Jump to content
 

Sign in to follow this  
mongoose

Etape Inmatriculare Masina Second Hand

Recommended Posts

Am executat aceste etape de curand cu noua mea achizitie (pe care o puteti admira in avatar) si vreau sa dau mai departe experienta acumulata, poate o folosi cuiva la un moment dat. Precizez ca masina era inregistrata pe firma. Dupa caz e posibil sa difere procedura putin.

 

Masina avea ITP pana in 2005 deci nu a fost nevoie sa il mai faca.

 

Primul pas (dupa ce am batut palma cu tipul) a fost sa mergem la Udriste sa completam un contract de vanzare cumparare. Acest lucru se face la orice boutiqe de dactilografiere de prin zona. Apoi i-am dat banii, tipul mi-a completat factura fiscala si mi-a dat masina sa circul pe talonul lui.

 

Apoi am luat tot de acolo o fisa de inmatriculare (tot tipizata) si proprietarul s-a dus cu ea si cu cartea de identitate a masinii la directia taxe si impozite din sectorul lui ca sa ii puna aia stampila ca iese din evidenta lor. Dupa aceea mi-a dat mie cartea de identitate (aveam nevoie de ea la RAR).

 

Am facut programare la RAR Voluntari pentru inspectia seriilor masini (sasiu si motor) si pentru eliberarea certificatului de identificare. Atentie, programarea se face din timp, eu am sunat in ziua x si m-au programat in ziua x+12 sau ceva de genul asta. E al naibi de aglomerat. Cu imputernicire si copie dupa certificatul de inmatriculare al firmei m-am dus la RAR, au verificat baietii pe acolo tot ce trebuie si apoi am asteptat sa imi elibereze certificatul.

 

Apoi am luat fisa de inmatriculare de la proprietar si m-am dus la taxe si impozite la mine in sector. Luati toate actele posibile la voi, aveti nevoie. Trebuie platita o taxa (impozitul) si apoi se completeaza si partea voastra din acest certificat.

 

Urmatorul pas a fost sa ne intalnim la Udriste din nou pentru inmatriculare. El a facut actele de radiere eu de inmatriculare. Pe ale lui nu le stiu dar pe ale mele le expun aici:

- copie dupa tot ce va poate trece prin cap (contract vanz-cump, factura masina, cert identificare RAR, carte identitate masina, etc, etc, tot)

- taxa talon (CEC)

- taxa inmatriculare (CEC)

- cert identificare in original

- carte identitate in original

- contract vanz-cump original

- factura in original

- cerere tip pentru inmatriculare (tot de la boutique-uri din zona)

cam atat parca. Verificati oricum la avizier ca poate mai sunt si altele.

 

va urma ...

Edited by NFS

Share this post


Link to post
Share on other sites

RECOMANDARE: va puteti duce la unul din tipii care lucreaza la xerox (alegeti unul mai rasarit) si il rugati (cu argumente financiare) sa va aranjeze actele si sa va spuna ce mai aveti nevoie. Daca nu faceti asta o sa va para rau cand ajungeti in fata la ghiseu si va intorc aia ca nu aveti nu stiu ce chestie.

 

Cu toate actele in regula va asezati frumos la unul din cele trei ghisee de inmatriculare/radiere si asteptati :D

 

RECOMANDARE: ajungeti acolo dim la ora 7:30. Aveti sanse sa scapati fara sa faceti apoplexie. Dupa e omor.

Pentru aranjarea actelor va duceti cu o zi inainte, le puneti in ordine si reveniti in alta zi.

 

Acum optiuni:

- pastrati numerele vechi, caz fericit, dureaza putin si nu platiti taxa de numere noi

- luati numere la rand, platiti taxa mai mica dar dupa ce depuneti actele de inmatriculare

- luati numere preferentiale, platiti taxa mai mare la ghiseul de taxe DAR INAINTE DE A DEPUNE ACTELE DE INMATRICULARE. Chestia asta nu scrie pe nicaieri la avizier si riscati sa stati de doua ori la coada, ceea ce nu va doresc. La ghiseul taxe platiti numerele si le alegeti (se verifica succesiv daca sunt libere). Va dau de acolo un mic bon cu care va duceti la ghiseul de inmatriculare.

 

Asteptati frumos la rand, vorbiti despre cum a umilit Romania pe Germania cu 5-1 si alte alea :)

 

Desigur sunteti si cu cel ce vinde masina, el radiaza dv. inscrieti.

In fata comunicati optiunea dv. referitor la numere. Pentru preferentiale prezentati bonul de la celalant ghiseu. Le gabor va cere actele la amandoi, dureaza un pic si gata. Va zice la sf. cand sa veniti sa ridicati cartea de identitate a masinii, talonul si dupa caz numerele.

