Jump to content
Sign in to follow this  
danuzz

Probleme frane Matiz

Recommended Posts

Se da un matiz din 2007 cu 30 kkm la care se blocheaza roata spate dreapta dupa o stationare de cateva ore de stationare, chiar daca nu se foloseste frana de mana.Se aude o pocnitura la plecarea de pe loc si freaca vreo cativa metri dupa care isi revine.Ultima franare inainte de stationare are loc intotdeauna la deplasarea cu spatele cand se baga masina in garaj.

Dati-mi idei ce sa verific.In service au inceput sa schimbe piese la nimereala pana le-am zis ca nu platesc piesele schimbate degeaba.

Share this post


Link to post

Cred ca sabotii raman lipiti de tambur si asta se intampla deoarece nu mai lucreaza autoreglajele sabotilor.

Share this post


Link to post

Vreau si eu sa inlocuiesc complet lichidul de frana si sa si spal circuitul cu ocazia asta. Am vazut ceva si despre spalarea cu alcool tehnic, insa parca nu ma lasa inima, nu stiu cum pot fi sigur ca se scurge / evapora tot si nu stiu ce se intampla daca se contamineaza lichidul de frana cu el. Asa ca m-am gandit sa ma inarmez cu multe, muulte sticlute de lichid de frana si sa fac ca un fel de aerisire: sa desfac toate suruburile la toate rotile, dau pedala pana se scurge aproape tot lichidul din rezervor, apoi completez full cu lichid NOU, iar il golesc asa prin conducte, dand pedale, si tot asa de 2-3-4 ori, cat imi ajunge lichidul. Ma gandesc ca in felul asta ar trebui sa se curete totul f. bine si sa nu ramana urma de apa, pentru ca lichidul fiind higroscopic, daca trec vreo 2-3 litri de sus din rezervor pana jos, preia lichidul orice urma de apa.

 

Problema mea este de fapt ca franele sunt FOARTE elastice, si pentru a frana puternic trebuie sa apas puternic pedala, efectiv trebuie sa ma ridic pe pedala ca sa dau frana totala. Fac comparatie cu solenza de la munca, unde, pentru o frana normala de semafor, imi este suficient sa sprijin talpa cu greutatea ei normala pe pedala, fara sa mai imping eu din picior, ca si cum ti-ai aseza piciorul pe un scaun pentru relaxare. Daca fac asta la matizul meu, nici nu se simte, e fix nimic. Am umblat si la tamburi in spate, si am apropiat sabotii de tambur din mecanismul de auto-reglaj, am dat piulita aia-cremaliera vreo 2-3 ture mai inspre tambur, si tot nu simt nimic. Frana de mana nu tinea aproape deloc, oricum cablul de frana de mana l-am scos si l-am aruncat, o sa iau zilele astea unul nou :mrgreen:

 

Orice sfat este binevenit, cu precizarea ca doresc sa fac asta singur din 2 motive:

 

1. La momentul de fata masina nu are drept de circulatie (talon ridicat pt. ITP expirat) si nu pot sa ma frec toata ziua pe la service-uri (sa zic ca ma risc o singura data, daca am bani si stiu sigur cat ma costa si ca face treaba buna)

2. Nu prea sunt bani

 

De priceput ma pricep si cam inteleg tot ce se intampla pe acolo prin / pe sub masina sau in motor, nu sunt afon, de mic mi-au placut treburile tehnice, iar sistemul de franare mi se pare ceva destul de simplu pentru a ma putea baga si eu, asta ca sa nu zica cineva ca sa nu umblu singur la frane...

 

Si in final.. elasticitatea asta a pedalei poate fi si din alta parte in afara de roti sau lichid de frana ? Ceva garnituri la pompa, supapa de vid, distribuitor, reglajul de la pedala (pistonul principal cum scrie in manual) ?

Share this post


Link to post

Vezi in pagina anterioara cam cum pot arata pistonasele unor etrieri. Citind, cu rabdare, vei intelege ca nici cu 10 litri lichid de frina nu vei reusi sa speli instalatia.

Da in mare pot explica: se demonteaza (pre ex etrieri), curata, reconditioneaza, montat la loc igienic, inlocuit piese uzate (discuri, placute ...) lichid de frina nou, aerisit si ... avem frine, bune. :mrgreen:

 

O, fara ciocan, pentru fiecare surub a fost conceput si scula. :)

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Stiu si eu cum arata pistonasele si nu intra 5 litri intr-unul d-ala. De inlocuit discuri nu am bani si nu cred ca e nevoie momentan, placutele si sabotii sunt ok. A, inca ceva, o grosime de 2-3 mm de ferodou (deci fara a masura si talpa de metal) e ok la saboti la matiz ? Eu in carte vad ca minima e de 1 mm.

 

Si v-as ruga in continuare fara raspunsuri de genu vezi cam cum arata, as putea sa-ti explic da nu vreau / mi-e lene etc.

 

Daca vrei sa ma ajuti ok, daca nu, nu mai posta !

