Jump to content
 

Sign in to follow this  
Bia

Matiz - Se Aprinde "check" Si Nimeni Nu Stie De Ce

Recommended Posts

Poti incerca la Raver, la iesire spre Mangalia, fosta reprezentanta Daewoo, in prezent dealer Kia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate am inteles, mai ca la fiecare al doilea Matiz se aprinde becul "Check Engine". Eh, si iata ca micuta mea tot are acest defect. Am fost la service-ul oficial din localitatea mea si baietii mi-au spus ca e din cauza unui oarecare "sensor de viteza". La mine becul se aprinde doar atunci cand motorul ajunge la aprox. 3000-3500 RPM (ma rog, dupa auz, ca nu am turometru). M-am bucurat ca cel putin stiu care-i cauza (sper eu) insa problema e ca nu au acest sensor in stoc si trebuie sa astept pana au sa-l aduca.

E cineva printre noi care a mai schimbat piesa respectiva?

Edited by Petruccio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma inscriu si eu in randul celor cu probleme cu check aprins intermitent la Matiz euro2.

 

De regula check-ul se aprinde la plecarea de pe loc, sau la accelerare in treptele 2 si 3. In treptele superioare nu prea am patit-o. In momentul in care se aprinde check-ul motorul merge balbait, nu reuseste sa accelereze. Dupa vreo 10 secunde, indiferent ca o las pe liber sau tin motorul in sarcina, isi revine si masina merge normal, check-ul se stinge. Pana se aprinde iar..

 

Aceeasi problema am avut-o si eu.. dupa o luna s-a defectat delcoul de tot (nu mai pornea deloc, ai grija sa nu pice in afara orasului, de obicei moare cand incerci sa pornesti motorul, nu in timpul mersului). Sa nu cumva sa pui altceva in afara de Delcou original Mando (420Lei) sau original GM (570Lei).

Eu am schimbat pe garantie doua delcouri no-name (in jur de 200-300lei fiecare+montajul) (care s-au defectat in decurs de un an) si apoi am pus original.

 

buna

stiti un service bun in cta pt matiz. tot cu checkul am probleme. se aprinde in a 3-a, mai ales in sens giratoriu .

ms

 

Daca matizul este euro2 trebuie tester ALDL, cei de la Raver au, dar dupa experientele cu ei mi-au dat o impresie ca mecanicii sunt numai montatori de piese, nu stiu teorie sa-ti dea un diagnostic corect, macar sa iei codul si sa-l pui pe forum in caz ca ei nu rezolva nimic.

Daca este euro3/4 atunci testerul este ODB si orice service are tester.

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca matizul este euro2 trebuie tester ALDL, cei de la Raver au, dar dupa experientele cu ei mi-au dat o impresie ca mecanicii sunt numai montatori de piese, nu stiu teorie sa-ti dea un diagnostic corect, macar sa iei codul si sa-l pui pe forum in caz ca ei nu rezolva nimic.

Daca este euro3/4 atunci testerul este ODB si orice service are tester.

 

am fost la raver, si s-a rezolvat.

a schimba fisele si bujiile.

