Jump to content
 

Sign in to follow this  
ciprian

Reglare Carburator Tico

Recommended Posts

motorul s-a oprit in mers la viteza constanta.

sotul suflat in furtunul care aduce benzina in pompa de benzina.

deci a suflat in furtun si eu ascultam sa aud bolboroseli la busonul de benzina.

auzeam bolboroseli, si apoi porneam si merge fara problema un timp...

apoi iar si iar...

au dat rezervorul jos si l-au curatat, au schimbat filtrul de langa rezervor, au pus inca un filtru...si a mers fara probleme 2 luni.

acum a inceput iar (ieri) ..a suflat sotul in furtunul buclucas si a mers fara probleme vreo 30 km...acum sunt la servici, la 18 plec acasa si sper sa mearga fara pb inapoi acasa.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Dupa cum spui, e foarte probabil ca defectiunea e localizata inainte de carburator. Cel mai probabil... tot in rezervor.

Ca sa ne edificam, atunci cand se mai opreste, incearca sa deschizi capota, scoti filtrul de aer si tragi spre inainte de parghia unde se prinde capatul cablului de acceleratie. Parghia asta se gaseste in stanga carburatorului, privit din fata, si ea misca clapeta de acceleratie din carburator. In timp ce tragi spre tine de parghie, te uiti de deasupra in carburator si vezi daca apare un jet subtire de benzina in jumatatea dinspre parbriz a carburatorului. Te uiti cu atentie mai in josul deschiderii daca apare acel jet subtire, atunci cand tu actionezi de parghie. Daca oprirea motorului e data de lipsa de benzina in carburator, atunci acel jet va aparea de doua-trei ori si atat (si destul de anemic), eventual nu va aparea deloc. Astfel avem o confirmare ca problema se datoreste unui gunoi care blocheaza benzina.

Fa proba si spune ce ai gasit. Desigur, in cazul in care se mai opreste.

Toate cele bune.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Deocamdata a mers fara probleme...

La prima problema o sa incerc.

Edited by EM!L
înlăturarea citării inutile, adăugare majuscule

Share this post


Link to post

salut. nu am o problema nici cu surubelnita si nici cu cheia de 10. sunt absolut deschis. am incercat sa reduc relantiul(zic eu) din surubul cu cablu ok, turatia s-a micsorat, insa tot este foarte turata atunci cand o pornesc dimineata. dupa ce am redus relanti-ul, mergand seara cu masina, s-a incalzit motorul si??? ce credeti sa se opreasca dupa ce am aprins farurile dadea sa moara; am tinut-o din acceleratie si am franat cu frana de mana; am tras pe dreapta si am marit relanti-ul. asadar, iau si cheia de 10 si de 12 si de oricat si surubelnita numai va rog, ajutat-ma si pe mine sa fac si eu masinuta asta sa mearga cum trebuie. ca sa nu mai spun ca imi consuma 9-10l%. va multumesc

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pai, mai prietene, degeaba vrei tu sa reglezi ralantiul din surubul de reglare a amestecului!

Ce ai facut tu, a fost sa umbli la calitatea amestecului carburant la ralanti. Nu de acolo se regleaza turatia la ralanti. Dar, deh, despre asta s-a tot scris pe topicul asta. Sunt si poze cu sageti pe suruburile de reglaj... :uff: Tu ai saracit amestecul si de acolo a venit si oprirea motorului la franare. Iar incalzirea motorului tot din aceasta cauza s-a produs.

Deci, din surubul ala cu tija flexibila lunga (care dozeaza benzina la ralanti si se cheama SURUB DE REGLARE AMESTEC RALANTI LA CALD), trebuie sa reglezi in asa fel incat motorul sa mearga cat mai rotund. Daca invarti de el intr-un sens si apoi in celalalt, vei observa ca exista un maxim de turatie a motorului undeva pe la mijlocul cursei de "invarteala" a surubului, iar turatia scade spre capetele acestei curse. Ei bine, din surubul asta trebuie sa cauti sa obtii cea mai mica turatie rotunda si stabila a motorului. Asta o reglezi cu motorul cald si farurile aprinse. In felul asta vei fi sigur ca nu ti se opreste motorul cand franezi sau cand aprinzi farurile.

