Jump to content
 

Sign in to follow this  
DevBreak

Radiator spart

Recommended Posts

Treaba voastra, e maisina voastra. Mi se pare ca in manualul de utilizare al matizului scrie mare, cu un semn de exclamare langa, sa nu se obtureze radiatorul cu nimic. In afara de asta, sunt curios ce/cat ajuta avand in vedere ca pana la 85 de grade "apa" circula doar in motor, nu si prin radiator.

Share this post


Link to post

Ajuta foarte mult.

Eu la supernova foloseam metoda asta si am si un coleg cu cielo care foloseste metoda asta. Perioada in care motorul se incalzeste scade la jumate...

In manual spune ca nu trebuiesc obturate caile de racire pentru a nu exista riscul "fierberii apei" in radiator (pentru ca nu se mai face racirea cum trebuie). La un parcurs urban de 5-6 km in conditii de frig nu cred ca se pune aceasta problema.

Share this post


Link to post
Treaba voastra, e maisina voastra. Mi se pare ca in manualul de utilizare al matizului scrie mare, cu un semn de exclamare langa, sa nu se obtureze radiatorul cu nimic. In afara de asta, sunt curios ce/cat ajuta avand in vedere ca pana la 85 de grade "apa" circula doar in motor, nu si prin radiator.

Ai dreptate, dar ... în vara anului trecut am prins 40 de grade pe tot A2, iar la peste 120km/h se ridica acul indicatorului de temperatura a motorului. La 140km/h se ridica cu 20 de grade (pi/9) peste zona normală. După ce am observat am lăsat-o sub 120km/h. Iarna asta am pus deja un plastic la radiator şi maşina se încălzeşte mult mai repede. Pe drumurile din Bucureşti indicatorul de temperatură a stat numai în poziţia normală. (Vorbesc despre altă maşină, Sparkul nu are indicator de temperatură a motorului). Plus, sistemul de încălzire al habitaclului reprezintă un al doilea sistem de răcire al motorului.

Vreau să spun de fapt că este că mai periculos pentru motor să mergi cu 150-170km/h vara pe caniculă, aşa cum mulţi forumişti declară, când sistemul de răcire nu mai face faţă, decât să pui un carton în faţa radiatorului iarna.

Şi pentru a nu se înţelege că acel carton este Ok în toate situaţiile, îţi dau dreptate din nou, şi spun că într-adevăr, dacă nu eşti atent, poţi să fierbi motorul. La drum întins nu este bine să acoperi mai mult de 2/3 din suprafaţa radiatorului, afară trebuie să fie în jur de zero grade sau sub şi e bine să ai şi indicator de temperatură.

Edited by euggen

Share this post


Link to post

Este periculos pentru masinile cu defectiuni ale sistemului de racire. Mie nu mi s-a intamplat chestia asta niciodata, desi am rulat cu 130-140km/h pe distante de ~120km, constant. Acul de temperatura nu s-a miscat de la locul sau, nici in Bucuresti, in ambuteiaje, in plin soare, cu AC-ul pornit, cand la nievelul asfaltului erau ~60 de grade, nici la drum intins la viteze de peste 120km/h.

Share this post


Link to post

...

 

Nu am sistemul de racire defect. A fost singura dată de când mă ştiu când am prins temperatura de +40 de grade în plin câmp, nu se mai făcea schimbul de căldură şi, probabil atât este dimensionat sistemul de răcire. Cand m-am apropiat de Constanta, temperatura exterioară a scăzut la +35 de grade şi motorul nu s-a mai încins. Am putut să-i dau iar 140. A fost singura dată când a urcat acul. Niciodată în Bucureşti la 60 de grade. Nu se compară temperatura dezvoltată de motor la 4000rpm-constant cu cea de la 2000 rpm cu intermitenţe în Bucureşti.

Edited by tolin
Citare inutila a mesajului anterior !

Share this post


Link to post

Da, dar nici racirea de la 4000 rpm nu se compara cu cea de la 1500rpm. Nici fluxul de aer de la 140km/h nu se compara cu cel de la...hmmm, 0km/h.