acum meeergeee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut. am un matiz din 2008, 36000km in bord si de 1 an si vreo 2 luni am becul chek aprins in bord. masina nu prezinta nici o defetiune merge normal, consuma normal...ideea e ca de ce sta becul aprins...am incercat sa-i scot si borna. i-am facut revizie generala...si nimic...pe mine nu ma deranjeaza dar vreau sa o vand si n-o pot da asa cu becul chek ca trezeste suspiciuni cumparatorului. prin 2010 a mai avut o tentativa de a se aprinde, vreo 2 luni...dupa ce porneam masina ramanea aprins cateva minute...apoi se aprindea intermitent, cat vroia el...apoi se stingea...si toto asa vreo 2 luni..apoi gata, pana acum 1 an si ceva...poate aveti vrreo idee, vreo sugestie...ms ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da' s-o pui pe scanner si sa vezi ce coduri de eroare ai, nu te-ai gandit ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postez si eu aici o mica problema .Am un matiz din 99" kilometri multi, 180k, Saptamana trecuta s-a segmentat motorul pentru ca avea un consuma exorbitant de ulei cam 1 L la 4000 de km . S-au inlocuit segmentii, sau reglat tachetii, si tot calabalacul care se face cand se segmenteaza un motor. Mecanicul care a facut treaba asta a uitat sa puna un semn cand a demontat delcoul si l-a montat inapoi reglandul dupa ureche. Masina merge bine pana la 80 km/h, dupa lipsa de putere se aprinde check engine si se accelereaza greu de tot pana la 100. M-am tot jucat cu delocul am dat avansul mai in fata mai in spate aceeasi problema, merge bine pana la 80 dupa 80 check engine lipsa de putere daca calc pedala maxim da in nas. Pana nu o duc la tester n-am de unde sa stiu ce eroare da, dar eu suspectez sonda lambda . Intrebarea mea ar fi pot verifica sonda lambda fara sa merg in service?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma inscriu si eu in randul celor cu probleme cu check aprins. De vreo 2 ani tot persista treaba, am fost cu ea la service, au cuplat aparatul si mi-au zis ca e de la benzina,cod ceva p300, reviziile sunt facute la timp iar problemele au inceput parca dupa 50000 km, in prezent am 74000 km. Check-ul se aprinde in mers si ramane aprins cateva zeci / sute de km si multe porniri/opriri motor dupa care ramane stins cand pornesc motorul indiferent daca acesta e rece sau cald, (adica aseara daca aveam check-ul aprins si dimineata cand am pornit masina ...s-a stins sau, daca de dimineata cand am pornit motorul, check-ul a ramas aprins, am facut ceva drumuri prin oras cu diverse opriri de motor iar la al 3-lea contact check-ul a ramas ...stins... si tot asa am tinut-o de 2 ani. Ziceam ca se aprnde in mers... ce am observat e ca se aprinde cel mai des cand retrogradez din treapta 4 in 3 ( ~ 30-35 km/h). Sincer m-am obisnuit ce chestia asta chit ca imi sta in gat aceasta problema, insa de vreo 250 km imi consuma exagerat de mult, daca pana acum in oras am avut cam 7.5 % acum am 10%, mi-e frica sa mai ies din oras la consumul asta. ce naiba sa-i mai fac ca astia la service nu au facut decat sa-mi stinga check-ul cu aparatul ala a lor pentru cateva sute de km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am avul in vara Check aprins in timpul mersului, la service au schimbat capacul delco si au sters eroarea dar nu am iesit bine ca s-a aprins din nou, faza la care au schimbat delcoul cu unul nou Mado, nu am probleme, consum mixt 5,6 aveam 6 vara 7 iarna. Poate merita incercat. Din pacate nu stiu ce cod era. Acum vad ca la tine e mai complicat ca e Euro III, la Euro II asa s-a rezolvat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... ce am observat e ca se aprinde cel mai des cand retrogradez din treapta 4 in 3 ( ~ 30-35 km/h).

 

Incearca sa nu mergi subturat, la retrogradarea 4-3 ar trebui sa fi undeva la 55km/h...o sa vezi ca nu o sa mai ai probleme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matiz E3 2007.

Singura data cand mi s-a aprins CHECK a fost dupa ce am alimentat (prima si ultima data) cu Petrom (iesirea din Bucuresti spre autostrada Pitesti). Simptome: mers neregulat si lipsa de putere motor.

Testerul indica defect sonda lambda. Dupa anularea erorii motorul si-a revenit, CHECK nu s-a mai aprins, eu n-am mai alimentat niciodata de la Petrom.

Matizul meu(6 ani, 11.700 Km) merge fericit si foarte turat (de obicei), fara restrictor, cu Lukoil Ecto 98. Nu fac reclama, e o constatare.