 

 

 

O' date=' fara ciocan, pentru fiecare surub a fost conceput si scula.[/quote'>

Daca tu zici ca axele glisoare sunt suruburi atunci nu stii despre ce vorbesti :)

Edited by White Shadow

Share this post


Link to post

Scuzele mele ca v-am deranjat. Cind vei creste, vei intelege intentia mea. :)

Share this post


Link to post

De priceput ma pricep si cam inteleg tot ce se intampla pe acolo prin / pe sub masina sau in motor, ... iar sistemul de franare mi se pare ceva destul de simplu pentru a ma putea baga si eu,

Daca stii atunci de ce mai intrebi ?

Share this post


Link to post

Daca exista cineva care poate sa-mi dea sfaturi, va rog.

 

@korydon: ca sa iti raspund: Daca nu ai ce face de ce mai postezi aiurea ?

Share this post


Link to post

@korydon: ca sa iti raspund: Daca nu ai ce face de ce mai postezi aiurea ?

Daca un om cu experienta cum este Viktor, iti da un sfat, tu ii spui ca nu se pricepe, atunci de ce mai ceri sfaturi ? Ce fel de raspunsuri doresti ? Citeste ultimele tale postari si ai sa vezi la ce s-a referit Viktor.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Nu mi-o luati in nume de rau, dar raspunsul lui a fost:

 

cu rabdare, vei intelege ca nici cu 10 litri lichid de frina nu vei reusi sa speli instalatia

Si atunci ce facem, o lasam asa, si circulam fara ITP in continuare ca nu se poate cu 10 litri ? Nu am specificat nicaieri o limita sau o preferinta, am spus doar ca doresc sa spal instalatia (ORICUM s-ar putea) si am nevoie de sfaturi pt. asta. In rest, este treaba mea cate tone de lichid de frana o sa folosesc, sau cati zeci de litri: pe mine ma intereseaza cum spal instalatia. Punct.

 

A doua la mana:

 

O, fara ciocan, pentru fiecare surub a fost conceput si scula.

Axul glisor de pe etrier NU este surub si daca este blocat acolo, cu atat mai mult cu cat este blocat de peste 1 an (probabil, nici eu nu stiu exact de cat timp, dar e posibil sa fie blocat de f. mult timp), si in consecinta in astfel de cazuri nu il scoti cu cheia sau surubelnita, ca e sudat acolo, nu se poate scoate decat cu forta.

 

 

Share this post


Link to post

treaba mea cate tone de lichid de frana o sa folosesc, sau cati zeci de litri...

Oamenii au vrut sa spuna ca mazga de pe pistonase si de pe fundul etrierei nu se duc decat prin frecare neabraziva, dupa demontare.

Share this post


Link to post

Corect!mazga se curata cu ceva materiale moi si neabrazive(ex:lemn) pt a nu modifica ceva cote ,si instalatia se umple din nou cu lichid si se aeriseste.eu personal am schimbat placutele cand mai aveau 3mm de ferodo.a! si se schimba garniturile

Edited by calinjack

Share this post


Link to post

Bun. Revin dupa ce tot weekend-ul am lucrat la masina. Prima zi m-am chinuit doar sa montez cablul de frana de mana cel nou. Mai mult m-am chinuit cu un surub de langa filtrul de benzina, cine a lucrat stie, ca nu prea ai cum sa ajungi acolo si e o pozitie foarte urata. Apoi a doua zi am desfacut tamburii, am dat jos tot mecanismul de franare, am curatat piesele, am dat si vaselina noua pe unde era de dat, dupa ce am curatat-o pe cea veche. Dupa, am remontat franele + cablul de frana de mana. Spre seara am schimbat lichidul de frana (pentru cine vrea sa stie cum se face, se procedeaza ca la o aerisire normala, numai ca se dau multe-multe pedale ca sa se scurga tot lichidul, in timp ce altcineva supravegheaza nivelul lichidului din rezervor si completeaza mereu ca sa nu traga aer pe acolo. Am consumat cam 3 sticle de 0,5 L de lichid de frana, deci cam 1,5L, nu 10 tone, cum spunea cineva mai sus :mrgreen: ). A fost foarte bine ca am facut asa, acum franele tin mult mai bine (pedala mai tare). S-a vazut ca a iesit cu aer, mizerie, in unele locuri lichidul era albicios, ca si cum ar fi fost amestecat cu lapte, nu stiu de ce.

 

Acum marea mea problema este ca dupa toate astea, frana de mana inca e naspa. Reglajul interior de langa maneta, cele 2 suruburi, sunt reglate la maxim, cu cablul cel mai indepartat posibil fata de maneta. Si totusi, desi incepe sa franeze de la primul clic, nu e de ajuns sa blocheze rotile sau sa impiedice pornirea chiar foarte lejera de pe loc nici cand este trasa la maxim, pana la refuz. Am observat ca tamburii sunt destul de uzati in zona de contact cu sabotii (sabotii au sapat sant in tambur), este posibil ca asta sa fie cauza ineficientei franei de mana ?

Share this post


Link to post

Sau poate a vaselinei din tambur... Eu nu am auzit pana acum de uns ceva in tamburi...

