Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

Ai tu vreo firma audi prin curte si fabrici motoare de 4,2 TDI?

NU exista decit 4.0 TDi si e cu 0,3s mai lenes decit benzinaru.

Share this post


Link to post

Nu avem treaba cu articole neverificate.

Audi nu comercializeaza un asemenea motor.

Share this post


Link to post

:| Motorul este nou si probabil va fii comercializat foarte curand! De asemenea ai zis ca nu exista TDI Common-rail , la fel credeam si eu insa poti verifica ca deja exista pe www.audi.com (ce zici , si pe site-ul asta sunt articole neverificate?)

Poftim : http://www.audi.com/audi/com/en1/glossary/..._injectors.html

Share this post


Link to post

Si exista motorul de 4,2 TDI pe site la audi?

Cat despre putere si cuplu motorul acela pe benzina este aspirat .

Se mai tine TDI-ul acela dupa benzinarul acela turbo?

Share this post


Link to post

Da este pe site-ul audi. Am ales .co.uk pt ca nu inteleg germana ..ti-as fii dat direct de pe audi.de :)

http://www.audi.co.uk/company/pressrelease...age=presscentre

 

Citez din articol : 26.05.2005 AUDI LAUNCHES WORLD'S MOST POWERFUL PRODUCTION DIESEL

 

A8 with new 4.2-litre V8 TDI engine delivers super car performance yet also offers improved economy

Share this post


Link to post

Deci ca sa fie clar :Audi cu motor de 4,2 TDI nu sa lansat inca si nici vreun motor cu common rail.

Nu exista.Tot nu e clar?

Share this post


Link to post

Nu inteleg de ce o tot tii pe a ta :) Motorul a fost lansat pe 26 mai ..adica sapt trecuta ce naiba! El exista! Acum daca ma duc la Audi cu banu jos , imi pot face comanda pt un A8 4.2 TDI cu tehnologie common-rail. Pana saptamana trecuta nu exista , acum exista pentru ca a fost lansat! Intelegi?

Share this post


Link to post

@ovi_jer: Daca nu intelegi engleza, iata un link in romana, poate te ajuta.

 

ce-am mai observat: dieselul polueaza mai putin cu 10% (259 fata de 286 g/km CO2)!

Edited by alx

Share this post


Link to post

alx & AND @ Cititi articolul din link-ul dat chiar de AND cand se va lansa si cand va fi disponibil la vanzare noul A8.Sau mai nou se lanseaza modele de masini in romania inaintea tarilor calde???

Cat despre comanda stai linistit ca audi nu e dacia sa ia banii pe poze inainte de lansare.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Diferenta de pret dintre modelul diesel(de 4.0) si cel pe benzina este de 6000 de eur.

Caculand ca la clasa a patra regula de 3 simpla mi-a dat ca diferenta de cost dintre cele 2 masini s-ar amortiza in cc 300kkm(necalculand costul mai ridicat al consumabilelor la diesel). Deci este o investitie suuuper buna si rentabila. :dizzy:

 

Aaa, si daca am uitat sa mentionez: cand imi cumpar o masina de 80k euro primul lucru la care ma gandesc este economie de 2l de combustibil la suta de km :dizzy: :dizzy: :dizzy:

Edited by andreib

Share this post


Link to post

@arp > sintagma incriminata am citat-o in paranteza, ca sa nu existe dubii. Antiteza boieri-benzina/tarani-motorina nu s-a pus. Aici cred ca toti suntem departe de extreme, deci nu era vorba de unul dintre noi. Categoria boier am asociat-o cu cea de conservator, principala calitate si semn distinctiv.

 

@alx > corect la poluare, dar in rulaj extra-urban, peste o anumita turatie, in mers constant. Am urmarit express mai multe Diesele noi, de marca, la plecarea de la stop. Toate scot fum negru. Zilele trecute, in centrul istoric de aici, am injurat un posesor de Audi A6 pe care nu puteam sa-l depasesc, din cauza unei singure benzi pe sens unic si care m-a gazat timp de 10 minute. De aceea iti spun, incearca sa vezi problema si din perspectiva celui din afara autoturismului cu motor Diesel si atunci vei intelege si alte opinii.

 

@AND > nu cred ca trebuie ca noi sa discutam aici de bijuterii de 81.000 euro, sa nu amestecam clasele auto si categoriile sociale.

