Jump to content
Sign in to follow this  
Sam Chuck Yin

De Ce Nu Respectam Vitezele Legale Pe Soselele Din Romania?

Respectarea vitezei legale  

150 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Apropo de amenzi , au dat si pe la TV deja amenzile/impozitele/taxele neplatite la timp se incaseaza direct din conturi (daca le ai) ...instiintare si dupa 15 zile ti-a tras banu in limita la 1/3 din venit ...cica...

Daca e pe firma mai naspa cica blocheaza contul ...

Share this post


Link to post

Pe Montoya l-au prin in Franta cu 250km/h acum vreo 6-7 ani si i-au dat amenda legala + suspendarea dreptului de a mai conduce in Franta pe 1 an. Daca ma prindeau pe mine (eu aveam o ibiza 1.2, care n-avea nici macar ABS :D ), probabil luam aceeasi amenda si aceeasi suspendare. Amenda ne "doare" foarte diferit, insa si pe el suspendarea permisului il "doare" la fel ca pe mine, si anul ala a avut nevoie de o derogare ca sa poata sa participe la cursa din franta.

 

In Belgia, daca te prinde cu peste 40km/h peste limita (aka peste 160 pe autostrada) e in mod automat tribunal. Amenda e de la 300 la 4000€, iar suspendarea de permis de la 3 saptamani la 5 ani. Mie mi se pare ca judecatorul are suficienta "elasticitate" sa moduleze pedeapsa in asa fel incat sa se simta la fel indiferent de cat de smecher e faptasul. Amenda minima, 300€ e venitul unui belgian modest pe o saptamana. 4000€/saptamana sunt foarte putini care castiga, e absolut inutil sa te apuci sa dai o lege complet anormala care probabil nici in Iran sau in Coreea de Nord nu s-ar da doar ca sa "sperii" un procentaj infim din populatie.

 

Iar in Romania cu atat mai putin s-ar aplica, smecherul oricum nu e prins de radar decat daca e deprimat militianul si are chef sa-si faca harakiri. Adica in Romania daca legea actuala nu se aplica, nu vad de ce s-ar aplica o lege "imbunatatita".

Mie mi se pare sinucigas sa pledezi pentru in stat politienesc in Romania, cu sistemul ei impecabil de justitie. Daca dai legi prin care se taie o mana celui care parcheaza ilegal, credeti ca ar afecta vreunul din smecheri?

Edited by mr_

Share this post


Link to post

@Tommy: Domle, nu cred ca ne intelegem. Ce legatura are impozitul, tva-ul, taxa de drum mai mare cu amenda/pedeapsa cand ai comis ceva?

N-as vrea sa monopolizez eu discutia, dar exemplul tau a deschis o metafora buna, doar ca urmarea a fost gresita, iar eu am fost deloc ambiguu, dar mai explic o data:

Daca amenzile ar fi exprimate in lovituri de bici (ca in evul mediu) direct pe spinarea soferului, normal ar fi sa ia fiecare acelasi numar de lovituri pentru ca e relatia directa intre spinare si pedeapsa. Daca loviturile s-ar aplica peste haina soferului, ar trebui sa depinda de cat de groasa e haina acestuia.

Anume: ideea ca in ecuatia biciuirii intra parametrul haina. Faptul ca are o haina mai groasa inseamna ca a fost taxat pentru haina aia mai groasa, insa este complet absurd si comunist ca de fiecare data sa il taxezi suplimentar daca apare cate o ocazie. Pedeapsa suspendarii permisului pe diferite termene (biciuirea in speta la pielea goala este insa una echitabila ce doare la fel pe toti fara a-i atinge proprietatea si fara a da nastere la inechitati sociale)

Ca sa fiu si mai clar, ca imi dau seama ca iti plac si tie comparatiile, iti dau un exemplu ce ma duce cu gandul ca iti este si mai relevant: este ca si cum ai impozita un depozit la banca, desi omul a platit o data impozite pe acea suma pe care o depune. :)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Altii se pare ca au legi ... si le si aplica ...

