Jump to content
 

Sign in to follow this  
Vlad

Creste sau scade Temperatura Apei

Recommended Posts

Nu iese chiar tot, aproximativ 1l mai ramane.La desfacerea robinetului sa fie desfacut si busonul vasului de expansiune si eventual la final suflii in gura vasului pentru a ajuta la golire.Acul la indicator trebuie sa stea intre puncte(87-90 grade).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate iti ajuta si umila mea parere : spala bine tot circuitul si pune antigel de calitate. Cred ca o sa conteze enorm. Cu asta trebuia sa incepi de la bun inceput.

Edited by radux

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai care sa fie diferentele intre un tip de antigel si altul?

Eu am vazut pe factura ca am antigel ARAL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine stie ce ai acolo, de fapt...mai ales daca nu ai vazut cu ochii tai ce s-a pus acolo. Schimba-l ! si dupa aia mai discutam .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit pe cineva, care a lucrat prin service-uri, momentan nu mai lucreaza, care a ras de mine cand a auzit ca pt schimbarea termostatului mi-a dat jos toata distributia! I-am zis ca asa se face, si asa scrie si in manual! Dar el sustinea ca fiecare are tehnicile lui.. si ca a schimbat termostate la Cielo fara sa dea distributia jos, cu o cheie cotita ca sa desfaca suruburile alea 2 si sa traga termostatu d-acolo, si ii ia cam o ora juma sa faca tot ce trebuie, sa-l caut dupa anu nou (ca atunci imprumuta de la cineva scule care ii trebuie). Chiar e posibil??? Eu deja il vedeam ca un zeu.. :P

 

Mi-a analizat problema (pe laptop si pe ac) si mi-a confirmat ca termostatul deschide la 79-80 gr (exact in momentul ala se incinge radiatoru, in momentele anterioare fiind rece, si scade cu aprox 10 gr temp).

 

Am schimbat si antigelul, pe la robinet, am bagat si 4L de apa pt curatare, ca atat a incaput initial, am mai curatat o data vasul, ca era mizerabil de la antigelul vechi ramas.. si am bagat intr-un sfarsit 2.25 L antigel nou cu 2L apa dedurizata (atat a incaput cu tot cu completare, momentan). N-am avut inca ocazia sa vad daca e vreo imbunatarire sau nu.. dar sper ca omu ala sa poata face ceea ce zice :)

 

PS: Unde gasesc de cumparat tester de antigel sau unde pot face o verificare de rezistenta la temperaturi scazute a antigelului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Sunt nou pe aici...si sunt si posesor nou de Cielo ... toate bune pana azicand ...

 

La un momentdat am observat indicatorul de temperatura peste limita normala ... in conditiile in care nu am turat prea tare motorul...si repede am ridicat capota sa vad ce se intampla. Prima oara am pus mana pe radiator. Am constatat ca desi apa era fierbinete (aproape fierbea) radiatorul era rece. Asta ar fi prima problema. (mentionez ca nu are scurgeri de lichid)

 

Iar a doua problema...stupida zic eu ...

Poate e doar o coincidenta lafel de stupida: ieri mi s-a defectat butonul care regleaza...de la cald la rece... adica merge ff usor si e blocat pe cald(maxim), l-am dat peste cap... fiind la cald, am avut impresia ca e la rece si voiam sa il dau spre cald...si chiar nu am invartit cu forta, a facut "clanc" si se invarte usor de atunci. M-am gandit eu ca daca il dai pe maxim...nu mai trece apa prin radiator pana ajunge la o temperatura, asta ca sa faca foarte repede cald in masina...(cred ca e o stupizenie, dar nu ma pricep ff bine)

Am avut un opel kadett si la el asa e...are un termostat de 92 grade, si apa nu trece prin radiator pana nu se deschide acel termostat. insa la cielo aproape ca fierbe...

 

in concluzie... ma juta cineva ?

 

10x

Share this post


Link to post
Share on other sites

La prima problema, ai indoieli ca ar fi termostatul ? Doar ca la Cielo se deschide la o temperatura mai mica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salve...cum i-mi dau seama de la ce se produce fenomenu` de aburire al geamurilor cand dau drumu` la caldura?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi cu recircularea aerului pornită. Dezactiveaz-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ai si caloriferul spart, sau o fi sarit vreun furtunas de vacum de la comutator!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Din moment ce aceasta este prima mea postare trebuie sa multumesc tuturor celor care au functionat pe post de on-line assistants din pur bun simt si spirit colegial. Asta m-a ajutat de multe ori sa rezolv problemele fara a mai fi nevoit sa postez. Totusi mi-a venit si mie randul:

Subiect: Espero 2.0 AT din 1997 cumparat sh in martie.

Obiectul problemei: Probabila defectiune a termostatului. Partea ciudata este ca in 4,5 km motorul aproape a fiert. Ma mira intr-o oarecare masura rapiditatea cu care s-a ajuns la temperatura aceasta. Avand in vedere ca "mica" problema a intervenit in aceasta dimineata in drum spre serviciu, exista vreo posibilitate de a determina macar o minima circulatie a lichidului de racire in motor astfel incat sa evit blocarea in traficul aferent "intoarcerii la vatra" de fiecare seara si transformarea masinutei mele in gratar spontan? (Mentionez ca nivelul lichidului de racire este in limite normale)

Obiectul problemei (2):

