Jump to content
Sign in to follow this  
sprite

Curatare I.A.C. (Idle Air Control)

Recommended Posts

Si sa ma privez de surubareala?! Acum, serios: la cat praf trage bietul motor, e pacat ca macar la 4500 km sa nu-i curat jegul de la IAC. Ia desfa si tu IAC-ul si ai sa-mi spui dupa aceea ce jeg ai gasit. Din cate stiu, aceasta operatiune trebuie (sau ar trebui) facuta periodic. Insa fiecare face ce vrea cu/la masina lui. Mie imi place sa-mi bag degetutele cam peste tot, avand grija sa nu stric lucrurile.

Tolin- am desfacut IAC-ul de la masina tatei (sedan 2006) si avea surubele cu cap in cruce. La fel si la mine. Or fi cu mai multe modele?! Doar burghiul de la bormasina mea poate sa raspunda :D . Poate ca daca era motorul rece - s-ar fi desfacut mai usor. Poate...

LE: Sato, tu ai manuta mai delicata, iti vine mai usor. Eu am incercat cu o surubelnita scurta si m-am chinuit la greu (de fapt, pana s-au dus cruciulitele). Proasta alegere a inginerilor Daewoo. Era greu sa fi fost IAC-ul orientat invers?

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

IAC-ul se desface usor cu surubelnita din dotarea masinii, cap cruce. Am desfacut la cel putini 10 masini pana acum si doar la una am avut probleme, la un singur surub si era filetul distrus, am vazut dupa. Prima desfacere este mai grea... ca de obicei, cu toate lucrurile...

Share this post


Link to post

o intrebare am si eu: am inlocuit filtrul de aer si mi a scazut turatia cam pe la 800 la relantii de la 900 cat era inainte iar acum imi tremura volanul...se poate regla turatia sa fie la fel ca inainte pentru ca e suparator sa stai cu mana pe volan la semafor si sa l simti cum tremura...?

Edited by dante

Share this post


Link to post

@dante > notiunea de offtopic iti spune ceva ? Postul tau este o mostra de predat la scoala.

Share this post


Link to post

Fa-i un idle learn.

Share this post


Link to post

Pana la urma e bine sau nu sa iti bagi degetele sa cureti IAC-ul? La mine suruburile sunt cam distruse din ce am vazut eu...semn ca maimutoii de la service si-au bagat manuta pe acolo... si daca stau sa ma gandesc bine de cand am avut probleme cu TPS-ul parca si s-a facut si revizia de 10k... si a stat masina la ei cam tremura mai urat (facut si idle learn tot asa face)... oare cine stie or fi stricat ceva pe la IAC? :)

Share this post


Link to post

O problema.

Am un Matiz AC 2003 .Sambata dimineata cand am pornit masina motoru sa supraturat si a stat asa circa 30 sec dupa care am plecat zicand ca poate isi revine in timp ce merg .Dar dupa ce e am parcurs circa 1km primu la un semafor pe care l-am prins pe rosu am constata ca motoru se tura apoi isi revenea . A facut asa cat timp am stat la semafor.In aceasi zi am avut mai multe opriri si tot asa a facut la prima pornire motor supraturat.

Ieri Dunimica cand am pornit-o dimineata nu a mai plecat al fel de turat ca sambata dimineata dat tot mai turat ca de obicei..Puteti sa ma ajutati si pe mine cu niste idei cam de unde ar fii.Sa o duc in service sa o bage pe calc sau e ceva de facut ce pot sa fac si eu.

Mia facut problema Sambata cel mai mult si mai putin Duminica Ieri si azi daca o fi facut nu am bagat de seama

Multumesc Anticipat .

O zi buna.

O fi de la iac nu mai da comenzile calumea , de la compresoru de AC sau de la altceva???

Share this post


Link to post

Curata IAC-ul si fa operatiunea de Idle learn. Citeste tot topicul si ai sa afli cum, e simplu.

Share this post


Link to post

Sunt proaspat posesor de espero 1.8 MPI, mai exact de 4 zile.

Am tot citit pe aici si nu am reusit sa ma lamuresc asa ca vin si eu cu o intrebare.

Unde este situat acest IAC, pentru ca nu am reusit sa il identific, mai exact, la motorul meu, in locatia prezentata in topic, in spatele clapetei de acceleratie, in partea dinspre parbriz, am descoperit doi senzori si anume unul chiar sus pe galerie, care are 2 suruburi si 4 fire si alt senzor pe laterata galeriei, mai exant inspre parbriz care are 3 suruburi si 2 sau 3 fire.

