Jump to content
Sign in to follow this  
brusli

Consum (TCO) benzina...TICO

Votaţi consumul URBAN la Tico  

810 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

daca este vb de masina mea este din 2000,carburatorul a fost curatat si reglat anul trecut,am inteles ca este un carburator mai special(nu pot explica),consumul este undeva la 7-8 litri in Bucuresti(un consum cam maricel pt masina asta,parerea mea)acum 5 zile zile cel care i-a facut itp a spus ca trebuie schimbata sonda lambda,am banuit ca dat sondei si consumul

Share this post


Link to post

daca stie cineva unde pot sa fac un reglaj in Iasi la un specialist care stie cu ce se mananca aceste carburatoare . Spun asta pentru ca de cand a facut reglajul la carburator acel meserias de la un service autorizat , de atunci zic eu ca am acest consum exagerat de mare .

Share this post


Link to post

consumul este undeva la 7-8 litri in Bucuresti(un consum cam maricel pt masina asta,parerea mea)

 

7-8 mare pt Bucuresti?Eu am un SX tot din 2000, catalizator...si in iarna cred ca mi-a sarit de 8, cu aeroterma,faruri, dar mergeam doar cativa km, nu drumuri lungi in oras.Eu unul nu cred ca in Bucuresti se poate scoate un consum mai mic de 7. Poate sa mergi pe la 12-1 noaptea :) . Afara cu 4 persoane,bagaje, mers maxim 90-100, am scos 5,5%,deci masina e in parametri.Bucurestiul e problema nu masina. Si mai schimbati consumabilele,ca un filtru de aer imbacsit poate duce si peste 8%.

Edited by costi32

Share this post


Link to post

Afara cu 4 persoane,bagaje, mers maxim 90-100, am scos 5,5%,deci masina e in parametri.

Esti sigur? Atat am scos cu Logan, care are motor dublu, greutate dubla.

Share this post


Link to post

filtrul de aer este schimbat recent,trebuie sa-i schimb uleiul,filtru de ulei,sant constient ca in Bucuresti nu o sa scoata sub 7litri

Edited by yceboi

Share this post


Link to post

Eu te contrazic am scos consum 5,8l la suta vara in Bucuresti la ora de aglomeratie maxima dupa 16°° dar aveam carburatorul reglat de curand si in afara :mers cu maxim 90km/ora, 2persoane si bagaje si in masina in spate consum maxim 3,8l la suta ;cu aerul conditionat pe AC aproximativ un litru in plus!

 

Deci in Bucuresti scot 7l la suta cu AC pornit,dar depinde si ce traseu faci daca este scurt pana in 5km consumul creste mult mai ales iarna!Bineinteles depinde si de sofer daca o calci mai tare ...

Share this post


Link to post

si eu am carburatorul reglat,la cat schimbi vitezele?

Share this post


Link to post

Esti sigur? Atat am scos cu Logan, care are motor dublu, greutate dubla.

 

Da dar asa cum am zis am fost 4 adulti in masina si 2 copii, plus bagajele ambelor familii,noi barbatii cam 100kg fiecare.Eu unul sunt multumit de consum,avand in vedere ca la vot, plaja majoritara a consumului urban se incadreaza intre 5 si 8%, iar topicul e inceput in 2004,si nu putem compara traficul de atunci cu cel de acum.

Share this post


Link to post

Eu schimb treptele economic (ca in carte ,era si un grafic pe aici): tr I :10-15 km/ora

tr II :25-30 km/ora

tr III:40-45 km/ora

tr IV:55-60 km/ora

tr V:----90 km/ora (3500 tr/min) ;

se schimba treptele astfel incat sa fie 2000 tr/min in treapta urmatoare.

 

Din experienta creste consumul cu cateva sute de grame(2-3) la suta de kilometrii cand masina este incarcata la maxim dar in functie de mersul soferului ,la mers cu turatii mari poate creste consumul si cu 0,5l la suta !

Share this post


Link to post

deci treapta a 5-a se foloseste numai in afara orasului?

mie imi place sa o calc pe coada si sa schimb dupa ureche

extern cu viteze de pana la 130km/h ( adica mers constant pe unele segmente de drum cu 130 ) - 5,5

bucuresti - cam 10 iarna, acum pe vreme calda am reusit sa o potolesc la un 7,5 - 8

carburator curatat si reglat asta-vara

Share this post


Link to post

deci treapta a 5-a se foloseste numai in afara orasului?

mie imi place sa o calc pe coada si sa schimb dupa ureche

extern cu viteze de pana la 130km/h ( adica mers constant pe unele segmente de drum cu 130 ) - 5,5

bucuresti - cam 10 iarna, acum pe vreme calda am reusit sa o potolesc la un 7,5 - 8

carburator curatat si reglat asta-vara

cam asta este consumul la Tico , poate sa spuna care vrea eu am facut consumul cu sticla si asa e : exterior 4,2 % pana in 100 si urban 6,8 % mers normal iar sport cu 1 litru mai mult .

