

Halooooo!!!!!!!!!!40.000 filtru de benzina...???????? e nebunie curata...adika cred ca la 40.000 nici nu mai trage masina...eu reconand schimbarea filtrului la 10.000

La mashina mea il schimb la 5 ooo ( costa fabuloasa suma de 50-60 de mii ) ...

La matiz cred ca ajunge pe la 200.000 lei...

Share this post


Link to post

Tolin o intrebare scurta putin offtopic: amorsarea instalatiei de alimentare dupa operatiunea descrisa de tine a fost greoaie?

ai folosit pur si simplu demarorul? sau s-a aerisit la rampa de benzina circuitul respectiv (asa cum am fost eu obligat cand am ramas in pana prostului cu modelul cielo coreean) ?

Ma intereseaza asta fiindca vreau sa fac un calcul mai exact al consumului prin metoda 5 litri de benzina pana la golirea rezervoului :rolleyes: si nu prea am chef sa omor bateria, demarorul si/sau pompa de benzina etc...

Share this post


Link to post

Ca sa masori consumul e suficient sa pui o cantitate de benzina cunoscuta in momentul cand indicatorul de minim benzina ilumineaza maxim si stabil. Cu cat cantitatea de benzina e mai mare, cu atat eroarea de calcul este mai mica. Deci, nu trebuie sa mergi pana cand nivelul de benzina ajunge sub sorbului de la pompa.

Altfel, amorsarea s-a produs imediat, banuiesc ca legea vaselor comunicante actioneaza si in cazul acesta. Aerisirea circuitului se produce in primele secunde de functionare.

Share this post


Link to post

principiul vaselor comunicante functioneaza doar in circuit deschis (legatura cu atmosfera) la ambele capete ...deci ai facut amorsarea la rampa de benzina deschisa si rezervor deschis nu? fara a actiona pompa...sau ai pus contactul? aici nu prea e cazul din ce am observat eu + experimentul neplacut cu cieloul meu :(

 

cu calculul consumului cu becul aprins este o varianta dar nu f. exacta totusi :-?

Share this post


Link to post

Cand bagi benzina in rezervor, nu-i deschis circuitul la ambele capete in cazul Matizului ?

Share this post


Link to post

cred ca nu... stiu ca injectoarele sunt pe pozitia inchis cand opresti motorul (si alea sunt oricum mai sus decat rezervoul deci nu se amorseaza circuitul) :rolleyes:

Share this post


Link to post

Ce treaba ai tu cu injectoarele ? Circuitul benzinei la Matiz este dublu, tur-retur, cu regulatorul de presiune pe retur, pe si nu in pompa din rezervor. Daca torni benzina in rezervor peste nivelul pompei si pornesti pompa (pui contactul pe ON), benzina pompata va elimina aerul din circuit prin retur. Eu nu stiu nici o presiune care sa nu permita benzinei sa urce in pompa.

 

@Pepinno > maestre, eu am schimbat la 40k km (ca la carte) si n-am simtit mare diferenta. Cred ca daca scurgeam doar apa din el si-l punem la loc mai mergeam. Precum am scris in debutul topicului, pompa de Matiz are un filtru mecanic in sorb, care opreste depozitele pana la o anumita dimensiune. In plus, rezervorul si pompa functioneaza ca un filtru decantor. Comparatiile cu alte masini se pot face doar la acelasi nivel de dotare.

Share this post


Link to post
Tolin o intrebare scurta putin offtopic: amorsarea instalatiei de alimentare dupa operatiunea descrisa de tine a fost greoaie?

ai folosit pur si simplu demarorul? sau s-a aerisit la rampa de benzina circuitul respectiv (asa cum am fost eu obligat cand am ramas in pana prostului cu modelul cielo coreean) ?

Ma intereseaza asta fiindca vreau sa fac un calcul mai exact al consumului prin metoda 5 litri de benzina pana la golirea rezervoului :rolleyes: si nu prea am chef sa omor bateria, demarorul si/sau pompa de benzina etc...

 

Ceea ce vrei tu sa faci este total nerecomandabil. Racirea pompei de benzina se face o data cu ajutorul benzinei care trece prin pompa si a doua prin benzina in care este scufundata pompa. Daca se merge cu rezervorul sub jumatate atunci racirea pompei scade in eficienta. Rezultatul este evident arderea pompei.

 

Aerisirea circuitului se face cel mai bine daca dupa ce montam tot ansamblul, inainte de a porni motorul, se pune contactul si dupa ce se opreste pompa, se ia contactul, se asteapta putin si se pune iar. Daca operatia se repeta de 4 ori cred ca circuitul ar trebui sa fie aerisit.

 

Calculul cel mai exact pentru aflarea consumului se face numai cu rezervorul plin. Altfel pot sa te apuce nervii, pentru ca sonda aia nu are precizia laserului.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Teoretic este corect. Voiam sa stiu chiar practic ce a facut Tolin la amorsare.

Principiul vaselor comunicante nu are legatura cu pornirea pompei in cazul nostru. Se cheama circulatie fortata daca pornim pompa si exista cazuri cand chiar cu pompa pornita nu se aeriseste singur (amorseaza) un circuit (vezi aerisirea instalatiei de racire la unele masini) .

