Jump to content
 

Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Buna ziua tuturor,vreau sa montez si eu o instalatie pe gaz pe a mea nubira din 1999,am citit pe aici tot felul de pareri despre tot felul de instalatii si multe detalii.Eu nu ma pricep dar se poate sintetiza si spune clar pune instalatia cutare sau cutare fara a avea batai de cap nici cu consumul nici cu demarajul,ma rog ,in limite acceptabile?Ca o costa,asta e,va costa dar macar sa stiu ca nu stau sa tot bibilesc la ea.Masina este euro 2,motor de 1,6,si soferul un invatacel in ale masinii asteia pe care o am de trei ani

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam aceiasi intrebare as avea si eu daca vrea cineva sa raspunda fara sa ma puna sa citesc toate cele 129 de pagini. :)

Masinile in cauza sunt 2 espero din 1997 cu motoare 1.8 si hidramate.

Multumesc anticipat.

Edited by sorin_balan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da' macar pagina curenta o cititi?

 

Dupa zeci de recomandari gresite si sustinute de argumentul '' lucrez in domeniu'' sau ''am avut/am aceasta instalatie'' e cazul sa fie lamurite cateva aspecte :

 

Instalatii secventiale :

1.Nu ar trebui sa se monteze pe motoare fara sonda lambda in cazul de fata cielo si espero non-euro la care durata de injectie se regleaza din potentiometrul CO.

Daca totusi se monteaza secventiala la non-euro cu sau fara sonda lambda atunci duzele injectoarelor gpl trebuie sa fie de 4 ori mai mici decit in mod normal pentru ca la acestea injectoarele lucreaza full group.Rezultatul ? :

patru deschideri de injector in loc de una si o galerie de admisie plina de gaz la fel ca la sistemul venturi(instalatie clasica prin aspiratie cu mixer)

2.La motoarele euro 2 daewoo(cielo executive 2001-2004,nubira1,nubira2 si leganza) injectia este semisecventiala si injectoarele sunt deschise 2 cate 2 avem doua deschideri in loc de una si duzele injectoarelor de gaz trebuie sa fie de 2 ori mai mici decit in mod normal.

 

In mod normal la presiunea de 1 bar in rampa de injectie a instalatiei de gaz se aleg duzele in modul urmator :

Diametru duza mm - putere motor kw/cilindru

1,75-2.00 - 12-17

2.10-2.30 - 18-24

 

 

Instalatii sistem venturi(aspiratie)

Cel mai bun vaporizator in prezent este Tomasetto Achile Model AT-07.Asigura un dozaj foarte bun pe relanti si turatie constanta si are o membrana foarte usoara si sensibila la cerere motorului.Recomand montarea cu robinet clasic de dozaj (din metal si capat sferic al dozajului si nu din plastic cu capat plat pe partea de dozaj).

Din pacate nicio electronica cu motoras bypass nu poate acoperi un vaporizator de proasta calitate in a obtine performante bune si consum bun.

 

Sikas, IAC-ul lucreaza doar la relanti. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A,dar,ce spune domunl ovi acolo e limba straina.Credeam ca exista niste denumiri ale unor chituri consacrate si bune pe deasupra,adica iau aia si o monteaza baieti, o omologhez si gata,sau nu lua aia ca nu te tine, ca banuiesc ca sunt unele mai bune, altele mai rele,ca destule alte lucruri pe lumea asta.dar o sa insist mai mult asupra subiectului asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

Am sa va bat din nou la kap

Luna care vine vreau sa imi montez neaparat o instalatie de gpl pe masina mea care este o leganza .

Am fost pe la mai multe firme care monteaza instalatii de gpl si am mai auzit inka o instalatie si vreau sa va intreb daca ati auzit de ea .

Tomaseto cu calculator zenith .

Eu unul intind spre tomaseto cu stag 300 si rampa valtek30 sau daca nu un Brc .

Brc este ceva mai scump ca tomaseto dar nu stiu daca este la fel de bun , mai bun sau mai prost ca tomaseto.

Tipul de la o firma mi-a recomandat pentru leganza o tomaseto cu stag 200 pt ca nu e pretentioasa si ar merge f bine .

Voi ce ziceti .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o problema: Am nubira 2, euro 2,instalatie tomasetto stag 200,cand turatia ajunge in jur de 4000 simt cum mi se "taie" un pic alimentarea,dupa care isi revine si accelereaza in continuare!Si,inca ceva: consumul de benzina este foarte ridicat..exista vreo sansa sa consume si un pic de benzina cand merge pe gaz? !

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Reglaj prost si amestec sarac (reglajul se poate face DOAR cu interfata/softul dedicat). Alte consecinte ale unui astfel de reglaj sunt consum de ulei si arderea supapelor de evacuare (in timp).

