Jump to content
Sign in to follow this  
iuliangaburici

Probleme La Motor Matiz Euro3

Recommended Posts

Inca nu am ajuns intr-un service, dar am incercat azi sa vad pe unde face figuri, si de obicei cu a 3-a la 50 imi apare check-ul destul de repede.

Share this post


Link to post

Baga Injector cleaner in benzina si forjeaz-o cat poti, motorul tau a fost supturat la greu.

Share this post


Link to post

O sa incerc solutia asta, dar as dori si niste nume de fabricanti care au dat rezultate, sau pot folosi orice injector cleaner de benzina?

Oare daca bag numai de la rompetrol, ceea ce si fac, nu ajuta?

Share this post


Link to post

Vezi ca matizul tau este euro 2!!! Doar la astea euro 2 se stinge check-ul la cateva secunde de la punerea contactului. La euro 3 se stinge doar dupa pornirea motorului. Deci mare grija la ce mufa cauti pt calculator. O scanare la mine in oras costa 30 ron.

Share this post


Link to post

In sfarsit mai scrie cineva aici ca sa nu fac double post si sa incalc regulamentul.

@florin_wow_2006, e posibil sa fie euro 2, dar mi s-a intamplat ca dupa ce l-am oprit si a urmat sa plec sa nu se mai aprinda, dar s-a aprins abia dupa ce am pornit motorul si s-a stins singur.

Totusi, interfata aia nu e buna pt Matizul meu, asa ca maine, sper, sa ajung la un mecanic care are sigur interfata pentru al meu ca am inteles ca are mufa model vechi. Aflu maine mai multe.

 

Dar eu cum verific ce norma euro am pe masina? Ca in CIV nu scrie nimic.

Share this post


Link to post

Nu cred ca scrie pe undeva norma euro. Eu stiu ca cele cu 3 bobine de inductie sus pe capacul de la culbutori adica fara delco au norma euro 3 (2005-2006 ca an de fabricatie) iar cele dupa 2007 adica ultimele au norma euro 4. La noi in Romania toate care au delco nu au norma mai mare de euro 2. Ti-am mai zis si cu becul check engine. La euro 2 astepti sa se stinga si dupa aia pornesti motorul. La euro 3 si 4, becul se stinge dupa ce motorul a pornit.

Bafta.

Share this post


Link to post

Ok, revin cu noutati, diagnoza a spus ca ar fi de vina senzorul de temperatura apa al calculatorului, mi-a verificat masina cu Scan II. Se pare ca am euro 2, dar in rest nu am alte probleme sesizate de diagnoza. Tot 30 de lei m-a costat si aici.

Piesa 25 si manopera 20, nah ... A spus chiar ca se putea sa se aprinda si daca nu mergea kilometrajul.

Share this post


Link to post

Incep sa ma ingrijorez, sa nu fiu unul dintre cei la care se aprinde check-ul in bord si sa nu stie astia de unde este problema.

Am schimbat senzorul respectiv, apoi a fost stearsa eroarea, iar cand am vrut sa dau o "tura" de proba, s-a aprins iar, in timpul asta aveam si cleanerul in rezervor.

Am revenit la tip in garaj inapoi, a pus testerul, dar nu a relevat nimic, si-a adus laptopul cu alta interfata, iar acela nu a putut accesa optiunile, probabil nu era compatibil.

Testarea s-a facut cu motorul in mers caci daca luam contactul se stingea check-ul.

Apoi gagiul a zis ca ar putea fi de la senzorul de detonatie, si ca ar avea legatura cu delcoul. Dar mie chiar nu imi face probleme in functionare, dar asta nu inseamna ca trebuie sa evit problema, mai ales cand imi intra eroarea in plaja dintre treapta a 4-a si a 5-a.

Alte idei?!

Share this post


Link to post

Pune un scaner original pentru Daewoo si noteaza-ti eroarea indicata de el. Acel bec nu se aprinde degeaba. Poate fi pagubos sa o iei pe ghicite. S-ar putea ca o eroare de detonatie sa aprinda intermitent becul check...ceea ce la tine nu este asa.

Share this post


Link to post

A spus chiar ca se putea sa se aprinda si daca nu mergea kilometrajul.

