Jump to content
 

Sign in to follow this  
EXE

Batai Motor

Recommended Posts

Oricum sa ne ti si pe noi la curent cu rezolvarea problemei tale si sper ca in cel mai rau caz sa fie doar o problema de la tacheti si nu una mai ampla.

Bafta multa :thumbl:

Share this post


Link to post

Pune iar CASTROL 5W40 TXT SOFTEC, OMV-ul ala nu cred ca se impaca cu motorul tau; daca bataia se mentine, schimba doar tachetii care bat, de obicei ultimii doi (de sub busonul de umplere).

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post

Multumesc pt. raspuns, clar o sa caut castrol 5W40 txt si o sa schimb tachetii...voi ziceti ca de la ei se aude tacanitul acela!? sa=i schimb doar pe cei doi de sub busonul de la ulei, sau pe toti?

 

Astept si o parere din partea lui Ovi_Jer si va tin la curent cum rezolv problema.

Edited by B-50-DEY

Share this post


Link to post

Asta si in functie de ce ti se spune la service, dar o idee buna ar fi sa-i ai pe toti noi, deci cu uzura 0. Sa vedem si ceilalti ce opinii au :-?

Share this post


Link to post

Daca inainte de a schimba uleiul castrol cu omv nu-ti bateau tachetii e clar ca de la ulei e.

Share this post


Link to post

deci uleiul omv l-am schimbat la 60km iar acum masina are 69500km...si a inceput sa se auda tacanitul mentionat de aprox. 100-150km...sa incerc sa schimb uleiul inainte de a incepe sa schim tacheti, culbutori...nu stiu ce sa zic...

Share this post


Link to post

pai uleiul se schimba la max. 10.000km sau l6 luni...eu in bucuresti niciodata nu l-am lasat mai mult de 8000

Share this post


Link to post

pai la 10000 schimb uleiul, cu toata ca daca este sintetic merge si 15000...eu am schimbat uleiul la fiecare revizie adica la 10km deci nu este asta pb. ...cred ca asta a fost ghinionul meu...sper sa nu fie grav

Share this post


Link to post

s-ar putea sa nu fie nimic..depinde acum de tacanitul ala...eu ce sa mai zic..cum ies din oras si merg mai tare suge ulei, in oras nu, luni ma duc sa vad ce tre' sa fac..da parca vad...ca ma fac cu motor nou :(

Share this post


Link to post

Bate si la rece si la cald?Schimba uleiul si vezi daca continua bataia.

Share this post


Link to post

da bate si la rece si la cald...se aude un tacanit din partea de sus a motorului...si nu stiu ce ar putea fi...tacheti,culbutori sau axa cu came...pai si daca schimb uleiul si apoi trebuiesc schimbate una din aceste piese nu-l pierd...

Share this post


Link to post

Nu se pierde.Daca continua bataia inseamna ca sa blocat vreun tachete sau uzura e mare la vreun culbutor.Motorul merge rotund ca inainte?

Share this post


Link to post

DA merge perfect rotund asta ma mira si pe mine...nu mananca pic de ulei...masina a fost ingrijita nu a fost alergata, ulei bun schimbat la timp...sa vad o sa incerc sa-i schimb uleiul sa vad daca se schimba ceva...daca nu la ce sa ma gandesc la tacheti (astia am inteles ca au viata mai scurta) sau culbutori!?...sper sa nu fie axa cu came... :(

Share this post


Link to post

la mine, la Cielo tot '96, se aude o bataie la tacheti cu motorul rece (mai ales iarna).... Tata a utilizat de la bun inceput numai ulei Shell 15W-40 (nashpa sau nu dar el asa a facut)

Acum ca masina a incaput numai pe mana mea am hotarat sa schimb uleiul, am pus Mobil 10W-40. :scarpin:

Sigur ca in prealabil am spalat motorul pe interior cu o solutie cumparata la cca 70k lei vechi, si conform cu instructiunile atasate am pus solutia in motor pentru cca 3 min, mers la ralanti, neaccelerat. Apoi am golit continutul motorului, am pus filtru nou de ulei + Mobil 10W-40. Am pornit motorul si surpriza: mergea mai linistit motorul, nu mai faceau zgomot tachetii. Dar din pacate chestia asta a tinut numai in primele zile de functionare cu noul ulei. Dupa cca 1-2 sapt. imi pare ca a aparut din nou zgomotul respectiv la rece - poate nu la fel de tare ca inainte, dar e acolo ... In rest motorul ii mergea bine motorul si inainte si dupa schimb.

Nu stiu inca ce concluzie sa trag, o fi intradevar uleiul mai bun, sau doar faptul ca am spalat motorul inainte de schimbul de ulei a curatat anumite orificii care dupa o vreme se vor colmata din nou. Ori o fi din pricina filtrului nou de ulei ... :rolleyes:

Oricum cu noul ulei am ca efect secundar faptul ca imediat dupa ce pornesc motorul imi ramane becul de presiune la ulei cu 0,5 pana la 1 secunda mai mult aprins decat o facea inainte... dar asta nu e o problema. Tot o observatie a mea este ca daca iau o picatura din Mobil 10W-40 pe degete pot constata ca nu lubrifiaza prea bine, asta e pur si simplu o constatare personala, si sunt constient ca nu astfel se masoara calitatea unui ulei ... si totusi parca nu aluneca ca uns ...