 

Politia a arestat doi arabi bogati care au lovit cu un Lamborghini patru masini in centrul Londrei

Accidentul nu s-a soldat cu raniti. ... Unul dintre ei, in varsta de 35 de ani, a fost acuzat de sofat periculos si conducerea unei masini fara asigurare, in timp ce al doilea a fost arestat pentru ca a intervenit in ancheta politiei, sustinand ca el s-ar fi aflat la volanul masinii.

Edited by adrian_r5

Share this post


Link to post

@ satori

 

Nu sunt mandru de cei 220 la ora incercati de mine. Ma bucur ca nu ii repet sau ca nu sunt un obicei. De fapt la 220 la ora m-am oprit din accelerat tocmai ca am avut sentimentul de "something wrong".

 

Stai linistit, nu te acuz de ceva, eu am incercat si reusit mai mult (e adevarat, cu masina mai putin si nu in RO :rolleyes: )

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am realizat ca, cu cat ai o masina mai buna sau mai performanta, mirajul vitezei te poate prinde fara sa iti dea multe semne. De exemplu cu Matizul de indata de ajungeai la 110 kmh, simteai clar de la masina ca ceva incepe sa fie prea mult. Stabilitate, zgomot motor etc. La Peugeot doar zgomotul motorului si plafonarea motorului iti mai indica o viteza prea mare (am ajuns doar la 170-180 kmh). La Golful 1.4 TSI a ramas doar plafonarea motorului pe la 180 kmh - zgomot subtire. La GTI e galagie in masina mai tot timpul, motorul nu da semne ca nu mai poate, stabilitate ca pe sine, ce sa mai, te fura rau viteza daca nu te uiti pe bord. Eu m-am mai obisnuit sa ma mai uit pe bord dar sotia a fost cu GTI-ul intr-un team building si a recunoscut ca dupa cateva depasiri unde accelerezi mai zdravan, ai tendinta sa ramai la viteza aia prea mare (gen 140-150 pe DN) ca "nu ti se pare mare", mai ales daca drumul e liber.

Am mai patit o chestie stupida care mi-a aratat importanta franei si cum inertia poate sa iti faca figura oricand. Eram pe o straduta minuscula intre blocuri la 10 kmh, au sarit niste caini din lateral la masina, eu, ce-o fi fost in capul meu, am accelerat, dar se pare ca prea tare pana pe la 60 kmh (aproape imediat) zarind tarziu un santulet decupat recent de-a curmezisul strazii (10 cm adancime, 10-15 cm latime) pe care l-am luat cu toata frana mea blana pentru ca nu am reusit sa opresc in doar cativa metri. Deci viteza nu era mare dar reactia mea tarzie (ma uitam cu coada ochiului la caini in oglinda laterala) m-a determinat sa nu pot opri pana la obstacol. Deci la viteze foarte mari cea mai mica lipsa de reactie poate provoca accidente oricat de performanta ar fi masina.

  • Like 2

Share this post


Link to post

@dan_m:

 

Eu sunt printre aia care au mers cu 250 km/h in Romania. Puteti arunca cu pietre si rosii (am niste branza la mine si imi sta in gat daca e goala). Prima frana de la 250 km/h este mai lunga decat te-ai astepta dar, daca i-ai supravietuit, a doua oara nu mai e la fel, te astepti sa fie lunga...

 

Intr-o astfel de masina (BMW Z4) nu am fost cine stie ce relaxat, nu mi-a venit sa iau mana de pe volan sa schimb vitezele si am apreciat la maxim prezenta padelelor sub volan .Prin comparatie, in Espero, eram mult mai relaxat la 180km/h. In plus, o astfel de metoda de condus e generatoare de adrenalina, care cu totii stim ce efect are. Intr-un Tico/Matiz, la 100 la ora, singura infuzie de adrenalina e generata de zgomotul motorului. Pe asta o reproduci si la semafor, de pe caseta. Inainte sa povestiti ce periculos e in Matiz la 100 la ora, trebuie sa recunosc (poate o sa fiti surprinsi) ca am condus mult mai mult timp Matiz decat Z4 si nu ma sperie atat de tare pe cat motorul respectivului roadster. Poti dormi linistit la 100 la ora si apreciezi foarte greu vitezele celorlalti. De exemplu, weekendul trecut veneam de la mare si, respectand regulile de circulatie, m-am trezit cu nu stiu cati melteni care mi-a depasit in fata, la mirifica viteza de 110 km/h, eu avand 130-140...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu vad ca se discuta de un Porsche ce a circulat cu 240 km/h pe A2. Toata lumea a amplificat discutia de parca e vorba de o pustoaica care a facut sex la 16 ani in anul de gratie 1988.

