Jump to content
 

Sign in to follow this  

Recommended Posts

Salutare,

din cei de detin Chevy Captiva ati avut probleme cu arderea becurilor de la faza scurta odata la 3 luni? Inainte de a se intampla acest lucru, acele indicatoare din brod se opresc timp de 5 secunde si apoi totul functioneaza normal.

 

Am verificat auto inclusiv la reprezentanta in 2020 si nu apare nimic ca si defect.

Ceva sugestii?

 

Va multumesc anticipat.

 

Cu stima,

 

Ciprian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara

 

becuri de 120 lei per set sunt proaste? Nu cred

 

A intalnit cineva pana acum aceste probleme? Multumesc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretul conteaza mai putin, posibil sa fi fost bune, posibil chiar sa fi fost proaste.

Nu cunosc subiectul, speculez 2 variante:

1. tensiune prea mare la soclu, asta poate fi verificata cu usurinta cu un votlmetru

2. utilizarea unor becuri incorecte. Nu intru acum in detalii, dar exista becuri pentru faza lunga si exista becuri pentru faza scurta. Cele de faza lunga au o durata de viata mult mai scurta. Asta ar trebui verificata in manual.

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca pui becuri "ultrabright", adica cele care se lauda cu intensitate mare a luminii de la Osram, Philips etc, cam asta e durata lor de viata.

La Epica am schimbat multe d-astea, cele mai fiabile au fost Osram Night breaker prima generatie (nu se mai gasesc), durata de aproape 1 an. Daca vrei durata de viata mai mare si accepti o lumina putin mai slaba (aproape de becurile OEM), atunci mergi pe Philips Vision +60%, tin cam un an, un an si jumatate.

Becurile cu intensitate mare a luminii sunt f sensibile la socuri din cauza compozitiei filamentului, iar gropile de la noi le "ajuta" sa pice repede.

Eu am "rezolvat" problema cu o instalatie xenon de calitate si becuri de 4300k reali (mai am o pereche de "4300k" acasa care de fapt sunt de 5000k), adica lumina calda, apropiata de cea a soarelui. Deoarece Captiva are lupe si spalatoare de faruri (cel putin a mea are) cu un reglaj facut ca lumea "la zid" nu vei orbi pe nimeni. Eu le am de mai bine de 1 an pe CAptiva si am avut-o inca 2 ani pe Epica si nu am primit nici un flash, iar lumina imprastiata pe drum e net superioara becurilor cu intensitate mare.

Dezavantajul este ca la fiecare ITP trebuie sa pun becurile cu halogen ca sa fiu sigur ca nu voi avea probleme. Cu politia nu am avut niciodata probleme, vad spalatoarele si lumina calda si presupun ca sunt OEM. Swapul de becuri dureaza 15-20min.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un bec bun are durata de viata 400ore.

Ce becuri mai exact ,de  120lei sau 1200??!!!!

Cate seturi s-au defectat?

Edited by florinellll

Share this post


Link to post
Share on other sites

120 lei noi, adica 1200 lei vechi.

Imi vine-n minte o situatie similara unde cineva schimba becurile intr-o veselie apoi din greseala o prins becuri bune si s-o rezolvat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 23 ore, Viktor a spus:

120 lei noi, adica 1200 lei vechi.

Imi vine-n minte o situatie similara unde cineva schimba becurile intr-o veselie apoi din greseala o prins becuri bune si s-o rezolvat.

No siniore,120ron = 120plus 0000 zerouri, lei vechi  🤨

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La aprox. 3 luni sa ramii pe intuneric e prea de tot, osram-ul ramine printre becurile bune. 

