Jump to content
 

Sign in to follow this  
Esperatul

Espero - înainte şi după 100.000km

Recommended Posts

Ori o problema la aprindere(bobina, etc) ori pompa de benzina, verifica-i debitul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cum as putea sa imi dau seama din ce parte e (aprindere sau pompa) fara sa ma apuc sa inlocuiesc fiecare componenta... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin ca inca un experiment... astazi am lasat toata ziua masina la soare (geamurile deschise) pa la ora 17 am facut aproximativ 10 km cu ea in care s-a comportat bine dupa care am dus-o la fel pe un drul mai putin circulat si am pornit clima... dupa 30 sec ... a inceput sa nu mai traga si nu o mai puteam accelera... la fel rateuri pe admisie aer... Ce spuneti...??? Pompa sau altceva ??

Edited by myllenyum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauta pe forum cum recomanda ovi_jer verificarea pompei de benzina si verific-o atunci cand apar problemele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca este din cauza pompei de benzina... oricum am sa o verific. Astazi i-am mai facut niste teste cu un prieten... amandoi suntem de parere ca e din aprindere sau vreun senzor nu functioneaza cum trebuie (dar care???). Initial am lasat-o sa se incazleasca motorul (relantiu si clima pornita), dupa 30 min a inceput sa varieze turatia motorului inre 700-800 turatii, daca o acceleram 800-1400 ture era ok , la 1500 ture incepea masina sa tremure (nu foarte tare dar se simtea destul de bine diferenta) apoi peste 1500 ture era din nou ok. Dupa chestia asta daca ii cuplam o sarcina motorului (porneam clima pentru ca nu puteam sa o verific in mers) turatia incepea sa varieze destul de mult 800-700-500-1500-700-1500-500 si murea. Testele le-am facut intr-un garaj la umbra deci nu cred ca pot fi probleme de variatie a temperaturii pompei de benzina si din cauza asta sa faca probleme. Tot ceea ce am descris mai sus apare cand temperatura motorului e la 90grade... daca e mai jos (cand masina circula destul de rar sta la 90 sau daca ajunge la 90 intra ventilatorul si scadein jur de 80 grade) nu face nici o figura , fie cu motorul in sarcina sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina scartaie la pornire, oprire, accelerare, scartaitul (vibratia) se simte si in pedale. Fenomenul poate fi reprodus si cu masina parcata, daca ma las cu greutate pe aripa respectiva (stanga-fata), un pic in spatele farului. Scartaitul e metalic, nu "de cauciuc". Intrebarea este: amortizorul e dus sau altceva?

Edited by airwave88

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mers se aude? Ai verificat sa nu fie ceva desprins pe acolo, sau slabit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mers nu cred, doar cand se bataie botul. Mai mult, face numai (sau asa am eu impresia) dupa ce merg un pic, 5-10 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi sunt slabe sanse sa fie asta... am intalnit un caz ce avea cam aceleasi caracteristici si problema venea de la alternator (vibratii).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@myllenyum Cum e, era pompa sau? :) Din senzori sau din aprindere nu are cum sa fie, ti s-ar fi aprins check engine si ai fi avut cod de eroare. S-a mai discutat si paradiscutat in alt topic mai adecvat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@myllenyum

Primul lucru care ar trebui facut este sa-i schimbi filtrul de benzina (aceleasi probleme le-am avut cu un tico ).

Al doilea (dupa ce schimbi filtrul) ar fi sa masori debitul de benzina.

Al treilea sa schimbi filtrul de aer , reset ECM si vezi ce se intampla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca a rezolvat problema intre timp, stii cum e, dupa rezolvare gata cu forumul :( . Pacat, as fi chiar curios ce a fost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proaspat, mandru proprietar de espero. O problema stresanta este ca imi face un scurt-circuit undeva, astfel incat atunci cand semnalizez stanga se aprinde mai slab si semnalul dreapta...practic se aprind avariile. Pe dreapta e ok. Unde ar putea fi problema oare? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good point. Da are alarma. Vechiul proprietar spune ca problema ar fi aparut cand si-a instalat un cd-player, dar nu e sigur...desi nu prea au vreo legatura cablurile care ies pentru casetofon, cu semnalizarea.

 

Si inca ceva...cam cat este normal sa ceara un service pentru montarea unui casetofon, care presupune conectarea unei mufe la cablurile care ies din bord? Mie mi se pare ca mi-au cerut prea mult...105 ron.

Edited by Mentiro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mult rau. Eu am dat 80 RON pe montare casetofon, mufa adaptoare, si montaj boxe spate (1 ora de taiat cu flexul).

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut baieti uitati am si eu nevoie de un sfat as vrea sa stiu ce masina sa aleg intre un espero si un cielo mie mai mult imi place espero si il ador dar tata vrea sa isi ia cielo si nu imi place deoarece k optionale e mai slabutz consumul a diferit spuneti-mi voi alte caractersistici ...pro si contra la ce trebuie sa ma uit cand cumpar o masina ma refer la un cielo... dar si la un espero va rog ajutati-ma :osanale: dati-mi nijte sfaturi va multumesc mult :thumbl:

Edited by tolin
inca un mesaj in scrierea asta, puerila, nu va fi acceptat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pun intrebarea aici, pentru ca Espero are 100k km: ce piese sunt cele cu codurile 01989747 si 10470197?

Dupa schimbarea lor, s-au rezolvat probleme cu mersul pe gaz ("dat in nas" si motor mort, in final) si benzina (Check Engine aprins si, imediat, motor mort).

Din pacate, factura e intr-o limba total straina mie si de-asta merg dupa coduri.

Edited by airwave88

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovi_jer - ai avut dreptate, am dus-o in service de dimineata si au constatat ca era de la alarma. au inlocuit o dioda si m-a costat 60 ron totul.

am aranjat cu baiatul de acolo sa-mi instaleze si cd-playerul pentru 60 de ron...pare mai omeneste

Share this post


Link to post
Share on other sites

01989747 ala este "modul aprindere distribuitor", conform linkului de aici: http://www.autoware.ro/catalog.php?car_id=...&mode=lista

 

Intrebare: face modulul asta 120-130 EUR? Ca atat m-a taxat mecanicul (fara manopera).

 

Later edit: m-a jupuit infiorator, l-a taxat la pret dublu (1600 Kc = 55 EUR)

http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/01989747

Edited by airwave88

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovi, unde e modulul 5euro ca eu numai de la 100 de euro l-am gasit?

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu m-am referit la 10470197 care este bobina din delco si costa 5 euro :) . 01989747 este modulul de aprindere din delco.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...