 

Sper sa ajute cuiva aceste randuri.

Sper sa fie exacte (eu m-am chinuit sa imi aduc aminte intocmai, astept intrebari ca sa lamurim exact ce si cum).

 

BAFTA LA CUMPARAT. ATENTIE LA SAMSARI :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

...completare:

 

ACTE NECESARE PENTRU:

 

=scoaterea de la circa financiara:

- B.I. (copie)

- cerere tip

- fisa de inmatriculare

 

=declararea autoturismului la sectia financiara (max. 30 zile) de catre cumparator:

- B.I (original + copie)

- factura sau contract de vanzare/cumparare (copie)

- carte de identitate (copie)

- timbru fiscal de 10.000 Rol (de la tiganii din fata - 30.000 Rol)

- fisa de inmatriculare (de pus stampila)

- Declaratia de impunere (impozitul platit pt masina - il patesti inainte, la CEC)

 

=inmatriculare (la politie - Udriste)

- cerere tip (de la birourile de copiat acte, din fata)

- carte de identitate (original + copie)

- asigurare RCA (copie)

- taxa de inmatriculare CEC sau primarie (456.000 Rol, la CEC)

- taxa talon (290.000 Rol, la CEC)

- delegatie + acte firma (valabil pt. pers. juridice)

- B.I. (original + copie)

- Taxa numar preferential (la ghiseu, 490.000 Rol - inainte de inmatriculare)

- Taxa numar la rand (240.000 Rol, la ghiseu)

- ITP + autentificare RAR (identificare RAR) (de facut si copii neaparat!!)

- Fisa de inmatriculare + stampilele de la sectiile financiare, + semnaturi vanzator si cumparator

- Contractul de vanzare-cumparare (original + copie)

 

*** in cazul in care cumparatorul pastreaza numarul vechi al masinii, nu mai plateste taxele de 490.000 sau 240.000 Rol.

 

=obtinere numere provizorii

- cerere tip (de la birourile de copiat acte din zona)

- B.I. (orig. + copie)

- carte de identitate cu stampila de radiere (orig. + copie)

- Fisa de inmatriculare (copie)

- Contractul de vanzare/cumparare (copie)

- Taxa CEC 65.000 Rol

- Asigurare RCA (copie)

- Contravaloare placute de inmatriculare (rosii) 320.000 Rol

 

=Radierea la politie

- B.I. vanzator (orig. + copie)

- Carte de identitate (original)

- Delegatie + acte firma (numai pentru pers. juridice)

- Fisa de inmatriculare (de pus stampila de radiere)

- Contract de vanzare-cumparare (original, in 3 exemplare, cu certificatul de radiere nerupt!!! - este tiparit in partea de jos a contractului!!!)

- Talonul masinii, avand completat pe spate "Instrainat catre..." (la birourile de copiat acte de acolo)

- Cerere de radiere - cerere tip (de la birourile de copiat acte), completata de pers. care radiaza masina

- Placutele de inmatriculare in cazul in care vanzatorul sau cumparatorul nu doreste pastrarea acestora

 

*** daca vanzatorul doreste pastrarea numerelor achita la casierie o taxa de 100.000 Rol inainte de radiere

 

Bafta!

 

Edit:

Share this post


Link to post
Share on other sites

E o nebunie imensă procesul ăsta de înmatriculare. Pentru cine n-are nervi zdraveni, răbdare sisifică şi timp de pierdut, se rezolvă cu 100 EUR la una din persoanele care stau p-acolo (dar aveţi grijă la cine daţi actele totuşi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

dap...Vaxxi are dreptate...conspiratia shpagasinilor inca functioneaza la Udriste...pe mine m-a costat 100$ (cred ac era oferta promotionala) si doua drumuri...aaa...trei...unul la circa Financiara, unul la RAR si unul la Udriste sa iau actele si numerele...bineinteles fara stat la coada...peste tot exista oameni de contact...te duci, ceri cu respectivul si se rezolva... :oops: ... mi-e jena ca am facut o chestie de genul asta dar cand am ajuns in Bucuresti cu masina(luata din ctza, preturi mai mici), mai aveam 4 zile pina sa expire numerele provizorii si nu vroiam cele 4 zile sa le pierd stind pe la cozi...si carnatzii de militzieni, cand vad numere provizorii te trag pe dreapta si-ti cer autorizatia sa vada daca nu e expirata...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am facut programare la RAR Voluntari pentru inspectia seriilor masini (sasiu si motor) si pentru eliberarea certificatului de identificare. Atentie, programarea se face din timp, eu am sunat in ziua x si m-au programat in ziua x+12 sau ceva de genul asta. E al naibi de aglomerat. Cu imputernicire si copie dupa certificatul de inmatriculare al firmei m-am dus la RAR, au verificat baietii pe acolo tot ce trebuie si apoi am asteptat sa imi elibereze certificatul.

