Jump to content
 

Sign in to follow this  
YAN

Aripa Spate Cielo

Recommended Posts

salut . vin si eu la voi cu o problema in speranta ca ma pute-ti ajuta cu un sfat. acum 2 ani in urma am gasit masina cu aripa spate busita si am dus-o la reparat. toate bune si frumoase cand dupa 6 luni aripa incepe sa se crape ( stiu chitul se crapa) in fine ma hotarsc sa o duc sa o repar din nou la alt mester dar dupa cum va imaginati aceeasi problema . acum intrebarea mea e urmatoarea : daca schimb aripa mai iese masina pt ca stiu ca e cam dificil de schimbat aripa pe spate sau sa o duc din nou la un alt " specialist" sa o faca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e degresat bine si nu e pus o tona de chit, teoretic nu ar trebui sa crape.

Poti sa mai incerci cu kit pentru reparat bare, e ceva ma elastic.

 

Daca schimbi aripa, o sa scapi de problema cu chiturirea, singura problema poate fi distanta diferita fata de usa din spate. Diferita inseamna ca nu deranjeaza, dar cineva care are ochiul format isi da seama ca a fost schimbata aripa.

 

Daca tii masina pentru tine iti recomand sa schimbi aripa, daca vrei sa o vinzi e decizia ta (eu as schimba-o si in acest caz)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Am o veste proasta, am intrebat la service pentru mine (sunt aripile spate putin ruginite la roti) si aripa spate nu se schimba, se peticeste cu alta tabla.

 

Avand in vedere ca majoritatea serviceurilor fac acea peticire cu autogen, iti recomand cu caldura sa alegi solutia cu chituirea. Odata pus autogenul pe tabla se duce tratamentul antioxidant si rugineste toata zona dupa ceva timp.

 

O posibila solutie pentru peticire ar fi sudura electrica in argon (care este scumpa - din ce stiu eu)

Edited by butysoft

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai si ce sa fac sa pun sa o chituiasca iar si dupa 3 luni iar sa se crape chitul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o veste proasta, am intrebat la service pentru mine (sunt aripile spate putin ruginite la roti) si aripa spate nu se schimba, se peticeste cu alta tabla.

Te-au dezinformat, se schimba. Exista chiar pe forum (nu ma pune acum sa caut :) ) informatii (cod+poze) legate de reperul respectiv. Nu-ti imagina ca e vorba de toata aripa (pina la luneta) ci pasajul rotii + inca vreo 30-40cm (asa vine piesa din care isi taie meseriasul cit are nevoie). Pentru montaj nu este neaparata nevoie de autogen, exista si solutii alternative.

 

pai si ce sa fac sa pun sa o chituiasca iar si dupa 3 luni iar sa se crape chitul

In mod normal, un meserias bun (tinichigiu) ar trebui sa se descurce cu spatiul din portbagaj pentru a putea "scoate" aripa foarte aproape de normal. Cu cit tinichigiul isi face treaba mai bine cu atit este mai putina nevoie de chit. Exista tot feluri de chituri, pentru primul strat as recomanda chit cu fibra de sticla sau chit cu pulbere de aluminiu, asta daca este necesar un strat mai grosut (3mm).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te-au dezinformat, se schimba. [...]. Pentru montaj nu este neaparata nevoie de autogen, exista si solutii alternative.

 

Am inteles ca se schimba, dar nu toata aripa ca pe fata ci se face pe principiul peticirii "meseriasul isi taie cat are nevoie".

 

De ce ma feresc eu este lipirea cu autogen. Prefer orice altceva: lipire cu poxipol, chituire, niture decat autogen. Din ce am inteles ideala e sudura electrica in puncte cu argon.

 

Orice alta solutie e bine venita aici, chiar va rog sa detalitati, ca ma paste si pe mine cat de curand din cauza ruginii la aripile din spate...

Edited by butysoft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te-au dezinformat, se schimba. Exista chiar pe forum (nu ma pune acum sa caut :) ) informatii (cod+poze) legate de reperul respectiv. Nu-ti imagina ca e vorba de toata aripa (pina la luneta) ci pasajul rotii + inca vreo 30-40cm (asa vine piesa din care isi taie meseriasul cit are nevoie). Pentru montaj nu este neaparata nevoie de autogen, exista si solutii alternative.

 

Despre asta e vorba?

http://www.bizoo.ro/firma/scivanyicomsrl/vanzare/236417/img/Element-reparatie-aripa-spate-Cielo-stanga-dreapta#1

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai si ce sa fac sa pun sa o chituiasca iar si dupa 3 luni iar sa se crape chitul

 

YAN ai rezolvat ceva? Spune-ne si noua

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca poti schimba doar elementul.

Eu as suda sincer in puncte elementul inlocuit si nu cu autogen care deformeaza tabla.