Share this post


Link to post

Nu poate sa spuna care vrea,pentru ca nu toti isi intretin masinile.In fapt este un lucru dovedit ca mai sunt foarte putine masini tico care sunt ok din punct de vedere tehnic.Pt. cei curiosi,la testul cu sticla se mai poate experimenta consumul inregistrat timp de o ora cu masina la relanti.Urban nu are voie sa sara de 7 in bucuresti,in cele mai negre conditii..

In exterior pana la 100km/h cam ala e consumul,in jur de 4,chiar si sub.

Numai la viteze de peste 120km/h consumul sare din tipare..

Edited by Den

Share this post


Link to post

ma stau si ma tot intreb dupa ce am citit tot topikul asta ce anume se regleaza la carburatorul asta ca nu mai inteleg nimik

Carburatorul asta trebuie reglat in fiecare an ????? si de ce ????

e un lucru anormal si mai intreb care ar trebui sa fie comsumul la un tico cu carburator :)

Share this post


Link to post

Salut , din punctul meu de vedere , carburatorul ( si acum vorbesc doar de masinile non-euro , pt ca asta am si scriu pe ce am facut eu ) trebuie reglat cam la 2 ani ... si prin reglat inteleg un carbotest pe BANC ( din nefecire e un domeniu cam pe moarte ... adica din cate stiu mai exista doar un singur loc unde se mai poate face asta in Bucuresti ) cu schimb de GARNITURI ( undeva la 30 ron parca toate ) .

Tot pentru Bucuresti eu prefer sa fac schimbul de ulei si filtre cam la 6 luni --> bagand ulei mai " ieftin " ( adica in primavara trec pe 10 w 30 --> bidonul de 3 litrii cu tico si matiz pe eticheta si iarna cel de la Daewoo 5 w 30 ) .

Consum urban in jur de 7 % vara si 8 - 8.5 % iarna ... nu am A/C .

Sustin comment-ul de mai sus ca in Buc nu prea ai cum sa scoti mai jos de 6.5 pe trafic .

Ca o ultima paranteza ... consumul il mai dicteaza si anvelopele ... care toti stim cat de problematice sunt ...

Share this post


Link to post

din punctul meu de vedere cred ca este o porcarie sa reglezi toata ziua la carburator si de consum ...evident ca conteaza amvelopele cat si piesa dintre volan si scaun :)

Snick mersi pentru raspuns dar e mult prea mult sa vin la BUCURESTI pentru un regaj de carburator in schimb ma voi okupa personal de aceste reglaje ca am si eu un pik de habar si voi reveni cu ceva rezultate dupa un consum facut asa intr-o luna de zile ...pana atunci ne mai auzim si cu alte lucruri

Share this post


Link to post

Cu placere ... vezi ca tot pe forum e un tutorial pe lung despre cum se regleaza carburatorul ... succes

Share this post


Link to post

Buna ziua,

 

Daca doriti si o parere de a mea, utilizator de Tico , 1999 , cu GPL... imi ia cam 4.8-5.2 L/100 km GPL in afara, in conditiile in care cand prind o bucata buna, n-am retineri sa merg cat poate...120-130-140... iar in oras... cam 6.5 L/100 Km GPL...vara... tot asa...nu pot sa zic ca conduc "ecologic"......oricum traficul care era in orase cand a fost proiectat si vandut Tico...in 1995-2001...nu se mai compara cu traficul din 2012... Asa,ca un minim "istoric"....am avut la benzina 4.1 L1/00 km in afara , si la GPL cam 4.5 L/100km ...primavara cand zic astia ca vindeau gaz de iarna...

Oricum...nu mai e masina noua...si carburatorul l-am curatat o singura data de cand il am...

Share this post


Link to post

Domnilor, eu sunt posesor de Tico din 2000. Am schimbat fo 7 pana acum si in momentul de fata sunt posesorul a 2 bucati SX din 98 si 99. Afara la drum lung scot cam 4,5% ceea ce cred ca este rezonabil, dar cum dracului scoateti voi 5,7-6-6,5% in oras? Eu nu reusesc sub 8 -8,5% cu aer pornit si cam un litru mai putin fara aer.

