Jump to content

catapkz

J100...

Recommended Posts

Nubira I (j100) CDX

1.6, 16v, 106cp

2000/120k

post-37011-0-03216100-1348083286_thumb.jpg

post-37011-0-60887700-1348083287_thumb.jpg

post-37011-0-30248900-1348083289_thumb.jpg

post-37011-0-99781400-1348083289_thumb.jpg

post-37011-0-51678100-1348083342_thumb.jpg

post-37011-0-95659400-1348083343_thumb.jpg

post-37011-0-12405600-1348083345_thumb.jpg

post-37011-0-24217100-1348083346_thumb.jpg

post-37011-0-69010300-1348083347_thumb.jpg

post-37011-0-74763000-1348083381_thumb.jpg

Edited by catapkz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am achizitionat-o prin martie la 2100 de euro si am mai bagat in ea vreo 6-700...

M-au cam pacalit fostii proprietari, ziceau ca e totul schimbat de 1000 de km si 3 luni...(ambreiaj, ulei, filtre, distributie etc)

Cand m-am dus cu ea la Andrei (Pepino), surpriza: nema distributie schimbata, pompa apa curgea samd...

Pana acum i-am schimbat:

placute frana, bujii, fise, completat freon, cot carter, ganitura capac tacheti, bucsi, distributie, pompa apa+lichid, compresor a/c (+iar freon pt k se pierduse tot intr-o saptamana), cap bara+geometrie, frane spate, bendix, alarma, toba finala...

Mai am de facut caseta de directie pt ca pierde putin ulei (in mai bine de 6 luni si aproape 3k km ~300 ml de ulei) si de schimbat jantele de pe spate care, se pare, nu sunt de nubira si nu se centreaza perfect mereu (e un pic mai mare gaura din mijloc)

Pe la sfarsitul lui noiembrie trebuie un schimb de ulei+filtru, sa vad ce-mi recomanda Andrei+ sa vad ce mai gaseste de facut :D

post-37011-0-13508600-1348139399_thumb.jpg

Edited by catapkz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma am schimbat azi uleiul pentru ca weekend-ul asta am facut 5000 de km de la ultimul schimb (si 9 luni), in plus am citit in carte ca se schimba la 10.000(6luni)/5000(3luni), in functie de modul de folosinta, conditii, temperatura...(traficul in Bucuresti si drumuri de 5-10 km se incadreaza la-5000km/3luni)

Imi pare rau ca nu am citit mai devreme pt ca devenise cam maro inchis. Eu stiam de 10000km sau 1 an... se pare ca m-am inselat :(

Am prins o oferta la un magazin (nu dau nume ca sa nu se considere reclama): 83 lei - 4l ulei GM sintetic 5W30+filtru chinezesc... +garnitura cupru pentru buson: 3 lei = 87 lei; Manopera nu o pun pt ca l-am schimbat eu (primul schimb facut de mine... cu documentare pe youtube :) ) )

Uleiul desi este f ieftin, e sintetic, aditivat si facut de firma Total, in Korea(cel putin asa scrie in specs).

 

Acum urmatorul schimb inainte de Craciun.

post-37011-0-88886100-1348495881_thumb.jpg

post-37011-0-30765700-1348496037_thumb.jpg

post-37011-0-96426100-1348496037_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Nubira 2, motor 1.6 Euro 2 era 10000km/12 luni sau 5000km/6 luni in caz de folosire intensiva in oras/tractat rulote etc. Sigur te-ai documentat bine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur 100%! Atasez ca dovada si poza cu tabelul din cartea masinii...

 

Adevarul e ca trebuia schimbat uleiul si luandu-ma dupa aspect: maro inchis, dupa doar 9 luni(5000 km)...(Mobil 10W40)

post-37011-0-25030100-1348582552_thumb.jpg

Edited by catapkz

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am mai scri de ceva vreme...

Pana la urma Nubira asta s-a dovedit o gaura neagra... Am bagat in ea cat nu am cheltuit pe Bmw-ul dinainte in 7 ani, cat a stat la mine...

