Jump to content

Recommended Posts

Misterul a cu roata ce se bloca in mersul cu spatele a fost rezolvat: saboti desprinsi de ferodouri.

offtopic.gif Setul a costat 90 RON = Nubira 2 o masina buna pe criza asta !rolleyes.gif

Share this post


Link to post

Salut am o problema la nubira 2 eu3 ,cand e frig afara apare in relanti o vibratie in conducta de retur a benzienei.A mai patir cineva asha ceva?

Share this post


Link to post

Nu cred ca este nimeni care sa fi urmarit vibratiile conductei de retur de benzina la relanti la nubira 2 euro 3 cand e rece afara =)) .

Share this post


Link to post

Nu cred ca este nimeni care sa fi urmarit vibratiile conductei de retur de benzina la relanti la nubira 2 euro 3 cand e rece afara 24000000.gif .

 

 

nu este vorba de urmarit doar ca vibratiile se propaga in caroserie si e un zgomot puternic si constant foarte suparator

Share this post


Link to post

Salut, am si eu o Nubira 2 din 2006 motorul 1.6 16v DOHC si am desfacut capacul de la motor pentru a schimba bujiile si am constatat in momentul in care am scos fisele ca bujiile erau pline de ulei, aproape cufundate in ulei.

Acest lucru este normal ?

Intreb dk este normal pentru ca masina merge perfect nu trepideaza merge in toate 4 bujiile nu are absolut nici un fel de reactie care sa-mi dea de banuit ca ceva nu este in regula.

Edited by SsTeam
  • Like 1

Share this post


Link to post

nu e normal, cel mai probabil trebuie sa schimbi garnitura de la capacul de chiuloasa,sau sa verifici suruburile acestuia.

Share this post


Link to post

Suruburile le-am strans mai bine, nu le-am fortat foarte tare nu erau desfacute dar nici stranse ferm. Am curatat bine fisele si bujiile si mai fac vreo 2-3 sute de km si desfac iar .. dk voi constata din nou acelasi lucru iti voi urma sfatul :| Multumesc

Share this post


Link to post

Acolo ajunge ulei si cand faci schimbul daca iti tremura mana cand torni. Curata bine cu o carpa, verifica strangerea bujiilor la cuplu si daca iti curge ulei pe la garnitura (este vizibil), apoi urmareste daca mai apare.

Share this post


Link to post

Cand plec de pe loc cu masina, in treata ntai, in primii 2-3 metri se aude si se simte o vibratie in roata din dreapta fata (ca pe drumurile alea marcate noi atunci cand treci cu roata pe linia aia continua si vibreaza). Nu imi dau seama ce ar putea fi pt ca in mers nu mai vibreaza nimic, doar can plec de pe loc se intampla asta. Pareri ceva?

Share this post


Link to post

Salut, am si eu o Nubira 2 din 2006 motorul 1.6 16v DOHC si am desfacut capacul de la motor pentru a schimba bujiile si am constatat in momentul in care am scos fisele ca bujiile erau pline de ulei, aproape cufundate in ulei.

Acest lucru este normal ?

NU este normal,dar...am schimbat garnitura de 4 ori si am strans suruburile pana la limita ruperii sua spargerii capacului si ...degeaba,nu ai decat sa mai cureti cu carpa din cand in cand.

Share this post


Link to post

Am desfacut iar sa ma uit si iar am ulei acolo. M-am uitat mai atent si intre capacul de la chiuloasa si spatiul unde se introduce bujia este cam 1 mm distanta poate chiar mai putin dar presupun ca este suficient pentru a intra ulei. Voi schimba garnitura si dk tot curge ulei ... Imi voi pierde in fiecare duminica cate o ora pentru curatat... Multumesc pentru sfaturi

Share this post


Link to post

Daca vrei sa nu mai curga trebuie garnitura noua (cca 50-60 RON GM), silicon special (de calitate, nu panarame de 2 lei) si atentie. Se curata f bine marginea pe care vine garnitura dupa demontare si se da cu silicon in locurile unde garnitura descrie cele mai ,,ascutite" unghiuri (nu am idee cum sa explic mai bine).