 

Cum a fost cu RAR-ul ? Te-au programat la o anumita ora sau numai intr-o anumita zi ? Cat timp ai pierdut pe acolo ? Ce au verificat la masina ? A fost nevoie de spaga ? Eu dupa ce am cumparat masina , am montat o instalatie GPL si din considerentul de a face un singur drum la RAR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti zic ziua si ora. Nu e nevoie de spaga. Trebuie doar sa iti pui kit-ul de drumuri grele inainte sa te duci in Voluntari, o sa fie cam off-road o buna bucata. :D

Acolo te prezinti la poarta, iti explica ala unde sa te duci sa iti ridici programarea (sunt niste acte speciale) le dai la poarta si iti explica ala unde sa te asezi la coada. Nu trebuie sa dureze mai mult de doo ore sin care 75% sunt asteptatul dupa eliberarea actelor. Verificarea tehnica propriu-zisa este super simpla si dureaza putin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul am slabit cateva kg.stand la ghisee la politie.Si asta in conditiile in care am scapat usor la Taxe si Impozite si la RAR(cu relatii).Si in conditiile in care vorbim de Buzau care e un oras mai mic.

e o bataie de joc la militieinii astia nenorociti.Te tin la coada.

Apropos ultima oara au vrut sa ma dea afara din sediul politiei ca m-am luat de cafegiii plictisiti si i-am intrebat daca nu-s functionari publici si nu stau pe banii mei in scarba aia.Si a trebuit sa scot legitimatia ca altfel adio inmatriculari :lol:

Van del Plast :lol: - La RAR te programezi cu cateva zile inainte, stai la coada, intri, iti identifica masina si sanatate.

Recomandare: Gaseste un sofer de pe la vreo institutie de stat, sari cu pachetele de tigari si cafea si ai rezolvat-o.

Pt.cei din Buzau: d-nul Maciuca (director RAR) nu fumeaza Kent, ci Marlboro!!!! Sa nu mai faceti confuzii ca stiti ca se enerveaza!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu m-am programat la RAR pt autentificare, adica verifica sa corespunda seria de pe sasiu cu cea de pe cartea tehnica a masinii.

 

M-am dus sa ma programez pe Calea Grivitei. Aici a durat 5 min. Poti sa alegi cind sa te programeze.

Eu am vrut de dimineata de la 8, adica cel mai devreme, si era liber abia peste 4 zile lucratoare.

Daca nu voiam 8, ma puteau programa si in ziua aia , dar nu puteam ca era la 15:30.

 

La programare a decurs cam asa:

Am ajuns pe la 8 fara 5 si deja erau oameni in fata mea. A durat totusi cam 10 min pina sa ma preia unul dintre lucratori.

 

Apoi m-am dus sa platesc taxa (la mine la TICO a fost de 325.000). Si m-am intors sa-mi iau masina.

 

Mi-am luat-o si apoi mi s-a spus sa astept sa fiu strigat, in sala de asteptare.

 

Asta a fost partea cea mai lunga. Era cam 8:30 si mi-au zis ca abia dupa 9 vin inginerii sa strige prorpietarii.

 

Asa ca pe la 9:15 am avut dovada de la RAR in mina, pregatit pt urmatorul pas.

 

FFF Important:

Trebuie sa aveti buletin sau pasaport la voi pt ca altfel va duceti de pomana.

 

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

HELOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!! Eu cred ca ati uitat unde sunteti...eu n-am facut nici o programare la RAR...am ajuns la poarta si cand m-a intrebat tirtanul de la poarta unde e biletul cu programare i-am intins biletul cu programare 2X100.000 lei... A functionat... baiatu m-a condus pe coloana cea mai scurta si s-a dus sa-l cheme pe un inginer care a fost multumit de Biletul de programare 1X500.000... a luat masina si m-a sunat dupa 10 minute sa vin sa o iau... nu a trebuit sa stau decat la o coada de 2 persoane sa platesc taxa de rar...

 

 

VOILA!!!!!!!! :lol:

 

DO TOU BELIVE IN MAGIC? :tongue:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea e ca ai dat 700.000 pe o programare pe care o puteai face si telefonic. :) . Gratuit.