 

Compresorul era stricat, a trebuit reconditionat. Dar anul acesta, dupa 2 ani a trebuit completat freonul pe care il pierduse in proportie de 90%.

Franele de pe spate mi-au tot dat batai de cap desi Andrei a inlocuit toate bubele gasite... Dupa 3 vizite tot mi se infranau rotile de pe spate... Abia a 4-a vizita, la alt service a remediat situatia.

Am reparat electromotorul: schimbat bendix si starter.

Schimbat baterie

Schimbat alternator - Andrei a spus ca nu se mai putea reconditiona cel vechi.

Alarma reparata...

Reparatii minore de tinichigerie pe unde au aparut puncte de rugina.

Schimbate jante pe spate.

Geometrie de 3 ori si tot trage dreapta iar volanul tot e putin stramb... La ageamii din drumul sarii si la cei din capatul strazii antiaeriana spre 13 septembrie (nu va duceti si voi la ei)

Parbriz crapat si reparat in capat la trafic greu spre viilor- reparatia a tinut fix deloc...

Inlocuit IAC

Curatat clapeta de acceleratie

Articulatii fata/spate

Regulator presiune de la rampa de injectoare

Pompa de benzina de 2 ori pt ca piesele koreene au ajuns gunoaie... Noroc ca magazinul colaboreaza cu mecanicul si s-a schimbat repede si fara alte costuri. Dar parca e mai lenesa masina cu noua pompa...

Acum mai am de reparat inchiderea centralizata si sa vad de ce consuma atat de mult in Bucuresti - 18l/100km

Am un gust tare amar cu privire la marca daewoo din cauza calitatii pieselor. Nu sunt mult mai ieftine decat ale altor marci dar sunt infinit mai proaste.

Am comparat preturile cu un prieten care are logan si am vazut ca nu putine piese si consumabile sunt apropiate ca pret sau chiar mai ieftine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Directia poate trage dreapta sau stânga și datorită bucșelor din capul amortizoarelor. Cel puțin la mine, la Cielo, așa pare să se întâmple.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiu ca stau perfect la bucsaraie, articulatii etc... Mai fac o fuga la mecanic sa o verifice dupa ce pun gumele de iarna ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozitia volanului si a rotilor se verifica pe standul de directie. La singura geometrie la care am asistat, la Matiz-ul meu, am vazut ca in primul rand trebuie selectata din memoria calculatorului ,auto pe care vrei sa faci geometria, se prind de roti niste senzori si de volan o greutate ( ca sa balanseze volanul, cred, nu am intrebat, dar dupa ce mi-a montat greutatea respectiva mi-a zis ca am volanul drept, sigur are si aia un senzor incorporat), si apoi se slabesc capetele de bara si se invart bieletele de directie pana te incadrezi in abaterile stabilite pe computer, mai mult de 10-15 min. nu dureaza. Eu mi-am facut geometria pentru ca mi se uza aiurea un pneu - cauza: bieleta stramba . Cost piese :121.48 lei - 2 bielete + 2 capete de bara, deci piesele nu-s chiar asa de scumpe.

Edited by korydon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am facut de 2 ori tot pe sistem cu laser, nu am vrut sa ma duc la "sfoara" si tot prost. Si nu sunt singurul care se plange... Am un vecin cu octavia cu aceleasi simptome manifestate tot dupa vizita la "specialistii" in geometrie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am mai scris de mult aici...

Am avut niste ispite cu Nubira cand 2 mecanici n-au reusit sa dibuiasca de ce merge in suturi si consuma mult si a trebuit sa schimb cu 0 rezultate de 2 ori bujii, de 2 ori fise, injectoare, alta rampa cu alte injectoare, map, senzorul de caldura de pe chiulasa, sonda lambda...

Pana la urma se pare ca a fost plusul de pe electromotor 😂 El a fost revelatia care a adus la viata nubira imediat dupa diagnosticare si remediere. Merci Claudiu DNC!