Share this post


Link to post

Deschid un topic care despre care poate s-a mai discutat tangential:

 

nubira 1.6, 16v, gpl, 2007, euro 3, 80000km, simptome de noi (mai sunt 2 auto la fel in firma):

am mai postat simptomele si am primit si sfaturi. as avea nevoie de mai multe pareri.

 

- la relanti, turatia motorului oscileaza intre 800-1500rpm cand este motorul cald, (nu in continuu, ci intermitent, imediat dupa ce scot din viteza de obicei) iar la rece oscileaza intre 1000-2000 rpm; la rece turatia de 2000 rpm persista aproximativ 5-6 secunde, dupa care coboara la 1000rpm, dar in cazul utilizarii directiei sau a aerului conditionat, turatia incepe iar sa oscileze.

 

- In timpul mersului la turatii apropiate de relanti (~1500rpm), fenomenul de mai sus este perceput, cand se face o decelerare sau cand se reia accelerarea dupa ce piciorul a fost ridicat complet de pe pedala, motorul se tureaza brusc, si nu liniar, provocand o smuncitura a masinii (dupa care se accelereaza liniar, normal). Este sentimentul ca in momentul apasarii pedalei de acceleratie, clapeta se deschide brusc sarind o treapta sau mai multe. Aceasta situatie provoaca disconfort in mers !! Tot la viteze mici aproape de oprire a autoturismului, motorul se accelereaza singur in loc sa aiba tendinta normala de oprire.

 

- La drum intins, in regim normal de accelerare / reprize si la mers constant masina se comporta aproape normal, mai bine zis fenomenul descris mai sus devine aproape imperceptibil.

 

Aceleasi simptome si pe benzina si pe gpl.

 

Am curat corp clapeta conform sfatului lui Andreib, nu era prea murdar de altfel , verificat diferite contacte si vacuumuri. totul pare ok. Are reviziile la zi.

Un mecanic s-a exprimat: " nu este asa grav, altele fac mai rau...", alt mecanic:" asa fac modelele euro 3..."???

din cele studiate ma duce gandul la un corp clapeta (MTIA) de schimbat? are cineva o varianta sh, de proba eventual ??

Daca s-a mai confruntat cineva cu asa ceva si mai ales daca a gasit si o solutie, ar fi grozav de auzit !!

 

Multumesc,

 

Boby

Edited by Mircea
Nu e nevoie de topic nou, aici se discuta orice problema tehnica de nubira 2

Share this post


Link to post

Boby problemele de soft la Nubira II Euro 3 au fost recunoscute chiar de super inginerii din fabrica,dar dat fiind faptul ca au fost putine masini cu euro 3 si au fost si ULTIMELE problema a ramas si va ramane nerezolvata pentru totdeauna,am auzit de o resoftare facuta pe cont propriu de cineva dar care nu a dat cine stie ce roade.Asa ne mancam nervii cu ele pana la vanzare.BAFTA!

Share this post


Link to post

Boby problemele de soft la Nubira II Euro 3 au fost recunoscute chiar de super inginerii din fabrica,dar dat fiind faptul ca au fost putine masini cu euro 3 si au fost si ULTIMELE problema a ramas si va ramane nerezolvata pentru totdeauna,am auzit de o resoftare facuta pe cont propriu de cineva dar care nu a dat cine stie ce roade.Asa ne mancam nervii cu ele pana la vanzare.BAFTA!

 

 

Daniel,

 

E drept ca am auzit si eu ceva legat de softul masinii. Cei de la uzina (Craiova) au negat posibilitatea unei asemenea probleme dupa o discutie avuta cu ei inainte de anul nou, dar nici nu mi-au prezentat o solutie inca. Am sa insist totusi sa-mi dea un raspuns.

Daca am sa reusesc sa aflu mai multe de la ei, am sa te anunt.

Multumesc de informatia data. Macar de-am sti de ce natura este problema. Daca poti afla mai in detaliu de cei care au incercat sa rezolve problema pe cont propriu n-ar fi rau. Tinem aproape !

 

Boby

Share this post


Link to post

Asta este comportamentul normal al nubira 2 euro 3:

1. La rece pe loc 1000-1400RPM (in functie de cat e de rece afara), scade relativ repede la cote de sub 1000rpm

2. La rece in mers 1500-2000RPM (sau pana in 2500rpm in cazul in care nu se curata clapeta si nu se face Idle learn corect)

Turatia nu variaza daca stai pe loc ci doar in momentul in care te pui in miscare.