 

Asta-i problema soselelor tarii? Ca o mai calca unii mai tare? De tembelii care se baga sa traverseze DN1 imediat dupa altul care a intrat regulamentar si te forteaza sa o fandezi, de alti tembeli care intorc pe un drum cu 4 benzi, de cei pe ca are ii uita Dumnezeu in vreo depasire, de cei care se suie bauti la volan, de cei care cara diverse obiecte pe masini ce cad pe sosea fix in fata ta, de cei care nu respecta semnul STOP la intersectia de la mine de la munca si produc un accident in medie pe saptamana,de cei care nu semnalizeaza schimbarea directiei de mers, de cei care merg ca niste cizme pe sosele, de astia nu se leaga lumea?

Eu unul momentan am permisul suspendat deoarece am pierdut o contestatie la o amenda de viteza din 2008 si si-au amintit si ei sa-mi ceara permisul. In 8 ani de permis am avut doar amenzi de viteza, nici o alta incalcare a regulilor de circulatie. Dupa politia din Ro, se pare ca sunt mai periculos decat cei pe care i-am enumerat mai sus. Asta este, nici politia din Ro sa nu se planga de scaderea salariilor cu 25%, atata timp cat nici eu nu mai contribui la bugetul statului cu ceva cascaval din accize.

Data viitoare ma voi invata minte sa mai predau permisul la politisti cand se lasa cu ridicarea lui, intrucat suspendarea opereaza numai in Ro, in alte tari te taxeaza pe loc, nu-i intereseaza ce ai facut in tara de bastina.

Edited by laurentziu83
  • Like 1

Share this post


Link to post

Problema nu este ca merge unul cu viteza foarte mare, doar faptul ca, daca ii iese in cale un trist, s-a pus de un carnagiu (cum titreaza prompteritele). Cum zilnic facem slalom printre cretini, care schimba banda sau sensul fara sa se asigure si fara sa semnalizeze din timp, probabilitatea asta este prea mare. Faceti voi socoteala, cu timp inainte trebuie sa semnalizeze schimbarea de banda unul dinaintea unei masini care vine cu 250 km/h ? Deci, riscul este prea mare si nu ti-l asumi singur pentru ca nu esti pe circuit. In plus, apar victimile colaterale, care sunt vinovate, doar, ca nu protesteaza pentru a avea o lege foarte ferma, concluzie la care alte tari au ajuns demult. Cine contesta experienta altora si rezultatele obtinute se trezeste vorbind pe nas.

Deci, parerea mea, unul care merge cu viteaza mult mai mare decat limita calculata de catre administratorul de drum public se afla in situatia de tentativa de suicid, cu final incert. Vorba ziaristului japanez, de ce nu incearca cu Furadan ? Nu mai are rost sa reamintesc cum este socotit, din punct de vedere medical, cineva care are o tentativa de suicid si ce prevede procedura medicala in astfel de cazuri (internarea de urgenta, tratament si supravegherea atenta). Macar atat sa fie prevazut in istoricul medical al respectivului si consecintele ar fi altele.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Totusi, care era diferenta intre a circula cu un Porsche pe A2 cu 240 la ora si a circula pe Autobahn cu aceeasi viteza, DPDV al drumului? Doar drumul ar fi fost la fel, cel mult o banda in plus pe sens. De ce in acest caz sare lumea de fund in sus?

Intr-adevar, e periculos ca intra melteanu cu Logan in depasire fara sa se asigure, iar stirile vor titra aproape sigur:"din cauza vitezei celui cu Porsche s-a produs o tragedie", nu in varianta corecta:"badea Gheorghe in timp ce se deplasa cu Loganu' cu 110 la ora s-a angajat intr-o depasire a unei dacii berline ce circula cu 80 la ora, cu viteza de 95 la ora ". Dar in stilul asta, ferind betivii, nu ajungem nicaieri. Pana si cainii au invatat trecerile de pietoni si traverseaza pe acolo. Boii cu 2 picioare nu.

