Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

asa-i cu motorul ala - la vw din 96, la bmw din 91 :) . Dar ii 3 generatii in urma :) Nu-i common rail nici din prima si nici din a doua generatie si ce sa mai vorbim de turbina cu geometrie variabila :) . Vorbind serios acuma nu trebuie s uitam ca, cu introducerea common rail-ului la diesel s-a produs o revolutie exact ca si cu trecerea de la benzinarele cu carburator la cele cu injectie.

 

Ai dreptate AND. La noi lumea are o impresie chiar proasta despre diesel-uri datorita faptului ca majoritatea diesel-urilor (90%!) de la noi in tara sunt SH-uri aduse de dincolo cu +200k km care incep sa aiba probleme...nu pornesc iarna, cosuma ulei samd si motorina era proasta in trecut. Un diesel de generatie noua iti porneste la -25 fara probleme si daca alimentezi de la o firma care se respecta (OMV, Shell, etc) schimbi filtrul la peste 30000 km. Culmea ii ca fostul meu Cielo pornea la -25 mult mai greu decit actualul diesel :)

Share this post


Link to post

Deci cum ziceam vorbim impreuna si ne intelegem separat. Nu stiu nici un motor V6 TDI la BMW(BMW in 1991 folosea motoare 6 in linie dar daca zici tu inseamna ca asa o fi si eu am cazut recent din copac) in 1991 dar cultura ta vasta auto ma depaseste :mda: Nu are sens sa ma contrazic cu tine(motorul V6 ARE turbina cu geometrie variabila) facem un flame de aiurea. Eu am avut masina si tu imi povestesti mie ce si cum. Apropos, ca sa ma lamuresc eu : tu cate masini ai avut pana acum si cate t dieseluri de >=150 cp ai condus ?

Share this post


Link to post

Va rog sa mentineti discutia la nivel de argumentatie tehnico-financiara, nu e relevanta persoana in aceasta disputa [-X

Share this post


Link to post

Oricum ai da-o, o discutie Diesel vs Otto sau invers, este 95% subiectiva. Sau cel putin numai de asa ceva am avut eu parte.

Atunci cand argumentele pro sau contra unui candidat la suprematie sunt bazate pe experienta, este normal sa incerci sa afli cine a facut experimentul. :)

Share this post


Link to post

@andreib - imi pare rau ca ai luat-o in nume personal. Hai sa ne rezumam doar la discutii generice :)

 

Ideea care am vrut s-o exprim este ca nu este (ce aiurea suna :) ) un cistigator si un invins intre otto vs diesel si ca sa fim rezonabili trebuie sa comparam motoare din aceeasi generatie (nu peugeotu' diesel din '80 cu kalos-ul din 2003 ).

Fiecare ii mai bun la ceva si mai slab la altceva :) >-

Share this post


Link to post

Pai, n-ati scris voi acolo ca-i topic de lupte grele ? La astea nu se tine cont de ratiune sau de experientza. Cine tzipa mai tare e invingator. Nici macar nu conteaza ca -25'C se inregistreaza la Bucuresti doar o data la 20 ani. La ce o fi buna statistica, cine se impiedica de ea ?

Share this post


Link to post

Merge pe naiba Dci cu motorina de la butoi...Baga tu motorina d-aia si sa te pregatesti sa-ti iei alta masina..Dci sunt printre cele mai sensibile la motorina...Bafta!

Share this post


Link to post

Motorina de butoi e bataie de joc...O singura data a incercat taicamiu la Fiat si am schimbat 2 filtre in 1500km. La DCI nici nu incape vorba de motorina de aia puturoasa ca termini imediat pompa de injectie si injectoarele. :-W

Share this post


Link to post
Aici ai ratat de tot Satori .

Motorul de 1,5L dci de la Ren(f)ault  merge cu motorina tip galeata, butoi sau canistra adica poti sa bagi in el orice motorina ca nu se supara ,are asa ceva un bun prieten si baga in ia motorina de la baietii de la sonde (cei care foreaza) masina are peste 100.000 km (fab 2002) e folosita la carat cartofi de obicei dar masina (clio symbol) a ajuns si la Paris sau Roma .