 

Asta daca iti era dificil sa ajungi pe Calea Grivitei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in varianta mea nu e nevoie de nimic...numai sa ai la tine hartiile cu programari, alea de 100 si 500 :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

cateva observatii:

- contractul l-am facut la acr, unde in costul serviciului intra si sa imi asambleze dosarul

- cand am facut contractul, a scris fostul proprietar pe talon instrainat catre si am semnat, nu am circulat niciodata cu talonul pe numele lui si fara vreun fel de mentiune legata de vanzare

- daca luati masina din alt judet, luati numerele rosii din acel judet, nu e nevoie ca numerele rosii sa fie de unde locuiti

- la prima ora in udriste e liber la luat/dat numere rosii (lumea se duce intai la radieri/inmatriculari, deci pana in 9.30 ghiseul e aproape liber)

- la RAR in voluntari am intrat la 2 ore dupa ora la care era programarea, desi am ajuns cu 10 min mai devreme deci nu imi trecuse randul.

- in udriste exista fituici cu lista de acte, fituica neagra e pentru numere rosii si fituica albastra pentru numere negre.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest donraulo

am si eu o nelamurire... poate reuseste sa ma lamureasca cineva va rog frumos>>>>

la identificare (rar).... din moment ce se verifica autenticitatea masinii (seria de pe sasiu sa corespunda cu cea din acte).>>>> ce treaba are daca ai sau nu ai trusa medicala , triunghi si extinctor?

 

este obligatoriu a avea? sa stiu sa fac rost nu sa ma trezesc ca ajung acolo si ma mai pun aia sa mai vin inca odata

 

cu multumiri anticipate

Share this post


Link to post
Share on other sites
>>>> ce treaba are daca ai sau nu ai trusa medicala , triunghi si extinctor?

este obligatoriu a avea? sa stiu sa fac rost nu sa ma trezesc ca ajung acolo si ma mai pun aia sa mai vin inca odata

 

La autentificare? ...pai n-are nici o treaba! Nu a amintit nimeni de ele... Tu ii dai masina inginerului, care o verifica... il astepti la iesire si gata! Treci inauntru la primit actele... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ce treaba are daca ai sau nu ai trusa medicala , triunghi si extinctor?

Astea trebuiesc numai la ITP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmatricularile de masini se muta la Prefecturi

O parte a activitatii ar putea fi externalizata catre sectorul privat

De la Politie la Prefectura si de aici la societatile de asigurari. Acesta este drumul pe care l-ar putea urma activitatea de inmatriculare a autovehiculelor.Miscari ample de personal in interiorul Ministerului Administratiei si Internelor. Toti angajatii care se ocupa de inmatricularea autovehiculelor si de eliberarea permiselor de conducere trec de la Interne la Administratie. Prefectii au fost anuntati de Guvern ca vor prelua noua activitate la videoconferinta de saptamana trecuta. "Ne pregatim sa preluam intreg personalul respectiv pe schema prefecturii. Din pacate nu avem spatii la prefectura pentru ca aceasta activitate sa functioneze aici, astfel incat va ramane in locatiile acuale", ne-a declarat prefectul Aradului, Vasile Dan Ungureanu. Ocupat acum cu intocmirea proceselor verbale de predare-primire, Ungureanu spune ca se gandeste la solutii prin care activitatea sa fie imbunatatita de acum inainte. "Sunt un adept al externalizarii. Daca externalizam anumite servicii catre sectorul privat, pentru cetateni nu vad decat beneficii", arata prefectul, precizand ca "dupa succesul avut cu spitalul judetean, nici externalizarea partiala a inmatricularilor de masini nu este o optiune de lepadat". Primele interesate de preluarea unei astfel de activitati sunt societatile de asigurare. Pe de o parte, acestea doresc sa scada numarul autovehiculelor pentru care nu este incheiata asigurarea obligatorie de raspundere civila auto - RCA (se estimeaza ca circa 30% din masini sunt neasigurate), iar accesul la situatia masinilor inmatriculate ar permite o verificare mai buna a celor care nu au polite RCA. Pe de alta parte, asiguratorii, impreuna cu Politia, Registrul Auto Roman si Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, ar trebui ca anul viitor sa realizeze oricum o baza de date comuna, in care sa fie cuprinse masinile inmatriculate si contractele RCA incheiate. Pana acum, toti asiguratorii care practica RCA a trebuit sa isi puna la punct infrastructura informatica necesara pentru functionarea bazei de date. ?In conditiile in care inmatricularea autovehiculelor este transferata la Prefecturi, activitatea ar putea fi externalizata in viitor, iar noi suntem foarte interesati de preluarea unei astfel de activitati", spune Catalin George Stroe, director general adjunct la Asigurarea Romaneasca - Asirom. In opinia sa, asiguratorii vor putea realiza servicii de intermediere pentru inmatricularea autovehiculelor daca in legislatie se vor face adaptarile necesare, iar aceasta ar conduce la o crestere a gradului de cuprindere in asigurare a autovehiculelor. De altfel, nici o masina nu poate fi inmatriculata daca proprietarul nu prezinta inainte copia documentului de asigurare pentru cazurile de raspundere civila. Serviciile de intermediere de acest gen ar putea rezolva si problema cozilor interminabile din unitatile in care se fac inmatriculari de masini. Pentru unele unitati, statul a gasit bani de reamenajare. Astfel, bugetului Ministerului Administratiei si Internelor a fost suplimentat din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului pe anul 2004 cu 8,8 miliarde de lei pentru reamenajarea spatiilor de lucru cu publicul din trei imobile din Bucuresti (cele de la Udriste, nr. 9-15, Nicolae Iorga si Fabrica de Glucoza) in care se desfasoara activitati de emitere si evidenta a permiselor de conducere, a certificatelor de inmatriculare a autovehiculelor rutiere si a pasapoartelor. Transferul inmatricularilor si eliberarii de permise auto catre prefecturi nu va schimba, insa, si destinatia banilor pe care proprietarii masinilor trebuie sa ii plateasca pentru acestea. "Banii colectati din taxele de inmatriculare a autovehiculelor vor continua sa fie venituri ale bugetului de stat, chiar daca oamenii le vor plati de acum in alta parte", declara Gheorghe Gherghina, secretar de stat in Ministerul Finantelor Publice. Daca pentru o externalizare viitoare a activitatii deciziile mai trebuie inca asteptate, transferul catre Prefecturi a inceput deja, in momentul de fata pregatindu-se procesele verbale pentru preluarea bunurilor de inventar si a personalului.