Acum vreo 4 ani mi-am luat amenda tot pe la Braila (cred ca am vreo 4 amenzi platite brailenilor in istoricul meu de amenzi) pentru ca am cutezat sa depasesc cu 121 km/h un logan ce circula cu 80 la ora. Politistul: "De ce il depaseati daca circula legal?" Dupa logica lui, eram mai safe pentru siguranta circulatiei daca depaseam cu a 5-a, in vreun kilometru. :scarpin:

 

Nu zic insa de cel care a mers cu 230 prin localitate, aici e cu totul altceva.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Te faci ca nu intelegi, la fiecare 90km/h adaugi 25m/s. Deci, daca circuli cu 180 km/h, ar trebui sa pastrezi intre tine si cei din fata o distanta de garda de 50m + distanta de franare, in orice secunda, pentru a nu te incadra la tentativa de suicid si daca vrei sa ajungi in punctul B. Dupa orice logica vrei, in acest caz, cei din fata ta ar trebui sa se deplaseze cu, cel putin, viteza ta, iar masina nu conteaza in toata discutia, nu stiu de ce se face caz din asta.

Share this post


Link to post

Da, ar trebui sa pastrezi 100 de metri, ca aia din fata au frane magice care ii opresc instant.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Mai sunt si cei de pe banda inferioara. Daca nu vrei sa joci la loterie, in fiecare secunda, tine cont si de ei si in cat timp pot schimba ei banda, neanuntat cu 50 de m inainte.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Ce legatura au aia de pe prima banda cu distanta fata de cel din fata? Din contra, daca pastrezi o distanta prea mare, ai sansa din ce in ce mai mari sa ti se bage un "corect" care merge cu viteza legala, chiar mai incet, si stie ca e datoria obligatia ta sa incetinesti si sa ii dai prioritate.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Daca un tir schimba banda cum stie el, ai tras obloanele si ai predat bocancii (bucuria Vladescului, mai iese unul din sistem). Miniuni din acestea se fac cu soseaua complet goala pe o distanta corespunzatoare vitezei de deplasare. Cand mai sunt si alti "participanti la trafic", te deplasezi cu o viteza mai aproape de viteza lor decat de viteza maxima a masinii tale. Intr-o localitate, chiar cu soseaua goala, surprizele pandesc la tot pasul si isi schimba directia de mers instantaneu.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Este acelasi pericol ca respectivul tir sa iasa prin mine sau prin cel din fata... Nu exista nicio legatura cu distanta presupus prea mica pe care o pastrez eu fata de cel din fata mea. Singurul risc e ca cel din fata ta sa aiba frane mai bune decat ale tale. Totusi, franele astea nu sunt magice.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Bre, n-ai inteles, daca iti functioneaza UC-ul, nu depasesti un tir cu 250 km/h.

Share this post


Link to post

Am inteles asta, totusi nu vad care e legatura cu distanta fata de cel din fata, ca despre asta am inceput sa discutam.

 

In toate situatiile, daca mergi cu viteza mare, e muult mai probabil ca cel care iese in fata sa il ia pe cel care circula in fata ta.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pai eu cred ca e situatia combinata, e in fata ta pe banda 1 :)

Ala nu tre' sa puna frina ca tu sa intri in el, e de ajuns sa schimbe banda (cazurile cind semnalizeaza sint rare)... ceea ce se intimpla destul de des...

Pe autostrada lu' peste cu 2 benzi pe sens si sensurile separate e ceva mai periculos sa mergi cu viteza mult mai mare decit restul, comparativ de ex cu E85 unde ai 2 pe fiecare sens , si in caz de neprevazut poti eventual sa mergi pe contrasens daca nu vine TIR-ul din fata :) ) , asta fiind dezavantajul la varianta cu sensurile nedespartite...