Apoi, daca turatia obtinuta ti se pare prea mare (la cald), o reduci din surubul de reglaj ralanti la cald. Logic, nu? Surubul asta e situat in partea stanga a carburatorului, privit din fata. E oblic spre parbriz si are un arc pe el. Il vezi daca bagi capul sub capota si privesti de sus in spatele carburatorului, dupa ce ai scos filtrul de aer si carcasa filtrului (cu cheia de 10). El limiteaza revenirea clapetei de acceleratie, dupa ce iei piciorul de pe pedala. Daca il rotesti in sens orar, cresti ralantiul. Invers, il scazi.

Reglajele de mai sus se fac cu motorul cald, pornit, si farurile aprinse.

 

Acum sa ne ocupam de adevarata problema a masinii tale: turatia de ralanti la rece e prea mare. Asa-i?

Ei bine, acum e necesar sa apelam la serviciile surubelului specializat in stabilirea turatiei de ralanti la rece. Acest reglaj se face cu motorul rece, inainte de pornire.

Scoti din nou carcasa filtrului de aer de pe carburator, ca sa ai spatiu si vizibilitate.

Bagi capul sub capota si te uiti in partea din spate-stanga a carburatorului.

Misti/tragi parghia care actioneaza clapeta de acceleratie spre tine. In spatiul amintit inainte va aparea un cap de surub mic. Cu o surubelnita in cruce, incerci sa il rotesti cate o jumatate de tura. Din cate imi amintesc acum, daca il strangi (rotesti in sens orar) cresti turatia de ralanti la rece. Daca il desfaci, o reduci. Deci inepe prin a desface acest surubel, o jumatate de tura (rotesti in sens antiorar). Pornesti motorul si urmaresti turatia. Daca e tot prea mare, opresti imediat motorul si mai desfaci surubelul inca o jumatate de tura, etc.

 

De asemenea, desfa cele doua furtunase negre din stanga carburatorului prin care vine antigelul sa incalzeasca termoelementul socului automat. Verifica daca traseul lor nu este infundat. Sufla prin stuturile de la termoelement sau baga o sarmulita, ceva. Verifica si furtunasele sa nu fie infundate. Cu motorul cald, in functionare, cele doua furtunase trebuie sa aiba cam aceeasi temperatura intre ele si cu furtunul gros de la radiator.

 

Daca ai procedat in ordinea in care am scris, nu ar mai trebui sa ai probleme cu turatiile alea buclucase. A mai ramas ceva de reglat (apasarea initiala a clapetei de soc si durata actiunii socului automat), dar sa o luam pe rand. Anunta-ne daca ti-a reusit.

Succes.

Edited by Kinetix
  • Like 1

Share this post


Link to post

asa am sa fac. crezi ca acesta sa fie motuvul unui consum de 9-10%? acum ani buni, am avut o Lada si pe cuvant daca nu consuma exact cat imi ia mie acum, tico.

am sa fac aceste reglaje, cu rabdare si am sa te tin la curent. multumesc frumos.

 

acum am venit de la masina. am desfacut surubul din spatele carburatorului, cel la care ai acces doar cu o surubelnita scurta, pana cand nu am mai atins acea...clapeta. am strans surubul de amestec la maxim apoi am desfacut 2 ture, am pornit masina si apoi am reglat cu farurile aprinse, aeroterma si dezaburirea pornita.

am facut un reglaj aproximativ multumitor ca "rotunjime"a relanti-ului. ceea ce ma frapeaza cel mai tare este diferenta de turatie la relanti atunci cand pornesc un consumator electric, de exemplu, farurile. fara nici un consumator faci un reglaj ce suna bine apoi, aprind farurile si mototrul tremura de zici ca e posedat si da sa moara. cam asa. astept criticile, sfaturile, opiniile. va voi tine la curent

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pai poti sa incerci sa schimbi bateria(de curiozitate) cu a altuia si vezi daca mai face.Probabil ca a si imbatranit modulul de aprindere.

Indrazneste si fa o poza la avans.In general la toti ticozaurii cu consum mare am vazut avansul dat in fata..

