Jump to content
Sign in to follow this  
Zmeul cel rau

Cat de tare este pedala de ambreiaj?

Recommended Posts

Ovi (si nu numai),unde e situat mai exact acel surub pt aerisire ca sa schimb lichidul de ambreiaj?Cumva trebuie sa ridic putin rezervotrul lichidului de racire ca sa am acces la el ?Ce lichid de ambreiaj recomanzi(ca firma)?

Share this post


Link to post

Nu, e localizat chiar in fata, si la Cielo si la Espero. Mai exact, intre radiator si motor, un pic in partea dreapta, foarte vizibil de deasupra, e surubul de aerisire (de obicei, acoperit cu o caciulita de cauciuc).

 

Piesa 59 din schema.

ambreiaj_aerisire.GIF

Share this post


Link to post

Ok,am inteles...dar care lichid e cel mai recomandat? (parca Shell zicea cineva pe forum)

Share this post


Link to post

Orice DOT4 de marca buna.Cel mai bun OMV DOT 5.1.

Share this post


Link to post

Zilele trecute am schimbat kitul de ambreiaj, problema e ca acum intra greu in prima treapta si marsalier. La rece e Ok, dupa ce fac citiva km constat ca intra greu in prima treapta, cei de facut ?

 

Multumesc !

Share this post


Link to post

Stie cineva,care ar fi marimea optima a capatului cablului de ambreiaj? (lungimea parti filetate dinspre pedala)

Share this post


Link to post

In aceasta sectiune a forumului toate masinile au ambreiaj hidraulic.

Share this post


Link to post

As vrea totusi sa stiu valoarea aproximativa a acelui capat de ambreiaj,exceptand masuratorile pedalei apasate.Rectific...capat de cablu de ambreiaj...scuze moderatorilor

Share this post


Link to post

La ambreiajul hidraulic cursa este determinata de uzura discului de ambreiaj.Se poate regla numai cursa libera a pedalei din tija care trebuie sa fie intre 5-10 mm.

Share this post


Link to post

Vroiam sa stiu,asa... ca valoare orientativa.Ok am inteles,iti multumesc pt raspuns.Trebuie sa schimb kitul de ambreiaj...ca daca o reglez ca la carte,pedala tine sus si este si cam tare,chiar daca am schimbat lichidul din circuitul ambreiajului.

Share this post


Link to post

tot nu am inteles , cateodata imi intra greu intr-a intaia .Tre sa bag a 2 a si dupa aia 1 sau o bibilesc putiVara ambreajul tine ffff jos , acum tine normal cam la un sfert de lapodea .

CUM reglez pedala sa o ridic mai sus sa nu mai apas ca nebunu in podea .

Am turat-o maxim cu ambreiajul calcat si nu are tendinta de a pleca de pe loc.

Multumesc

 

Leganza cdx 2000

Share this post


Link to post

referitor la cursa libera a pedalei vad ca ziceai tu ca tre sa fie intre 5 si 10 mm .Daca imi explici cum pot masura cursa libera cu mare placere o fac .Pana una alta iti explic cu cuvintele mele care ecomportamentul.

 

pedala e lanivel cu cea de frana si are un mic timpo mort sa-i spun .

Adica apas cam 2-3 cm merge in gol dupa aia opune rezistenta. Referitor la debraiere vara cum ridic piciorul de pe pedala cam 2 cm se duce , acum iarna am observat ca pedala se comporta altfel.Intra in viteza si cand o calc trei sferturi si debraiaza la fel.

Am fost la servisul daewoo unde duc de obicei masina s-au uitat si mi-au zis ca e ok nu tre sa schimb nimic . Ca asa intra la daewoo.Si mai sunt progleme cu datul cu spatele cateodata mai caraie daca bag repede - nu totdeauna .

Lichidul e curat , nu scapa pe nicaieri.

Am schimbat timoneria in septembrie .Si se comporta ff bine.Viteza 1 daca stau la semafor ori intra bine ca si celelalte instantaneu , ori nu vrea si tre sa bag a 2a sau sa imping mai tare.

 

La matiz am strans cablul putin si s-a rezolvat in 5 minute .Aici ma uit ca bou la poarta noua

Merci

Share this post


Link to post

Aia 2-3 cm sunt cursa libera la pedala.

Share this post


Link to post

si in cazu asta ce ar trebui sa fac?

