Jump to content
 

Recommended Posts

Salut,

 

La leganza mea sta aprins martorul ABS de cand am intrat in posesia mea, nu se stinge nu face nici un zgomot modulatorul ABS. Mai grav este ca am pus tester-ul original daewoo pe masina si nu se poate conecta la ABS mi-a spus meseriasu' (eroare de conexiune) poate intra oriunde in calculatorul ei, nu are erori dar in ABS nu poate intra.

Numai bine!

S-ar putea sa ma insel, dar pentru ABS trebuie alt tester.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Q:ce este EGR? - Exhaust Gas Recirculation

 

egr4_e.jpgEGR (Exhaust Gas Recirculation) - o scurta explicatie a unui sistem care e putin inteles de catre utilizatori si chiar de mecanici cu experienta.

 

Totul pleaca de la intelegerea faptului ca aerul pe care il respiram si pe care motorul il aspira contine un amestec in proportii fixe de oxigen si azot (Nitrogen) in forma moleculara. La presiunile si temperaturile uzuale in natura acest amestec poate sa isi modifice proportia dar gazele nu se combina intre ele (exemplu aerul expirat de animale care contine maiputina masa de oxigen decit aerul inspirat, masa de azot raminind aceeasi ,aparind o masa suplimentara de bioxid de carbon).

La motoare insa situatia sta altfel datorita presiunilor si temperaturilor uriase care determina formarea compusilor NOx(oxizi de azot dintre care stabili NO si NO2 ).Astfel masa de azot molecular care e aspirata e mai mare decit masa de azot molecular evacuata.Situatia e cu atit mai critica cu cit presiunile si temperaturile sint mai mari adica indeosebi la motoarele diesel moderne capabile de cupluri motoare mari la turatii joase.Cuplu mare =presiune mare in cilindru,turatie joasa = lipsa evacuarii eficiente a caldurii(agravata si de existenta mecanismului de geometrie variabila a turbinei care creeaza o contrapresiune la evacuare in regimul de turatii 900-3000 rpm).Rezultatul e inevitabil un continut mare de NOx in gazele evacuate in atmosfera.Despre efectul nociv al acestor gaze exista multiple surse de informatii pe net si cei curiosi vor descoperi cit de daunatori acesti poluanti sint si ca se impune diminuarea cantitatilor evacuate in atmosfera de catre motoare(de astfel acestea contribuie cu mai bine de 50% dim cantitatea totala de NOx existenta in aer).La motoarelele cu ardere interna solutia utilizata e EGR in traducere Recircularea gazelor de esapament.Mai exact se ia o cantitate de gaze ARSE(cu continut minim de oxigen) din teava de esapament si se amesteca cu aerul curat aspirat.

Adica motorul nu aspira aer curat ci un amestec de aer curat si gaze arse (uneori chiar 50-50%) in regimul de ralanti si sarcini partiale pina la 3000 rpm.EGR ul limiteaza deci puterea maxima posibila a unui motor in anumite regimuri de functionare si nu imbunatateste cu nimic arderea asa cum gresit se considera de unii(continutul masic de oxigen per aspiratie e mai mic de cit cel care s-ar obtine fara EGR-e adevarat insa ca motoarele diesel oricum lucreaza cu un exces masic de oxigen si acest fapt se ia in calcul la proiectarea sistemului de EGR).

Deci un motor fara EGR e un motor cu un potential de putere mai mare(reducerea EGR o fac majoritatea map-urilor de memorie pentru tuning) dar mult mai poluant.De aceea sistemele Euro 4 si 5 au mecanisme de diagnosticare a starii de functionare a sistemului de EGR (lipsa sau overflow) si impunerea starii de avarie Limp Mode in cazul in care apare o neregula.Totul este o chestiune de protectie a mediului,nu de performanta a motorului.

Edited by florinellll

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea sa ma insel, dar pentru ABS trebuie alt tester.

 

Salut,

 

Vorbesti serios? Ce sa zic...inseamna ca aia de pe la service-uri autorizate sunt niste "bengineri". Nu mi-a spus nici un mecanicos nimic. Mai sap...o sa incep cu masa ABS-ului...etc...etc..

