Jump to content
Sign in to follow this  
bungureanu

Becuri "Xenon" Pentru Faruri

Recommended Posts

:o fftopic:

Faptul ca "imprumutam" legislatie din afara o face intotdeauna mai putin "buna" ?

 

Nu am zis nicaieri ca legislatia din afara nu ar fi buna. Am zis exact ce am zis. Faptul ca a fost adoptata repede si neinteleasa, ceea ce duce la aplicarea defectuoasa. Totusi sunt curios cum o fi legislatia in Anglia si America unde vad tot felul de emisiuni la tv de gen "a 4X4 is born" sau "overhaulin'" de unde ies adevarati monstrii si, culmea, sunt legale pe strada.

La noi e simplu, nu a prevazut producatorul nu e voie si gata, s-au spalat pe maini repede.

Daca tot aplicam legea cum trebuie, de ce mai circula masini gen infinity pe strada? In lege scrie ca lumina de semnalizare trebuie sa fie galbena nu?

 

PS. Discutia se potriveste mai bine la "Legislatie", putem continua acolo.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Si eu am facut ITP la masina cu xenon. Si cand l-am facut am solicitat inginerului sa verifice si farurile, adica sa puna aparatul, lucru pe care de regula nu-l face decat daca i se pare ceva ciudat, dupa cum a zis el.

Share this post


Link to post

Micea nu stiu de ce insiti tu cu aparatul ala. Aparatul de la o statie ITP este un amarat care abia de indica reglajul vertical al farului. SIngurul caz in care te refuza este daca farurile iti bat cu adevarat in copaci sau ai un bec ars. Nu au mai niciunul macar un luxmetru.

 

Oricum, voi trimite o adresa la RAR si Politia Rutiera, sa vedem ce feedback primim :) .

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Ce treaba are ARR-ul? 90% din cazurile de orbire sunt cauzate de reglarea defectuasa a farurilor sau de nefolosirea sistemului de coborare in functie de incarcatura.

Eu am avut masina cu halogen. Am pastrat reglajul original al farurilor si am pus xenon. Surpriza, nu s-a modificat in niciun fel acest reglaj! Ce rezulta de aici? Ca dispersia luminii este aceiasi, sau foarte putin modificata. Corect? In plus, am pastrat aceiasi intensitate luminoasa omologata pe halogen, si anume 4300 k. Unde este ilegalitatea? Ca am un HID si nu un halogen?

 

DJ, in Anglia iti vine sa razi cand vezi ce teste se fac pentru ca o masina sa circule pe strada legal, respectiv daca se vede in oglinzi intr-un anumit unghi si la o anumita distanta, daca bracajul maxim la stanga este egal cu cel la dreapta, daca are lumini albe in fata, rosii in spate si intermitente la semnal (nu se precizeaza culoarea!). Omologarea dureaza la ei circa 2 ore si esti good to go dupa.

In SUA legislatia este mult mai simpla. Spre exemplu, la ei se precizeaza ca un vehicul trebuie sa aiba lumini albe in fata si rosii in spate. Prin asta, ei au reglementat multe. Au insa legi foarte aspre la capitolul omologari de tip si coliziuni, mult mai dure decat europenii. La ei se considera ca un vehicul, o data pus in circulatie, poate suferi oricate modificari ulterioare atat timp cat respecta anumite reguli de baza.

Apropos de HID, tot la TV, pe Discovery era o emisiune, parca Wheeler Dealer in care s-a reconditionat si modificat un Lexus vechi. Well, au pus baietii un kit HID pe un far striat si fara lupa fara niciun gret si ma indoiesc ca l-ar fi montat daca era ilegal.

Share this post


Link to post

Eu am avut masina cu halogen. Am pastrat reglajul original al farurilor si am pus xenon. Surpriza, nu s-a modificat in niciun fel acest reglaj! Ce rezulta de aici? Ca dispersia luminii este aceiasi, sau foarte putin modificata. Corect? In plus, am pastrat aceiasi intensitate luminoasa omologata pe halogen, si anume 4300 k. Unde este ilegalitatea? Ca am un HID si nu un halogen?

 

Apropos de HID, tot la TV, pe Discovery era o emisiune, parca Wheeler Dealer in care s-a reconditionat si modificat un Lexus vechi. Well, au pus baietii un kit HID pe un far striat si fara lupa fara niciun gret si ma indoiesc ca l-ar fi montat daca era ilegal.

1. Nu e aceeasi intensitate luminoasa, este aceeasi culoare a luminii! Intensitatea la xenon este aproape dubla!

2. Este cat se poate de ilegal. Ultima data cand am verificat UK este in UE de ci se supune regulamentelor europene.

Share this post


Link to post

Se supun pe naiba. Ii doare la basca pe englezi de normele europene!