Edited by vladaudio

Share this post


Link to post
Share on other sites

O intrebare pentru voi?Am observat ca la mine cand pun contactul ceck-uk nu se stinge,decat dupa ce pornesc masina.Nu se aprinde in mers,masina porneste la sfert,motorul porneste foarte bine.Am vazut in acest videoclip ca inainte de pornire ceck-ul se stinge :

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, e OK, poti sta linistit, la motoarele Euro III martorul "Check" nu se stinge decat dupa pornirea motorului.

 

 

Noi, cei cu Euro III, ar trebui sa asteptam cateva secunde cu contactul pus (eu asa procedez), sau se poate porni motorul direct?

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Sa nu cumva sa pui altceva in afara de Delcou original Mando (420Lei) sau original GM (570Lei).

Eu am schimbat pe garantie doua delcouri no-name (in jur de 200-300lei fiecare+montajul) (care s-au defectat in decurs de un an) si apoi am pus original.

...

Profit să vă spun, chiar dacă nu e la subiect: mai mult chiar, să nu schimbați capacul distribuitorului de scântei Mando cu unul Dac. Într-o zi ploioasă nu a pornit Matizu nici cu metanii. Am crezut că are condens în capac. L-am demontat și am găsit lama metalică a rotorului tăiată în urma frecării pe capac. Este clar că nu se potrivesc mecanic.

 

salut. am un matiz din 2008, 36000km in bord si de 1 an si vreo 2 luni am becul chek aprins in bord. masina nu prezinta nici o defetiune merge normal, consuma normal...ideea e ca de ce sta becul aprins...am incercat sa-i scot si borna. i-am facut revizie generala...si nimic...pe mine nu ma deranjeaza dar vreau sa o vand si n-o pot da asa cu becul chek ca trezeste suspiciuni cumparatorului. prin 2010 a mai avut o tentativa de a se aprinde, vreo 2 luni...dupa ce porneam masina ramanea aprins cateva minute...apoi se aprindea intermitent, cat vroia el...apoi se stingea...si toto asa vreo 2 luni..apoi gata, pana acum 1 an si ceva...poate aveti vrreo idee, vreo sugestie...ms ...

 

La subiect, dacă aveți problema cu Check-ul și mașina merge bine, în special cele Euro 3, probabil că ați trecut printr-o situație asemănătoare cu cea de mai sus, descrisă de "forumboy": check engine s-a aprins intermitent.

Când face așa, cartea mașinii spune că trebuie să oprești imediat și să nu mai pornești până nu remediezi problema.

Problema este lipsa aprinderii la un piston și, de cele mai multe ori apare pentru că nu au fost schimbate bujiile sau cablurile.

Când într-un piston nu are loc aprinderea, combustibilul ajunge în catalizator și îi contaminează suprafața de oxidare. Nu știu dacă se poate remedia asta. Doar schimbând catalizatorul.

post-1105-0-34007000-1354831446_thumb.jpg

Edited by getablonda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu as vrea sa mai fiu in lista celor cu probleme check. A inceput sa se aprinda in urma cu o luna cand si cand. La inceput mai rar apoi mai des pana cand nu a mai vrut sa porneasca. Am mers la tester. Nu stiu nr de cod, dar mi-au zis delcoul. Am luat unu de la dezmembrari ca cica ar fi mai bune, originale(nu stiu, nu ma pricep).L-a pus mecanicu...de proba. Checkul nu se mai aprindea asa aiurea, dar cand si cand si pe la 80km/h si pe la 10km/h motorul mergea in suturi ,se aprindea checkul. Accelerand cateodata isi revenea alta data nu se oprea. La cheie o lua din nou dar murea imediat. Chestia e ca de cate ori venea mecanicu mergea perfect...de frica cred. In seara aceasta i-a schimbat filtru de benzina, a mai pus ulei la motor cica si a mai reglat delcoul.Maine...sunt in proba...sa vedem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

cand si cand si pe la 80km/h si pe la 10km/h motorul mergea in suturi

 

Cred ca ai vrut sa scii 100 km/h...

De curiozitate, cat te-a costat capacul delco SH? Eu am dat 50 de lei pe un DAC, la un magazin cu "super" preturi.

