Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Masini made in China

Recommended Posts

Da,dar am inteles ca Adac vorbea dupa acest test nu dupa acela dezastruos!

Share this post


Link to post

Ai inteles gresit, era vorba de testul facut de ADAC pt a umili masina chinezeasca, la fel cum au facut si cu Loganul. In linkul pus de mine este vb de testul facut de chinezi .

Share this post


Link to post

Se mai fabrica ceva in China ? Am inteles ca toti marii producatori isi fac fabrici acum in USA si nu cred ca le muta pe cele din Europa.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

De ce ar face in USA? Mana de lucru in China este foarte ieftina! Pe langa piata enorma de desfacere.

Share this post


Link to post

- amorocanii nu cumpara masini facute in alta parte;

- piata muncii in industria auto este foarte jos acum, altii dau afara;

- mare parte din manopera este robotizata, doar la input si output au manipulanti platiti ca atare;

- scapa de transportul trans-oceanic si de intarzierile inerente;

- scapa de problemele si taxele de vama;

- furnizorii principali pe orizontala europeni isi deschid si ei fab-uri acolo, deci, pot asigura ritmul saptamanal de aprovizionare;

- firmele se trec prin offshore Delaware, scapa de taxele europene;

- mai calmeaza sindicatele europene la cererile salariale: "trebuie sa dam afara xx%, daca nu, reducem proportional salariile", niciunii n-au putut refuza oferta asta, cat au avut timp de gandire au fost putin (maxim 3 luni), prin somaj tehnic.

 

Sunt suficiente motivele ? Povestea-i sigura, mi-a spus 2 vecini care lucreaza la unul dintre marii furnizori de electronica auto. Contractul lor initial este de 7000 unitati/saptamana, deci, se estimeaza o productie de 350.000 masini pentru primul an.

 

PS pentru cunoscatorii pietii chinezesti: electronica auto se face la Sibiu, pe cele mai moderne linii de asamblare/testare. Cand zic linii, zic un numar cu doua cifre.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Dupa ce am vazut de 2 ori crash testul la Brilliance ala... sincer sunt convins ca adac a fost foarte subiectiv! Probabil are 0 stele ca se abureste farul(zice ceva la sfarsit si aduce si in prim plan asta)? Pai nu stiu cate bmw-uri si opel-uri am vazut in aceeasi situatie!! Nu mi se pare ca s-a deformat mai rau ca altele! Uitati-va pe NCAP la altele de renume sa vedeti cum se fac si alea... Sa zica clar: NU vrem concurenta! Nu asa ca asta e vraja marii...

Singurul lucru care mi s-a parut ciudat e ca atunci cand sare airbag-ul dreapta capacul de plastic sparge parbrizul :)

Si la ford focus este la fel.

Share this post


Link to post

Shanghai Auto Fair

 

"Ce masina ai ? Riich !"

Share this post


Link to post

Trecand peste nesimtirea cu care galbejitii copiaza designul, mi se pare amuzanta stirea de pe aceeasi pagina conform careia Rolls Royce vrea sa ii dea in judecata. Oare astia de la Rolls Royce n-au invatat nimic din pataniile celor de la BMW si Daimler, care au pierdut respectiv sunt pe cale sa piarda astfel de procese (ambele in Italia)?

 

De-abia astept sa vad ce parere vor avea tribunalele din tara lui Martin Motors cand vor trebui sa se pronunte asupra unei masini rosii cu doua locuri, cu un magarus cabrat pe capota, care se va chema FeRaRyu si va costa 10 mii de euro...

Share this post


Link to post

Am trait s-o vad si pe asta.. :) )

 

 

"China a decis sa suspende importurile catorva modele Renault, Laguna 2, Megane 2 si Scenic, motivand ca exista probleme de siguranta, iar consumatorii trebuie protejati, scrie AFP.