Care este IAC-ul? nu de alta insa cel de pe galerie (de sus) sta doar intr-un surub, celalalt fiind rupt si este si dat cu silicn rosu, din aceasta cauza vreau sa stiu exact care este sa nu ma apuc degeaba.

 

In esenta dupa ce am citit pe forum, doresc sa fac si eu o resetare de ECM si o curatare de IAC, pentru ca desi motorul trage bine pe gaz, dupa ce i-am dat avansul mai mare, am constatat ca dupa ce se incalzeste, relantiul sta undeva pe la 1500, plus ca am observat ca in mod aleator la shimbarea treptelor de viteza sau la semafor mai nou mi se aprinde check engine-ul.

 

cu multumiri anticipate,

Share this post


Link to post
... am descoperit doi senzori si anume unul chiar sus pe galerie, care are 2 suruburi si 4 fire si alt senzor pe laterata galeriei, mai exant inspre parbriz care are 3 suruburi si 2 sau 3 fire.

Care este IAC-ul? ...

Cele doua piese sunt plasate pe corpul clapetei, galeria este mai la vale. IAC-ul are 4 fire.

Share this post


Link to post

Am identificat, multumesc frumos pentru promptitudinea raspunsurilor.

 

Deocamdata o sa incerc un simplu reset ECM, din cauza ca IAC-ul la mine sta doar intr-un surub, celalalt fiind rupt in corpul clapetei, plus ca in loc de garnitura are silicon.

Daca nu se va schimba nimic in urma resetului simplu, atunci voi incerca sa umblu si la IAC.

Share this post


Link to post

Garnitura n-o vezi, daca nu dai jos IAC-ul. In plus, varful IAC-ului poate fi curatat cu spray de Carbcleaner prin gura clapetei, partea de sus. Curatarea interioara a corpului clapetei iti poate oferii surprize placute la comportarea motorului.

Share this post


Link to post

Am curatat si eu IAC-ul la Matiz-ul meu din 2004, 72.000 km in bord.Era plin de funingine! Concluzii: Dupa ce l-am curatat si am pornit motorul acesta mergea la relanti cu aprox. 1300-1500 rpm (eu am montat si turometru pe Matiz) si nu scadea deloc turatia. M-am speriat, am facut un reset la ECM si acum totul este OK, turatia la relanti fiind de 900rpm. Diferente in mers nu am observat, masina se comporta la fel si merge bine.

Share this post


Link to post
... Diferente in mers nu am observat, masina se comporta la fel si merge bine.

Te asteptai ?

Share this post


Link to post
Te asteptai ?

 

Nu ma asteptam la diferente. A fost doar o curatare, masina mergand bine si inainte.

Share this post


Link to post
am facut un reset la ECM si acum totul este OK, turatia la relanti fiind de 900rpm. Diferente in mers nu am observat, masina se comporta la fel si merge bine.

Păi în mers nici nu ai ce diferenţe să sesizezi. La ralanti, în schimb, da.

Share this post


Link to post

Foarte util sfatul de curatare clapeta acceleratie,IAC si ce mai e pe acolo cu carbcleaner.

Masina "respira" altfel,adica la cate chestii pot fi,si au fost dealtfel infundate pe acolo,ma mir cum naiba a respirat pana acum.

 

Salex,milioane de multumiri pt operatiune! :)

Share this post


Link to post

am si eu o mica intreabare daca am schimbat filtru de aer ar fii bine un reset la ECU ? dar acum cu frigu asta cum sa fac sa incalzesc motoru si dupa sa ii dau reset sau merge si asa cu el rece ?

Share this post


Link to post

N-are treaba filtrul de aer cu resetul.

Share this post


Link to post

pai la ce avea cel vechi pe el... ma gandesc ca poate ecu nu era obisnuit cu aer tras asa liber sau .. eu stiu :scarpin:

Share this post


Link to post

Reset poti da oricand. Ceva care nu face rau se cheama ca face bine.

Share this post


Link to post
Reset poti da oricand. Ceva care nu face rau se cheama ca face bine.

:) adevarat..

Share this post


Link to post

imi recomanda si mie cineva un service unde sa-mi curete IAC-ul, sa-mi faca un reset ECM si un Idle learn. Nu ma pricep absolut deloc si la IAC nu vreau sa sa ma bag.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...