 

Si ca sa stai linistit si a mea la fel face(si la multi altii).Diferenta de relanti cand stingi/aprinzi farurile.Nu e chiar mare diferenta,dar se simte.Am testat cu o baterie nou nouta si imi parea ca nu mai facea.In orice caz se simtea.Un moderator de aici m-a scapat de autoaprindere pentru o perioada.Am alimentat de la o benzinarie mai speciala(imi scapa numele) si nu mai facea.Cum nu am tot timpul acces acolo ma multumesc si cu ce am/autoaprindere.Mai rar,dar face.Banuiesc ca are legatura cu bujiile.

Edited by Den

Share this post


Link to post

blumurgg, in locul tau as fi citit sfaturile de doua ori...

Ai actionat in ordinea gresita a operatiilor. Daca revezi ce am scris mai sus, iti dai seama ca ordinea operatiilor este cam asa:

1 - reglarea amestecului la ralanti la cald

2 - reglarea turatiei de ralanti la cald

3 - reglarea turatiei de ralanti la rece. Unii prefera sa o faca pe asta mai intai, dar eu cred ca e bine totusi sa fie lasata la urma.

 

Din cate spui, se pare ca tu ai micsorat mai intai turatia de ralanti la cald, ori nu asta era problema ta, nu? Apoi ai trecut la reglajul amestecului. Ai facut-o pe dos... Atentie, surubul de reglare a turatiei de ralanti la cald nu e bine sa fie retras de tot, deoarece clapeta de acceleratie se poate intepeni pe inchis. El trebuie sa impinga un pic in levierul ala metalic, pentru a impiedica acea clapeta sa se inchida de tot. Dupa ce refaci reglajele corect, sa speram ca iti va scadea si consumul. Asta daca nu conduci prea "sportiv"...

Tot pentru ajustarea consumului, incearca sa cureti cu spray special jicloarele de aer ale carburatorului (am explicat cum se face intr-un mesaj pentru Stefania77).

 

Den, ai spus foarte bine ca mersul motorului are legatura cu reglarea avansului. In sfaturile pe care i le-am dat lui blumurgg am presupus ca avansul este standard. Daca e "dat peste cap", desigur ca reglajele carburatiei vor avea o eficienta scazuta. Daca avansul este dereglat, cred ca e bine sa se faca reglarea lui mai intai (in service, cu stroboscopul), eventual dupa reglarea amestecului la cald. Dar asta e alta poveste.

Si da, scaderea de turatie cand aprinzi farurile are legatura cu sistemul electric (starea bateriei si/sau oxidarea bornelor ei, sau bornele nestranse bine), insa nu cred ca are legatura decat in mod secundar cu modulul de aprindere. Pe de alta parte, datorita faptului ca motorul este mic, se va simti o oarecare reducere a turatiei de ralanti atunci cand aprinzi farurile de ex, chiar daca bateria este noua si bornele ei bine fixate.

In legatura cu autoaprinderea, cred ca trebuie sa ne gandim la factori ca:

- benzina proasta

- avans dereglat

- bujii prea calde

- contactul cheii deteriorat

- electrovalva de benzina la ralanti defecta

- etc (mai pot adauga colegii...).

 

Toate cele bune si o Duminica placuta!

Edited by Kinetix
  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut!

 

 

Am un Tico SX din 98, cu 120.000 km la bord. Sotia mea este foarte indragostita de el si il conduce de la 0 km. De circa 2 ani, a circulat numai prin oras. La carburator nu s-a umblat. De curand i-a schimbat in service cureaua de distributie, filtre, etc. Acum cateva zile, am facut cu el un drum la Galati. In viteza 4 sau 5 la turatii mai mari, cand urcam peste 90km/ora, motorul are intreruperi(cred ca de alimentare) si se zgaltaie toata masina.

 

Ce ar putea sa fie?

 

Nu sunt chiar paralel cu surubareala si mecanica. Cred ca jiglerul care ar trebui sa imbogateasca amestecul, in regimul respectiv de putere, este infundat. Asta fiindca, in regim "de oras" merge bine.

 

Am citit cu atentie ce s-a scris in acest subiect si nu am intalnit acest defect. Ma bate gandul sa-i curat carburatorul.

 

Voi ce parere aveti?

Share this post


Link to post

Salutare.

Cred ca trebuie sa definesti mai bine intreruperile alea.

Zgaltaieli pot sa apara si din alte motive: jante strambe si/sau neechilibrate, probleme in sistemul de aprindere (modul electronic, bobina, fise, capac delcou, bujii), etc.