 

Acum intreb si eu daca sursa zgomotului sunt respectivii tacheti, dar sa zic ca nu ii schimb -ca nu ma deranjaza- totusi care este efectul pe termen lung daca ii mentin in continuare pe motor? Ce se mai strica si de ce?

Share this post


Link to post

Samabata am programare la mecanic sa rezolv problema, o sa va spun cum s-a rezolvat, o sa schimb si uleiul, filtru de aer si ce o mai fi nevoie. Nu stiu ce sa zic _sorin77_ dar cred ca pot afecta axa cu came... Bafta

Share this post


Link to post

Zgomotul nu poate sa fie si de la injectoare? Dupa cate stiu eu un astfel de zgomot poate fi generat atat de tacheti cat si de injectoare. Ar trebui verificate si astea.

Share this post


Link to post

De la injectoare!? chiar nu stiu ce sa zic. Mecanicul mi-a zis ca de la tacheti, axa cu came sau culbutori...sambata sper sa rezolv problema

Multumesc

Share this post


Link to post

si mie mi-a zis mecanicul ca tacanitul care se aude in partea superioara a motorului e de la injectoare, nu de la tacheti... dar vorba e, e normal sa tacane asa injectoarele? sau trebuie verificate? ce probleme pot sa apara la ele, in afara de infundare?

Share this post


Link to post

Cum poti sa-ti dai seama daca e tacanit de axa sau injectoare: dupa ce se incalzeste motorul apasati clapeta de acceleratie. Daca se mai aude tacanit e de la axa (sau ce e langa ea...culbutori, tacheti) . Tacanitul de injectoare se aude numai la relanti.

Edited by BlueBear

Share this post


Link to post

N-as vrea sa fiu eu ala de dau vesti proaste insa uite posibilitatile tale :

 

1. Bataie injectoare . Astea bat altfel decat tachetii si masina e clar ca nu mai merge rotund . Eu as exclude , insa scapi usor daca ar fi sa fgie asa.

 

2. Bataie tacheti . Mai multe posibilitati :

In primul rand tre' stabilit daca s-a afectat axqa cu came .

In al doilea rand trebuie schimbati toti tachgetii daca vrei sa faci o treba buna . Ei se decompreseaza daca vrei sa schimbi numai doi si s-ar putea sa nu mai iasa motor dupa aia . Oricum is ieftini si tot daca umbla schimbai pe toti.

Cauze :

a - pompa de ulei fara presiune ( proprie experienta la opel ) . Roaga-te sa nu se fi stricat demult , astfel incat sa fi afectat tacheti si altele.

b - un canal infundat . Mica sansa dar teoretic se poate .

c - tachetii in sine de prosti ce-au fost ei .

 

3. Bataie de piston sau de segment spart . E relativa treaba pt. ca tachetii bat in general la rece si nu si la cald . Deasemenea , auditiv , nici un mecanic nu poate sa diagnosticheze concret ca-i bataie de tacheti . Si ti-am zis daca bat si la cald , am mari dubii cum ca ar avea legatura cu tachetii . Asta daca nu e punctul 2.a sau 2.b .

 

4. In ultimul rand , in manualul de service Daewoo , la bataie la cald a motorului te mai trimite si la cuzinetul de la biela . In acest caz trebuie vazut arborele daca mai e la cota standard si etc...

 

Sa nu ma injuri , posibilitati mai sunt multe , insa eu ti le-am zis pe alea principale . Pana nu desfaci motorul n-ai de unde sa stii si astea-s simple supozitii.

Share this post


Link to post

merci mult _expero 16V_ pt. raspunsul tau detaliat si complet.

Deci la mine sigur nu este de la injectoare si sper sa nu fie nici piston sau segment spart pt. ca mecanicul a spus ca este clar din partea de sus a motorului...acum cum imi e norocul, ce sa mai zic... parerea mecanicului la care am fost si a facut o diagnosticare desfacand capacul se sus a spus ca mai mult ca sigur este de la tacheti, axa cu came nefiind afectata deoarece nu prezinta urme...exact asa mi-a spus, eu nu ma pricep...deci sper sa fie de la tacheti pe care o sa-i schimb pe toti ca sa nu existe diferente intre ei.Sambata ma duc sa rezolv problema, va tin la curent iar sfaturile sunt bine venite. Multumesc

 

As vrea sa stiu tachetii daca ii cumpar pe toti si ii schimb, trebuiesc si reglati (sau fiind hidraulici se autoregleaza), operatiunea este dificila? Multumesc

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Motorul emite un zgomot metalic (nu foarte deranjant,totusi) atunci cind merge la relanti, iar cind este turat, zgomotul respectiv se percepe mai greu. (as putea spune ca motorul merge "ceas", pentru ca chiar asa se aude, ca un ceas care merge repede...probabil ca stiti despre ce vorbesc).

