Jump to content
Sign in to follow this  
cchrism

Ulei cutie viteze Matiz

Recommended Posts

Dupa vascozitatea la 100'C din specificatie, prin comparatie cu uleiuri 75w80, se incadreaza la 75w85.

Share this post


Link to post

Pentru Srulz : ideea e ca pe bidonul de ulei care se vrea a fi 75w-85, nu se stie ce e (cel putin eu) deoarece pe bidon nu are nicio specificatie , iar vanzatorii il vand ba 75w-85 , ba 75w-80 (vezi linkurile de mai sus )

Asa ca , pana la ulei de floarea soarelui poate ne lamuresti ce ulei e in bidoanele GM

 

O sa incerc pe scurt, desi e o poveste cam lunga si sper sa nu plictisesc...

 

Mai intai, trebuie sa intelegeti ca producatorii de autovehicule, de obicei nu au rafinarie si nu produc uleiuri, de aceea in manualul de utilizare se regaseste de obicei (sunt si exceptii, vezi BMW care are sigla Castrol pe capacul de ulei...) la recomandari, clasa din care face parte lubrifiantul recomandat, de exemplu pentru motor se specifica, sa spunem, SAE 10W-40 nu Castrol 10W-40 sau Valvoline 10W-40 sau Mobil 10W-40. Acum... multi producatori fac contracte cu marii producatori de uleiuri si prefera sa vanda sub nume propriu (cod de origine) acele uleiuri. De exemplu: in bidonul de ulei GM S93165290 poate fi orice ulei 75w-85 de pe la veun producator de uleiuri din Korea sau din alta parte. Din motive lesne de inteles, adevaratul producator al uleiului nu este scris pe ambalaj, insa, orice producator care se respecta trebuie sa aibe pe ambalaj niste clasificari pentru uleiul respectiv. Daca pe bidonul GM nu apar, inseamna ca, fie nu au asa ceva (SAE, API) fie sunt produse piratate.

 

Chiar daca bidonul este GM original, dar, produs in Korea, s-ar putea sa nu aibe clasificare SAE. In fine, daca ne ghidam dupa recomandarile din manualul oficial de service pentru Matiz, iar bidonul GM este original, eu unul cred ca in el, se afla un ulei ce se incrie in clasa lui SAE 75W-85. Pentru ca la noi e aproape imposibil sa stim daca acel produs este cu adevarat original, eu unul prefer un ulei de la un producator consacrat (Castrol, Mobile, Valvoline, Aral, etc...) si de care sa stiu ca este 75W-85. Daca vreti neaparat sa folositi bidonul pe care scrie GM, nu e nici o problema, cu conditia ca acel produs sa fie original. Lucru valabil si la piese.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Multa vorbarie pentru nimic, din care rezulta o absurditate, anume, marii fabricanti auto recomanda cele mai proaste uleiuri de pe piata. Nu vreti sa lamurim o data pentru totdeauna cum stau lucrurile ?

 

Constructorul auto emite o specificatie de ulei necesar, ii da un cod de origine (OEM) si n-are nevoie de vreo clasificare, de orice fel (costuri inutile), pentru ca nu exista vreun dubiu in utilizare si nu-l intereseaza sa fie utilizat si la alt model. Producatorii de uleiuri vin la el, emitentul specificatiei OEM, platesc licenta de productie, platesc redeventa pe cantitatea produsa (motiv pentru care uleiurile OEM pot fi mai scumpe decat altele) si apoi produc o anumita cantitate convenita. Toata stiinta productie este reglajul unei instalatii si alegerea materiei prime, deci, problema de tehnologie si nu de cercetare. Deci, in productia de uleiuri, constructorii auto sunt factorul primordial si ei impun specificatii care se muleaza cel mai bine pe constructiile lor. Asta inseamna ca uleiul specificat de catre constructorul auto va fi intotdeauna mai bun exploatarii normale si eficiente a autovehiculului.