Share this post


Link to post

Se unge punctele de sprijin al sabotilor pe platou, ansamblul regulator. Si cine vrea mai mult, unge cablul frinei de mina pirghia respectica si boltul pirghiei. Cu cit ii asiguri un "angrenaj"usor, cu atit mai bine. Asta nu inseamna sa umpli tot cu vaselina pe acolo.

Share this post


Link to post

Corect. Am fost foarte atent sa nu ating sabotii si tamburii si dupa o schimbare de lichid de frana, implicit aerisire, franeaza mult, mult mai bine, INCLUSIV frana de mana. Numai ca frana de mana tot nu tine cat ar trebui. Si eu cred ca se trage de la uzura tamburilor, nu se poate. Ca eu trag reglajul cat mai in afara, dar sabotii nu calca pana fix in marginea tamburului si din cauza uzurii pe zona de frecare, tamburii au o "buza" in margine, ceea ce ma impiedica sa duc reglajul la maxim, cat ar trebui sa calce pe zona de contact. Sunt hotarat luna viitoare sa schimb si tamburii, oricum sunt vai mama lor.

Share this post


Link to post

Ok, acuma dupa tot ce am facut eu si dupa o aerisire care s-a facut la un service, aerisire la care nu am participat, observ ca la franare imi vibreaza pedala, cum spunea cineva mai pe la inceputul topicului, imi impinge usor pedala inainte si inapoi repede, si in plus, cand franez, o ia inspre dreapta. Ce nu-mi place e ca eu cand am testat-o dupa ce am lucrat eu la ea, nu facea asa, mergea foarte bine. Nu am apucat totusi sa ma uit pe la frane, poate o ridic in seara asta pe un cric. Ce parere aveti, ce poate fi ?

Share this post


Link to post

Aer in instalatie pentru problemele cu tras dreapta sau etrier blocat pe partea dreapta (stii tu, mazga aia de care ziceau colegii mai sus :) ).

Vibratia pedalei e cauzata de ovalizarea tamburilor si/sau a discurilor. Incearca cand franezi sa tragi usor frana de mana in timp de apesi frana de picior sa vezi daca se amplifica sau dispare vibratia, caz in care problema este la tamburi.

Tamburii tai, daca nu au grad de uzura mare se pot rectifica usor la un strungar priceput, apoi le faci reglajul corect.

Share this post


Link to post

Tocmai ca pe partea dreapta am etrier nou-nout (cu tot cu piston, placute etc.). Banuiesc ca poate de-aia trage dreapta. Dar nu inteleg de ce vibreaza. Ma oftic ca am lasat masina unui "prieten" sa se ocupe de ea sa-i faca ITP-ul (nu intru in detalii am avut ceva probleme), ca nu am avut timp, si mi-e sa nu fi facut asta ceva, o groapa ceva. E si logic ca dupa ce am facut bucati franele si le-am remontat eu, inainte de toata povestea asta, am dus-o imediat la plimbare de test si nu facea asa.

 

A, si mai e o chestie. Unde este acuma etrierul nou, inainte era blocat etrierul si banuiesc ca de f. mult timp. Poate asta cauza o uzura a discului care sa genereze vibratii cu un etrier normal ?

Edited by White Shadow

Share this post


Link to post

Nu-ti stramba groapa discul. Fa testul si vezi daca e de la tamburi sau de la discuri. Discurile se masoara si se pune comparatorul pe ele sa vezi daca sunt sau nu deformate. Iti tine poate mai bine pe dreapta si mai prost pe stanga, pe stanga poate ai problemele

Share this post


Link to post

Iti tine poate mai bine pe dreapta si mai prost pe stanga, pe stanga poate ai problemele

 

Eu sit sigur ca de aceia ii trage dreapta.

Share this post


Link to post

Asta nu ar fi mare problema, ma deranjeaza mai mult vibratiile, ca deja de la 80 in sus face ca dracu toata masina. In fine, oricum vreau sa schimb discuri + tamburi, pt. ca sunt f. uzate toate.

Share this post


Link to post

Asta nu ar fi mare problema...

 

Ba e mare, inca n-ai vazut-o.

Etrierii noi se pun perechi. La fel ca si multe alte componente.

Share this post


Link to post

Buna,mi-am luat un matiz acum 2 luni,de la un batranel care nu mai folosise masina de vreo 4-5 luni...in fine toate bune si frumoase numai ca masinii i se infrana o roata si se incingea de prajeai oua,mentionez ca una singura cea fata-dreapta.am dus-o la service iar baietii de acolo au gasit niste placute "coapte",after-market,mi le-au schimbat,iar pana ieri nu am mai avut nici o problema.dar minunea nu a tinut prea mult ca de ieri am aceeasi problema.Nu stiu ce sa mai fac o sa o duc iar la service dar chiar nu pot acum,poate a mai avut cineva problema si ma poate ajuta...ms mult

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Trebuie "service-ati" etrierii. Au ramas intepeniti de la rugina, garnituri praf...etc. Cu ocazia asta schimba si lichidul de frana obligatoriu ca sa ai un sistem de franare 100% intretinut.

Edited by sorinm

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...