Jump to content
Sign in to follow this  
chitosu dan

Benzina Scumpa

Recommended Posts

am si eu o intrebare la voi! in cartea masinii scrie ca sa nu se foloseasca drept combustibil metanolul. m-ar tenta faptul sa fac niste etanol . metanolul nu e acelasi lucru cu etanolul , cred ca stiti asta. oare consrtuctorul masinii ce parere are despre asta? in america se foloseste e85, 85%etanol si 15% benzina. ce ziceti? a incercat cineva?

Share this post


Link to post

Daca schimbi toate garniturile si tuburile de cauciuc de pe traseul de alimentare e posibil sa mearga... dar cred ca mai trebuie schimbati si alti parametri pe la motor sa sa mearga bine.

Share this post


Link to post

cred ca faci o confuzie cu biodieselul care e coroziv pentru cauciuc. eu aici ma refer la alcool.

 

am mai gasit o chestie interesanta.

http://nlplpg.wordpress.com/2008/05/07/wha...-cng-wikipedia/

despre gazul natural (metanul din retea) comprimat. un asemenea kit ar fi minunat pentru circulatia de zi cu zi din oras. intr-un rezervor de 50 l la o presiune de 200 bari ai avea cam echivalentul a 9 litri de benzina. exact sa-ti ajunga sa faci naveta de zi cu zi. instalatia e mai simpla decat cu gpl ca nu-ti mai trebuie plaman si porneste direct pe gaz. si gazul nici nu e scump. il cumparam de la rusi cu 300 E / 1000 m3 . un m3 de gaz este aproape echivalent cu un litru de benzina. faceti voi calcule. plus ca metanul se poate face si acasa (biogazul)

Share this post


Link to post

@rich, vad ca ai masina din 2008... daca e asa scumpa benzina incat nu poti sa mergi cat ai vrea (banuiesc, asta-i motivul pt. cauti improvizatii) de ce n-ai luat una mai economica? Personal, nici sa ma platesti nu as face asemenea modificari. Oricand exista alternativa GPL-ului, din nou spun, din ce am dedus, faci suficient de multi km anual, astfel incat sa amortizezi repede investitia :)

Share this post


Link to post

Bai dar ma uit la jegosii astia ca nu vor deloc sa scada accizele la combustibil. sa impoziteze dracului proprietatile, sa creasca tva-ul la 22% dar sa fie combustibilul ieftin , ca in america.

 

Nu ma refeream neaparat la mine. eu daca ma apuc sa fac modificari pierd garantia ca astia de la gm nu s-au gandit sa aiba posibilitatea sa-ti monteze sisteme alternative de combustibil. gazul natural comprimat ar fi o chestie desteapta mai ales ca reteaua de distributie e destul de dezvoltata si masinile nu prea fac mai mult de 100 km pe zi (in medie)

Edited by rich1974

Share this post


Link to post

In mod normal in urma scaderii pretului Euro nu ar fi trebuit sa scada si benzina si restul produselor ?

Ba da, pentru ca atunci cand creste pretul la euro cresc si preturile produselor, chiar si a celor de pe stoc.

Share this post


Link to post

Nu vor scadea accizele la combustibil, ca nu vrea UE. Acum vreo 2-3 saptamani la ultimul summit parca s-a discutat si asta cu scadearea acciezelor si parca ziceau ca nu e o solutie.

Daca o sa creasca TVA-ul tot oamenii simpli vor fi afectati cel mai mult, deci nici asta nu e o solutie. Acum se duc lupte sa se scada TVA-ul la alimente macar ca sa le fie mai usor oamenilor de rand si tu vrei sa-l creasca?

Cu ce te ajuta ca iei benzina mai ieftina sa zicem, daca o sa iei restul produselor mai scump?

Implicit prin cresterea TVA-ului va creste si pretul carburantului pentru utilizatorul de rand. Chiar daca vor scadea accizele si vor creste TVA-ul, stai tu linistit ca tu, ca persoana fizica tot cam la acelas pret vei lua carburantul. O sa aiba ei grija sa incaseze la fel bani. ;)

 

O solutie cat de cat mai apropiata de realitate ar fi fluidizarea traficului prin modernizarea infrastructurii, lucru ce ar duce la un consum de carburant mai mic, dar si asta va dura cativa ani, chiar daca sa zicem ca va exista vointa politica peste noapte pentru asta avand in vedere ca este an electoral.

 

Ieri am bagat cu 4,22 parca OMV 95 pe B-dul Timisoara.

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post
In mod normal in urma scaderii pretului Euro nu ar fi trebuit sa scada si benzina si restul produselor ?

 

Nu, nu este chiar asa de simplu. Sunt mecanisme mai complexe ce determina scadearea preturilor.

Share this post


Link to post

OK, de acord cu tine.

dar aceste mecanisme devin foarte simple si necomplexe cand e vorba de crestere nu ?

Share this post


Link to post

Nu, nici macar.