In mai 2016 s-a blocat pompa de apa si a facut sa sara de la punct distribuția...

Evident ca s-a lasat cu cheltuieli mari pt ca s-a indoit tot ce se putea indoi... A trebuit rectificata chiulasa, schimbate toate prin motor etc...

La "consultatiile" anuale s-au mai gasit pe dedesubt elemente de articulatie de schimbat

Cam la 2 ani completez freonul

Tocmai am servisat electromotorul, inlocuit nu stiu ce cilindru pe la ambreiaj si tamburi+saboti 

...si din nou si anul acesta (la fel ca si anul trecut) spalat si curatat instalatia de racire pt ca se infunda caloriferul. Si cred ca tocmai am aflat de ce... La antigel mecanicul folosește apa de la chiuveta, nu distilata.

In rest... Toate bune:))

Sa vedem daca vom mai putea circula cu ele ca la cum vor astia, euro 2 e ingropat din 2020

Edited by catapkz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, demult, cam de 4 ani 🙂 .

Vom vedea cu 2020.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da...

Eu unu' dieselurile le-as interzice in centru, nu benzina...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, catapkz a spus:

Dj_Dark, tu mai ai Espero?

Nu mai are decat... 2🤣

Rad cu lacrimi pentru ca tocam  ceapa😉

Edited by florinellll
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super!

Si mie imi plac f mult... F aerodinamice, interior elegant

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/20/2012 at 8:32 AM, catapkz said:

... si de schimbat jantele de pe spate care, se pare, nu sunt de nubira si nu se centreaza perfect mereu (e un pic mai mare gaura din mijloc)

Stai ca m-ai facut curios... dezvolta putin. Cum adica nu se centreaza perfect? Pe mine m-a cam lasat memoria, ca nu mai ai nubira de vreo 10-11 ani... insa centrarea nu se facea pe piulite? 

 

In rest, s-o alergi sanatos 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

La jantele bune de firma cam asa e. Din pacate in timp se mai ovalizeaza si cam fuge roata. 

La restul sunt praf din fabrica drept urmare se fac inele de centrare sa se centreze pe butuc direct cum trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, e veche povestea, nu mai stiu exact, dar nu erau jante de nubira si nu se centrau bine. Dupa ce am luat 2 jante de la dezmembrari de vizavi de puscaria rahova nu mai salta de "fund"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inceput din nou sa conduc Nubira dupa un an in care a condus-o numai sotia... 

Mi se pare ca se conduce super usor, servo, pedale, schimbatul vitezelor...

Am avut un timp de un an un Hyundai accent crdi 2008 full si sincer doar la consum si la accelerare era peste nubira...

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poze cu Nubira mea:

Ps:

- capota si plafonul s-au exfoliat groaznic iar asta vara le-am vopsit cu spray-ul, rezultatul fiind decent, pentru 60-70 de lei...

- farurile le-am dat polish singur si apoi le-am dat un lac spray si au iesit grozav.

IMG_20181221_123419.jpg

IMG_20181221_123450.jpg

IMG_20181221_123519.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/21/2018 at 12:47 PM, catapkz said:

Am avut un timp de un an un Hyundai accent crdi 2008 full si sincer doar la consum si la accelerare era peste nubira...

La masina aia doar motorul e ceva, in rest nu are nici o treaba, instabila ca naiba, senzatie foarte urata la volan, cam aceeasi poveste cu logan 1.5 dci, doar ca accent a aparut inainte si pare un motor mai bun 😉. Accent 1 era mai bun

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai perfecta dreptate, am fost la mare cu ea si am crezut ca are vreo problema pe la direcție sau articulatie: super instabila. Evident nu avea nimic, doar comportament prost la drum lung si viteze mari.

Cat despre modelul asta comparat cu cel dinainte, asta este făcut in Turcia iar precedentul nu...

Si scump foc la piese , am bagat anul asta in el 47 mil pe nimic...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×