Jump to content
 

Recommended Posts

Orice solutie este buna, dar sa respecti indrumarile de pe sticla. Daca nu prea baga caldura, dar instalatia de racire a motorului merge bine (motorul nu se supraincalzeste, termostatul functioneaza corect), cel mai bine este sa verifici daca nu cumva este radiatorul din habitaclu infundat -> Aduci motorul la temperatura de functionare normala, deschizi maxim caldura in masina cu ventilatorul pe trepta 2-3 si pui mana pe cele doua furtune/ conducte care duc in habitaclu. Daca ambele sunt la fel de calde inseamna ca radiatorul nu este infundat. Daca una este calduta si una este calda inseamna ca este infundat si trebuie curatat.

Metodele de curatare depind de acces si de cat timp vrei sa petreci. Cea mai simpla este sa scoti furtunele din tevile care duc la radiator, sa pui un furtun pe retur (teava care era calduta/rece) la reteaua de apa, appoi un furtun pe tur care duce undeva sub masina sau in lateral ca sa nu murdaresti compartimentul motor si sa bagi apa cu presiune in sens invers fluxului normal, adica retur->tur. Daca vezi ca nu iese apa flux de apa normal pe tur, atunci poti astupa turul si bagi pe retur otet/calgon/solutie radiator flush si o lasi acolo 1-2 ore, apoi incerci din nou sa bagi apa sub presiune.

Atentie la presiune, sa nu cumva sa iti bubuie radiatorul 🙂 .

  • Like 1

Share this post


Link to post

... mai apoi, daca tot nu avem caldura, demontam caloriferul si il curatam bine de tot si la exterior mai ales de stim ca am mai parcat "la umbra" de unde cad frunze, omide, corcozauri si alte lipitori daunator caloriferului. Ar zice unu ...

Share this post


Link to post

@Viktor: Perfect adevarata si varianta asta, doar ca din pacate de multe ori la Chevrolet se lasa cu dat bordul jos, poate nu e cazul la colegul rich1974 🙂 

Share this post


Link to post

momentan nu sunt dispus sa demontez caloriferul.

astazi am facut manevra de spalare cu solutia cumparata. dupa ce am scos o gramada de rugina, rezultatul nu e chiar satisfacator. pana sa bag antigel nou, o sa mai incerc si cu niste otet. am inteles ca 500ml la 10l de apa si sa merg putin cu el. sa vedem ce iese.

Edited by rich1974

Share this post


Link to post
23 hours ago, ches said:

... din pacate de multe ori la Chevrolet se lasa cu dat bordul jos...

Da, din pacate, printre cele mai nasoale operatii si deloc intimplator proiectate astfel, si service-ul trebuie sa treiasca din ceva. De-a lungul timpului s-au dovedit si variante plauzabile mod in care sa extragi caloriferul doar da' era prea la indemina oricui asa ca, de ce n-am imbirliga noi caile turismelor

Share this post


Link to post

Intreb si eu, la aveo, poate aveti idee, daca dau apa jos pe la radiator, ramane apa in calorifer (sa nu inghete, de asta imi e frica).

Edited by rich1974

Share this post


Link to post

Mai baga sí matale o majuscula acolo sa ai macar dupa ce pune punct, ar zice unu. 

Share this post


Link to post
On 2/18/2021 at 10:47 AM, rich1974 said:

Intreb si eu, la aveo, poate aveti idee, daca dau apa jos pe la radiator, ramane apa in calorifer (sa nu inghete, de asta imi e frica).

Posibil sa ramana putina, la service baga un pic de aer comprimat pe la busonul de umplere ca sa curete instalatia. Oricum daca bagi antigel dupa apa din radiator se va combina cu antigelul si nu vei avea nici o problema. Totul e sa nu lasi doar apa in instalatie la temperaturi sub 0.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

×
×
  • Create New...