 

 

---

 

Ce ma enerveaza pe mine acum este campania Petrom. Acestia vor sa se asocieze cu spiritul de responsabilitate, samd. Ok, isi platesc darile (debatable, fac pariu ca scot destui bani in afara) dar, pe de alta parte, prin marjele practicate in Romania isi sustin operatiunile in alte tari. Pai, domnilor Petromisti, Romania nu va creste daca voi o gatuiti cand vine vorba de consumul de combustibili, indiferent cata responsabilitate exista. Mi se pare nesimtire la culme sa te asociezi cu cresterea Romaniei in conditiile in care tu chiar faci opusul.

 

PS: Cumnate, inainte sa fii tentat sa balacaresti in stilul caracteristic Romania, ar trebui sa intelegi ca aceasta companie nu mai este romaneasca. Ca de fapt multe altele. Profita doar de prostia unora care, enervati de ceea ce se intampla, dau vina pe tara in loc sa caute adevaraul si sa ii spanzure pe ei.

Share this post


Link to post

Bre, pretul la carburant va scadea, doar in conditiile scaderii consumului. Si nici acest lucru nu este sigur atata timp cat tarile detinatoare se afla in razboi cu tarile consumatoare. Altfel, paradoxal, datorita accizei si a TVA-ului, pretul carburantului nu s-a dublat in conditiile dublarii pretului petrolului. In statele in care nu se impoziteaza atat de mult carburantul, pretul lui a devenit de 4x mai mare. Interesant este ca aici se plang si cei care au venituri mai mari decat venitul mediu din acele state.

Share this post


Link to post

Nimeni nu se plange mai mult decat americanii, unde pretul e cam jumatate din cel de la noi.

Share this post


Link to post

Pai la ce motoare au aia la masini cred si eu ca se plang. =))

 

Americanii au nevoie iar de un razboi ca sa-si redreseze economia si asa cum stau lucrurile pe langa Israel, se pare ca va fi destul de curand.

Poate mai scade dracu barilul la petrol dupa. :D

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post
Bre, pretul la carburant va scadea, doar in conditiile scaderii consumului.

 

In cazul in care se va intampla acest lucru care, de altfel, este FOARTE putin probabil avand in vedere cererea in crestere din India si China, pretul carburantului va fi pastrat constant prin micsorarea cantitatii aruncate pe piata. Parerea mea este ca nu o sa mai vedem scaderi ale preturilor.

Share this post


Link to post

Sunt de acord ca nu va scadea pretul carburantului. Solutia probabil va fi sa trecem pe motoare mai economice si evident refacerii infrastructurii si fluidizarea traficului. Atata timp cat nu vom avea autostrazi, inerent masinile vor consuma mai mult carburant si vor polua mai mult.

 

In Austria am avut un consum mediu de 7,5% extraurban si nu am simtit nevoia sa calc pedala mult peste viteza legala (maximi 30 de km peste, ocazional cand intervenea oboseala ca sa ma tina mai atent la volan).

 

Oare ce consum de carburant vei avea in Romania pe o distanta echivalenta cu una gen Viena-Salzburg daca vrei sa ajungi cam in acelas timp, asta bineintels dacareusesti sa scoti acelas timp?

 

Ultimele consumuri extraurbane pe Romania ma ingrozesc mai mult decat cele urbane si dau exemplu acum Cernavoda-Constanta 3 ore. Mers cel mult cu treapta a doua, mai mult stat pe loc. Consumul la masina a fost cam de 11% la ultimul drum la mare.

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

Infrastructura mai buna duce la folosirea ei mai intensa. Avantajul pe care il obtii prin reducerea consumului de combustibil pe unitate consumatoare este infirm in comparatie cu cresterea numarului unitatilor consumatoare datorata aceluiasi motiv. Asta ne invata istoria, ce s-a intamplat in alte parti.

Share this post


Link to post

Si tot istoria ne mai invata sa muncim mai mult, ca sa avem mai multi bani pentru a plati aceiasi benzina. Ca preturile nu mai scad, nici la benzina, nici la... nimic.

 

 

Contra Gica .

Share this post


Link to post
Infrastructura mai buna duce la folosirea ei mai intensa. Avantajul pe care il obtii prin reducerea consumului de combustibil pe unitate consumatoare este infirm in comparatie cu cresterea numarului unitatilor consumatoare datorata aceluiasi motiv. Asta ne invata istoria, ce s-a intamplat in alte parti.

Sincer pe mine nu ma intereseaza foarte tare ca va creste numarul unitatilor consumatoare, atata timp cat unitatea mea consumatoare ma va duce in acelas timp sau mai repede si mult mai ieftin la destinatie.

 

Tot asa cum a demonstrat-o practica, numarul de masini (unitati consumatoare) in romania creste indiferent de modernizarile infrastructurii.

Daca nu ma insel suntem pe primele locuri din europa cand vine vorba de cresterea vanzarilor la autoturismele noi.

