Jump to content
Sign in to follow this  
B33GLM

Sistemul de franare la Cielo si Espero

Recommended Posts

Şi mie mi se pare SF faza cu spălătoria, apă rece and stuff... păi pe ploaie nu se merge cu maşina? Cu bălţile cum facem? Cred că se ovalizează de bune ce sunt... sau poate erau ovale de noi.

 

Oricum nu cred că se poate scoate prin rectificare.

 

Am fost şi eu să fac ITP-ul. Mă aşteptam să ies prost la frâne, chiar să mă respingă. Dar nope... cică frânează bine :banana:

 

Nu am insitatat să-mi dea şi datele! Mi-a fost frică să nu se aştepte la o şpagă ceva.

Share this post


Link to post

As fi curios de un test, dar cam costa. Bine ar fi daca l-ar face vreo televiziune, din bugetul ei: mers cu masina la cateva statii de verificare a franelor, apoi comparate hartiile intre ele. As fi curios de diferentele intre aparate.

Share this post


Link to post

Am si eu o problema legata de frane.Pe scurt cand am cumparat masina(acum 10 luni) am schimbat printre altele si discurile de frana si placutele aferente deoarece cand franam simteam in pedala de frana fluctuatii de presiune.Mecanicul a spus ca pe langa faptul ca sunt uzate,discurile sunt ovalizate(cred ca erau discurile originale-masina din 1996,Espero).Am pus discuri de frana si placute TRW(placutele sunt tot TRW pentru ca,zice mecanicul,ar avea acelasi indice de uzura,si in loc sa se uzeze discul se uzeaza placuta-asa o fi?). Problema este ca acum,dupa ce am schimbat si pivoti,capete de bara,cauciucuri(DEBICA Frigo),facut unghi de fuga,echilibrat roti,cand franez la viteze de peste 120 Km/h,simt in volan trepidatii ca si cum ar fi rotile ovalizate.Cum ajunge la 80 Km/H si franez in continuare se simte foarte slab.In rest tinuta de drum este buna,directia raspunde prompt.Ce nu am schimbat sunt jantele si cineva mi-a spus ca ele ar fi de vina.

Parerea voastra care este?

Daca sunt jantele si le roluiesc se amelioreaza ceva sau cel mai bine cumpar jante noi si cauciucurile de vara le pun pe ele?

Share this post


Link to post

Pot fi jentile, pot fi chiar cauciucurile.

Share this post


Link to post

Baieti : daca vi se par SF raspunsurile nu mai intrebati de ce aveti probleme.

Share this post


Link to post

OK,stiu ca nu sunt cele mai grozave cauciucuri,dar am un prieten care are tot acelasi tip de cauciucuri,cred ca si acelasi lot-am cumparat in acelasi timp si de la acelasi magazin,si la el nu se intampla fenomenul asta.Masina prietenului este tot un Espero.

Tind sa cred ca jantele raman poblema.Intrebarea este,daca le roluiesc se remediaza ceva?

Sper ca intre timp sa nu se duca si capetele de bara sau,si mai rau,caseta de directie din cauza vibratiei produsa la franare.De obicei rar trec de 100 Km/h,dar totusi,daca vibreaza la franari la viteze mari si se simte,banuiesc ca acelasi lucru se intampla si la viteze mici,doar ca nu se mai transmite asa violent si la volan.

:o fftopic:

Privitor la anvelope s-au comportat foarte bine pana acum,si nici zgomotoase nu sunt.

PS. Cam cat costa roluirea pentru 4 jante?

Multumesc!

Edited by snacke

Share this post


Link to post

@george_d: in cazul tau "aproximativ un an" inseamna mai putin sau mai mult? Daca inseamna mai putin inseamna ca inca ai garantie la piese (si manopera) deci foloseste-o si cere inlocuirea.

Share this post


Link to post
Baieti : daca vi se par SF raspunsurile nu mai intrebati de ce aveti probleme.

 

Ovi explică atunci cum faci cu bălţile? Nu treci prin ele ca să nu ovalizezi discurile?

 

Am spălat de multe ori maşina (o dată pe săptămână exteriorul), am jante de aliaj cu 3 spiţe şi discurile sunt destul de expuse, de câte ori am fost la spălătorie nu le-a menajat nimeni - a dat băiatu' cu apă din belşug mai ales pe jantele din faţă pentru că erau înegrite de la ”praful” degajat de plăcuţele ecologice. Până acum nu s-a ovalizat nici un disc şi nici alea vechi nu erau ovalizate - nu am nici un fel de tremurat, vibraţie la frânare.