Share this post


Link to post

Se poate intampla ceea ce spui tu, dar numai la pompe care sunt exact inainte de obstescul sfarsit.

Share this post


Link to post
Principiul vaselor comunicante nu are legatura cu pornirea pompei in cazul nostru. Se cheama circulatie fortata daca pornim pompa si exista cazuri cand chiar cu pompa pornita nu se aeriseste singur (amorseaza) un circuit (vezi aerisirea instalatiei de racire la unele masini).

De ce incerci o analogie nepotrivita ? Uita-te intai cum e circuitul la alimentarea Matiz. E suficient sa scufunzi pompa in benzina si sa pornesti pompa. Poti s-o faci de mai multe ori inainte de a porni motorul, daca asta ar fi un ritual magic sau daca te linisteste. Injectoarele sunt in derivatie cu circuitul, iar aerul din amonte de ele si care nu se duce pe retur in rezervor, se elibereaza in motor, dupa cateva rotatii si cand s-a atins presiunea necesara se blocheaza regulatorul de presiune. Daca n-ar fi existat circuit de retur, atunci s-ar fi pus problema amorsarii.

Share this post


Link to post

Motorul e Euro 2 din 2004, a fost montata si o instalatie de GPL cand avea vreo 20000 km. Acum are 91000 km, si nu mai vrea sa mearga pe benzina (nu porneste pe benzina nici de pe loc, la cheie, nici daca plec pe GPL si schimb in mers). Astazi am dat jos capacul de vizita al pompei de benzina, si am pus contactul, in speranta ca se va vedea\auzi ceva... nimic. Nu am avut un multimetru la mine sa vad daca primeste curent, in schimb oricat de mult as spera sa nu fie arsa... simptomele cam spun contrariul.

De asemeni, odata cu problema asta, a mai aparut una, si anume aceea ca acum face figuri si la pornirea pe GPL, la modul ca acea bobina de la butelie nu mai declanseaza alimentarea de GPL (nu se mai aude acel click, de la pornire) decat atunci cand are el chef (adica dupa ce ma joc vreo 5 min cu acel comutator de din bord).

O alta chestiune: Daca motorul isi face pornirea numai pe benzina, dupa care trece automat pe GPL, iar eu mie pompa de benzina nu imi merge (teoretic), de ce mai porneste?

Si ultima, daca se adevereste a fi pompa de benzina problema, in jurul carei sume se poate cumpara?

Share this post


Link to post

Pai daca nu reuseste sa porneasca pe benzina, stiu ca unele instalatii comuta singure pe GPL. Ca sa te duca mai ieftin, cumperi una de cielo si inlocuiesti doar pompa in sine, nu tot ansamblul. E pe la 250 RON. De Matiz ar fi vreo 400 RON.

Share this post


Link to post

Salut!

Va rog [-O< ajutati-ma cu urmatoarea problema:

 

- de dimineata cand am pornit masina ( Matiz 2004 ) totul a fost ok timp de 1 minut... cand am pus contactul toate becurile s-au aprins la bord, s-a auzit bazaitul pompei de benzina, am pornit, toate bune...dar dupa aprox 1 min a murit motorul!

De atunci, cand pun contactul, nu se mai aprinde martorul Check, nu se mai aude nici bazaitul pompei de benzina, si, bineinteles ca nu mai porneste sub nici o forma...

Studiind cartea masinii am aflat ca exista o siguranta la motor de 10A, pentru pompa de benzina, pe care am gasit-o arsa. Am inlocuit-o, am pus contactul de cateva ori dar fara vreun rezultat... martorul check tot nu se aprinde si tot nu se aude pompa de benzina, ba, mai mult, mi-a ars si cealalta siguranta... :-?

 

Care credeti ca ar putea fi cauza???

 

-mentionez ca nici benzina nu aveam foarte multa, adica eram aproape de rosu... intre timp am fost la PECO si am luat 10 L, dar fara vreun rezultat...

Share this post


Link to post

benzina are rol de racire a pompei, dar daca iti tot arde sigurantele poate face scurt pe undeva de la gheata/umezeala

Share this post


Link to post

mi-a ars si cealalta siguranta...

Pompa de benzina este cu motor electric. Pe siguranta (de la motor), care este de 15A, mai sunt si alte chestii. Poate nu s-a dus pompa. Poate aia de 10A este alta siguranta.

Ef19.pdf

Share this post


Link to post

tomis, ai dreptate... scuze ! siguranta care se tot arde este de 15 A, nu de 10.

 

ma gandesc si la ce a spus sorinm, adica sa existe vreun scurt pe undeva... dar unde anume?? tinand cont si de faptul ca recent am tot pliat canapeaua din spate si am carat destul de multe greutati cu saraca masinutza - saci de ciment, gresie, etc - chestii pentru renovarea noului apartament. poate din cauza greutatilor sa se fi desfacut vreun fir si sa faca masa undeva?? nu am avut timp sa ma uit astazi din cauza programului de lucru iar acum fiind seara sunt sigur ca nu o sa vad mare lucru. maine am sa verific, dar unde anume si la ce trebuie sa ma uit???

Multumesc pentru raspunsuri!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...