Am avut un Tico pe gaz cu care am mers 400K Km , 5 ani Buc-Craiova in fiecare zi , zi de zi. Am scos un consum afara de 5,5% si in oras iarna scoteam si 10%. Mentionez ca toate reglajele masinii le faceam la Craiova la service-uri renumite local la care apelau taximetristii, si stiti care este oful taximetristului: sa consume putin masina. Deci zic eu ca am avut masinile bine reglate, consum bun in afara oraselor dar eu n-am reusit niciodata sa scot in oras consumurile astea "infime" pe care le declarati voi aici: 5,7-6-6,5%.Eu cred ca faceti o greseala declarand astfel de consumuri pentru ca-i faceti pe ceilalti sa stea prin service-uri fara motiv alergand dupa cai verzi cu consum light.

Tare as vrea sa-l vad p-ala care consuma 6% la ora 16 in cursul saptamanii in Bucuresti pe un traseu de genul: Titan-Gara de Nord - Berceni - Piata Presei - Pipera, etc. Daca bate vantul scoti o vela si mai reduci ceva, la semafor te dai jos din masina si te faci ca te intinzi impingand discret masina, etc :)

 

Sa nu ramaneti surprinsi, pe toate topicurile indiferent de marca apar posesori a caror masina consuma putin , ba chiar alimenteaza 10 L in rezervor si dupa o vreme da p-afara ca in loc sa consume, aceasta produce.

Sunt posesor de Kia Ceed, Ford Mondeo, Mitsubishi Pajero Sport si Honda CR-V. Va spun: pe toate forumurile dedicate lor sunt proprietari care se jura ca nu consuma. De exemplu la Kia Ceed sunt care declara 7% in Bucuresti si eu n-am scos-o sub 9, La CR-V se jura ca consuma 10 in Buc si eu n-o scot sub 13, etc.

 

Desigur vor exista comentarii de genul "stilul de condus" , "talpa grea " , "masini dereglate" insa nu le voi baga in seama. Motivul pentru care pierd timpul scriind atatea randuri este sa te ajut pe tine care ai o dilema in ceea ce priveste consumul: asta e masina, asta e orasul si nu e cazul sa te dai de ceasul mortii ca masina ta nu consuma light ca a altora si nici nu ai ce sa-i faci pentru ca asa e normal sa fie: 7-8% in Buc fara aer si 4,5 -5% afara cu masina incarcata regulamentar. Tare as vrea ca la o intalnire a posesorilor de Tico sa-l vad p-ala cu 5,7% in Buc, o avea curajul sa-si sustina spusele cu masina la pariu?

 

Desi sunt pacifist de fel m-am indignat citind acest topic pagina cu pagina. Va dati sema cati nevinovati bat la usa service-urilor dupa ce vad ca unu' se jura ca consuma in Buc 5,7%? Acest topic e menit sa ajute oamenii nu sa-i incurce, ce dreaq, mai cenzurati si voi aberatiile.

Share this post


Link to post

OK, eu o sa fiu putin off-topic.

Nu sunt posesor de Tico, ci de Matiz, dupa cum se vede in descriere, la fel am zis si eu, ca maty consuma de rupeee la ce capacitate are. Dar de unde, i-am facut testul cu becul galben, cand s-a aprins prima data am alimentat cu 10 L si am mers in oras pana s-a aprins iarasi becul galben, distanta inregistrata pe 173 km deci la un calcul iese undeva la 5,7l/100 km.

Daca vrei sa ignori "stilul de condus" care este cel mai important atunci normal ca nu iti iau in seama nici comentariile tale facute cu "firma unde isi regleaza taximetristii masinile" , totusi as adauga drag coleg, taximetristii au si GPL instalat iar ala consuma de regula cu 1 l in plus fata de benzina.

Nu vreau sa fiu acid, dar conteaza atunci cand schimbi.

Dar ti-ai raspuns totusi la intrebare, daca spui ca din toate masinile tale, nu scoti consumul anuntat de alti proprietari, fara sa te jignesc, ti-ai raspuns singur : partea organica e de vina.

Iar sugestia ta cu traseul este corecta, dar asta nu inseamna ca trebuie musai sa fac traseul ala, eu evit arterele aglomerate daca se lungeste distanta cu 2 3 km nu e panica.

Totusi nu toata lumea merge pe acel traseu, caci aici apare variabila de timp, daca tu faci 4 ore dintr-un punct in altul in cel mai aglomerat interval orar.

Dar ma opresc aici, caci am spus ce am avut de zis.

Share this post


Link to post

Acest topic e menit sa ajute oamenii nu sa-i incurce, ce dreaq, mai cenzurati si voi aberatiile.

 

Nu se poate caci se duce base` la UE si spune ca nu-i constitutional ce facem noi...parca ce a facut el a fost constitutional ...