Share this post


Link to post
Ai dreptate, dar ... în vara anului trecut am prins 40 de grade pe tot A2, iar la peste 120km/h se ridica acul indicatorului de temperatura a motorului. La 140km/h se ridica cu 20 de grade (pi/9) peste zona normală. După ce am observat am lăsat-o sub 120km/h.

 

Vreau să spun de fapt că este că mai periculos pentru motor să mergi cu 150-170km/h vara pe caniculă, aşa cum mulţi forumişti declară, când sistemul de răcire nu mai face faţă, decât să pui un carton în faţa radiatorului iarna.

 

Şi pentru a nu se înţelege că acel carton este Ok în toate situaţiile, îţi dau dreptate din nou, şi spun că într-adevăr, dacă nu eşti atent, poţi să fierbi motorul. La drum întins nu este bine să acoperi mai mult de 2/3 din suprafaţa radiatorului, afară trebuie să fie în jur de zero grade sau sub şi e bine să ai şi indicator de temperatură.

1. Suntem offtopic.

2. Te rog explica cum ajuta acel carton la incalzirea motorului cand in oras mai mult stai iar la sub 70-80 de grade nici macar nu deschide termostatul. Sunt f curios!

3. Nu e normal sa se incalzeasca motorul peste temperatura de regim. Nici la nubira, nici la matiz la 40 de grade (asfalt topit) cu AC la greu si talpa nu s-a ridicat vreodata temperatura. Exista pierderi mari de putere dar acul la temperatura statea fix unde trebuie. Ai o problema tu.

Share this post


Link to post

...

 

2. Fără să vreau să fiu răutăcios, un raspuns mai simplu ar fi: puneţi şi voi un carton şi apoi veţi vedea. ;) Efectul cartonului apare după ce se deschide termostatul. Apa fierbinte care trece prin radiator nu se mai răceşte la fel de mult pentru că nu mai trece aerul rece prin alveolele radiatorului. Motorul nu ajunge la temperatura de regim când se deschide termostatul, ci când ajunge şi toată apa din instalaţia de răcire la acea temperatură. Între cele două momente este o distanţă de câteva minute. Cândva am avut o dacie iar pe ceasurile de bord vedeam iarna, la rece, cum urcă temperatura apei la 86 de grade, după care, cand se deschidea termostatul scădea brusc pe la 80 de grade şi mai dura câţiva km până urca la loc. Mai multe explicaţii nu am, mă dau bătut. :uff:

 

3. Poate fi normal dacă atât a fost dimensionat sistemul de răcire, radiatorul mi se pare mititel.

Edited by tolin
Citare inutila a mesajului anterior !

Share this post


Link to post

2. Mai, tu compari orice sistem de racire cu cel al daciei? :) ) Hai sa fim seriosi. La dacie era o minune daca nu fierbea apa in ea vara sau daca se incalzea iarna fara carton in fata radiatorului. Mai mult, acel termostat se deschide progresiv, in functie de temperatura lichidului de racire din motor. Termostatul INCEPE sa se deschida la 82grade celsius si este DESCHIS DE TOT la 95 grade celsius, tocmai pentru a nu raci excesiv motorul(data valabile specific pentru matiz, dar aplicabile ca idee generala la toate masinile cu motor racit cu "apa"). Bine, asta se intampla la o masina la care sistemul de racire functioneaza CORECT, pentru restul exista...cartonul.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Am venit si eu in clubul celor cu radiatorul spart. Azi am observat ca nu baga mai deloc caldra si dupa cativa km a crescut si temperatura. Evident ca nu aveam lichid de racire si pe radiator in partea stanga, cam tot unde vine plasticul de la ventilator era lichid de racire pana jos. Horor! E inadmisibil la o masina din 2007 sa se intample asa ceva. Am 42000 km. Maine o sa sun sa ma programez sa vad daca e acelas lucru, desi sunt 99% convins.

Share this post


Link to post

a, eu puneam mana pe carnetul de service si sunam direct la Chevrolet Romania, sa-mi trimita platforma- lasam masina fix unde observam tarasenia.

Share this post


Link to post

:o fftopic:

@m iri! Pacat ca nu ai tras un ochi pe aici inainte de belea .Aprob vorba lui Lucian .Trebuia sunat .Eu am patit`o la mare (dar nu cu raditorul spart ),si au fost prompti.Succes cu reparatia .