 

Administratia de control a calitatii din China a spus ca in urma unor verificari recente a descoperit ca unele modele ale marcii nu sunt conforme cu reglementarile din domeniul sigurantei. "Exista cateva probleme grave, ascunse", spune autoritatea intr-o declaratie, fara a preciza care sunt aceste probleme.

 

China le-a recomandat importatorilor sa nu mai aduca modele precum Laguna 2, Megane 2 si Scenic si motiveaza ca face asta pentru a proteja clientii.

 

China a importat mai putin de 3.000 de masini ale marcii franceze anul trecut, noteaza presa din tara asiatica. "

Share this post


Link to post

Voi ati vazut ce modele s-au lansat recent pe piata chineza si cum a aratat expozitia de la Shanghai ? Stiati, de pilda, ca Porsche Panamera a fost prezentat in premiera la chinezoi ? Si ca multi productori europeni si-au personalizat serios produsele pentru piata locala. Intrebati-l pe Gogu daca stie ceva despre: VW Passat Lingyu (produs in China), Citroen C4 BX3 (produs in China). Probabil in scurta vreme "colaborarea" va fi intrerupta asa cum a fost cazul producatorului Haima (colaborare cu Mazda) care a "imprumutat" la greu tehnologie de la japi si acum scoate pe banda rulanta masini "derivate" din Primacy. Exemplele pot continua cu BYD al carui SUV se bazeaza pe Lexus RX. Si sa nu uitam de Geely care s-a intrecut pe sine copiind inclusvi Rolls Royce (Geely Englon GE).

 

Rezumind, pretentiile ochiosiilor au crescut, nu prea mai vor modele ieftine de genul Megane sau Scenic. Momentan se multumesc sa colaboreze cu marci mai serioase. Sa nu uitam ca asta a fost si politica japonezilor in perioada de reconstructie ce a urmat imediat razboiului. Se pare ca poporul frate si prieten chinez a invatat din aceasta lectie si o exploateaza la maxim. De fapt, ce zic eu de chinezi ... ceva de genul asta s-a intimplat si la Dacia si Oltcit cu Renault si Citroen ;)

Share this post


Link to post

Ai dreptate cu progresul dar totusi expresia "consumatorii trebuie protejati" venita de la chinezoii care nu de mult vindeau lapte praf infestat prin toata lumea,iar pe la ei mureau vreo 3000 de bebelusi,pare putin hilara.

 

Unii au platit cu capul atunci,poate asta sa fie motivul pt care opc-ul sau rar-ul lor poate s-or fi pus pe treaba.

 

Iar de copiat, astia mi-e teama ca o fac doar la design iar airbagurile,barele de protectie,abs-ul si esp-ul doar le deseneaza sau le inscriptioneaza pe caroserie.

 

Ori le-au vandut francezii toate rebuturile lor ori au inceput ochiosii sa faca exces de zel,daca e ultima varianta,atunci ar fi bine sa avem cate un chinez in fiecare service si reprezentanta auto de pe la noi.

Share this post


Link to post

Si eu sint convins ca producatorii chinezi independenti deocamdata imita formele, asa cum e cazul cu Geely. Cei care colabreaza cu marci serioase pe de alta parte au mari sanse de a fi OK si din punct de vedere tehnic si tehnologic. Totusi, convingerea mea este ca ochiosii o sa aiba in curind (citiva ani) ceva de spus pe piata auto. Obiectiv vorbind, nu cred ca in momentul asta sint in urma unor tari precum Pakistan, India, etc.

 

LE: sint convins ca motivele invocate vis-a-vis de Renault reprezinta doar un inceput in lupta pentru eliminarea competitiei. Cum adica "se recomanda" evitarea importului ??? L-ai prins cu probleme atit de serioase, ii INTERZICI comercializarea !

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Salex, eu nu cred ca vor avea vreodata ceva de aratat pe piata auto, uite cine rezista cu demnitate .. nemtii si japonezii.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Have some fun :mrgreen:

 

Copie electrica dupa Logan creata de chinezi si americani

 

Modelul electric american Coda EV a imprumutat formele lui Dacia Logan. Motivul: Coda EV este bazat pe sedanul chinezesc Hafei Sebao, care a copiat Loganul si Chevrolet Aveo.