E normal ca motorul Diesel sa evolueze, a fost ignorat si nu si-a spus ultimul cuvant. Dar asa cum bine a procedat cineva pe acest topic (scuze ca n-am retinut ID-ul), calculele de rentabilitate se fac la toate cheltuielile efectuate pe toata durata de viatza a masinii. Din acele calcule rezulta ca un autoturism (!!!) cu motor Diesel este rentabil daca posesorul ruleaza cel putin 50.000 km/an (daca am retinut bine). Doar atunci e interesant consumul afisat de producator. Altfel prezentam cifre seci, fara nici o semnificatie reala. Ce-ar fi sa contrapunem cu un consum de 1% anuntzat de Honda la motorul pe benzina ? Utopie curata. Motoarele acelea, cu raport 52/1 la amestec vor fi mult mai scumpe decat cele Diesel. In penuria de carburant fosil, cheltuielile vor fi mai mari si nu invers.

 

Din observatiile mele, limitate, un sofer profi pe masina cu motor Diesel nu isi ia masina personala tot pe motor Diesel. La remarca asta ar trebui sa ascultam si parerea lor.

Share this post


Link to post
@ovi_jer: Daca nu intelegi engleza, iata un link in romana, poate te ajuta.

 

ce-am mai observat: dieselul polueaza mai putin cu 10% (259 fata de 286 g/km CO2)!

Ai observat prost, ca din fumul de dizel faci cancer si de-aia le pun japonezii pe tractoare si pe masinile vandute in Europa, la tzarani nu pe-alea din orasele lor.

A, si pe vapoare.

Edited by adrianm

Share this post


Link to post

sefu', daca-mi permiteti... Ce compus rezultat din arderea motorinei produce cancer?

Vapoarele merg cu pacura, nu cu motorina.

@andreib: limuzinele pe diesel nu se iau pt consum. ai dreptate, unde dai 100 demii de euro, nu te intereseaza 2 euro in plus / km. Fii tu sigur ca "e" unii care apreciaza comportamentul dieselului, nu sunteti numai voi criticii...

 

@adrianm: se scrie DIESEL nu dizel... dizel scriu tiganii in geam la metzan in talcioc!!!

Share this post


Link to post

04/03/2005

Mercedes has gone diesel with its sizzling SL sports car! The German carmaker has showcased a powerful diesel version of the popular SL at the Geneva Motor Show. The new Mercedes Vision SL 400 CDI features a third generation CDI engine. Mercedes engineers took the familiar four-litre V8 diesel and enhanced many of its components while also adding state-of-the-art piezo injectors, new turbochargers and an optimised water/charge-air cooling system. This new V8 engine generates 231 kW and an outstanding 730 Nm of torque.

 

The SL 400 CDI accelerates from zero to 100 km/h in 5.8 seconds and top speed is limited to 250 km/h.

 

Deci baieti .. asta e super sports car si ia te uita , e diesel! Exact cum a zis alx , unii stiu sa aprecieze comportamentul unui diesel! Cuplu de 730 Nm...nici mama mamei benzinare a aceluiasi V8 nu genereaza atat!

post-1002-1117746240_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Atita timp cat caroseria masinii acesteia nu poate duce o remorca e neinteresant cuplul asta.Un ferrari 360 cu motor aspirat otto 3,6l V8 dezvolta decit 373 Nm si ia suta in 4,5 s iar viteza maxima maxima este de 296 km/h.

Share this post


Link to post

Parerea mea e ca amatorii de liniute si de spargeri in figuri pe la semafoare aleg motoarele pa benzina iar "rutierii" de distante lungi(100.000km/an) si depasiri la viteze mari aleg motoarele pe motorina...pana la urma ce mai conteaza,ai masina pe benzina sau pe motorina iti faci treaba cu ea si nu depinzi de nimeni cred ca asta e cel mai important...sanatate si virtute,sa avem ce :drinkers: si ce conduce :lavolan: .

Share this post


Link to post

Doua afirmatii infantile vs. diesel care le-am auzit sunt ca de ce nu exista diesel-uri in F1 daca sunt asa tari , si de ce la americani nu se vand masini diesel.