Share this post


Link to post

Stiu, era oarecum retoric. Insa multe masini "din fabrica" pica testul ala simplu. Asta inseamna o lege bine gandita. O faci pentru ca cineva a studiat si considera ca ajuta la imbunatatirea sigurantei in trafic, nu o iau de la vecini "ca ei stiu mai bine" si habar nu au la ce se refera si de ce exista.

 

Asta este spiritul din pacate, de ce sa rezolv o problema cand pot sa o ocolesc? Asta este un fapt general, nu numai la legislatie.

Share this post


Link to post

Se supun pe naiba. Ii doare la basca pe englezi de normele europene!

 

 

Eu zic ca se supun. Si inca la modul categoric, nu ca la noi unde se pare ca legea este interpretabila, de fiecare data in avantajul contravenientului sau a intereselor personale ale celor care ar trebui sa aplice sanctiuni.

 

Comunicatul Departamentului de transport din Marea Britanie:

 

http://www.dft.gov.uk/pgr/roadsafety/drs/hidheadlamps

Share this post


Link to post

In primul rand nu le interzice, ci le cere sa fie omologate si produse de acelasi producator ca si producatorul farului original si testate in laborator independent. Bun, asta se respecta pe principiul far chinezesc-xenon chinezesc :) )

Apoi, nu cere self leveling automat, ci doar ca farul sa fie echipat cu posibilitate de reglare pe verticala, automata sau nu:

In practice this means:

 

1. The headlamp unit (outer lens, reflector, bulb) shall be type approved to ECE 98 and be "e-marked" to demonstrate this. That can only be done by the headlamp supplier - Hella, Valeo etc. who must test the headlamp in an independent laboratory.

 

2. Once fitted to the vehicle it must have headlamp cleaning and self-levelling (which can be for the headlamp or can be in the vehicle suspension - some expensive estate cars have "self-levelling suspension" and that is adequate). Also the dipped beam must stay on with the main beam.

 

3. The headlamp must be maintained in good working order, kept clean, and aligned/adjusted correctly like any other headlamp.

 

 

Deci, ei reglementeaza foarte clar, ceea ce legislatia romaniei nu o face din pacate.

Share this post


Link to post

1. Xenon chinezesc pe far chinezesc nu primeste omologare.

2. Cer self leveling cat se poate de clar: fie a farului fie a masinii cu totul. Nu inteleg cum citesti tu de interpretezi ,,reglare pe verticala, automata sau nu"

 

Si mentioneaza clar ca se respect ECE REgulation 48.

 

Oricum, in 30 zile RAR-ul are obligatia sa-mi raspunda la petitie, care o voi face publica aici.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Pentru mine este foarte clar:

 

In the Department's view it is not legal to sell or use after market HID lighting kits, for converting conventional Halogen headlamps to HID Xenon. If a customer wants to convert his vehicle to Xenon HID he must purchase completely new Xenon HID headlamps.

 

In summary it is not permitted to convert an existing halogen headlamp unit for use with HID bulbs. The entire headlamp unit must be replaced with one designed and approved for use with HID bulbs and it must be installed in accordance with the rules stated above.

ceea ce ai citat tu Mircea se refera la ansamblul far-bec, singura cale legala de a renunta l;a halogen in favoarea xenonului:

 

Therefore a HID headlamp unit sold in the after market should:......

 

 

Si la noi legislatia este clara. Se gaseste concentrata chiar pe site-ul RAR:

 

http://www.rarom.ro/RO/article--O.C.P--19.html

 

2) Se excepteaza de la obligatia de a fi certificate urmatoarele:

a) produsele omologate de autoritatile competente ale partilor contractante în baza acordurilor de la Geneva;

b) produsele omologate sau certificate de autoritatile competente ale statelor membre potrivit directivelor/regulamentelor Uniunii Europene;

c) produsele de origine sau produsele de schimb de origine;

d) produsele si materialele de exploatare noi fabricate în mod exclusiv pentru a fi utilizate de vehiculele destinate competitiilor sportive, care nu sunt destinate utilizarii în circulatia rutiera

 

...In ce categorie de mai sus se incadreaza kiturile xenon?

Share this post


Link to post

2.a s-ar putea incadra, dar aici trebuie sa ne lamureasca un vanzator de xenoane.

Share this post


Link to post

Regulamentul european e clar in aceasta directie. Cum crezi ca poate fi omologat in alt stat membru daca regulamentul pentru intreaga comunitate interzice acest lucuru?

 

Si ca si procedura de drept european:

REGULAMENTUL este caracterizat prin aplicabilitate generala, el asemanându-se cu legea din dreptul intern, în sensul ca se adreseaza unei categorii abstracte de destinatari.