 

Ms de idee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

am o mare rugaminte daca ma poate ajuta cineva cu o informatie am o leganza din 1999 luata de noua motor1998cm 98kw am schimbat pompa de servodirectie cu una noua cea veche curgea pe la axul de la fulie a incercat cineva sa o repare in rest ia functioneaza perfect am observat ca se poate demomta fulia asa cred nu sunt sigur problema mai arzatoare este ca am huruit la rulmentii de la alternator mai ales la cel dinspre fulie ca are si joc in tot orasul am fost pe la 4 servisuri si zic sa schimb alternatorul dar stiu ca se pot schimba rulmentii la un cielo iam schimbat si treaba a fost ok daca stie cineva sa imi spuna cotele celor doi rulmentii as da alternatorul jos problema este ca stau undeva la tara si e cam greu cu deplasatul an 3km pina la autobuz Multumesc anticipat :osanale:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci la service ti-au zis sa schimbi alternatorul ,trebuia sa le zici ca mai bine schimbi masina (nemernici).

Rulmenti alternator Leganza 6303 si 6202 ,vezi ca ce-l de la fulie il scoti greu daca nu a mai fost schimbat

Off topic.

Mosule ai fost tare la viata ta daca ti-ai permis sa cumperi Leganza noua 18 000------20 000$ in 1999 atat costau 5 dacii noi noute. :mrgreen:

Edited by florinellll

Share this post


Link to post
Share on other sites

am avut noroc cu sucri si parinti plus car vreo 3 ani am fost multumit de ia este cdx si cu scaune fata spate incalzite dar in ultimul timp au inceput sa cam apara probleme mai ales arcuri fata amortizoare fata si bine inteles bucse

 

ca informatie pe cine intereseaza la alternatarul de cielo corean rulmentii sunt 6203 la fulie si 6000 in spate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-ar trebui un" dictionar" iasio-romanesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea sa ma insel, dar pentru ABS trebuie alt tester.

La nubira se foloseste acelasi tester si pt ABS (scan 1000), nu cred ca la leganza e altfel.

 

Cat despre EGR/EGR cooler erau discutii pe larg pe forumuri americane de "eco". Cu EGR (ei vorbeau chiar de marirea cantitatii de gaze trecute prin EGR pentru "reducerea" capacitatii cilindrice la sarcini reduse) consumul este ceva mai mic. Ei vorbeau de instalarea de EGR cooler-e (luate de pe disel-uri, un radiator pe aer nu pe baza de lichid de racire) pt reducerea temperaturii gazelor arse returnate in admisie. La un regim de mers loganit probabil consuma ceva mai putin cu EGR-ul functional dar la mine de ex consuma mai putin cu el astupat (cuplu mai ridicat in ture joase ce imi permite sa merg lejer in terpte superioare).

 

Oricum, la masinile euro 2 EGR-ul merge mult mai putin decat la cele de clase de noxe superioare (de aceea astuparea sa nu va avea efecte spectaculoase decat daca valva este defecta si nu mai inchide bine).

Share this post


Link to post
Share on other sites

stie cineva daca pot repara o pompa servodirectie leganza ,pompa este mecanica nu este electrica , imi curge pe la semeringul de la fulie in rest functioneaza perfect trebuie sa complectez cu lichid ca o data la 250-300km

Share this post


Link to post
Share on other sites

stie cineva cum imi pot da seama daca sonda lambda la o leganza 1999 98kw 1998cm este functionala sau daca nu este intrerupta, mentionez ca sonda este cu un singur fir

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Inseamna ca nu de la ambreiaj ti se trage. In schimb, clar ai o problema cu frina de mina ...

2. Corpul clapetei de acceleratie l-ai curatat bine ? Orificiile pt. vacuum sint desfundate ? TPSul iti da semnal corect ?

2'. IL i-ai facut ?

3. Daca la intrebarea 2 raspunsurile sint DA, atunci incearca sa elimini EGR-ul. La Leganza poti face asta foarte simplu scotindu-i furtunul (dinspre palaria EGR-ului) si infundindu-l cu un cui/surub. Avanatajele si dezavantajele au mai fost discutate pe forum. Eu personal prefer avantajele, merg cu EGR anulat. Si la mine, cu EGR-ul functional, am zmucituri in anumite conditii (in special cu motorul rece).

 

Dupa ultimele informatii pe care le-ai dat, inclin sa cred ca vei rezolva prin anularea EGRului.

Problema rezolvata...multumesc de ajutor Salex...de la EGR era..am scos furtun si l am infundat cu un surub prin infiletare. Merge perfect ba chiar simt si un pic de putere in plus .Avantajul e ca merge foarte bine,si ceva putere in plus dar care sunt dezavantajele?..e mai mare consumul si daca e mai mare cam cu cat este?....sa raman cu EGR eliminat sau sa montez unul nou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a incercat cineva sa o repare in rest ia functioneaza perfect ...