 

Producatorii de uleiuri fac si retete pe cercetare proprie pentru a caror definitie este nevoie de clasificari (SAE, API, ACEA, etc.) pentru ca utilizatorul sa poata alege modelul potrivit regimului de exploatare pe care-l doreste autovehiculului. Asta nu exclude ca aceste uleiuri sa fie superioare la anumiti parametri, sa excedeze specificatiile constructorilor auto.

 

In piata, datorita lipsei de cunostinte intarita de un orgoliu nemasurat, utilizatorul nesocoteste specificatiile constructorului auto si uleiul propus de catre acesta si se baga la ce este cel mai putin calificat, la alegerea unui model de ulei pe baza informatiilor de marketing aruncate de catre producatorii de uleiuri si la ce-au zis 2 vecini.

 

In service, proprietarii acestora fac, apriori, contracte cu diversi dealeri de uleiuri, dupa capacitatea lor de-a obtine un profit substantial din asta, de multe ori, in detrimentul clientilor si in dispretul specificatiilor constructorului dornic sa realizeze rapid, la intrarea pe piata, a unei retele cat mai mari de unitati de service. De multe ori, pe piete neinteresante precum cea din RO, aceste relatii se bazeaza pe coruptie, pe nepotisme, pe nasii, pe apartenenta la diverse organizatii.

Datorita prejudecatilor, clientii prefera bidoane din tabla, PET-uri de 1L sau de 4-5L in locul butoaielor de 200L, modul cel mai rational, mai ieftin si mai ecologic. Amestecul clientului in metodologii la care mintea nu-i duce provoaca risipa si munti de gunoaie, evident, pe banii lor.

 

Postarea este valabila atat pentru uleiurile de motor, cat si pentru cele de cutie.

Edited by tolin
  • Like 2

Share this post


Link to post

Am gasit pana la urma ulei 75w85 la un magazin online si anume MANNOL FWD GETRIEBEOEL 75w-85 API gl 4, e "Made in Germany". A mai folosit cineva marca asta? Inca nu l-am bagat in cutie dar o sa o fac in curand. 26 lei litrul iar pentru Bucuresti transportul e gratis..

 

Regards!

  • Like 1

Share this post


Link to post

http://www.mannol.de/

 

"Our company is an exclusive distributor of Belgian Wolf Oil Corporation (Champion Lubricants)".

  • Like 1

Share this post


Link to post

De ce sa nu fie, macar sunt transparenti. Uleiul este facut special pentru distribuitorul de consumabile, datorita lipsei ofertei din partea "numelelor mari".

 

http://www.wolfoil.com/en/producten.aspx

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Avand in vedere ca vine revizia de 10.000 si trebuie sa schimb uleiul la cutia de viteze am cautat si eu ulei. In carte scrie ca e recomandat uleiul 75W85, care nu prea se gaseste. Cum am de gand sa bag ceva de calitate, am gasit 75W-90 de la Aral, la Augsburg la 4,53EUR/jumatate de litru (TVA inclus) ~ 200 k lei / jumate de litru. Asta era cam singurul care este la jumatate, restul fiind la litru. Din ala Castrol de care se zicea la Tico n-am vazut. Este vreo problema daca bag din asta?

Alta intrebare, in carte scrie ca intra 2,1 litri, dar am vazut ca lumea baga 2 litri. Care-i faza? Nu este scos totul, sau cum? O sa se uite ciudat aia de la service la mine daca ma duc cu 2,5 l in loc de 2? De asta caut ulei care este si la jumatate, ca daca cumpar 3L de 75W-90 ma scoate din circuit cu banii.

Am mai vazut o faza cu uleiul asta, pe cutie zicea ca e compatibil GL5, si la unele zicea ca sunt compatibile GL4,GL5 (nu mai tin minte ce scria la Aral-ul asta). Merge la cutia asta GL5, ca majoritatea 75W-90 sunt GL5? Am citit pe net ca GL5 nu ar fi backward-compatibil, exact ca la lichidul de frana. Pe scurt, uleiul compatibil GL5 ar contine by default (adica daca nu ar scrie ca e compatibil si GL4) nu stiu ce aditivi care ataca metalele galbene (bronz, etc) care ar exista in cutie. Analog la Dot5 este nu stiu ce aditiv care ataca materialele din sistemul de franare, si daca in manual nu scrie explicit ca e suportat asa ceva e bine sa nu pui, chiar daca e mai nou si ar fi mai performant.