 

Cum porneste la rece? Dar la cald?

Cum sta ralantiul la cald?

 

Nu e exclus sa fie si carburatia de vina. Verifica jicloarele de aer daca nu sunt infundate.

Daca tot vrei sa faci asta, poti incerca sa desfaci/demontezi carburatorul ca sa verifici jicloarele principale de benzina din camera de nivel constant. De asemenea, trebuie verificate micile orificii de la tuburile emulsoare (doua tevi mici, gaurite, din alama, situate in carburator).

O sa fie un pic mai dificil, dar daca altii au reusit poate o faci si tu.

Trebue sa cumperi mai intai un set de garnituri reparatie carburator + o garnitura de sub carburator. Apoi, cand desfaci, ai grija sa nu scapi/pierzi biluta de rulment care reprezinta o supapa de la pompa de accelerare. S-a mai discutat despre asta.

Ai nevoie de surubelnita in cruce, surubelnita dreapta, tubulara de 12, fixa de 10 (sau inelara, tubulara), un patent. Cam atat...

Atentie mare! Daca suruburile de la carburator nu au fost desfacute niciodata, se prea poate sa fie intepenite. Problema e ca sunt dintr-un material moale si se strica crucea din capul lor. Asa ca, daca nu se desfac la o fortare moderata, dai cu spray WD40 pe ele, astepti un pic, apoi bati un pic in capul lor cu un ciocanel si un bit de surubelnita in cruce.

Succes.

Share this post


Link to post

multumesc mult pentru atentia cu care a fost privita problema mea. multumesc colegului kinetix. am redus turatia la rece, recunosc fapatul ca trebuie insistat si de acum sunt chestiuni de finete. cat despre relanti, am reusit sa obtin un compromis multumitor. sunt in tatonari. am constatat ca acum, dupa ce motorul este cald, sunt niste..intreruperi in sensul ca nu este un mers rotund. sa fie de natura electrica? capacul delco, fisele, bujiile sunt noi.

Share this post


Link to post

Bravo.

Intreruperile de care spui se aud ca niste rateuri mici la teava de esapament?

Nu e vorba neaparat de aprindere. Sunt mai degraba date de ceva neetanseitati la supape, amestec un pic prea sarac si/sau avansul dereglat.

Insist sa mergi sa iti regleze avansul pe stroboscop, apoi mai facem diagnosticari.

Succes!

Share this post


Link to post

asa cum am spus, vis a vis de turatia la rece sunt foarte aproape de un rezultat multumitor. masina acum nu mai sta turata, se incalzeste undeva intre 5 si 10 minute, chiar se simte cum scade turatia.

ceea ce nu am inteles este urmatorul lucru. reglajul turatiei la cald. cat trebuie sa impinga subul("oblic") tija aceea de acceleratie? daca eu cresc relanti-ul de aici nu creste si consumul? acum, am strans pana cand a intrat varful surubului in contact cu acea tija si inca..sa zic aproape o tura. motorul nu merge rotund. are niste intreruperi si parca mici variatii de turatie cu plus si minus( destul de mici dar sesizabile si nu pentru mult timp sunt asa...ca un flash de nici o secunda; oare cum sa pot pune eu in cuvinte un sunet?....)

cat despre avans, exista o dunga de vopsea galbena, continua ceea ce conduce la ideea ca ar putea fi ok, neumblat, reglat. acele...intreruperi sa fie din cauza vreunei piese (ce tine de electrica) bobina, modul aprindere? sa fie din emestecul sarac? cand am schimbat uleiul si distributia, l-am rugat pe baiatul de la service(autonet) sa-mi regleze si tachetii. unul tacane si mi-a spus ca nu vrea sa-l stranga mai mult pentru ca i-a reglat "ca la carte" si exista o usoara uzura la... axa cu came (zic bine?) ...

sunt MAXIM de deschis si... astept instructiunile. multumesc sincer

Share this post


Link to post

blumurgg, cu privire la ralantiul la rece, sunt doi parametri ce trebuie urmariti:

- turatia

- durata cat sta cu turatia marita.

Turatia se regleaza din surubelul ala care apare cand tragi de cablul de acceleratie, si nu ar trebui sa depaseasca 1100-1200 rot/min.

