Jump to content
 

Sign in to follow this  
mihai_

Filet baie ulei distrus [Nubira1]

Recommended Posts

Salutare tuturor!

Stie cineva ce se poate face in situatia in care filetul baii de ulei este distrus? In afara de a schimba baia de ulei... ca si ultima solutie.

Inelul filetat se gaseste ca si piesa de schimb, dar cum anume se inlocuieste? Prin presare, oare?

Sau refiletare cu diametru mai mare decat cel existent (14mm, cred)?

Share this post


Link to post

Nu am auzit pana acum sa se gaseasca filetul baii separat... nu zic nu, dar nu am auzit, peste tot am vazut ca e filetata direct baia. Se gaseste busonul.

Tinand cont ca e usor de gasit in dezmembrari, o baie de ulei sh (sau chiar noua, ieftina la radacini, daca o fi) ar fi cea mai simpla solutie. Garnitura noua, cureti si sorbul de ulei cu ocazia asta.

Filetul se poate reface cu helicoil, dar nu vad rostul sa te complici.

p.s: strange mai usor data viitoare.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

@Geo_ZGA, multumesc pentru raspuns!

Am gasit urmatoarele repere:

  • 96351497 - Inel filetat baie ulei (otel), 1 leu la Radacini
  • 96351600 - Baie ulei (aluminiu,) 400 lei la Radacini.

Nu gasesc in catalogul lor codul pentru garnitura, dar mai caut.

Edited by mihai_

Share this post


Link to post

Dupa cum arata inelul ala, cred ca trebuie bagat prin presare. Iti trebuie o presa din aia cu gheare ca sa il scoti pe ala care e acuma pe baie.

Share this post


Link to post

Da, nu am mai vazut pana acum piesa asa de schimb... e bine ca exista. Totusi baia tot trebuie data jos, nu cred ca poti schimba filetul ala pe masina (si sa iasa si bine). Asta daca nu cumva e presat din interior, ca nu-mi dau seama din ce directie e. Cu o presa hidraulica se rezolva.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspunsuri!

19 hours ago, Geo_ZGA said:

p.s: strange mai usor data viitoare.

Ce s-a intamplat s-a intamplat in service, ori stans prea tare, ori incalecat.

Apropo, in manual scrie ca busonul se strange la 55 Nm. (pt. motor de 1.6L - am meu) sau 35 Nm. (pt. motor de 2.0L). Pareri? Daca baia de aluminiu este filetata direct, 55 Nm pare foarte mult. Din pacate nu stiu daca este prezent inelul filetat - cel mentionat mai sus.

Share this post


Link to post

Aventura continua. 😀

M-am gandit sa acord o sansa prin refiletare cu un diametru mai mare, M15 x 1,5mm in loc de M14 x 1,5mm, si a iesit ca in poza. Cu toate astea, suruburile din kit-ul de reparatie (Yato YT-17572) tot au un mic joc, probabil si din faptul filetul distrus a fost adancit cu doar 0.5mm in fiecare parte, dar nu mai are si "inaltimea" necesara. Legat de cuplu, am vazut ca pt. baie de aluminiu se strange la ~30 Nm, e.g. in video aici. Eu am strans doar pana la 26-27 Nm, pentru ca mi s-a parut deja cam mult, avand in vedere ca filetul nu e perfect.

Cu toate astea, am gasit a doua zi o "lacrima" atarnand de surub. N-o fi buna garnitura de aluminiu din kit? Sa incerc oare cu una de cupru, eventual călită ca sa fie mai moale?

 

 

Nubira_BaieUlei_refiletata_640.jpg

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...