 

Comportamentul acesta este agravat de:

1. lipsa unei proceduri idle learn

2. clapeta de acceleratie necuratata si incleiata

 

Cateva chestii simple care estompeaza fenomenul:

1. nu porni cu ambreiajul calcat la rece

2. stai la rece putin pana scade turatia sub 1100-1200rpm iar masina nu se va mai accelera la fel de tare in mers (20sec-1min in functie de cat e de rece afara)

 

LE: La porniorea AC e normal sa creasca putin turatia, dupa care sa revina la nivelul normal. La fel si cu servodirectia, o variatei de +1-200rpm e normala ca deh, pui sarcina suplimentara pe motor si trebuie si el sa reactioneze :| .

 

Asta este comportamentul normal al acestei masini. Daca nu te poti obisnui ai tu o problema, nu masina. Nici un service nu iti poate ,,rezolva" aceasta "problema". Daca aveti timp de pierdut in service si vreti sa va faceti nervi singuri puteti sa considerati acest comportament o problema si sa insistati dar rezultate nu veti obtine.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

eu m-am obisnuit cu ea :mrgreen: cea mai buna solutie este sa stai putin pe loc dupa ce ai pornit la rece mai ales iarna vara isi revine ft repede,si cum a spus si andreib daca nu are curatata clapeta+un idle learn facut calumea se accentueaza si mai rau "problema"

Edited by Rafi

Share this post


Link to post

@ SsTeam

M-am lovit si eu de problema cu pierderile de ulei (de vreo 2 ori am montat/demontat capacul)

In primul rand motorul trebuie sa fie rece in momentul cand montezi/demontezi capacul si ar trebui lasat ceva timp sa se usuce siliconul inainte de a pleca cu masina.

In al doilea rand ar trebui degresata foarte bine zona in care garnitura intra in contact cu capacul/chiuloasa.

Si bineinteles, dupa cum spunea si cineva mai devreme, trebuie utilizat un silicon de calitate ce rezista la temperaturi inalte. Incearca Loctite.

Sa nu uiti sa mai verifici si nivelul de ulei pe joja, s-ar putea sa ai surprize.

 

@Boby.J.

Schimbarea MTIA nu iti rezolva problema, era cat pe ce sa o incerc eu (este numai 780 lei unul nou).

Cam asta e problema la Nubira.

Cu putin noroc, un Idle learn si niste spray pe clapeta poate sa amelioreze putin problema.

 

 

Apropo de clapeta MTIA "incleiata" sau murdara, sunt curios cine a patit asa ceva pana acum.

Ma refer strict la Nubira II Euro III (>2005).

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
... cea mai buna solutie este sa stai putin pe loc dupa ce ai pornit ...

Nu mai plecati de pe loc, dupa o pornire a motorului, pana cand turatia lui nu scade la 1000 rpm, indiferent de a cata pornire este sau de sezon, asa evitati neplacerile "alergatului printre blocuri" si uzurile.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Asta este comportamentul normal al acestei masini. Daca nu te poti obisnui ai tu o problema, nu masina. Nici un service nu iti poate ,,rezolva" aceasta "problema". Daca aveti timp de pierdut in service si vreti sa va faceti nervi singuri puteti sa considerati acest comportament o problema si sa insistati dar rezultate nu veti obtine.

 

 

Nu trebuie sa manance si aia o paine?

Share this post


Link to post

 

LE: La porniorea AC e normal sa creasca putin turatia, dupa care sa revina la nivelul normal. La fel si cu servodirectia, o variatei de +1-200rpm e normala ca deh, pui sarcina suplimentara pe motor si trebuie si el sa reactioneze 22000000.gif .

 

Asta este comportamentul normal al acestei masini. Daca nu te poti obisnui ai tu o problema, nu masina. Nici un service nu iti poate ,,rezolva" aceasta "problema". Daca aveti timp de pierdut in service si vreti sa va faceti nervi singuri puteti sa considerati acest comportament o problema si sa insistati dar rezultate nu veti obtine.