Situatia Inmatricularilor

Ritmul inmatricularilor creste in continuu, de la un an la altul. Mutarea taxelor de la Ministerul de Interne catre autoritatile locale ar spori bugetele primariilor si ar putea rezolva problema aglomeratiei la ghisee.

Ce taxe platim pentru Inmatricularea masinii

? Taxa Certificat de Inmatriculare: 290.000 de lei

? Taza de Inmatriculare: 456.000 de lei

? Taxa pentru autorizatie provizorie (o luna) - placute cu numere provizorii: 320.000 de lei

? Taxa pentru autorizatie provizorie (CEC): 65.000 de lei

? Taxe placi de inmatriculare:

- numere preferentiale: 490.000 de lei

- numere normale: 240.000 de lei

- numere temporare (leasing): 240.000 de lei

- Placa de tip A (remorca): 120.000 de lei

- Placa de tip B (patrat): 135.000 de lei

- Placa de tip C (moto): 75.000 de lei

- Taxa pastrare numere (un an): 100.000 de lei

- Taxa rezervare numere (un an): 100.000 de lei

- Taxa atribuire numere: 125.000 de lei

 

 

Sursa: www.capital.ro

http://www.capital.ro/index.jsp?page=newsl...58&section_id=3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut RAR-ul in ceva mai mult de o ora ! Fara spaga ! Cu ocazia asta

am omologat si instalatia GPL, asa ca am mai evitat inca un drum. Puteam termina si mai repede, dar cam un sfert de ora s-au chinuit baietii sa gaseasca inscriptia de pe rezervorul GPL, unde era mentionata capacitatea acestuia. Norocul meu a fost ca nu a trebuit sa mai astept pt. intocmirea actelor , deoarece am fost selectat dupa adresa, de doua doamne care lucrau acolo si care m-au intrebat daca pot sa le duc acasa (locuiau in acelasi cartier cu mine) Bineinteles ca am avut prioritate la intocmirea actelor , care au fost gata in mai putin de 10 min.

M-a amuzat baiatul care a facut verificarea masinii atunci cand :

- nu a reusit sa porneasca masina si cu o figura rusinata m-a rugat sa-i arat cum se procedeaza (lasasem mansa in pozitia D, iar motorul nu porneste decat in pozitiile P sau N ) :lol:

- nu au reusit sa deschida portbagajul cu cheia ; m-au chemat din nou si dupa ce am apasat pe butonul respectiv, mi-au zambit jenati :oops:

- odata portbagajul deschis ii astepta alta surpriza : unde-i rezervorul de GPL ? :wink: Din nou m-au chemat ca sa le arat. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e obligatoriu, numai daca vrei sa recuperezi banii pe ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...