 

Am stat si m-am gandit destul de mult la problema asta cu diesel in F1, si motivele pe care le-am gasit sunt urmatoarele:

1. Motorul diesel este mai greu decat cel pe benzina (Iar in F1 si un kg in plus inseamna ceva!)

2. Motorul diesel este mai elastec , iar pe masinile de curse se prefera o cutie de viteze scurta. O cutie scurta nu ar da rezultate pe nici un diesel , acesta fiind mai elastec necesita o cutie mai lunga si poate chiar mai multe trepte de viteza. Iar mai multe trepte de viteza inseamna greutate in plus!

In principiu toate astea ar insemna costuri mult mai mari pentru F1 si astea cred ca sunt motivele ..in nici un caz pentru ca nu ar fii cel putin la fel de performant ca benzinarul odata adaptat masinii de F1.

 

A doua chestiune:

La americani deja sunt probleme cu petrolul , Bush a implorat natiunea sa isi deschida "inima" la motoarele alimentate diesel incepand cu anul 2006 sau din vara acestuia (A fost pe CNN fara gluma). Motorina valabila pt camioane la americani este incredibil de prost amestecata si polueaza enorm , de aceea la anu se vrea ca aceasta sa fie aiba un nivel mult mai scazut de sulf.

 

Publicul american este unul ignorant dar se va obisnuii cu ideea odata ce revolutia diesel va avea loc si la ei.

" President Bush encourages the use of clean diesel cars in America.

The Diesel Technology Forum held a day-long clean diesel "ride-and-drive" on Capitol Hill. The event was sponsored by Senator Carl Levin (D-MI) and Senator George Voinovich (R-OH), and allowed government officials, media and consumers to test 10 fuel-efficient diesel vehicles -- including the Mercedes E320, the Volkswagen Passat, the Jeep Liberty CRD, and the Ford Chrysler Voyager among others. In the end, Diesel once again was demonstrated to be more fuel-efficient than gasoline -- clean, quiet and fun to drive. "

 

Ia uitati : Diesel vehicles currently available and sold in the US :

- Mercedes-Benz E320 CDI

- Volkswagen Passat TDI Sedan

- Volkswagen Beetle , Golf and Jetta TDI

- Jeep Liberty CRD

- Ford F-250 and F-350 TRUCKS

- Dodge RAM 2500 and 3500 TRUCKS

- Hummer H1

 

Sunt mult prea putine pentru ca consumatorul de rand sa-si dea seama de avantajele unui diesel si cat de placut poate fii in comparatie cu un benzinar la care s-a obisnuit toata natiunea lor.

Edited by AND

Share this post


Link to post
Doua afirmatii infantile vs. diesel care le-am auzit sunt ca de ce nu exista diesel-uri in F1 daca sunt asa tari , si de ce la americani nu se vand masini diesel.

Si unde este infantilismul, vad ca ai demonstrat singur valabilitatea lor ? Mai ramane sa-ti retragi afirmatia de mai sus pentru a nu fi catalogata la fel. De data asta, intemeiat.

Share this post


Link to post

Infantilismul vine de la faptul ca afirmatia este facuta fara sa fie gandita temeinic! Este facuta cu ideea ca daca in F1 nu exista motoare diesel , inseamna ca alea pe benzina sunt mai bune PUNCT! ...fara a se gandii si DE CE nu exista. Si motivele le aveti mai sus...

 

Ce mi-ar placea sa-l vad pe Alonso cum iese campion pe un Renault F1 V12 dCi :) . Sa intre la boxe pt realimentare doar o data cand restul intra de 3 ori , si monopostul sau sa accelereze mai puternic decat celelalte pe benzina datorita cuplului. Bineinteles daca nu ar fii toate diesel si doar una ..nu ar avea nici o sansa datorita faptului ca alea pe benzina ar ramane mult mai usoare. :) )

Share this post


Link to post
A doua chestiune:

La americani deja sunt probleme cu petrolul , Bush a implorat natiunea sa isi deschida "inima" la motoarele alimentate diesel incepand cu anul 2006 sau din vara acestuia (A fost pe CNN fara gluma). Motorina valabila pt camioane la americani este incredibil de prost amestecata si polueaza enorm , de aceea la anu se vrea ca aceasta sa fie aiba un nivel mult mai scazut de sulf. 

 

Publicul american este unul ignorant dar se va obisnuii cu ideea odata ce revolutia diesel va avea loc si la ei.

 

Asa numai ca sa stii si tu, americanii isi permit masini pe benzina cu motoare f mari deoarece benzina este f ieftinan si atunci dieselul nu ofera nici un beneficiu.