Detalii ... nik? Ce becuri cad in timp record, de unde sint achizizionate ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa va explic in cazul meu: la Epica puneam intial becuri H7 de la Philips - Vision Plus 30% si ma tineau aprox 1 an si jumatate, poate chiar 2. Ulterior am aflat de minunatiile de becuri ultrabright care se jura cu luminozitate +90...+130%. Primele pe care le-am cumparat au fost Osram NIght Breaker +90%, luate de la un tip care vindea chestii pe forumul de Matizuri. Lumina era foarte misto, bateau mult, ce mai, eram in extaz. Astea m-au tiniut cel mai mult, in jur de 6 luni cand s-a ars unul dintre ele in timp ce urcam la cabana Piatra Arsa, pe drumul forestier. Bineinteles, fiind multumit de lumina facuta de Osramuri am achizitionat niste Phlips Xtreme vision +110% parca, luate de la Norauto cu ~120lei , Osram erau ceva mai scumpe. M-au tinut 3-5 luni, nu mai tin minte. Urmatoarele au fost tot Philips, luate de pe emag, tot cu acelasi pret. Si astea au tinut putin, tot vreo 3 luni, asa ca am luat Vision +60% si pe astea le-am tinut pana am trecut la xenon.

Am citit mai multe forumuri, precum si fisele tehnice de la becuri si timpul de viata pt astea ultrabright este mult mai mici fata de becurile normale, de aceea i-am recomandat omului becuri normale.

120 lei setul de becuri este f mult avand in vedere ca am dat pe 2 instalatii de xenon + becuri bune 250lei, dar astea sunt preturile. Nu stiu ce becuri cu halogen poti cumpara la 1200lei, probabil cu tot cu far 😄 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pe Leganza kit xenon 99 lei,vechime 1,5 ani respectiv 35.000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Dlor,

 

Va multumesc pentru pareri si ajutor.

 

Din fericire am reusit sa indentific si sa rezolv problema becurilor arse concomitent cu nefuctionarea cesurilor de bord.

 

Problema a fost la alternator si la regulatorul de tensiune a acestuia. Sa procedat la verificarea dupa demontare a cestuia precum si masurarea tensiunii in sarcina, liber dar si cu un consumator mare( idem cu actionarea tuturor consumatorilor de un autoturism).

Sa verificat inclusiv cablurile de masa, mufele adiacente sistemului si dupa refacerea alternatorului, schimbarii regulatorului de tensiune, masina functioneza acum in paramterii normali, cu mentiunea ca timp de 2 saptamani va fi testata in diferite conditii de mediu si trafic.

 

Pentru alte informatii, va stau la dispozitie.

 

Cu stima,

 

Ciprian Neacsu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fac pariu ca este vrajeala,vrajeala service.

Cat a costat manevra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Dle,

Nu este vrajeala. Initial am explicat electricianului detaliat ceea ce se intampla si apoi am participat activ la reparatiile electromotorului.

 

Sunt baieti corecti in primul rand si profesionisti.

 

Costul total al lucrarii ( verificare sistem+ lucrarea descrisa anterior+piese) 1600 lei tva inclus.

 

Cu stima,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce ati reparat dv se numeste ALTERNATOR

Vai de viata mea ...1600,unul nou cat costa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Dle,

 

Multumesc pentru corectie.

 

Da, reparatia este scumpa. Un alternator nou costa de la 770 lei pana ala 1050 lei.

 

Remedierea unuialternator original costa 350 lei, cap coada plus teste, foarte important.

 

Apoi regulator tensiune, manopera, verificare instalatie, etc.

 

Eu prefer sa platestc extra si sa am garantie legala. Am mai avut un autoturism si am mers la remediat pe la toti mesterii cu recomandari serioase si apoi regretam.

Acum nu, am platit , garantie 9 luni la lucrare si liniste.... masina este a sotiei.

Cu stima,

 

Ciprian Neacsu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu pe asta cu arsul becurilor cauza fiind alternatorul, n-o pricep. Adica, se incapatineaza la un 3 luni asa si-i arde-un soc in filament sau cum ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua

Datorita defectiunii partiale a regulatorului de tensiune a autoturismului, socurile de tensiune erau trimise catre circutitele masinii si becurile cedeaza cel mai rpaid se pare, in alte dati sau mai ars is sigurante de 20 A si 10 , ex. spalat faruri,.

 

Cu stima,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am alegat destul de mult o caleasca (si nu fu singura) din anii '80 ce avea luminile legate pe alternator si nu buseau becurile. Ce-i drept, foarte vizibil variatia intensitatii luminilor in functie de accelerari dar cam atit. Cu cit accelerai mai tare cu atit vedeai mai bine, economie la relanti si full tensiune in filamentele becoaselor in sarcina. Acum nah, daca meseriasu' o zis ca ploua de jos in sus ... asa este !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...