Da, eu am facut de citeva ori chestia asta. Se schimba un simering, nimic spectaculos. Cu o conditie: sa nu umbli in interiorul pompei.

 

Problema rezolvata...multumesc de ajutor Salex...de la EGR era..am scos furtun si l am infundat cu un surub prin infiletare. Merge perfect ba chiar simt si un pic de putere in plus .Avantajul e ca merge foarte bine,si ceva putere in plus dar care sunt dezavantajele?..e mai mare consumul si daca e mai mare cam cu cat este?....sa raman cu EGR eliminat sau sa montez unul nou?

Uita-te la inceputul paginii anterioare, am mai discutat despre asta.

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Share on other sites

In urma cu un an am avut un accident de masina la Focsani. O amarata de dacie a iesit de pe un drum lateral in E85 nu mi a dat prioritate si am luat o cu partea stanga.Sa rupt roata stanga fata la mine si bascula.Am facut masina dar trage dreapta.Am fost la un service sau ingramadit pe langa ea mare lucru nu au facut ca tot la fel trage.Am observat recent ca roata stanga fata este mai in spate cu aprox 2 3 cm fata de cea din dreapta fata... :scarpin: ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate fi si puntea, chiar si putin, greu de observat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat si amortizorul si bascula sunt noi.Cred ca e de la punte,..trebue trasa cumva.Merg sa o pun pe un aparat pentru directie sa vad ce iese.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor

 

Sunt si eu proaspat posesor de Leganza din 2000 Automata

 

Vreau sa fac o revizie la masina si sa schimb uleiu de la cutie + fiiltru eventual la Bosch Car Service

 

Propietaru o avea din 2005 si nu a umblat la cutie deloc la luato la 68 de miii si acuma are 103 mii

 

Nu stiu ce sa fac sa il schimb sa nu il schimb,imi e frica sa nu pice cutia,merge f bine dar cam parca smuceste a4 a...parca are niste ani uleiu ala

Dati-mi un sfat si daca e cineva capabil sa il schimbe in Buc si aveti cunostinte...un PM ar fi de mare folos !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul la cutia de viteze din cate stiu nu se schimba; se completeaza.

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cutia de viteze automata de la orice masina se schimba uleiul si filtrul, vezi intervalul de revizii in manual.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai aia e ideea ca uni zic ca se complecteaza uni zic ca se schimba...pana la urma imi este si frica sa nu faca figuri cutia dupa ce ii schimb (sa nu mai schimbe treptele e.t.c

 

PS @Wolfman : Am luat pana la urma leganza din 2000.Ms ptr sfaturi sunt foarte multumit siincntat de ia...nu ma asteptam sa fie asa cum este

Edited by florin_see

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai aia e ideea ca uni zic ca se complecteaza uni zic ca se schimba...

Eu unul nu inteleg ! Exista informatii destule si pertinente (documentate cu manuale !) pe majoritatea forumurilor auto. Avem sectiune dedicata manualelor, exista manual de Leganza, se specifica limpede cum trebuie tratata cutia de viteze automata ... Nu inteleg de ce nu faci ce iti spune manualul tehnic si esti dispus sa pui urechea la ce spun unii sau altii ! De ce nu crezi ca manualul de intretinere este cea mai pertinenta sursa de informatii pentru intretinerea masinii tale ?

Ulei CV automata.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca are o varsta masina si stiu cazuri reale cand uleiul a fost inlocuit si apoi cutia nu a mai mers in parametri normali.Sincer... mi-e frica rau de episodu asta

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Arata-mi si mie, in manualul tehnic, vreo referire la virsta masinii.

2. Citeste cu atentie manualul de utilizare, vezi care este durata medie de utilizare a masinii.

3. Din ce inteleg, tu nu vrei un sfat tehnic, tu vrei o recomandare "a la" mama Omida, pe care, culmea, esti dispus sa pui mai mare pret. In conditiile astea, a mai aparut inca un element pe care nu-l inteleg si anume: care este rolul intrebarilor tale ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun

Eu am vrut doar sa intreb daca cineva a mai facut asa ceva sau nu.DE CE intrebarearea asta tampita?Pentru ca exista riscu ca cutia in sine sa nu mai functioneze.Ei degeaba spun ca revizi si bla bla bla pentru ca in manual nu garanteaza nimeni nimic

 

Nu vreau "ala mama omida" dar am avut un fiat hidramat si la fie care revizie cand schimbam uleiu din cutie trebuia sa schimb / repar si cutia

 

Tu alex spre exemplu ai manuala sau automata ? Ai mai facut schimb la cutie hidramata ? Au fost plobleme cu cutia apoi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...