Share this post


Link to post

Am citit toate postarile si nu reusesc sa-mi explic ce se intimpla?! Sa fie descentrate unele electro-ventilatoare de la depuneri de praf / noroi? M-am uitat la mine si intr-adevar distanta este foarte mica, dar nu se vede sa fie frecat radiatotorul. Sa-i pun o saiba de cauciuc in partea stinga?

Share this post


Link to post

Eu unul asa am procedat .Vezi ,ca parca am poze la masina mea @-)

Share this post


Link to post

la mine la masina radiatorul este acoperit complet de acel deflector de aer...poate fi un pericol si in cazul acesta?

Share this post


Link to post

Am uitata sa mentionez ca sunt de cateva luni in Germania. Oricum s-a rezolvat pana la urma. Evident ca problema a fost aceiasi, a frecat ventilatorul acela si a spart radiatorul. Schimbat pe garantie in nici 2 zile cu tot cu comanda. Cei de aici de la service au zis ca au rezolvat ca in viitor sa nu se mai intample. Inca nu am avut timp sa vad exact cum au facut sa nu se mai intample, dar cand ma uit sa sa zic daca e ceva mai deosebit. Deasemenea au zis ca la ei aici e prima data cand vad asa ceva, nu m-ar mira sa fi fost un sistem mai bun la masinile vandute aici, fata de Romania.

Share this post


Link to post

Bine ca ai rezolvat urgent. :thumbl: Cand ai timp si vrei,. pune o poza. Te rugam .

Poate vedem distanta. :osanale: .Nu`i asa Rrick?

Share this post


Link to post

Da ... acum o saptamana i s'a spart radiatorul unui vecin cu Kalos din acelasi motiv :) .

 

Dupa revizie am vazut ca mi'au pus distantoare la radiator ... :)

Edited by Razv

Share this post


Link to post

Cand am fost la revizie am saltat niste capote la modelele 2008, ei bine acestea au un alt sistem de prindere al ventilatorului astfel incat frecarea de radiator este imposibila.

Felicitari GM, insa astia din 2007 stam cu carpeala sub capota. :grumpy:

Edited by DevBreak

Share this post


Link to post

Am venit si eu in clubul celor cu radiatorul spart.

 

Cauza: a frecat ventilatorul si a spart radiatorul;

Efectul: radiator spart, curgea din el lichid;

Rezolvare: radiator reparat, iar carcasa ventilatorului a suferit o "mica" ajustare;

 

Masina e din 2007, se pare din lotul cu probleme. Deci:

Felicitari GM, astia din 2007 stam cu carpeala sub capota. :grumpy:

 

P.S.: Eu am crezut ca scap, dar nu a fost sa fie asa...

Edited by Manuelos

Share this post


Link to post

Cum adica radiator reparat?! Nu l-au schimbat?! Eu le dadeam cu el in cap daca mi-l "carpeau"... Mai inteleg sa rascheteze carcasa ventilatorului, desi si asta se incadreaza la "romanisme", dar sa-ti repare radiatorul e de neconceput...

Share this post


Link to post

Repet inca odata: Este o circulara in serviceurile Chevy , conform careia la prima ocazie cu putinta (revizie sau alta intrare a masinii in service) trebuie verificata carcasa ventilatorului, si efectuate operatiile de ajustare a acesteia, in scop preventiv.

La mine, la prima revizie s-a efectuat acesta operatie, fara sa zic eu nimic (eu am aplicat metoda distantierului). Operatia este mentionata in caietul de service, la lucrari efectuate in perioada de garantie, si se mentioneaza cuvantul "campanie". Deseara daca nu uit, o sa fac un scan de pe pagina respectiva.

Mergeti la service si cereti sa se faca acesta operatie, daca ei nu o fac de bunavoie!

Share this post


Link to post

Numai la Aveo se intampla chestia asta? Si a mea e din 2007 si sunt destul de apropiate, ce-i drept. Sunt vreo 2-3 mm distanta.

Share this post


Link to post

Ce vrei tu sa se intample daca distanta este tot timpul mai mare de zero ?

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...