Ce afirmatie. E naspa rau daca se intampla astfel de lucruri si se spun si cu convingere. Mecanicii nostri de la Renault sunt disperati cand se apropie un dci de receptie. Sa fi venit in iarna sa vezi intr-o zi ce coada de dci-uri tractate se insirau...

Apropo: masina a ajuns la Paris, Roma si incarcata cu cartofi?

Share this post


Link to post

@hellcat tu vorbesti in cunostinta de cauza despre dci asa sau ai avut asa ceva ?

Am spus si o repet ,una bucata Clio Symbol dci de Slobozia care merge numai cu motorina tip butoi are peste 100.000 km si nici o problema motor,se poate sa fie acel model reusit de reno in proportie de 100% desi ma indoiesc .

 

:o fftopic: am bagat motorina (la golf) de la pompa intr-o iarna si nu am mers mai mult de 1km si s-a oprit motorul ,se mai intimpla si la pompa rateuri > :)

Share this post


Link to post

hellcat nu stie despre ce vorbeste, nu lucreaza in domeniu, nu il baga in seama. b-(

PS: daca abia se mai taraste, nu inseamna ca merge.

Share this post


Link to post

Vorbesc in cunostinta de cauza si am clio, masina de servici, dci.

Nu stiu cat de mult esti tu in cunostinta de cauza. Daca imi spui ca ai fost si cu prietenul tau la toate reviziile si la toate vizitele pe la service si la sonde cand umplea el rezervorul cu eu si ce, atunci jos palaria.

Dar ca sa ne faci sa-ti credem afirmatia iti trebuie mult mai mult. Motoarele dci sunt foarte sensibile la carburant si cu asta basta. In 100.000 de km schimbi cel putin 2 rampe cu injectoare daca nu vrei sa apara alte complicatii.

Share this post


Link to post
2 rampe cu injectoare

 

pe banii tai?! cat costa?!

:shock:

Share this post


Link to post

le schimbi in garantie; 3 ani sau 100000 km :) )

Share this post


Link to post
Mecanicii nostri de la Renault sunt disperati cand se apropie un dci de receptie. Sa fi venit in iarna sa vezi intr-o zi ce coada de dci-uri tractate se insirau...

Hellcat nu lucreaza la dealer reno, stiu eu mai bine.

 

PS Baieti, de ce nu scrieti astea si pe topicul de belea: Otto vs Diesel, pentru baietii care se uita la masini doar in reviste? Cand le spune Mandescu ca iarna, aici, incepe concertul Dieselelor de marca de la 6 dimineatza, iar la ora 7 pleaca proprietarii cu taxiul la scarbici, crede lumea ca am ceva cu motorul asta de vapor, submarin, moto-pompe, generator sau ce vreti voi.

Share this post


Link to post

@Hellcat@ Masina nu a fost decit pina la revizia de 30.000 km ,dupa care omul fiind din Slobozia nu a mai venit la Bucuresti pentru revizii ,masina oricum a iesit din garantie pt ca e din 2002 .

Nu a schimbat decit consumabilele acasa in garaj ,nu a vazut service si merge motorul perfect a trecut ITP pe bune acum 1 luna .

 

Omul circula foarte mult pt ca are o ferma linga Urziceni si el sta in Slobozia si alearga masina pe toti coclaurii ,nu zic ca nu troncane dar motorul este impecabil nu are urme de ulei si zgomote ciudate ,eu sunt dizelist din 97 de cind mi-am luat carnet am condus numai diesel si stiu cum tb sa sune un motor diesel ,am condus dci 1,5 si 1,9 dar si TDI D4D si HDI si pot spune ca toate sunt la fel dar dci ma convins prin fiabilitate desi nu-mi place reno deloc trebuie sa recunosc ca motorul de 1,5 dci este o reusita .