 

E foarte corect ce zici cu cresterea unitatilor, dar pentru simplul utilizator va fi un mare avantaj daca ar calatori pe autostrazi intre marile orase si nu ar mai forta prin depasiri, nu ar mai sta 1 ora sa treaca de o intersectie gen razoare de exemplu si ar trece in 5 minute, etc

 

Sa luam modelul germaniei sau italiei. Foarte multi nu locuiesc in orasele unde au jobul si prefera sa stea departe de poluare (unii chiar si la 100 de km de un mare oras) si sa faca naveta, pentru ca nu pierd mult timp in trafic, au un consum decent la masini in regim normal de condus, etc. Lasa masinile parcate la intrarea in marile orase si folosesc transportul local, care bineinteles e bine pus la punct, nu ca la noi.

 

Principala problema a Romaniei in acest moment este infrastructura depasita, de aici rezulta printre altele si un consum mai mare de carburant pe cap de locuitor la aceleasi distante parcurse fata de un locuitor mai din vest de prin UE si asta in conditiile in care in romania sunt unele dintre cele mai mici salarii din UE.

 

P.S. Sorry pentru reedituri. Am varsat bere in tastatura si trebuie sa dau tare in taste ca sa mai mearga. O sa o schimb azi. :D

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post
Sincer pe mine nu ma intereseaza foarte tare ca va creste numarul unitatilor consumatoare, atata timp cat unitatea mea consumatoare ma va duce in acelas timp sau mai repede si mult mai ieftin la destinatie.

 

Citeste posturile anterioare si poate intelegi de ce ar trebui sa iti pese.

 

 

 

E foarte corect ce zici cu cresterea unitatilor, dar pentru simplul utilizator va fi un mare avantaj daca ar calatori pe autostrazi intre marile orase si nu ar mai forta prin depasiri, nu ar mai sta 1 ora sa treaca de o intersectie gen razoare de exemplu si ar trece in 5 minute, etc

 

In conditiile astea, multi si-ar lua si ei masina. 4l in plus ai tai s-ar "compensa" cu 7l ai lor. Cererea creste. Pretul creste (conform Tolin). Ce treaba are infrastructura aici (in afara de faptul ca ne place sa gasim un vinovat si sa ne plangem de Romania)?

Share this post


Link to post

Oricum, numarul global de masini va creste si daca nu va creste in Romania, va creste in alta tara sa zicem China si tot va exista o cerere mai mare de carburant.

Carburantul oricum se va scumpi din ce in ce mai des.

 

De ce sa ne sacrificam noi si nu altii? :)

De ce sa mearga altii cu salarii mai mari mai ieftin ca noi?

 

Stiu, o dau in nationalism acum. :D

Sunt un egoist.

 

Am un prieten care sta in Austria si care desi face naveta zilnic consuma mai putin carburant pe luna decat mine si asta in conditiile in care el face cam cu 500-1000 de km pe luna mai mult ca mine. La asta ma referam ;)

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

Oarecum offtopic: nu vi se pare si voua de o nesimtire crasa reclama aceea de la Petrom, cea cu taximetristul care vorbeste despre privatizarea "model" a Petrom ??

E de un cinism feroce, sa pui un individ anost, insipid, care ar trebui sa reprezinte un fel de "vocea omului de pe strada", sa laude pe un ton foarte ferm si convins, binefacerile aduse de Petrom si felul cum s-a realizat privatizarea societatii respective, in conditiile in care toata lumea stie ca e o adevarata nebuloasa si ca statul roman a facut o afacere dezastruoasa, prin intermediul unor 'baieti' care si-au incasat comisioanele binemeritate...

Share this post


Link to post
Oarecum offtopic: nu vi se pare si voua de o nesimtire crasa reclama aceea de la Petrom, cea cu taximetristul care vorbeste despre privatizarea "model" a Petrom ??

 

Ia uite ce zicea colegul Satori in urma cu o pagina ;)

 

Ce ma enerveaza pe mine acum este campania Petrom. Acestia vor sa se asocieze cu spiritul de responsabilitate, samd. Ok, isi platesc darile (debatable, fac pariu ca scot destui bani in afara) dar, pe de alta parte, prin marjele practicate in Romania isi sustin operatiunile in alte tari. Pai, domnilor Petromisti, Romania nu va creste daca voi o gatuiti cand vine vorba de consumul de combustibili, indiferent cata responsabilitate exista. Mi se pare nesimtire la culme sa te asociezi cu cresterea Romaniei in conditiile in care tu chiar faci opusul.

Share this post


Link to post
Oarecum offtopic: nu vi se pare si voua de o nesimtire crasa reclama aceea ...

 

Nu mai e nicio nebuloasa:

 

Castigul_omv_dupa_4_ani_in_afacerea_petrom__4_1_mld.html

 

Asta e castigul lor net, luand in calcul toate cheltuielile: pretul platit pentru cumpararea petrom, investitiile in romania, banii cheltuiti pe diverse "protocoale" (de ex spagile), inclusiv banii platiti pentru reclama asta stupida.

Asadar, dupa ce da tunul asta, acum ne mai si rade in nas. Ar trebui sa facem o greva a clientilor, sa nu mai cumparam de la petrom.

Share this post


Link to post
Pretul petrolului a inregistrat si azi cresteri :(

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...