L-am intrebat pe un mecanic care e cauza si,asa cum banuiam, mi-a spus ca de vina sint tachetii, dar ca nu se poate spune exact care din cei 16 are probleme si in concluzie trebuie inlocuiti toti (16 x 500.000 = 8 mil., fara manopera !!!).

Chiar asa este ? Nu poate fi determinat care e cel "bolnav" ?

Mi s-a mai spus ca nu dauneaza in nici un fel functionarii sau integritatii motorului, si as vrea sa stiu daca in timp problema asta poate produce si alte efecte negative.

Multumesc pt raspunsuri.

Share this post


Link to post

"DIAGNOSTICAREA TACHETILOR HIDRAULICI

1) Zgomot de scurta durata la pornirea motorului.

Aceasta manifestare este normala. Uleiul se scurge din corpul tachetilor aferenti supapelor care ramîn în pozitia deschis, cu motorul oprit. Vor trece cîteva secunde pentru ca tachetii sa-si completeze cantitatea de ulei necesara, dupa pornirea motorului.

2) Zgomote intermitente la turatia de mers în gol, disparînd cînd turatia motorului creste.

Aceste zgomote pot fi cauzate de o bila de supapa uzata ori de impuritati (depuneri) acumulate în corpul tachetului. Remediu: Se curata tachetul si se verifica. Daca bila este uzata, tachetul va trebui înlocuit.

3) Zgomot la turatie joasa, sau cu uleiul cald. Dispare cînd uleiul este rece sau turatia scade.

Pierderi mari de ulei ale tachetului, din cauza uzurii. Se schimba tachetul.

4) Zgomot la turatie ridicata, care dispare la turatie scazuta.

a. Nivel prea ridicat al uleiului în baie. Cauza: la turatie ridicata, contragreutatile arborelui cotit

agita uleiul, transformîndu-l în spuma. Cînd spuma este pompata în tacheti, acestia devin zgomotosi. Remediu: Se goleste surplusul de ulei din motor.

b. Nivel scazut al uleiului. Cauza: În acest caz pompa de ulei va pompa si aer în tacheti, ei devenind zgomotosi. Remediu: Se completeaza nivelul de ulei la normal.

c. Baia de ulei deformata, sorbul slabit sau obturat. Remediu: se repara sau se înlocuieste, dupa caz.

5) Zgomot la turatie mica, devenind mai puternic cînd turatia creste la 1500 rpm.

Manifestarea nu are legatura cu o functionare defectuoasa a tachetilor hidraulici. Este cauzata de una sau mai multe din urmatoarele defectiuni:

a. Capatul tijei supapei sau patina culbutorului uzate excesiv.

b. Joc excesiv între tija supapei si ghidul acesteia.

c. Ovalitate excesiva la scaunul supapei.

d. Arcul supapei deformat.

e. Talerul supapei deformat excesiv.

f. Rondelele arcurilor de supapa produc un zgomot metalic (tacanit).

Pentru a verifica jocul arcurilor supapelor pe rondelele suport, se demonteaza capacul culbutorilor. Uneori acest zgomot poate fi eliminat prin rotirea arcului supapei si a supapei. Se roteste motorul pîna cînd supapa zgomotoasa este în pozitia deschis. Se roteste arcul, implicit supapa. Se repeta operatia pîna cînd zgomotul dispare. Daca zgomotul nu dispare, suspectati un arc de supapa deformat. Daca arcul este deformat mai mult de 1,5 mm în pozitia “destins", se înlocuieste.

6) Zgomot de supapa la orice turatie a motorului.

Acesta poate fi cauzat de joc excesiv la supape sau impuritati în corpul tachetului. Remediu: se verifica jocul supapei rotind motorul în asa fel încît pistonul din cilindrul în cauza sa fie la compresie la punctul mort superior. În aceasta pozitie, daca exista joc, tachetul va putea fi miscat în sus si în jos, tinînd culbutorul lipit de supapa. Daca nu exista joc, tachetul suspectat va trebui demontat si curatit.”

 

Din manualul de service...

Edited by Shenck

Share this post


Link to post

Cred ca s-a lamurit bustean...De unde si vorba " Ai carte Ai parte " =))

Share this post


Link to post

Buna ziua...acum o saptamana am fost cu masina in service ptr ca aveam o bataie in motor, am schimbat asha: 8 tacheti, 8 culbutori, ax cu came, schimbat ulei ( Castrol 5w40 ), filtru benzina, aer, antigel si cureaua de distributie si alternator si a.c. precizez ca piesele au fost noi cumparate de mine, si de origine! si am mai curatat si injectoarele. Acum la o saptamana si la 200 km parcursi tot bate ceva nu asha de tare ca inainte dar tot bate, defapt bataie este ca si prima numai ca acum se aude mai incet! Ce trebuie sa fac ?? La service inapoi o sa ma duc! dar totusi ce se intampla cu masina mea ? Mai trebuia sa schimbi ceva? Vreau pareri...

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...