De asemenea, o a doua caracteristica este data de obligativitatea în întregime a regulamentului, adica si cu privire la scopul de atins, cât si cu privire la formele, mijloacele folositele în acest sens. Asadar, regulamentul este un act comunitar complet din punct de vedere juridic (este interzisa aplicarea sa incompleta sau selectiva), de aici decurgând ultima caracteristica a acestuia, si anume: directa aplicabilitate. Aceasta presupune faptul ca nu este necesara adoptarea unor masuri legislative nationale de aplicare a lui.

Share this post


Link to post

2.a s-ar putea incadra, dar aici trebuie sa ne lamureasca un vanzator de xenoane.

Un vanzator de xenoane care spune ca produsul este omologat RAR. E plin netul de astfel de producatori.

Share this post


Link to post

Una peste alta, cu xenoane legale sau ilegale, parerea mea e ca nu e nevoie de asa lumini tari pe o masina. Daca ai faruri bune cu bec normal, reglate corespunzator si vezi bine binenteles, nu trebue xenoane si alte fite.

Share this post


Link to post

Eh nah si tu acum. Fite... Injinerii astia de se chinuie de ani de zile sa scoata tot soiul de instalatii de iluminat auto mai puternice si mai sigure or niste fraieri nu?

Share this post


Link to post

Daca ai faruri bune cu bec normal...

 

Aici e schepsis-ul. Ai? :)

Share this post


Link to post

Ei da, nu-i vorba ca sint fraeri, am spus-o aici si cu alta ocazie ca, am tot respectul pentru cei care isi dau interesul in a inventa sau inbunatati un sistem...dar, pentru ca xenoanele sa poata deveni legale, mai au de finisat la ele.

Share this post


Link to post

News flash Sunt legale! Dar in anumite conditii, spuse mai sus.

Share this post


Link to post

Adica pe faruri cu lupa si spalator

Si nu pe faruri cu oglinda "normala" si/sau cu sticla dispersoare.

 

Insa chinejilor nu le pasa de asta... si nici celor ce le iau bulk de la chineji sa le vanda.

Share this post


Link to post

@DJ: La mine, de pilda, in loc de H1 de 55W as putea pune H1 de 100W. Lasind la o parte suprasolicitarea instalatiei electrice si chiar a plasticului de la far, as imbunatati substantial vizibilitatea pe timp de noapte. Totusi ... H1 de 100W nu sint legale. De ce ??? Daca eu vad mult mai bine decit cu bec de 55W si reglajul farului este absolut acelasi (in plus tipul becului fiind acelasi, constructia farului nu este adusa in discutie), de ce sa nu le folosesc ?

 

Eu cred ca, in toata povestea asta, punctul central este nu utilitatea becurilor xenon after-market sau "tip xenon" pentru sofer-posesor ci cit de mult pot dauna acestea sigurantei traficului (privita global).

 

Revenind putin la cele spuse mai sus despre legislatie. OK, a noastra e proasta, la noi RAR e varza, omologarea individuala e naspa . De acord cu toate asta, insa vin cu intrebarea urmatoare : " De ce nici in afara nu se omologheaza astfel de instalatii ?". Doar legislatiile lor sint mai bune, mai usor de aplicat, mai ingaduitoare cu cei care vor sa imbunatateasca performantele masinilor stock.

 

News flash Sunt legale! Dar in anumite conditii, spuse mai sus.

Documenteaza, te rog. Daca e asa cum spui, miine la prima ora ma duc si imi montez !

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Iata ce fac "injinerii astia de se chinuie de ani de zile sa scoata tot soiul de instalatii de iluminat auto mai puternice si mai sigure":

 

http://www.webcitation.org/5mc0CuxTZ

 

Clasicul "made in china"... alte comentarii sunt de prisos.

Share this post


Link to post

Documenteaza, te rog. Daca e asa cum spui, miine la prima ora ma duc si imi montez !

Pai in conditiile date, self leveling, spalator si far cu lupa sunt legale. Scrie negru pe alb in normele puse de andrei.

PS, era un raspuns pentru Viktor, care bagase in aceiasi oala si xenonul aftermarket si pe cel de uzina.

Share this post


Link to post

Asa da - e corect ce spui. Problema e ca p-aicea pe la noi toata lumea isi monteaza pe faruri "normale" - nici macar cu lupa, ca sa nu mai zic de selflevelling... sau spalator.

 

din linkul de mai sus - am tinut in mana un kit "philips" - mi se parea mie ceva dubios cu el... acum s-a confirmat...

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Eh, ce ti-e si cu chinezii astia ! Siemens sau ... Ziemens ! Bosch sau ... Bosh! Hirtia suporta multe, insa stiu oameni care si-au luat amenzi grase pentru astfel de mici ... inadvertente. Ma rog, nu asta a fost motivul , ati inteles voi. Uimirea, insa, a fost mare !

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...