 

Tin minte ca si eu am auzit odata chestia asta. Este un 'senzor' pe cutia de viteze in care intra cablul de la kilometraj. Nu mai stiu in ce conditii, checkul se aprindea si masina ramanea (sau nu) un pic turata.

 

Nu e chiar ok sa incepi sa schimbi totusi piese din auzite. Cel mai bine tester original si dupa schimbi functie de ce ti se zice. Insa eu am fost nevoit sa schimb pana am prins 'buba', intrucat scannerul (chiar daca era original) nu se conecta la ECM, dar masina ramanea turata uneori.

Share this post


Link to post

Tocmai de asta zic, scannere originale de Daewoo nu prea se mai gasesc, mai ales pentru modelul meu, caci a fost nevoit sa foloseasca Carman Scan II, dar testerul nu a relevat decat nefunctionarea senzorului de temperatura a apei pentru ECU, dar dupa asta nu a indicat niciun defect.

Nu am zis ca ma apuc sa schimb componente pe ghicite, repet inca odata, nu sunt probleme sesizabile cand se aprinde acel check, nu se infraneaza, nu da in nas, nu se tureaza, efectiv si practic se aprinde.

Ma gandesc totusi ca poate fi de la MPP sau cum ii ziceti voi, IAC, dar nu are logica, caci IAC-ul iese din discutie cand masina este in mers, deoarece catdeodata am impresia ca sacadeaza, defect frecvent intalnit cand IAC-ul e pe duca sau are un pic de mizerie in cap, ma refer la ciclurile acelea de turare si subturare, ca atunci cand pisti pedala de acceleratie.

 

Ideea insa, este in felul urmator, la mine in oras se pare ca nu exista un tester de diagnoza care sa afiseze eroarea. Asadar... ma limitez la aria de senzori.

Share this post


Link to post

Noutati, intrucat consumul pare sa fie ok, am analizat problema ceva mai atent, se pare ca check-ul se aprinde cand merg la 90 kmh in treapta a 5-a, daca o schimb la 70, iar daca o schimb mai devreme se aprinde mult mai repede. Insa daca depasesc 90 kmh se aprinde totusi.

Am incercat sa scot fisele de bujii cu motorul in functiune, dar am sesizat functionari anormale numai cand scoteam fisele la primii 2 cilindri, adica cel din stanga si cel din mijloc, cum te uiti la motor. Dar la cel din dreapta nu se intampla nimic, sau cel putin, nu se sesizeaza, iar scanteia am verificat-o si este buna. Totusi bujia este fierbinte, sa nu cumva sa nu fie incalzita din cauza chiulasei. Sau trebuia si la cel din dreapta sa faca ca la primele doua?

Share this post


Link to post

Scuze daca, ti-a mai zis cineva dar zici ca ai delco, verifica capac delco. Faptul ca motorul merge la fel dupa scoaterea fisei cilindrului (nr. 3), indica o problema la scanteie, iar daca e un model cu delco, problema poate fi de la : capac delco, fise bujii, bujii.

Share this post


Link to post

pai daca atunci cand scoti fisa aia nu se intimpla nimic inseamna ca cilindrul respectiv nu se aprinde .chiar daca ai scanteie s-ar putea sa fie una rece,deci s-ar putea sa ai probleme cu aprinderea.daca ai 2 bobine de inductie atunci e euro 3 sau 4,daca ai doar una si delcou atunci e euro 2.s-a mai spus mai sus

Share this post


Link to post

Si eu am o problema mi se aprinde becul check si nu se mai stinge.Am fost la tester da nu dela cu laptop dela mic de diagnoza si scria erroare la catalizator si eroare "fire"mecanicu a zis ca ceva nu este scinteie..A zis mecanicu ca nu neaparat de la bujii .EROAREA MI-A STERS-O DAR ORICUM MOTORUL NU-MI PLACE CUM TRAGE,FILTRUL DE AER II IMBICSIT CA NUMA ACUMA AM LUATV MASINAAM COMANDAT FILTRU DE BENZINA SI DE AER RESTU ASTEPT PARERI .SI INCA CEVA CUM SE RESETEAZA COMPUTERU SE SCOATE BORNA -?

Share this post


Link to post

Resetare prin decuplare de la baterie sau se scoate siguranta.

Dar daca este o problema in functionarea motorului ,check-ul se va aprinde iar

 

 

Share this post


Link to post

@zoom. Daca ai achizitionat recent masina, ia in considerare si un schimb de ulei, de bujii si chiar incearca sa schimbi si pompa de unde bagi benzina, vezi cu care merge mai bine.