2. Poti seta temperatura de trecere pe gaz la 35-40 grade. Mai putin de atat nu e indicat. Rezolvarea punctului 1 poate aduce o ameliorare a pct 2 dar doar in timp pe masura corectarii long/short fuel trim care acum probabil sunt dereglate complet datorita reglajului prost (sa nu te astepti la o schimbare substatiala).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi s-a parut mie ca inginerul de la service-ul de gpl este un pic "incompetent" daca se poate spune asa,ma gandeam sa merg sa reglez instalatia in alta parte,dar nu prea am pe unde la mine in zona...Mi-a zis ceva de 30 grade cand trece de pe benzina pe gaz,plus ca dupa montajul lor am gasit vreo 3 furtune stlabite, un vacuum lasat aiurea si am jurat ca nu mai merg acolo la service...Chiar imi consuma urat de tot ulei inainte sa ii fac motorul,iar pe supape am gasit multa calamina,dar nu mai retin pe care,pe admisie sau pe evacuare..Cele de pe partea rampei de injectoare aveau calamina,iar cele de pe partea opusa erau puternic afumate!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la GPL nu se afuma supape si nici nu se depune calamina. Sonda lambda ai schimbat-o vreodata? Daca masina ta manca ulei iti recomanda o sonda noua si abia dupa un reglaj al instalatiei de GPL. Reglajul cu o sonda lambda obosita este bajbaiala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era afumata rau sonda si avea ceva calamina depusa pe ea,am curatato cand am desfacut evacuarea...Cum strang bani o sa cumpar una noua si o sa fac reglajul la instalatia de gpl!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Degeaba ai curatat-o. Mai mult, daca ai contaminat-o cu benzina sau alti solventi probabil nu mai functioneaza deloc sau total aiurea. Poti sa o inlocuiesti cu o sonda lambda universala (NTK, Bosch), nu neaparat un produs de origine (care oricum nu inspira mare incredere).

Edited by andreib

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nunu,am curatato cu pistolul de suflat aer :) Cum fac rost de bani o sa o schimb,inainte de sonda trebuie un cap de planetara! :wallbanger:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Cine imi poate spune si mie valorile pt. calibrarea indicatorului GPL din interiorul masinii pt. o instalatie BRC AT90 cu STAG100 si butelie toroidala? Indicatorul este de tip ca cel din poza, iar masina e Daewoo Leganza. Niste prosti la un service GPL in ploiesti au inversat valorile cred, si cand e plina butelia imi arata minim, iar cand scade GPL-ul creste numarul de leduri de pe indicator...

post-9937-031744400 1300566525_thumb.jpg

Edited by Bimm3r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca este pus pe butelie toroidala :

Ledul #4 = 1,6 V

Ledul #3 = 1,2 V

Ledul #2 = 0,9 V

Ledul #1 = 0,5-0,6 V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper sa nu va suparati ca intreb dar nu prea mi-am dat seama in legatura cu instalatia gpl pt leganza. trebuie secventiala sau merge si cea pt injectie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare din nou .

A auzit cineva de instalatia asta de gpl Prins .

Cineva mi-a spus ca ar fi mai buna decat BRC .

Stie cineva mai multe detalii despre ea ?

Ce calculator are si cu ce rampa functioneaza ?

Multam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am PRINS pe kangoo. Rampa este japoneza, keihin despre care se spune ca ar avea una din cele mai lungi durate de viata.

 

Softul de configurare (cel putin cel care il am eu) este simplut si chelut (nu exista harta/matrice de multiplicator si alti parametri de ajustare). Se ajusteaza doar 2 parametri majori de reglaj: unul pentru relanti si unul pt timpi injectie mari. Instalatiile din cate stiu vin cu harti presetate pentru tipul de masina pe care este montata. Eu pana acum nu am fost dat pe spate de performantele instalatiei (cu toate ca pretul este destul de ridicat din cate stiu). Nu as putea spune ca face ceva in plus sau mai bine decat landi renzo omegas (si aia modelul vechi, nu cel nou - maxi plus). Poate au schimbat interfata/softul intre timp cei de la prins, instalatia mea fiind montata in 2006.

Edited by andreib

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Cica sant smeckere rau de tot astea Prins, mai ales ca vin cu injector pt fiecare cilindru in parte si va dau si un link

http://www.instalatii-gpl-auto.ro/instalatii-gpl-prins.html

http://www.autogpl.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=144&Itemid=109

http://www.supergaz-gpl.ro/instalatii-auto-gpl-prins

In Craiova unde as putea sa montez asa ceva .

Nu conteaza pretul, conteaza calitatea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cica [...] vin cu injector pt fiecare cilindru in parte [...]

Cica orice instalatie secventiala vine cu injector pe fiecare cilindru :)

Daca vrei instalatie smechera, cumpara Tomasetto LUXURY, are in componenta ECM-ul STAG 300 Premium, care isi face autocorectie in timp real a timpilor de injectie pe GPL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da stiu ca toate vin cu injector pe fiecare cilindru .

Ma refeream la cum am vazut in niste poze ca nu vin injectoarele pe aceeasi rampa cum e la valtek si altele, cel putin asa am vazut eu.

Am sa ma documnetez mai bine .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

Am aflat si cat costa o instalatie de gpl Prins pt motor in 4 cilindri secventiala .

Are minunatul pret de 5000 de lei cu rezervor cilindric nu toroidal .

Asa ca din pacate balta nu are asa de mult peste si am sa raman la stag 300 sau 300 premium care sant ceva mai accesibile ca pret .

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Germania PRINS cu rezervor totoidal de exterior a costat 2200EUR (am factura de la proprietara anterioara a masinii).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...