Durata cat mentine aceasta turatie ridicata se regleaza dintr-un alt surubel, care se gaseste tot in spatele carburatorului si care apasa pe tija de la termoelementul socului automat. In mod normal, cred ca varful acestui surubel sta in contact cu tija termoelementului. Pentru a scurta durata actiunii socului automat (care mentine turatia ridicata de ralanti la rece), trebuie sa mai insurubezi de acest surubel. Din nefericire, accesul la acest surubel e mai dificil. Eu l-am reglat dupa ce am scos carburatorul de pe galerie.

Cred ca e cam mult sa stea turata 5 minute pe vremea asta... Ce-o sa faci cand or fi minus 15 grade afara? Cred ca vreo 2-3 minute ar fi de ajuns acum...

La cald ai iarasi doi parametri de reglat:

- turatia

- calitatea amestecului

Turatia se regleaza din surubul oblic, cu arc pe el, si ar trebui sa fie de 950 rot/min, cu mici tolerante. Nu as putea sa precizez acum cate ture de rotire a surubului reprezinta asta. Nci nu conteaza. Conteaza turatia.

Amestecul se regleaza din surubul cu tija lunga si flexibila, si trebuie sa urmaresti obtinerea unui mers rotund al motorului. De fapt, cum am mai spus, pri reglarea acestui surub trebuie sa urmaresti cea mai mica turatie stabila (sau mers rotund), cu farurile aprinse.

Faptul ca tie iti merge neregulat la ralanti la cald, se poate datora mai multor factori. Dar cel mai probabil ori ai fixat o turatie prea scazuta (motorul e gatuit prin faptul ca clapeta de acceleratie e prea inchisa), ori ai fixat amestecul prea sarac.

Rezolvarea ar fi cam asa:

1 - te asiguri ca turatia e cea normala (950 +- 50 rot/min), eventual umbli la surubul oblic cu arc

2 - reglezi amestecul pentru a obtine un mers rotund (cu farurile aprinse si motorul cald, adica dupa ce porneste si se opreste electroventilatorul)

3 - daca turatia obtinuta pana acum e stabila dar e prea ridicata, o mai reduci din surubul corespunzator (oblic cu arc)

4 - in final mai finisezi reglajul din surubul de amestec.

 

Consumul creste mai mult daca nu e bine reglat socul automat (turatia de ralanti la rece) decat daca e un pic marit ralantiul la cald.

Totusi, pentru linistea ta, nu ar strica sa reglezi avansul pe stroboscop la 8+-1 grade (la 950 rot/min). Linia aia de vopsea e destul de aproximativa...

Succes.

Share this post


Link to post

m u l t u m e s c. admit cu maxima sinceritate ca sunt tamp. am citit si recitit si rerecitit posturile pt reglaj. ceea ce nu imi este limpede, este cu ce incep? cu amestecul sau cu turatia la relanti.citeam un post (cred a colegului senna, posibil sa ma insel) unde se spune ca re regleaza amestecul pana cand se obtine cea mai mare turatie apoi se micsoreaza din surubul ce actioneaza clapeta de acceleratie.

revin si cu milioane de scuze, cu ce incep? cu amestecul sau cu reglajul turatiei

Share this post


Link to post

blumurgg, aici e o problema filozofica.

Fiecare are dreptul la propria opinie, desi unele sunt mai aproape de adevar decat altele. Totusi, uneori se ajunge la rezultate comparabile prin metode diferite.

Mai multi colegi au expus parerile lor pe forum si le-au argumentat. Eu mi-am expus-o pe a mea.

Tu alegi.

Daca turatia e aproape de cea specificata (950 rot/min), atunci incepi sa reglezi amestecul.

Daca turatia e prea mica/mare, desigur ca vei incepe cu ea, apoi continui cu amestecul, apoi revii la turatie. La final finisezi amestecul si gata. Cum am scris in postul anterior.

Succes.

Share this post


Link to post

kinetix, eu nu pun la indoiala metoda ta; nu asta vreau sa spun; era vorba doar de o mare nelamurire a mea. rateurile de care vorbeam poate fi de la supapa PCV? cum se poate verivica daca este in buna stare?

Share this post


Link to post

Verifica intai avansul la aprindere si apoi vei putea regla carburatia.