Pe autostrada nu e de mers ca disperatu' cu 250 decit daca ai mansarda dereglata, si vrei sa faci o vizita in Paradis...

Prin Germania dupa cite am vazut majoritar se circula tare, la noi e invers...asta apropo de ce zicea Laur...

Share this post


Link to post

Stai linistit ca nu mai sunt atat de multi care se baga din banda 1 in banda 2 fara sa se asigure foarte bine daca vor sa depaseasca; majoritatea celora care merg mai incet s-a obisnuit ca poate veni raketa din spate. Numarul lor a scazut foarte mult. Ochiul la ei si vezi daca are intentii sa treaca linia, mai incetinesti ii mai dai un flash, eu ma uit sa vad daca schiteaza vreun gest, daca merge rectiliniu, chiar daca se traga putin in dreapta, daca e atent in spate, daca accelereaza etc. Altfel ar insemna ca niciodata sa nu mai trecem pe linga altul de pe banda de alaturi ca nu cumva ala sa faca vreo miscare imprevizibila.

Dar care nu stie cu volanul sau are o teama, face cu mult mai bine sa mearga cat se simte el safe, chiar mai incet decat limita legala.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

In schimb s-au inmultit aia care semnalizeaza dreapta si trag pe banda 1 de crezi ca vor sa opreasca, dupa care, fara taine si alte aspiratii, trag stanga la cotor sa schimbe directia, ca au auzit ei la tv ca suntem pe o directie gresita. Doar saptamana trecuta am ratat doi. Cel mai recent, ca nu cred a fi ultimul, avea o privire ingrozita de parca il vazuze pe dracu in persoana cand s-a trezit cu botul masinii mele la 10 cm de portiera lui. Banuiesc ca, cel putin acestia 2 au apreciat viteza cu care ma deplasam intre celebrele puncte A si B.

Share this post


Link to post

Tommy apropo de fraieri care schimba directia fara sa se asigure...hmmm...poate nu au nimerit pe drumurile tale...

De la Slobozia am prin cel putin vreo 4 care pur si simplu au tras ca disperatii de volan ...

Apropo de ce spuneai sa te uiti la ei, da de acord, daca diferenta de viteza iti permite sa zicem 30-40km/h...daca deja dif de viteza e mai mare de 100km/h treaba devine ruleta ruseasca...cum era si cu fraierul cu 248km/h cazul de care se vorbeste...

  • Like 3

Share this post


Link to post

Da, ar trebui sa pastrezi 100 de metri, ca aia din fata au frane magice care ii opresc instant.

 

Partea interesanta e ca chiar au.

Se numeste ambuteiaj si e pretty cool.

Scena derulata in fata mea pe A2 (eu eram cu motorul, pe banda de urgenta, avantaj motor=pozitie inalta, vezi peste masini):

- gigi de pe banda 1 franeaza vazand disperatul samaritean care dadea din maini sa incetinim

- gica de pe banda 1 iese in depasirea lui gigi (ca nu suporta masina in fata - explicatii mai ample la Laurentiu in posturile anterioare) stil "de ce p*** mea franezi bah

- gigi vede racheta si intra pe banda de urgenta

- gica se propteste in ultima masina oprita la ambuteiaj

Simplu si eficient.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Totusi, care era diferenta intre a circula cu un Porsche pe A2 cu 240 la ora si a circula pe Autobahn cu aceeasi viteza, DPDV al drumului? Doar drumul ar fi fost la fel, cel mult o banda in plus pe sens. De ce in acest caz sare lumea de fund in sus?

 

In ideea ta de "drum" intra numai asfaltul, sau si ceilalti participanti la trafic? La ei e diferenta. Pe A2 "ma astept" ca cei care circula pe langa mine sa aibe undeva in jurul vitezei de 130 kmh. "Undeva" as in "nu cu mai mult de 10 - 15 kilometri peste". Pe vreun autobahn din Germania ma astept ca altii sa circule cu cat ii duce tartareata, daca pe respectiva portiune nu-i limita de viteza. Ce zici, conteaza suficient de mult diferenta asta?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu nu stiu la ce te astepti, dar legea spune sa te asiguri inainte de schimbare de banda.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...