Edited by korydon

Share this post


Link to post

OK, eu o sa fiu putin off-topic.

Nu sunt posesor de Tico, ci de Matiz, dupa cum se vede in descriere, la fel am zis si eu, ca maty consuma de rupeee la ce capacitate are. Dar de unde, i-am facut testul cu becul galben, cand s-a aprins prima data am alimentat cu 10 L si am mers in oras pana s-a aprins iarasi becul galben, distanta inregistrata pe 173 km deci la un calcul iese undeva la 5,7l/100 km.

 

Eu locuiesc in Buc. cart. Titan, aviz celor ce doresc sa si verifice ceea ce spun.

In 2008 mi-am cumparat un Matiz SE Power SH, Aveam la nimereala un numar tare dubios: B-50-RAG, multi credeau ca l-am cerut preferential insa a cazut la intamplare. Anyway: am folosit masina cateva saptamani dupa care am fost ingrozit de consum. Avand in vedere ca imi place sa repar motoare si pe vremea aceea avem plenty of time m-am apucat sa-i fac motorul si dupa cateva ore era gata. Am gasit un tutorial pe net despre cum se reseteaza calculatorul de injectie si asta a fost, mergea excelent Ca idee pentru cine vrea sa incerce: mai mult te costa berea consumata in timpul reparatiei decat piesele.

Pentru ca lucrurile sa capete totusi si un "miros profesional" am fost cu masina la Radacini sa o conecteze la tester pentru a vedea parametri, totul a fost okay.

Titan -Dorobanti dus la ora 8AM si retur la ora 17 consum vara cu aer 9 si chiar 10 iarna.

Pe strada unde locuiecs eu mai erau (sunt) 4 posesori de Matiz in diverse versiuni de echipare, acelasi consum la toti. Deja salutul meu pe strada devenise : cat consuma frate gigantul tau?

Am vandut-o in 2009 unui cumparator din cart. Salajan.

 

Revin : voi aveti responsabilitatea afirmatiilor pe care le faceti? Intelegeti ca fiind 3-4 ca voi care n-au ce face decat sa posteze astfel de consumuri light care nu vor fi inregistrate vreodata ii faceti pe ceilalti care sunt mult mai multi decat voi sa "frece" masinile pierzand timp, enervandu-se si cheltuind bani degeaba? Care este scopul acestor aberatii? Pai 5,7% nu scoti nici noaptea cand esti doar cu taximetristi pe strada si toate semafoarele sunt pe intermitent si mergi doar pe prioritate...

 

Gata, e ultimul post pe acest topic.

Share this post


Link to post

Cu Tico sigur iti scot un consum in jur de 6 fara aer in ce aglomeratie vrei tu ,eu am masurat anul trecut in cursul saptamanii la ora 16°° pe un traseu Pantelimon (AMG pantelimon) pana la Rahova (la iesire) si cine stie poate e la vale ca mi-a iesit consum sub 6l la suta si era in iunie! Bineinteles ca este diferenta cand mergi pe drumuri scurte (din testele facute primul km consumul este triplu cu motorul rece vara ,nu mai zic iarna) si consumul poate urca mult mai mult! Daca nu crezi poti sa faci acelasi numar de km cu o pornire de exemplu 300 si sa faci cu 100 porniri la rece sa vezi diferenta! Nu mai zic ca in afara mers cu maxim 80-90 scot consum de 3,5l la suta si cu AC apriximativ 1 l in plus!

Share this post


Link to post

am si eu ceva suspect la consum pe autostrada a2 4l\100 cu viteza max 100-110.pe distante mici inca nu am ajuns sa ii fac un consum dar mi se pare ceva iesit din comun sa sara peste 7 din cate am inteles la cutia lovato trebuia sa stea led-urile verde si galben aprinse la mn se aprinde galben la pornire si dupa ce se incalzeste motorul se aprinde cel rosu timp de un min dupa care se stinge si nu se mai aprinde niciunul din cate am inteles asta e o problema poate ma puteti ajuta

Share this post


Link to post

La mine jucaria pare a merge cu 7.5 - 8 prin Bucuresti, cred ca nu i-ar strica un reglaj (carbotest) dupa urmatoarea revizie.

Share this post


Link to post

De cand e vreme buna iar am 3.8 L /100 consum in afara orasului. Viteza de deplasare 90/h , batraneste ,dar economic .

Filtru de aer recent schimbat , din 3 in 3 luni bag spray in carburator si incerc sa il mentin curat atat in interior cat si exterior

Pana rugina nu ne mananca complet , sa curga benzina ca i place sa se plimbe :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...