Acu m-am obisnuit cu ea .Da problema e ca merge si nevastamea cu ea.Se intelege mai bine ca matizu si tot imi zice .Vreo idee?

Share this post


Link to post

Reglarea cursei libere se face din tija pedalei.Cel mai bine mergi la service pentru a nu micsora prea mult cursa si a ataca rulmentul de presiune.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Zilele astea am facut "revizia" la pedala de ambreiaj. Probleme: o apasare relativ mai greoaie, la care se adauga un pacanit la eliberarea ambreiajului, pe la jumatea cursei. Am gasit rupta bucsa mica ce tine tija impingatoare cu un bolt mic, si rupta fiind, s-a frecat in timp boltul mic de acea gaura din pedala, pana s-a ovalizat gaura, si s-a tocit juma de mm si boltul. Rezolvare: pedala a fost data la o cunostinta, pt umplerea acelei ovalizari, cu sudura (si pilit, pana se formeaza cerc din nou), iar eu am cumparat noi bucsa mica (3 lei) si boltul mic (5 lei) si dat cu vaselina cu litiu MOL (8 lei tubul) in toate punctele de frecare. Rezultat: nu mai scartaie, nu mai pacane, nu mai are pic de joc.. in 2 cuvinte: PEDALA NOUA!

 

PS: Am atasat poza cu gaura din pedala despre care vorbesc, dupa sudura.

post-2848-1201163226_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Am si eu o problema cu cu dohc 2002.De cand am cumparat-o in 2007 imi intra foarte greu in a 2-a mai ales cand e rece,aproape ca nu vrea deloc sa intre.Pedala de ambreiaj nu e tare,se apasa foarte bine si intra in celelalte viteze binisor (zic binisor pt. ca am mers cu alte cielo mai vechi care intrau foarte bine in viteza).Ce credeti ca e de vina?

Share this post


Link to post

Incearca o aerisire a cilindrului de la levierul ambreiajului, de pe motor, ca sa elimini suspiciunea legata de sistemul hidraulic al ambreiajului. Daca spui ca intra mai rau intr-a doua, fata de celelalte viteze, poate fi de la timoneria schimbatorului, nu de la ambreiaj.

Share this post


Link to post

Am vazut ca am un joc la timonerie aproape de cutia de viteze unde se imbina cele 2 axe cu 2 stifturi de fier.De acolo sa fie?In rest nu are jocurle de la timonerie sunt f. mici.Si curge putin ulei pe la cutie acolo sus,o gasii manjita.

Share this post


Link to post

La rece, intra greu in treapta a II-a, de noua. Jocurile in schimbatorul de viteze se rezolva ieftin (app 10 Ron costa bucşile alea), dar locul fiind ingust e dificil de lucrat.

Edited by andy

Share this post


Link to post
La rece, intra greu in treapta a II-a, de noua. Jocurile in schimbatorul de viteze se rezolva ieftin (app 10 Ron costa bucşile alea), dar locul fiind ingust e dificil de lucrat.

 

 

Chestia e ca la rece aproape ca nu vrea sa intre in a 2-a si asta doar cand se invarte roata,dar si la cald intra destul de greu.In schimbator nu am joc ,doar acolo la cutie cand am pus mana e putin.M-am gandit sa nu fie sincronul din cutie.Asta cand se duce ce simptome are?Caraie sau cum se manifesta?Am uitat sa va zic ca si in marsarier nu vrea cateodata si tb. sa bag in alta treapta si dupa aia in marsarier.Schimbai lichidul de ambreiaj si nici o imbunatatire.

Share this post


Link to post

Uleiul in cutia de viteze care ar trebui schimbat? Nu ma pricep, dar citisem pe undeva ca-i o posibila rezolvare.

 

Si.. gata, suntem offtopic.

Edited by andy

Share this post


Link to post
M-am gandit sa nu fie sincronul din cutie.Asta cand se duce ce simptome are?Caraie sau cum se manifesta?

Mai mult ca sigur e timoneria de vina.Schimb-o si sa o regleze ca-n manual,nu ochiometric!Daca tot umbli,schimba si uleiul in cutie,baga un sintetic 75w-90,eu d'asta am si merge super,nu scapa la simeringuri deloc,si km e peste 200.000!Se da jos uleiul prin scoaterea capacului inferior al cutiei si se schimba si garnitura;se umple pe sus,prin orificiul special.Intra 1,8 l.Sanatate!

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...