Ma lamureste si pe mine cineva, plz.

 

Nota pt. moderatori: daca considerati de cuviinta se poate comasa cu topicul despre ulei de cutie de Tico.

 

 

intrebare

 

 

unde ati schimbat voi uleiul de cutie la 10.000? in carte scrie 1 data la 40.000 km. daca voi ati schimbat uleiul la 10000 care costa o caruta, nu din ala la 200 mii, atunci la urmatoarea revizie din nou la fel?

 

eu am bagat pana acum prima oara ca la carte in jurul la 39.000, uleiul fiind super curat; apoi pe la 78.000 ,din nou curat; si ultima data la 117.000 din nou curat

 

am folosit numai Mobilube 1 SHC 75W-90 ca detalii dau mai jos

,, Ulei pt. angrenaje, multigrad, FULLY SYNTHETIC pt.cutii de viteze, folosit in transmisii manuale care functioneaza in conditii severe. Asigura o lubrifiere excelenta atat la temp.ridicate cat si la temp.joase. Destinat vehiculelor comerciale si autoturismelor pt. transmisii manuale in cutii de viteza,casete de directie. Adecvat pt.lubrifierea pe intreaga durata de functionare a transmisiilor traditionale si a diferentialelor. API GL-4/GL-5/MT-1, MAN 3343 SL, Scania STO 1:0, ZF TE-ML 02B / 05B / 07A / 08A / 12B /16F / 17B / 19C, DaewooAvia Praga 6 PS 51 "

Share this post


Link to post

De unde sa fie murdar un ulei de cutie ? Daca schimbi uleiul la o cutie cu intretinere dupa criteriul acesta, n-o ai mult in stare buna. Respecta ce spune fabricantul in manualul de utilizare, este cel mai intelept comportament.

Share this post


Link to post

unde ati schimbat voi uleiul de cutie la 10.000? in carte scrie 1 data la 40.000 km.

 

La service sau acasa dupa posibilitati. Mai ia odata manualul s avezi ca se schimba la 10.000, apoi 50.000, 90.000, etc.

Share this post


Link to post

Am reusit sa schimb uleiul 80w90 cu 75w85. Pot spune ca se simte diferenta. Acum rar mai agata cand schimb treapta 1>2 si, cu totul, schimbatul vitezelor se face mai usor si fara zgomote.

 

Recomand 75w85 :)

Share this post


Link to post

Am gasit pana la urma ulei 75w85 la un magazin online si anume MANNOL FWD GETRIEBEOEL 75w-85 API gl 4, e "Made in Germany". A mai folosit cineva marca asta? Inca nu l-am bagat in cutie dar o sa o fac in curand. 26 lei litrul iar pentru Bucuresti transportul e gratis..

 

Regards!

Share this post


Link to post

De unde sa fie murdar un ulei de cutie ? Daca schimbi uleiul la o cutie cu intretinere dupa criteriul acesta, n-o ai mult in stare buna. Respecta ce spune fabricantul in manualul de utilizare, este cel mai intelept comportament.

 

 

da da' ce te faci cand nu mai gasesti ce spune producatorul masinii?? eu am facut sute de km cautand ulei de cutie 75w85...pana la urma am luat 75w80 gl4+ de la total...sper sa fie bine...ma lamuresc io in cateva mii de km...oricum mi se pare o alegere mai buna decat 75w90 sau 80w90...am avut parte si de o experienta mai putin placuta la un magazin in pitesti cu unul dintre comercianti care mi-a dat-o la fileu:" daca io pun in bmw 75w90 tu ce te c...atat pe tine pt un matiz?" ...