 

Nu este nevoie sa se ,,roage'' Bush de nimeni ca sa popularizeze masinile mai mici si motoarele diesel ci pur si simplu sa creasca pretul benzinei si atunci toate se vor rezolva de la sine (e logica capitalista). :> .

Share this post


Link to post

Din pacate in DTM cei de la BMW folosesc motoare DIESEL sau foloseau :-? .

Share this post


Link to post
Ce mi-ar placea sa-l vad pe Alonso cum iese campion pe un Renault F1 V12 dCi :) . Sa intre la boxe pt realimentare doar o data cand restul intra de 3 ori , si monopostul sau sa accelereze mai puternic decat celelalte pe benzina datorita cuplului. Bineinteles daca nu ar fii toate diesel si doar una ..nu ar avea nici o sansa datorita faptului ca alea pe benzina ar ramane mult mai usoare.  :) )

 

Hmmm, intrebare: (daca vorbim de motorsport) motoarele pe benzina din F1 nu cumva sunt si ele supraalimentate? :-? Daca e asa, ce motor pe motorina stii tu care sa fie mai rapid decat unul pe benzina cu turbina/compresor? Pana acum vad ca vorbeai de motoare normale Otto.

Edited by Zmeu

Share this post


Link to post

Anul trecut, la Le Mans.. a fost o masina in categoria Prototype care avea motor Diesel... Nu a facut fata! ... In astfel de competitii nu se folosesc motoare TUBRO si cilindreea e foarte strict limitata! Asa ca nu o sa vedeti niciodata un motor aspirat concurand cu unul turbo. E ca si cum la o cursa hipica ar concura cai si catari!!!

De ce nu comparam Dieselurile aspirate cu motoarele cu benzina aspirate (aceeasi generatie si aceeasi cilindr) iar Turbo-urile intre ele... A.. si nu stiu de ce s-au produs motoare Ott cu cilindree mai mare de 3,5L Toubo.. parca Mercedes aveau asa ceva pe SL, CLK (Kompressor). Voi mai adineauri comparati motoare de 4.2L daru unele erau aspirate, celelalte erau Turbo.

Motoarele de la VAG de 1.8 turbo, benzina dezvolta circa 180 Cp... de ce nu compatam aceste motoare cu 1.9 TDI, HDI cDTI, dTI, JTI si care or mai fi.

 

A... si motoarele de ultima generatie cu benzina mi se par cele cu injectie directa de benzina (vezi Alfa, FSI-urile... si pe unde or mai fi) asa ca haideti sa ne uitam si in ograda celor de la Alfa sa vedem niste caracteristici ale acestor motoare.

 

In Motorsport nu intereseaza CONSUMUL ci doar performanta. Motoarede de F1 se invart cu turatii care la noi pe turometre nici nu apar (si nici nu o sa apara prea devreme.. sau niciodata) nici chiar la motociclete nu apar!!! asa ca nu are sens sa vorbim despre sansele unui Diesel, chiar si turba... din cauza turatiilor limitate fizic care apar la aceste motoare (aici ma refer de autoaprindere la turatii mari ale dieselurilor).

 

Iar in WRC, de ce nu ma insel, motorizarile sunt limitate la 2,5L (sau 2,0L :-? ) si aceste motoare (TURBO) dezvolta aceeasi putere care la Dieselurile TURBO se scot din cilindree mult mai mari!

 

Deci sa revenim la discutia dintre Otto si Diesel la masinile de strada. Pacat ca la actualele generatii de motoare nu putem sa facem comparatii intre motoare ASPIRATE (cele diesel lipsand cu desavarsire) si cele TURBO (unde cele Otto sunt f. putine).

Share this post


Link to post
Hmmm, intrebare: (daca vorbim de motorsport) motoarele pe benzina din F1 nu cumva sunt si ele supraalimentate? :-?  

 

Motoarele din F1 sunt aspirate . In anii 80 au existat in F1 motoare supraalimentate(2500cmc sau 3000cmc si cca 1000CP si peste) dar deoarece ajunsesera la performante si viteze ffff ridicate au fost scoase in afara regulamentului. Acum in F1 exista numai motoare aspirate dar aduse la performante ridicate cu ajutorul tehnologiilor de ultima ora.

 

PS: Stiu ca in Indycar si Nascar se foloseste ca si combustibil metanol-ul, in F1 nu e la fel? :-?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...