Share this post


Link to post

Kinetix multumesc mult pentru raspuns si deschiderea ta pentru a ajuta "nevoiasii" de pe forum. Ai dreptate, este dificil sa pui un diagnostic sau sa dai solutii dupa ce povestesc altii.

 

 

Incerc sa raspund intrebarilor puse de tine:

 

In oras, deci mers maxim in treapta 4 si la 60-70km/ora, n-am ce sa reprosez.

 

Porneste din prima la rece, socul se reduce dupa cca 5-7min, mers rotund fara intreruperi si motorul are viata. 

 

Problema(mers intrerupt, zgaltaieli) apare la mersul in afara daca vreau sa trec de 90km/ora in treapta 5 de viteza.

 

Pentru cine a avut Dacie si a patit-o sa i se infunde filtrul din rezervor, fenomenul se intampla la fel.

 

La 90km/ora apre mersul intrerupt al motorului, masina da in nas, puterea si turatia scad. Reduc treapta de viteza, mai zgaltaie de 2-3 ori, dupa care revine la mersul rotund de oras si la o viteza de maxim 70km/ora.

 

Nu i-am facut consumul. 

 

S-o fi obisnuit sa mearga numai in oras!   :wallbanger:

 

Mi-am notat recomandarile tale si le voi respecta la demontare. 

Share this post


Link to post

Da, e posibil sa fie o problema a alimentarii.

Pare ca motorul nu se alimenteaza cum trebuie in regim de sarcina mare. Posibil probleme cu jicloarele principale din CNC (in special cel de la corpul 2). Daca desfaci pe acolo, scoate cu mare atentie si ansamblul plutitor-cui poantou-scaun. Deasupra scaunului vei vedea ca este un mic filtru sita, ca o semisfera. Vezi sa fie curat. De asemenea, verifica daca stutul pompei de accelerare arunca benzina cand apesi acceleratia. Trebuie sa te uiti in carburator in timp ce actionezi clapeta.

Totusi, e important sa fim siguri si ca nu e din sistemul de aprindere:

- mergi la un service sa-ti regleze avansul pe stroboscop

- verifica eventualele "scapari de curent" pe la bobina de inductie, fise, capac delcou, urmarind aparitia lor la ralanti, cu masina stationata intr-un loc intunecat. De asemenea, verifica sa nu fie imbatranita bobina de inductie. Tot pe intuneric, la ralanti, accelerezi motorul brusc si viguros si vezi daca nu apar scapari de scantei. De asemenea, vezi daca nu apar acele zgaltaieli.

- scoate bujiile si fa cateva poze clare ale varfurilor lor (cu electrozii), ca sa vedem culoarea izolatorului si starea electrozilor.

Succes!

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

nu am mai postat pentru ca am dorit sa urmaresc evolutia functionarii masinutei.

ok! porneste fara probleme, turatia rece este poate putin cam mica insa nu este o problema, cat priveste consumul, de la 9,5-10 am ajuns undeva 8,5. cata vreme acest lucru este obtinut prin reglaje facute de mine(la sfatul vostru, fara indoiala) consider ca este un progrez. intreruperile s-au dovedit a fi asa cum s-a spus de la amestec. sunt acum inca in fineturi. ma mai gandesc si la faptul ca am prins zilele aste un pic de frig si daca as reusi sa fac un 7-7,5 ar fi extraordinat. astept sfaturi instructiuni si va trimit multumiri sincere

Share this post


Link to post

Bravo.

Fa proba urmatoare:

- Cand motorul este rece, scoate filtrul de aer. Uita-te in carburator. In partea dinspre parbriz vei vedea clapeta de soc care inchide corpul intai al carburatorului, asezata in pozitie aproape orizontala. Apasa cu degetul pe marginea clapetei dinspre parbriz. Trebuie sa simti o rezistenta elastica moderata, iar clapeta sa se deschida.

- Porneste motorul si urmareste in cat timp se ridica clapeta de soc in pozitie complet verticala. Nu ar trebui sa dureze mai mult de 5 minute, cred.

Daca dureaza mai mult, inseamna ca apasarea initiala a clapetei de soc este prea mare.