 

 

Andreib,

 

Multumesc pt raspuns. Inseamna ca intradevar toate se comporta la fel ??!

"Problema mea" este ca nu ma pot obisnui cu un lucru care este diferit de comportamentul firesc al unui auto din acelasi brand chiar. (Matiz, Cielo), sau chiar Nubira mai vechi.

Dar cel mai deranjant este ca dupa cum am mai spus, sunt "zgaltaielile" la accelerare si decelerare simtite mai acut in treptele 1,2,3. - si numai la prima apasare a accelerartiei. La fel se comporta si la tine?? Ai mai condus alte masini pe benzina? Nu departe loganul 1.6.90cp, merge mult la "soft"!!

N-am metionat pana acum : in frana de motor, cateodata, pedala de acceleratie se misca singura , ca niste lovituri scurte si usoare sub picior, aproape ca o vibratie de amplitudine mai mare , cauzate probabil de o oscilatie ciudata a clapetei. De aceea m-am gandit la MTIA defect !?! S-au cum spune Daniel, sa nu fie o problema de soft pe care cei de la Craiova nu o mai pot rezolva??

Am mentionat ca am curatat clapeta deja. Si idle learn de 2 ori. - am sa mai incerc totusi sa ma asigur.

 

Boby.j.

 

@ SsTeam

 

@Boby.J.

Schimbarea MTIA nu iti rezolva problema, era cat pe ce sa o incerc eu (este numai 780 lei unul nou).

Cam asta e problema la Nubira.

Cu putin noroc, un Idle learn si niste spray pe clapeta poate sa amelioreze putin problema.

 

 

Apropo de clapeta MTIA "incleiata" sau murdara, sunt curios cine a patit asa ceva pana acum.

Ma refer strict la Nubira II Euro III (>2005).

 

 

 

 

 

Multumesc pt sfatul cu schimbul MTIA. Clapeta nu era prea murdara. Nici nu prea avea cum, la o masina cu revizii la zi, care nu a avut alte probleme de motor, si care mai ales nu are uzura mai mare decat normal la grupul cilindru piston.

Share this post


Link to post

Clapeta oricum in 10kkm se murdareste, in 20k e deja jegoasa. e normal: vaporii de ulei recirculati se condenseaza si rezulta depuneri cleioase negre...

 

Miscarea pedalei e normala, MTIA actioneaza clapeta de acceleratie, clapeta e legata la pedala deci...

 

Acum cu zgaltaielile nu stiu ce sa-ti spun, nu prea imi dau seama la ce te referi... Singura metoda de a te lamuri e sa vezi cum merge si alta masina.

 

LE: Da, am condus multe alte masini pe benzina, la nubira comportamentul de accelerat la rece este mai accentuat.

Share this post


Link to post

Am nevoie de putin ajutor. Nu mai functioneaza chitaitoarea pentru faruri aprinse.

Are cinea idee unde este pozitionata?

Share this post


Link to post

Dar cel mai deranjant este ca dupa cum am mai spus, sunt "zgaltaielile" la accelerare si decelerare simtite mai acut in treptele 1,2,3. - si numai la prima apasare a accelerartiei. La fel se comporta si la tine?? Ai mai condus alte masini pe benzina?

Asa face si la mine si nu am MTIA. Cel mai vizibil este in treptele 1,2. Eu am concluzionat ca problema este de la ansamblul clapeta acceleratie+cablu/pedala acceleratie + suspensia extrem de moale a masinii care amplifica aceasta miscare.

 

Am reusit sa reduc comportamentul asta umbland la surubul de pe clapeta de acceleratie si strangandu-l mai mult a.i. sa pun ceva 'tensiune' pe cablul de acceleratie. Ulterior l-am readus la pozitia normala fiindca n-am stiut cum ar putea afecta functionarea motorului.

Share this post


Link to post

Chitaitoarea o poti gasi desfacand capacul din stanga al bordului precum si panoul de sub volan si pana in consola centrala.

Sper ca ai inteles ceva.

 

Stiti cumva daca puntea de spate de Nubira II cdx berlina se potriveste la Wagon SX?

 

Cine si-a pus punte de spate de CDX pe SX?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...