Jump to content
 

Sign in to follow this  

Recommended Posts

Buna ziua! Am un Espero din '97 1.8. Dupa fiecare mers cu masina mi se depune calcar pe elementii din capacul de delcou si lulea. Daca stie cineva ce trebuie sa mai fac va rog sa ma ajutati!!! Am scimbat: bujii (NGK), fise (BERU), capac delcou (BERU), bobina din delcou. Dupa ce curat capacul si luleaua masina o ia la cheie. Va rog sa ma ajutati!!!!

Edited by op_cata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luleaua ai schimbat-o?

Nu e calcar, oxideaza.

Curata bine cu spray pt contacte si da cu putina vaselina grafitata sau pe baza de cupru pe contacte si partea metalica de pe lulea.

Cind desfaci capacul verifica daca nu e umed in interior si sterge bine.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interiorul simeringului ar trebui sa stea pe ax sa nu permita uleiului sa curga in capac.

 

Desfa ce am zis eu si o sa vezi ;) .

 

PS. Esti "capos" rau :D . Imi pare rau ca nu am facut nici o poza cand l-am desfacut pe al meu. Ca idee simeringul ala la mine e praf, aveam un topic pe undeva deschis cu scurgeri de ulei prin capac.

L-am rezolvat partial cu "gasket" in jurul simeringului ( in gaura aia care zici tu ca e de ungere) . E o metoda "brutala" dar a dat rezultate daca e executata cu atentie.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poftim Dj-ule Lipsa simeringului, explica inca o data rolul "melcului"de pe ax.

 

 

Sa nu-mi ceri sa sectionez corpul delcoului, CA NU O VOI FACE! =))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luleaua ai schimbat-o?

Nu e calcar, oxideaza.

Curata bine cu spray pt contacte si da cu putina vaselina grafitata sau pe baza de cupru pe contacte si partea metalica de pe lulea.

Cind desfaci capacul verifica daca nu e umed in interior si sterge bine.

 

Multumesc pentru sfat!Sti cumva daca vaselina pe baza de calcar se gaseste la orice magazin de piese auto? Daca sti vro marca zimi si mie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai scrie asa mare ca vede lumea ...

Pe baza de calcar nu :)

Vaselina grafitata gasesti la magazinele cu piese auto (se foloseste pt planetare deobicei).

Iar cea pe baza de cupru gasesti de ex Liqui Moly - Copper Paste:

http://www.motorparts.nl/index.php?main_page=product_info&products_id=10271&zenid=k1kd049v89dmvssnr776n3ne80

 

http://www.uleimotor.ro/Oferte/OFERTA%20LIQUI%20MOLY.htm (art 3080) ~20RON

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poftim Dj-ule Lipsa simeringului, explica inca o data rolul "melcului"de pe ax.

 

 

Sa nu-mi ceri sa sectionez corpul delcoului, CA NU O VOI FACE! =))

=)) . Merci! Foarte interesant!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut are dreptate viktor noi nu avem nici un semering la cielo... o fi la espero alt model de delcou.

Edited by mirceajo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut si eu acum si il cred. Totusi e ciudat de ce au pus simering la espero, varianta asta cu melc mi se pare mult mai practica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se scoate magnetul de pe ax ci saiba aia cu pinteni ce se cupleaza pe axul cu came iar apoi se scoate axul cu totul.

 

Buna seara.

Cine imi spune si mie care este acea "saiba cu pinteni" in poza de mai jos :

 

post-1161-003014900 1292357699_thumb.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se demonteaza incepind cu pieasa 15-14-13-12-11-10, apoi se extrage piesa 9 prin partea opusa.

 

Saiba cu pini este piesa11, iar magnetul nu se demonteaza de pe ax.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact, iar pentru a scoste stiftul respectiv (piesa 14) iti trebue un dorn subtire si un suport semi-rotund prevazut cu un orificiu prin care sa treaca stiftul.

 

Inaintea demontarii delcoului, trebue insemnata pozitia acestuia daca nu ai stroboscop sau nu vrei sa mergi in service pentru a pune la punct aprinderea.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atentie la remontarea piesei nr. 13, sa nu o montezi cu cele doua picioruse la 180°.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc f mult Viktor !

 

Ultima ta observatie m-a ajutat : "Atentie la remontarea piesei nr. 13, sa nu o montezi cu cele doua picioruse la 180°." 77000000.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare. Pe scurt, CE garnitura trebuie schimbata aici (am dat jos capacul de la delcou - cielo 2004) si ce este chestia aia portocalie, silicon?

post-23058-0-04068700-1341073119_thumb.jpg

post-23058-0-79658100-1341073126_thumb.jpg

Banda neagra nu-mi pare a fi garnitura. Cred ca e cea care se vede putin in a doua poza. In partea de jos e topita, ea nu mai exista.

 

Ideea e, trebuie sa curat toata partea aia foarte bine, scot ce-a mai ramas din garnitura, pun garnitura noua si gata? Sau e nevoie sa mai aplic silicon sau alte solutii?

 

Multumesc!

Edited by alleks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact O-ring-ul ala negru trebue schimbat, aia portocalie trebue sa fie o pasta de etansare ceva de care nu ai nevoie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, deci pana la urma e aia de pe centru.. M-a pus pe ganduri fiindca dupa cum se vede, o parte e topita, alta e desprinsa... nu mai stiam care unde vine. La care mai punem si faptul ca O-ring-ul era tare ca piatra. Deci maine curat tot si il schimb. Mersi!

Edited by alleks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca e topit, e latit asa de la etansare si intarit (imbatrinit) de la temperatura. Nu pui orice guma acolo, inel-ul respectiv e o piesa cu un anume cod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evident nu merge orice guma, trebuie sa aiba rezistenta. Dar tot nu-mi daduse impresia de garnitura..

 

In alta ordine de idei, inelul l-am cumparat deja explicand domnului de la magazin ce anume vreau si parea ca a inteles foarte bine. N-am cumparat niciodata folosind codurile pieselor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca il ai e bine, cureti frumos aluatul ala colorat cu putina benzina (fara smilger sau alte minuni dure) ca se ia mai usor si il schimbi, e simplu. Canelul sa fie curat inainte montarii noului inel, poti folosi putina vaselina pe el sau ulei, sa intre usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am schimbat-o, operatiunea a decurs usor. Am inteles si eu de ce era pasta aia, pentru ca garnitura aia este mai ingusta putin decat canalul, astfel incat ramane putin spatiu in plus. Pasta avea rolul de a umple acel spatiu, iar garnitura statea fix. In cazul in care mai da ulei pe-acolo, o sa caut sa cumpar o solutie de genul.

 

Masina nu o am de noua, am luat-o pe la 70k, deci realizez ca a fost schimbata garnitura aia. In fabrica am inteles ca n-au pus loctite, deci a fost probabil vreun mecanic.

Edited by alleks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu intimplator fanta pentru O-ring e mai mare, e luat in calcul dilatarea acestuia in urma presarii, de am formulat corect. Cu alte cuvinte, asa trebue sa fie.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...