Parerea mea: capacul delco, bujiile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Cred ca ai vrut sa scii 100 km/h...

De curiozitate, cat te-a costat capacul delco SH? Eu am dat 50 de lei pe un DAC, la un magazin cu "super" preturi.

Parerea mea: capacul delco, bujiile.

 

Nu,chiar 10km am vrut sa spun. Adica problema nu apare in functie de viteza. Pe delcou (adica tot delcoul) mi-a cerut 2mil. Oricum nu am trecut proba...tot se sprinde checkul,tot mers in suturi. Concluzia mecanicului: e defect si delcoul asta. Acum tb sa caut altul...de ce are cineva vreo sugestie,va rog...

 

Bujiile verificate,cica nu sunt probleme. Si ma gandesc de ce erau nu aparea pe tester. Iar capacul...nush ce sa zik...chiar asa sa nu-si dea seama mecanicu... Problema apare doar in mers,la pornire si la relantiu totul e ok. Poate imi spuneti unde este magazinul acela,pentru orice eventualitate...

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, mersul in suturi la imi pare a fi de la avans. Pretul pe delco cu totul e bun, avand in vedere ca este aproape 500 de lei pe site-ul radacini. Am inteles gresit, credeam ca e vorba doar de capacul delco.

Asa se regleaza avansul http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/29133-reglare-avans-matiz/ (post #11) sau metoda de sub.

Ar fi bine sa postezi si codul erorii, ca sa nu cauti unde nu trebuie.

 

Apropo, distributia in ce stare se afla?

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, mersul in suturi la imi pare a fi de la avans. Pretul pe delco cu totul e bun, avand in vedere ca este aproape 500 de lei pe site-ul radacini. Am inteles gresit, credeam ca e vorba doar de capacul delco.

Asa se regleaza avansul http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/29133-reglare-avans-matiz/ (post #11) sau metoda de sub.

Ar fi bine sa postezi si codul erorii, ca sa nu cauti unde nu trebuie.

 

Apropo, distributia in ce stare se afla?

 

Codul nu il stiu, distributia este schimbata acum 10luni cand am achizitionat masina. Dar am "noutati": in asteptarea altui delcou, am zis ca pot merge "asa local pana la paine",dar surpriza, masina se opreste si nu mai vrea deloc. Sun mecanicul si in sfarsit prinde masina in plina desfasurare, adica vede si el cum face, ca pana acum v-am zis de cate ori vedea mergea brici...Stabileste alt "diagnostic": pompa de benzina. Cum se pune diagnosticul asta? Pai...bazaitul ala care se aude la punerea contactului, ori se prelungeste, ori se repeta ...Cand am intrebat: "bine, si cu delcou cum e?" Mi-a zis ca pompa nu se vede pe tester si din cauza ei a dat eroare in delcou (?!) Acum punem delcoul vechi si schimbam pompa , sa vedem...Ma doare capul ...in conditiile in care pana sa patesc chestia asta , masina mergea super bine. O fi ea devina, sau mecanicii astia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cativa colegi de forum au raportat probleme dupa inlocuirea distributiei, de asta am intrebat.

Pompa de benzina poate sa bazaie, dar totodata sa nu mai dea suficienta presiune; se poate testa din cate stiu eu, asta ca sa nu o schimbi degeaba. Ea trebuie sa se auda cateva secunde la punerea contactului si mereu cat timp motorul este pornit. Nu am inteles partea cu "ori se prelungeste, ori se repeta". Sa nu mergi cu rezervorul gol, pentru mine prima liniuta de jos inseamna ca trebuie sa alimentez.

Ma abtin la partea cu "mecanicii", sper sa iti rezolve micul gigant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci...cand pun contactul pompa se aude mai mult decat cateva secunde sau se aude cateva secunde apoi se opreste apoi se aude iar,fara sa pornesc motorul... Ma gandesc ca ar putea fi tot ceva electric...din moment ce ea functioneaza deficitar fara sa pornesc...Repet, nu ma pricep in acest domeniu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...