 

Compania americana Coda, specializata pe modele 100% electrice abordabile ca pret, a prezentat ultimul sau proiect, denumit simplu Coda EV. Este vorba de un sedan electric care va intra pe piata din California in 2010 si care va costa, in SUA, in jur de 35.000 de dolari.

 

Nimic neobisnuit pana aici. Totusi, o privire mai atenta asupra infatisarii modelului american ne face cunostinta cu forme extrem de familiare, pe care le putem admira in fiecare zi pe strazile noastre. Asemanarea cu formele Daciei Logan - pentru ca despre acest model este vorba - nu este insa intamplatoare. Compania americana care a produs Coda EV a format un parteneriat cu un producator din China, Hafei Automotive, modelul electic fiind produs pe baza sedanului Hafei Sebao. Aici intervine "scurtcircuitul" de design, chinezii preferand sa adopte un design cunoscut in detrimentul unuia original. Astfel a iesit un model care seamana in partea frontala cu Logan, profilul si spatele apartinandu-i aproape in totalitate lui Chevrolet Aveo.

 

"Coda sedan este un vehicul electric pentru toata lumea. Este o revolutie practica destinata soferilor care au nevoie de un mijloc de transport pe care se pot baza", spune Kevin Czinger, presedintele companiei Coda.

 

Coda EV are o lungime de 4445 de milimetri (mai mare cu 20 de centimetri decat a lui Logan) si o latime de 1752 de milimetri (fiind cu 24 de centimetri mai ingust decat Logan). Una dintre diferentele majore fata de modelul Dacia este faptul ca, spun americanii, modelul construit de ei pe baza lui Hafei Sebao poate sa se ridice la nivelul a cinci stele la testele de siguranta.

 

Motorul electric al modelului dezvolta 100 kW (echivalentul a 134 de cai putere) si 300 Nm, bateriile litiu-ion care alimenteaza motorul fiind produse si ele de o companie chinezeasca, Tianjin Lishen. Bateriile au o autonomie efectiva care variaza intre 145 si 200 de kilometri, in functie de modul de rulare, si pot fi incarcate in mai putin de sase ore rintr-o priza clasica, de 220 V. Cifrele performantei modelului Coda EV sunt interesante: 11 secunde pentru 0-60 mph (0-96 km/h) si 130 km/h viteza maxima limitata electronic.

 

Desi modelul american va dispune in versiunea de baza de sistem Bluetooth cu microfon incorporat, de un pachet audio Sirius cu MP3 player cu slot USB de posibilitatea de conectare a unui iPod si de jante din aliaj, un mare impediment in viitoarea cariera de piata a modelului pare a fi, totusi, pretul. Asta pentru ca Tesla Model S, ultima creatie a constructorului american care a scos pe piata modelul Roadster, costa cu doar 15.000 de dolari mai mult, in conditiile in care aspectul estetic al acestuia este net superior celui al lui Coda EV.

Share this post


Link to post

Made in China: Zhong Tai, SUV-ul electric cu record mondial de autonomie

 

 

Constructorul chinez New Power a realizat ceea ce marii producatori auto ai lumii se chinuie sa faca de cativa ani buni: un model electric care dispune de o autonomie comparabila cu cea a unui model pe benzina. Mai mult, este vorba de un SUV, o noutate absoluta un peisajul modelelor electrice ale lumii.

 

Modelul se numeste Zhong Tai (traducerea exacta a numelui este "pace si siguranta pentru toti") si a rezultat un urma unui proiect de dezvoltare care a durat sase ani. Vorbim de un SUV de segment mic bazat pe platforma lui Daihatsu Terios, acesta dispunand de patru locuri si de o autonomie maxima de 402 kilometri. Foarte interesant este fapul ca nu mai putin de un sfert din masa totala proprie a modelului (1200 de kilograme) este reprezentat de baterii.