Edited by Tonyus

Share this post


Link to post

Scuze daca, ti-a mai zis cineva dar zici ca ai delco, verifica capac delco. Faptul ca motorul merge la fel dupa scoaterea fisei cilindrului (nr. 3), indica o problema la scanteie, iar daca e un model cu delco, problema poate fi de la : capac delco, fise bujii, bujii.

@Tonyus, @calinjack, bine baieti... atunci cum explicati functionarea doar cu 1 cilindru daca presupunem ca al 3-lea este afectat? Caci daca scot fisa 1 sau 2, merge ciudat apoi se simte cum tureaza ca sa compenseze pierderea, dar nu cred ca poate merge intr-un cilindru. Iar capacul de delco vad ca e din ala de dacie, cu 4 fise si borna centrala, nu ar trebui sa fie cu 3 fise?

 

P.S. Este euro 2.

Edited by matizdepitesti

Share this post


Link to post

Informativ, merge si intr-un cilindru, chiar si la drum intins. La relanti tremura puternic, iar ca sa porneasca ii trebuie putina pedala.

@matizdepitesti-Euro2 e ala cu delco.

Capacul cu 4+1 fise pare de YouTube, doar daca nu cumva ai Matiz strainez de 1.0, dar trebuie si 4 bujii.

(De fapt Delco-ul normal asa are : 4 fise si are si borna centrala).

Edited by tomis

Share this post


Link to post

Ce vrea sa zica colegul Tomis e ca da, ai 4 fise (3 la bujii + 1 la bobina de inductie). Daca ai 4 fise la bujii si inca 1 la bobina de inductie e problema (cam imposibil). Din pacate a trecut ceva vreme de cand am lucrat ca mecanic, iar diagnoza on-line e cam ca si consultatia on-line, pana nu vede omu' nu prea putem face nimic, decat specula.

 

P.S.: La Matiz E4 am patit si eu sa faca figuri "check engine" doar cand puneam benzina de calitate mai slaba.

Edited by Tonyus

Share this post


Link to post

Ok, atunci maine va fac o poza ca sa va demonstrez, eu sunt electrician auto de meserie, deci nu se poate spune ca mananc rahat :D .

M-am mirat si eu, dar ma jur ca in delcoul ala... e un capac cu 4 fise si borna centrala, adica 5 mufe in total. Cea de-a 4-a este acoperita cu un fel de dop.

 

Maine daca e zi frumoasa o sa fac poza, dar nu stiu cat de bine o sa iasa caci o fac cu aparatul de pe telefon.

 

Adineauri am verificat sa vad cum arata capacul de delcou original pe Matiz si nu e ala de il am eu. Ala de e montat e cel de Dacie, poate de asta se explica de ce am scanteie pe cel de-al 3-lea cilindru dar nu se intampla nimic.

Edited by matizdepitesti

Share this post


Link to post

Eu te cred. Ceea ce mai poti verifica e ca bujia de la cilindrul resp. ce culoare are la electrozi (trebuie sa o scoti). Normal ar trebui sa fie un fel de caramiziu-cenusiu si uscat. Asteptam poza.

Share this post


Link to post

5 mufe in total. Cea de-a 4-a este acoperita cu un fel de dop.

"Mufele" sunt dispuse la 120, vezi treaba asta... Aia acoperita cu un fel de dop ar putea fi furtunul cot pentru aerisire si condens...

Share this post


Link to post

Nici eu nu stiu ce sa ma mai fac.Ba sta becul check aprins ba clipeste ,nici nu stiu cum ii mai grav sa clipeasca sau sa stea aprins intermitent?Eu am mers si asa cu cheku aprins .Simpptomele care le are masina is ca motoru tremura la relanti si parca nu trage bine.Acum am schimbat filtrele de aer si de benzina sa vad cum merge da checku tot pilpiie.Am fost la mecanic da nu avea vreme mi-a pus umpic testerul a iesit 'missfire'' ceva de genu si ceva probleme la catalizator tot eroare pe tester .Ce sfaturi imi dati sa mai umbllu cu masina ce probleme ziceti ca are?Mecanicu a zis ca pot sa merg da sa nu o forjez dar astept si parerea voastra.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...