 

Oricum, depinde cat de grava a fost lovitura de iti crapa acolo. Adica daca e mult chit..etc..

Intr-adevar: zicea un coleg de chit pt bari (adica banuiesc ca se referea la chit fibra de sticla) insa acesta este f greu de lucrat cu el si la finisaje se foloseste tot chit normal pt ca nu ai cum sa faci finisarea cu chit fibra de sticla.

 

Multa bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu am rezolvat nimic pt ca daca nu vreau sa schimb aripa singura solutie e sa-mi sudeze dar nu garanteaza ca numai crapa , iar daca shimb aripa iar nu garanteaza si e destul de costisitor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi, se pare ca exista si aripa intreaga:

Aia nu mai este pentru pasaje usor ruginite ci pentru buseli serioase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce zici tu acolo salex? am zis eu ceva de rugina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reciteste, te rog, postul #5 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci scuzele mele de rigoare , alta data am sa fiu mai atent. inca o data scuzele mele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. A schimbat cineva pasajul de la aripa spate care rugineste? A ruginit rau aripa spate dreapta acolo la roata. A facut cineva pana acum operatia de schimbare a pasajului ala?

Am vazut aici asa ceva: http://www.pieseautoradacini.ro/caroserie-exterior/24702-pasaj-aripa-spate-dreapta-cielo-parte-exterioara.html?search_query=Pasaj+aripa+spate&results=8

Totusi scrie parte exterioara. Mai exista si o parte interioara?

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Partea interioara este pasajul propriu-zis (oala care acopera roata). Elementul din poza este de fapt un fel de decupaj al aripii - partea cea mai expusa corodarii (se practica la mai multe feluri de caroserii ca sa nu inlocuiesti toata aripa spate).

Edited by smv
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin pe topic. A mai facut cineva operatia asta de schimbare/sudare a pasajului asta care rugineste la cielo?? As vrea sa ma apuc sa schimb pasajele astea de pe stanga si dreapta.. Pe dreapta e ruginit rau/ deh.. am luat multe namoale si balti si s-a corodat de la namoale si apa rau de tot. Imi pare rau de masina ca doar la roata pe spate e ruginita grav..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au facut multi... se gaseste de cumparat reperul (eu la Radacini l-am vazut, sunt client fidel), se taie aripa veche si se sudeaza cea noua. Un tinichigiu bun nu are de ce sa-si faca probleme cu asta.

Pt prevenirea ruginii, se poate da la interior, in aripa (prin portbagaj), cu ulei amestecat cu vaslina (sau ceara) si in interior, la roata, cu vopsea cauciucata si vaselina peste ea, sau ceara.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit azi pasajele. Am dat 150 de lei pe amandoua de opel Kadett E facute in Danemarca. Chestia este ca mi-am gasit masina zgariata pe o parte cu cheia extrem de rau(aripa fata, usa fata, usa spate) Probabil m-au fabricat niste colorati. Acum mai mult ma costa sa imi vopsesc ce mi-au zgariat ciorile decat sa schimb pasajele.

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat cu pasajele spate dupa aproximativ o luna. Acum am dat de alta belea. Cu martorii de deschidere usi din spate imi pocneste siguranta pe becuri (pozitie/faza scurta etc) si siguranta de pe sistemul de geamuri electrice. Cea de pe becuri este de 10A iar cea de pe geamuri electrice de 30A.

Siguranta de la sistemul de iluminare imi pocnea instant cand porneam pozitiile iar cea de la sistemul de geamuri electrice imi pocmea la cateva secunde dupa pornirea motorului respectiv de la punerea contactului.

Probabil s-a intamplat ceva cu martorii de la usile din spate sau cu firele respective fiindca am schimbat pasajele si alea erau exact acolo in partea de jos a usilor din spate unde au fost pasajele schimbate. Le-am scos mufele la ambii senzori stanga/dreapta de pe usile din spate dar acum nu-mi mai merge inchiderea centralizata.. trebuie sa o inchid ca pe dacie. Nu mai se inchide automat nici din buton nici din cheie. O sa ma duc la un electrician sa vad daca se poate face dar mai greu cu electrica masinii..

 

Cu senzorii de pe usile spate decuplati imi merge totul doar inchiderea centralizata nu imi mai merge.. :roll: Mai bine o lasam zgariata si ruginita.. erau probleme de ordin estetic.. acum am dat de altele.

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin pe topic. Poate mai are cineva problema asta pt informatii. Am fost azi la un electrician. Am decuplat cablajele de pe spate stanga dreapta de la usi. Acolo era buba. Erau firele in scurt. De la scurtul de pe geamuri mi se ardea si siguranta de pe pozitii. Acum trebuie sa cumpar cablaje pe spate noi + inchidere centralizata noua. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...