 

Performantele modelului chinezesc sunt unele medii (12 secunde pentru 0-100 km/h si 120 km/h viteza maxima), autonomia variind in functie de ritmul de rulare. Vorbim de un calcul invers celui pe care il facem atunci cand rulam cu un motor conventional. Astfel, autonomia maxima a lui Zhong Tai este realizata in conditii de rulare urbane, in trafic aglomerat. Pe masura ce viteza creste, autonomia scade. Astfel, la o viteza constanta de 77 de kilometri pe ora, autonomia coboara la 350 de kilometri. Daca viteza creste la 100 km/h, autonomia ajunge la 280 de kilometri.

 

Bateriile litiu-ion utilizate de motorul electric de sub capota lui Zhong Tai se incarca de la o priza normala in 6-8 ore in conditii reale si in doar doua ore daca utilizatorul foloseste un tranformator special disponibil in lista de optiuni ale modelului.

 

In prima faza, Zhong Tai va fi disponibil la inceputul anului viitor doar in China, acolo unde pretul sau de baza se va ridica la echivalentul a 18.800 de euro. Conform producatorului, modelul isi va face debutul la nivel international in Statele Unite. New Power intentioneaza sa produca anual circa 20.000 de exemplare ale noului sau model.

 

sursa: Automarket - http://www.automarket.ro/stiri/made-in-chi...omie-21892.html

Edited by martiz

Share this post


Link to post

Da' Hamar' care consuma 1 galon la 100 ati auzit ? :) Cica au scos americanii un prototip...

Share this post


Link to post
Cata "originalitate"... Macar au facut-o electrica, dar se pare ca va fi mai scumpa decat un Ferarri... Edited by Mircea

Share this post


Link to post

In weekendul care a trecut am mers [pe scaunul din dreapta si in spate] pana la munte cu un Geely Gk full options. Ce m-a impresionat la ea este : Stabilitatea [avand suspensie independenta spate], luminile din habitaclu [din spate] care nu orbesc soferul cand sunt aprinse, tapiteria din piele ecologica care arata foarte bine, fetele de usi foarte frumoase, butoanele care actioneaza geamurile cu iluminare si servo care merge foarte usor. In rest la minusuri pot sa trec : Confortul scaunelor care lasa de dorit mai ales in spate unde dupa jumatate de ora incepe sa te doara spatele, bancheta fiind foarte joasa si pulpele picioarelor stand in aer, motorul zgomotos si lipsit de putere [era motor de 1.3 84 cp, masina are 1170 kg],

Sub capota totul este la vedere. Chiar si fisele se puteau vedea, neavand capac care sa le acopere. Geely cu care am mers avea un an si jumatate, 13k si parca nu l-as da pe un logan doar din pricina interiorului care este totusi cu gust si superior calitativ cazanului romanesc. Pretul este ceva cam mare...9500 euro. Inca ceva...toata lumea se uita ca cioara la urs dupa noi...si eu in parcari le spuneam celor care se holbau: Frumos mercedesul nu?! > :)

Share this post


Link to post

Bei, al dreq esti si tu, ii luai pe oameni peste picior... Oricum si eu ma uitam ca la urs la masina aia, vazuta la debarcaderul de la Bicaz, acum vreo 2 ani. oricum, interesanta masinuta.

Share this post


Link to post

Geely ia Volvo.

 

Urmatoarea masina nu, dar cea de dupa ea va fi chinezeasca probabil :)

Share this post


Link to post

S-au prins si comunistii ca, este mai simplu sa cumperi, decat sa cheltuiesti banii pe o cucerire armata ipotetica.

Share this post


Link to post

De aici mie mi se pare ca nu sint chiar asa optimisti

Share this post


Link to post

Sa vezi de acum incolo 5 stele EURONCAP la toata gama GEELY :D

Share this post


Link to post

Hai lasa-ma cu 5 stele de la volvo, da? :) Am vazut vreo cateva lovite si mi s-a luat..

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...