 

@tolin_afc@ cred ca ai dreptate am fost total :o fftopic:

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Problema e mai muuuult decat discutabila. Ca sa beneficiezi de garantie, iti verifica motorina din rezervor, sa nu cumva sa ai vreo "pacura" de import. Dar se mai intampla si alte fenomene.

Spre ex am un coleg de facultate, in 2002 si-a luat clio dci 1.5, 65cp de la defunctul dealer Iaco Bacau, firma de-a lui Iacobov. Pe la 30.000km la 2 injectoare le-a pus cruce. S-a dus omu' in service-ul lu Iacobov, cu un mic imbold financiar i le-a schimbat un mecanic cu 2 de pe alt clio venit la prima revizie.

Anul trecut pe la 60.000 si-a facut distributia si daca tot iesea masina din garantie si-a schimbat toata rampa, binenteles tot cu atentia la inaintare.

Si mai e o chestie pt prevenirea cat de cat a pb de alimentare. Filtrul de motorina cica ar trebui schimbat din revizie in revizie adica din 15 in 15 mii de km. Noi invatam clientii cu dci-uri sa vina macar din 7 in 7 mii sa si-l schimbe. De venit nu prea vin, poate si din cauza ca un filtru de motorina e 3 mil lei.

Share this post


Link to post

Unde e filtrul de motorina 3 mil lei ca nici la TDI nu e atit .

Filtrul de ulei pt 1,5L DCI costa 1,054.000 lei o sa ma uit pe factura sa-ti spun si firma si dupa cum spuneam omu isi face singur service la masina ,ca si mine de altfel .

Explica-mi si mie cum se verifica motorina din rezervor ?

Conteaza foarte mult cum conduci masina daca mergi numai blana poti sa bagi si motorina de germania ca efectul e acelasi ,adica distrugerea motorului .

Share this post


Link to post

Eu stiam ca doar cand mergi blana injectoarele se autocuratza. Gresesc cumva ?

Si sa nu uit, filtrul de ulei la Matix este 9 Lei. Ce o avea ala de Diesel, e din aur, nu se arunca ?

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Corect dar nu face bine unui diesel care e facut sa mearga la 2500-3000rpm ,dar depinde mult de ulei si de racire ,golful meu avea un motor de 1,5L diesel si 510.000 km care sa stricat prin spargere ,rezultind apa pe esapament si ulei in vasul de expansiune totul din cauza mea am dat blana pina cind se oprea ,asteptam 20 min sa se raceasca si plecam iar asta pina cind intr-o zi s-a blocat termostatul si l-am fiert si spart in acelasi timp .

Actualul motor are 220.000 km dar e de 1,6L adica mai nou dar pina in `90 si merge beton am trecut de noxe ca acum am facut omologarea pe caroserie dar nu mai fac prostiile pe care le-am facut cu cel de 1,5L .

Share this post


Link to post

Motorina nu o verifica service-urile.Se iau probe din rezervor in prezenta clientului ,se sigileaza si se trimit la laboratoare speciale.Rezultatul va fi favorabil service-ului deoarece combustibilii nostri contin de la apa pina la alte substante in procent foarte mare.La noi in tara se asigura garantie la injectoare decit cateva mii de km si numai daca este un defect electric.

Cat despre filtrele de motorina pentru common rail acestea sant foarte scumpe in comparatie cu cele de tdi.

Share this post


Link to post

Vezi ca TDI nu insemna ca nu are common rail(mai nou) , a aparut si TDI cu common rail adica noile motoare de 2,7L 3.0L 4,2L TDI de 180cp/233cp/326cp .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Unde ai vazut tu motor common rail la grupul VAG?

Share this post


Link to post

Cauta si vei gasi si te vei minuna .

 

No offence, dar cauta pe google TDI common rail si vei avea raspunsul la intrebare .

Share this post


Link to post

Se lucreaza la TDI-uri Commonrail ! Asta nu inseamna ca au aparut si nici ca vor aparea :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...