Jump to content
 

Sign in to follow this  
Satori

Scartait, Troncanit, Chitait, Piuit, Tiuit ...

Recommended Posts

Pai spuneam ce mi-au zis ei dupa ce am facut revizia acum 2 saptamani. (am facut-o la ei cu piesele mele)

 

Oricum nu mai am garantie si pot sa ma duc la ce service vreau. Stiu ca problemele nu sunt cine stie ce, dar macar de-as sti unde sa ma duc ca sa le rezolv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Procura bucsile, inclusiv cea din desenul pe care ti l-am dat si poti merge la orice atelier/garaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, o sa comand bucsile de la bara stabilizatoare pana la urma. Deci nu le mai gresez!

Dar nu stiu cum se numeste acea bucsa din desen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prin gresare amani schimbarea lor si afli care-s de vina, dar la primavara vor scartai din nou. Pe cea de pe ansamblul directiei zic s-o schimbi, acolo poate aparea un joc prin tasarea cauciucului din care este facuta. Pentru ea ti-am dat desen, sa-l arati vanzatorului. Bucsile sunt ieftine, ca si manopera de schimbare, deci, alegerea este a ta, functie de timp, bani, hotarare, etc.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc! O sa le comand. Sper sa gasesc si acea bucsa de pe ansamblul directiei, iar dupa montaj, o sa revin cu detalii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In anul 2006 am cumparat un chevrolet aveo in leasing fiind incantat de aspectul si dotarile acestuia. Dupa primii km parcursi (10km) mi-am dat seama ca ceva nu este in regula cand am vazut ca troncane prea rau pe fata, am crezut ca are ceva slabit, un pivot ceva... Am fost la service Rucom Craiova de unde am si cumparat-o ca sa o puna baietii la test si surpriza - au zis ca asa este masina si nu au ce sa-i faca.

Dezamagit am plecat si m-am intors la 6000 Km cu un zdroncanit groaznic pe fata (ghidaje etrieri). Mi-au schimbat ghidajele etrieri si am plecat fara zgomotul ghidajelor dar cu acelasi troncanit de pivoti insuportabil. M-am intors la 9000 km pentru ca s-au stricat iar ghidajele pe langa care si bratele plus bielete antiruliu...

Sa recapitulam putin ca sa va scot din ceata:

0 km masina troncane - dar service-ul spune ca asa este masina (proasta)

6000 km - schimbat ghidaje etrieri

9000 km - schimbat ghidaje etrieri, brate fata care scartaiuau de moarte, bielete antiruliu

12000 km - schimbat etrieri fata (pentru ca ghidajele nu se mai puteau schimba pe garantie)

Ce parere aveti? oare e normal sa platesc o gramada de bani pe o astfel de masina? de ce nu fac si ei ca cei de la dacia sa-si recunoasca problemele si sa le remedieze? Modelul ce a venit dupa 2006 nu mai este asa de problematic pentru ca probabil s-au schimbat piesele cu pricina dar cei de la service spun ca nu stiu despre nici o schimbare la masina pe care as putea sa o fac si eu ca sa am o masina normala in care sa nu ma doara capul si inima de cati bani platesc pe o caruta.

 

Cu ce ma puteti ajuta voi? Spuneti-mi ce sa verific, ce sa schimb ca sa am o masina normala... (toate din 2006 sunt asa, mai am o cunostinta patita la fel)

Cineva spunea ca in capatul telescoapelor sus, sub capota sunt niste bucse sau rulmenti care ar putea fi proaste (dar sa fie asa de noi?) si de la alea ar putea face dar trebuie sa fiu sigur pentru ca asta ma va costa mult si nu le voi putea schimba singur fiind necesara o presa pentru telescoape...

Edited by marketiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut..in primul rand daca masina este echipata cu cauciucuri 185\55\15 telescoapele sunt de vina pentru ca sunt pe gaz(suspensia este mai rigida) si din cauza cauciucurilor care au garda mica...masinile echipate cu cauciucuri 185\60\14 au garda mai mare si telescoapele sunt pe ulei(mai moi si preiau mai bine socurile)..eu am schibat si flansele la telescoape +rulmenti si tot asa face..si cel mai mare defect este insonorizarea masinii care nu prea exista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat troncanitul prin inlocuirea bieletelor antiruliu. Culmea am fost la RUCOM. Le-au inlocuit pe garantie. Am ramas uimit de schimbarile petrecute pe acolo.

 

 

cu ghidajele etrieri nu ai avut probleme?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca va bagati la ele, veti avea probleme !