Reducerea apasarii initiale asupra clapetei de soc se face astfel:

- se slabesc suruburile de fixare a tablitei suport pentru rotita alba de la clapeta de soc (A si B din poza). Bate mai intai in suruburile astea doua cu un bit de surubelntita in cruce si cu un ciocanel, si apoi slabeste-le. De obicei sunt foarte intepenite. Dupa slabirea lor, ridica un pic de capatul din fata al tablitei (are gaura ovala acolo). Am aratat pe poza cu sageti albastre efectul miscarii capatului din fata al acestei tablite.

Reducerea apasarii initiala asupra clapetei va face ca aceasta sa se ridice mai repede, pe masura ce motorul se incalzeste. Astfel se va reduce un pic din consum, deoarece scopul clapetei de soc este de a supraimbogati amestecul. post-6669-125744948513_thumb.jpg

 

Tot pentru reducerea consumului, muta clapeta de pe traseul admisiei de aer pe pozitia "Winter" si incearca sa "umbli" la stilul de condus.

Succes.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

multumesc mult pentru sfaturi. va spun tuturor celor ce intampinati astfel de probleme ca mine. cu rabdare, cu o surubelnita si o cheie de 10 asta ca sa citez, reusiti. am adus consumul undeva 7,5-8. se simte ca mai sunt fineturi. cert este ca si masina merge altfel. ce am observat in urma ultimilor reglaje ca atunci cand este rece si ai nevoie sa o caldi putin parca da in nas. altfel este ok. am sa va tin la curent. va multumesc

Share this post


Link to post

Bravo.

Ezitarea aia la accelerare are mai multe cauze posibile:

- clapeta de admisie aer uitata pe pozitia "Summer"

- avans prea mic

- probleme in sistemul de aprindere: fise cu izolatia imbatranita, bujii uzate sau cu distanta intre electrozi dereglata

- furtunasele de la capsula vacuumatica a socului automat fisurate sau infundate

- parghia care impinge clapeta de soc pentru a o deschide, la apasarea puternica a acceleratiei, sarita din locasul ei

- filtru aer imbacsit

- presiune redusa in compresie (segmenti uzati)

- etc.

 

Nu strica sa cureti si jicloarele de aer cu ceva spray de curatat carburatorul. Am explicat cum se face cu vreo pagina in urma.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Bravo.

Fa proba urmatoare:

- Cand motorul este rece, scoate filtrul de aer. Uita-te in carburator. In partea dinspre parbriz vei vedea clapeta de soc care inchide corpul intai al carburatorului, asezata in pozitie aproape orizontala. Apasa cu degetul pe marginea clapetei dinspre parbriz. Trebuie sa simti o rezistenta elastica moderata, iar clapeta sa se deschida.

- Porneste motorul si urmareste in cat timp se ridica clapeta de soc in pozitie complet verticala. Nu ar trebui sa dureze mai mult de 5 minute, cred.

Daca dureaza mai mult, inseamna ca apasarea initiala a clapetei de soc este prea mare.

Reducerea apasarii initiale asupra clapetei de soc se face astfel:

- se slabesc suruburile de fixare a tablitei suport pentru rotita alba de la clapeta de soc (A si B din poza). Bate mai intai in suruburile astea doua cu un bit de surubelntita in cruce si cu un ciocanel, si apoi slabeste-le. De obicei sunt foarte intepenite. Dupa slabirea lor, ridica un pic de capatul din fata al tablitei (are gaura ovala acolo). Am aratat pe poza cu sageti albastre efectul miscarii capatului din fata al acestei tablite.

Reducerea apasarii initiala asupra clapetei va face ca aceasta sa se ridice mai repede, pe masura ce motorul se incalzeste. Astfel se va reduce un pic din consum, deoarece scopul clapetei de soc este de a supraimbogati amestecul. post-6669-125744948513_thumb.jpg

 

Tot pentru reducerea consumului, muta clapeta de pe traseul admisiei de aer pe pozitia "Winter" si incearca sa "umbli" la stilul de condus.

Succes.

 

 

 

Mi-am bagat nasu si am umblat la surubelul din parte stanga, strangandu-l, dar cred ca in felul asta i-am micsorat timpul de actionare al socului.

 

 

Acum dupa ce am schimbat jiglorul de aer (ala cu sufa), cand motorul este cald, dupa 2 secunde de la pornire se accelereaza vreo 5 secunde (tare) dupa  care turatia revine la normal.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...