Share this post


Link to post

azi dimineata am schimbat uleiul din cutie,cel vechi ac delco 75w90 cu noul valvoline durablend 75w90 gl 5 ,pret 35 ron litrul.

de unde am luat uleiul aveau si norma 75w85 de la fuchs ,acum nu stiu cat era de bun.

 

p.s. simptomele pe care le avea cutia de viteza,nu intra in toate treptele de viteza ,asta cand o apuca damblaua.dupa 10km facuti merge bine,insa astept sa mai treaca ceva km.

Share this post


Link to post

da da' ce te faci cand nu mai gasesti ce spune producatorul masinii??

 

Intri pe net, citesti acest topoc si pui 75w80, nu esti primul si nici ultimul, si atunci stiai ca va fi bine, nu sperai ca acum.

Share this post


Link to post

Pentru Mitosu : de unde ai luat ? (eram curios de fuchs 75w-85 si de pretul lui)

Share this post


Link to post

fuchs 75w85 gl4+ parca la 45 ron /l ,nu am avut incredere in firma asta fuchs,un magazin pe prelungirea ferentari la nr 20.aveau si gm la 42 ron ,dar nu scria norma 75w 85 se interpreta dupa un cod de bare.

  • Like 1

Share this post


Link to post

azi dimineata am schimbat uleiul din cutie,cel vechi ac delco 75w90 cu noul valvoline durablend 75w90 gl 5 ,pret 35 ron litrul.

de unde am luat uleiul aveau si norma 75w85  de la fuchs ,acum nu stiu cat era de bun.

 

p.s. simptomele pe care le avea cutia de viteza,nu intra in toate treptele de viteza ,asta cand o apuca damblaua.dupa 10km facuti merge bine,insa astept sa mai treaca ceva km.

 

 

 

Eu am pus de doua luni AC DELCO 75W-90 si acum, cand a dat frigul sare din a doua pe liber... Maine il schimb

 

 

 

Share this post


Link to post

Eu am cumparat mannol 75w85, aia-i norma, aia pun, acum sa prind o zi libera sa-l si pun in cutie...aia e mai greu.

Share this post


Link to post

Nu am auzit de mannol nimic, deci nu am pronunt, dar la modul general, decat sa pui un ulei prost la norma, e mai bine sa pui un ulei bun putin pe langa norma, si la cutia Matizului cu probleme din facere nu-i face rau mai ales iarna daca e mai subtire, adica 75w80, din contra.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Mannol este distribuitor Wolf Oil in regim "private label". Adica Wolf Oil produce uleiul iar Mannol isi lipeste eticheta pe el.

 

Ceea ce este mai important e ca Wolf Oil este de vreo 15 ani principalul furnizor de ulei pentru GM, atat pentru prima umplere cat si pentru comercializare sub brand GM sau Ac Delco (brand subsidiar GM).

In 1997 Wolf Oil a fost desemnat "furnizorul anului" de catre GM - asta apropo de "ulei prost la norma", vorba lui argon.

 

Deci bidoanele de Mannol si bidoanele GM contin acelasi ulei, adica Wolf (ca tot intreba cineva pe pagina anterioara ce e in bidoanele GM).

 

De cateva luni Wolf Oil nu mai comercializeaza sub brand propriu uleiul 75W85 GL4, recomandand inlocuirea acestuia cu 75W80 GL4.

 

Nu se recomanda inlocuirea lui 75W85 cu 75W90.

La transmisii sistmul de ungere este prin barbotare, nu se aplica metoda de la motoare "daca e uzat trebuie ulei mai gros". De fapt nici la motoare nu ar trebui sa se procedeze asa, dar...

 

 

Valorile din tabel sunt medii, dar se poate face o idee de ce 75W80 (si nu 75W90) in locul lui 75W85:

post-9355-049163200 1291807292_thumb.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Deci mannol/wolf oil este ok pentru matiz :D

Share this post


Link to post

oricare ulei ar fii ,parerea mea ca mai mult de 30 000km nu trebuie tinut in cutie.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...