 

Altfel, ma minunez cum nu poate fi deosebit un scartait, de un troncanit sau altceva si de unde vine.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ele, la ghidaje, ele n-au nicio vina. Daca tu ai fost la un mecanic de service incompetent, ce vina are masina ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Share on other sites

atunci care-i problema? argumenteaza

Edited by Salex
citare inutila post anterior

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema este a ta, nu a mea. Cand e gaura prea mare in etrier, degeaba schimbi ghidajele, gaura tot larga ramane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la asta ma gandeam si eu, ai dreptate cu gaura si ghidajele dar atunci care este rezolvarea? sau de ce se largeste gaura etrierilor? am inteles ca un remediu ar fi legarea etrierilor cu un arc de telescop pentru a sta mai fix si a nu mai zdrancani

 

P.S. nu am desfacut etrierul sa vad ce se intampla fizic acolo dar acea gaura din etrier nu poate fi cumva imbucsata cu un material facut la strung? si astfel evitandu-se tocirea gaurii, materialul fiind mai dur? (atunci probabil chiar ca se vor duce ghidajele...

Edited by Salex
citare inutila post anterior

Share this post


Link to post
Share on other sites

La tine, daca s-a manifestat de la inceput ( zero km), a fost o greseala de fabricatie. Trebuia inlocuite imediat etrierele. Pe forumul acesta esti singurul cu aceasta problema, din cate stiu eu, la Aveo.

 

PS in principiu se poate bucsa, dar nu se mai practica, din motive de siguranta.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au fost inlocuite etrierele pe garantie, pentru ca se schimbasera ghidajele de 2 ori si a 3-a oara nu se mai putea... Deci? Alte variante?

 

Nu mai folosi inutil Reply. Ai la dispozitie Add Reply sau Fast Reply

 

scuze, sunt nou pe aici si nu-s obisnuit cu forumul... fara intentie

Edited by Salex
citare inutila post anterior

Share this post


Link to post
Share on other sites

etrierii sunt doar o parte din problema pe langa multe alte zgomote... ce alti etrieri compatibili recomanzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer sa fiu, nici nu stiu ce forma au etrierii tai, dar dupa codul piesei - dimensiuni - si/sau alte date, cred ca se poate descoperi alti etrieri compatibili, doar n-o fi prototipuri. Decit sa-i tot repari ... mai bine-i schimbi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai, dupa ce s-au inlocuit etrierele si ghidajele, ce sa mai fie la ele ? Zgomote acolo pot sa fie doar de la placute prea subtiri, dar nu de la ghidaje, acestea, eventual, se pot bloca la o frana, nimic altceva.

Eu ma mir, dupa atatia ani n-au invatat astia de unde provine zgomotele ? Citind pe aici, vad ca au schimbat orice (casete de directie, ghidaje, capete de bara ... etc), doar sa greseze bucsile de torsiune sau sa le schimbe n-au facut, desi, era cel mai simplu, cel mai ieftin si cel mai eficient. Mai ales ca, daca ar face parte din Chevrolet Service Europe, ar fi primit demulti ani o nota in acest sens.

Vezi:

 

http://www.gmclub.ro...post__p__239933

 

si aici, unde intra suruburile acelea.

post-402-082736800 1289853190_thumb.png

 

post-402-067848200 1289853526_thumb.png

 

post-402-031177500 1289853721_thumb.png

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil si discuri strimbe care sa-i plimbe ertierii de colo-colo.

 

 

A cazut etrierul din schema, Toline. :D

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
Share on other sites

am rezolvat problema cu etrierii, am aplicat formula veche aplicata si la cielo din cate stiu eu: un arc legat de telescop si etrier dar am facut lucrarea profesional (arc pus prin copex cu vaslina care nu mai atinge nimic altceva in afara de etrier si telescop)

Acum ramane problema cu troncanitul care poate fi de la bucsele acelea din capul telescopului, sub capota - am inteles pe cineva ca au fost proaste din fabrica

Are cineva o poza cu ele? cum arata? ca sa pot sa-mi dau seama daca acestea pot fi de vina

Share this post


Link to post
Share on other sites

imi vibreaza cablul de acceleratie

se poate regla/intinde acasa?

chiar nu a avut nimeni problema asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutam !!! Am citit si eu topicul asta si nu stiu daca nu am vazut eu sau nu s-a scris despre asta dar la al meu Aveo aud un greieras in schimbatorul de viteze la o turatie anume, cand il misc putin nu sa il soct di treapta doar sa il misc nu se mai aude. Am fost cu masina la GTT Pallady si nu au gasit ce este. In concluzie daca are cineva o idee sunt dispus sa ma apuc de demontat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...