Problema anterior enuntata intervine dupa un drum pe ruta Petrosani Bucuresti, drum de-a lungul caruia am avut mai multe surprize care au jucat baseball (sau daca vreti oina) cu nervii mei: Pe A1 incercand o depasire la ~110-120 kph am constatat ca efectul de kick-down doarme pe undeva, turometrul ramanand incapatanat la 3000rpm (hmm... 3.. cifra magica si fatidica in acelasi timp) iar dupa putine secunde motorul a inceput sa tremure (si toata masina odata cu el) pe directia fata-spate... manifestandu-se cam ca o Dacie inecata (oooooo... memories...). La o accelerare constanta am observat ca acest efect nu apare, dar, in momentul in care la o viteza mai mare (~140 kph) luam piciorul de pe acceleratie masina avea din nou impresia ca dorm si se zgaltaia sa ma trezeasca. Colac peste pupaza - desi am mers FOARTE calm (un varf de 150... in rest 110-120).. consumul de-a lungul acestor mirifici 340 km a fost de 12.3l/100km. Stiu ca o cutie hidramata ma condamna la un consum mai mare dar DOAREEEEE!!! Drumul precedent ma facea sa ma falesc cu un consum de 7.2 - mai mult decat rezonabil pt 2000 AT la varsta asta. (Mai mentionez ca in timpul acestui drum nu am avut probleme de racire). Care ar putea fi sursa?

 

Stiu ca post-ul meu nu se incadreaza in totalitate in spiritului acestui topic dar sper ca nu va deranjez cu diversitatea problemelor (daca deranjez, sunt sigur ca o sa aflu :D ).

 

Merci mult tuturor celor care vor aloca aleatorii numere de neuroni in lupta cu aceste probleme. (Neuronii mei antrenati pentru mecanica sunt o specie rara... ca sa nu spun cvasi-inexistenta)

 

Emil Maier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru prima problema: Caldura deschisa la maxim (climatizarea autoturismului) si aeroterma tot pe maxim, asta daca nu cumva ai probleme cu pompa de apa iar in acest caz ..., dar daca "baga" aer cald (probabil fierbinte) s-ar putea sa reusesti sa ajungi acasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum ti-ai dat seama ca fierbe?Dupa indicator?In mod normal trebuia sa scada si nivelul lichidului daca fierbea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@papie: Merci, asta era si singura solutie cu care am reusit sa vin, dar ma simt al naibii de bine ca mi se mai confirma de catre cineva (poate ca totusi mai exista un neuron :D );

@ovi_jer: Da, dupa indicator... Din pacate timpul nu mi-a mai permis azi dimineata sa fac verificari suplimentare.. In ceea ce priveste nivelul lichidului am fost putin inexact, m-am bazat pe cel vazut ieri in vasul de expansiune. Imi vine insa greu sa cred ca am ramas "pe uscat" intr-un timp atat de scurt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca fierbea dadea afara pe la buson o buna parte din lichid.

In mod sigur ai probleme de masa la motor sau in alta parte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fiert nu a fiert... mai avea cativa mm pana la linia rosie. Sper sa ai dreptate, oricum, maine pe zi o s-o parchez intr-un service pt un "tratament cu scanner" ca sa vad ce sentinta-mi dau baietii atat pt racire cat si pt. cea de-a doua problema. 12l/100km e enorm.

Merci mult, va tin la curent cu rezultatele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin dupa cum am promis... Mea Culpa, Mea Culpa... de 3 ori Mea Culpa! Motorul se incingea saracu' pen' ca ii era si lui sete :) Am completat cu 3.5 litri de apa dedurizata si totul a revenit la normal. Raman restul problemelor... Merci mult oricum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A fost schimbat vreodata lichidul de racire?Ar fi cazu sa faci o spalare a sistemului si sa schimbi lichidul in totalitate si apoi sa mergi la service sa puna scanerul si sa monitorizeze temperatura la care pleaca electroventilatoarele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se va face, Ovi. Cat de curand cu putinta! Lichidul nu l-am schimbat de cand am luat-o... dar vad ca am facut-o de oaie. Oricum, mai trebuie sa-i astup si gaurile... in 12 ore sa-mi "dispara" 3 litri de lichid nu e chiar normal (mother of all understatements). Voi foosi informatiile gasite aici pt a rezolva si asta. Merci inca o data!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ...sunt nou pe acest forum si am incercat mai intai sa gasesc o solutie la problema mea citind posturile anterioare...dar nu prea m-am lamurit ...s-a discutat f mult despre temperaturi scazute ale lichidului de racire...iar problema mea e in extrema cealalta.

Detin un Espero 1,5 DOHC...cand circul in afara orasului la o viteza intre 80-120Km/h indicatorul din bord imi arata temperatura ca fiind normala adica la jumatatea scalei (am inteles ca acolo ar fi 90 grade) ...problema apare cand circul prin oras cu viteza mica...bara la bara...stat la semafoare...etc atunci indicatorul ajunge pana la a doua liniuta adica pe la 3 sferturi din scala ...la fel se intampla si daca o las la relanti.

Am schimbat de curand antigelul (am pus unul ieftin ce-i drept...unul albastru) ...in speranta sa vad vreo schimbare...dar tottul e la fel.

Am lasat-o la relanti cu capota ridicata sa vad cand porneste ventilatorul de pe radiator ...si am observat ca acesta porneste cand indicatorul din bord ajunge la 3/4 din scala... si ramane acolo pana incep sa merg cu viteza si atunci mai scade...

Mentionez ca nu am pierderi de lichid...nu a aruncat pe la capacul vasului de expansiune(deci cred ca nu fiebe)....

 

Asi vrea sa stiu daca problema e grava daca indicatorul imi ajunge la mersul prin oras la 3/4 din scala, daca pot circula in siguranta asa...sau trebuie luate masuri urgente

 

Va multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este normal la espero deoarece nu are prima treapta ventilare si pe treapta 2 pornesc la 97 grade.

Indicat ar fi sa mergi cu AC-ul pornit in mediul urban pentru racire mai buna si protejarea uleiului si a motorului.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...