 

Înţelegi acum de ce nu cred în ideea cu s-au ovalizat pentru că a pus apă rece pe ele şi erau încinse... în condiţii normale discurile sunt expuse la apă - ploaie, zăpadă, mocirlă. Deci ar trebui să nu fie afectate.

Share this post


Link to post

Ai idee cata apa ajunge pe timp de ploaie pe disc si cata apa ajunge la spalatorie cand pui jetul de apa pe discuri?

Apa nu ovalizeaza ci decaleste discurile de frana.Deformarea lor apare la scurt timp dupa asta cand sunt incinse iar puternic.

Share this post


Link to post

@zmeul cel rau - Au un an si aproape 2 luni. Nu am gasit (si nici nu prea am avuit timp sa caut) unde sa le rectific si nici nu cred ca as fi rezolvat mare lucru. Maine imi cumpar altele si le schimb.

 

Referitor la decalire - cat de tare se incing discurile la mers normal in max 500 de metri cat fac eu de acasa pana la spalatorie?

Share this post


Link to post

Insesizabil. Daca se incing la mers normal in 500 de metri.. se deformeaza si daca te uzi pe ele. Si-atunci, chiar.. te uzi pe ele. Metalul ala e tratat si facut sa opreasca o tona+. Cum naiba sa se deformeze chiar asa usor.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

@george_d: Ovalizarea se produce prin incalzire excesiva si racire brusca(numai cu apa se poate raci asa repede), iar incalzirea excesiva la Cielo-urile fabricate pana in 2000 este produsa de proasta proiectare a axelor glisoare de etrier. Acestea se blocheaza si este ca si cum ai sta cu piciorul pe frana rezultand o incingere excesiva a discului. Diferentele de coeficient de franare stg/dr pot aparea si din cauza unei semi-blocari a acelor axe (adica sa nu fie gripate, doar putin blocate). Oricum niciodata acel sistem nu va asigura functionarea corecta a etrierelor. Eu am schimbat acele axe, iar dupa 1000 km a aparut din nou problema. Rezolvarea consta in schimbarea etrierelor cu cele de Lanos. Asta pestru partea fata. La puntea spate se curata mizeria din tambur, se verifica pistonasele de la cilindrul de frana sa nu fie blocate, se inspecteaza sabotii (se schimba daca este cazul) si se regleaza frana de mana. Asta e tot ce poti face.

Share this post


Link to post

Stai liniştit că şi la alea după 2000 la fel de prost sunt proiectate etrierele (cel puţin la al meu) - etrierul dreapta se tot bloca probabil de la axe.

Share this post


Link to post

Se poate. Eu spun din experienta. Oricum cei de Espero si Lanos nu au probleme. CEi de Cielo Executive sunt un pic diferiti.

Share this post


Link to post

Mad Max, am verificat etrierii si la cel din dreapta pistonul se misca f greu iar roata dreapta se incingea destul de tare (totusi puteam tine maina pe ea). Am schimbat discurile, pistonul si garniturile la etrierul dreapta. Pe spate nu sunt pierderi de lichid, sabotii sunt ok, asa ca deocamdata am facut o aerisire.

Share this post


Link to post

Verifica periodic dupa fiecare drum rotile fata sa vezi daca se incing. Ce piston ai schimbat? Ai schimbat cilindrul etrierului sau o axa glisoare? Etrierul trebuie sa se miste usor stanga dreapta dupa ce dai placutele de frana jos.

Share this post


Link to post

Am schimbat pistonul (cilindrul) din etrier. Am verificat ambele etriere si gliseaza usor.

Edited by george_d

Share this post


Link to post

Buna ziua! In legatura cu ac. problema,dupa ce am schimbat placutele la al meu Cielo sohc se cam incalzesc rotile,nu mult,dar se simte. Pistonul etrierului se misca la ambele destul de usor,masina nu merge franat,cel putin nu simt vreo diferenta fata de inainte. Cum pot sa vad daca axele glisoare merg cum trebuie?Ele sunt de vina pt faptul ca placutele din exterior stau pe disc?Am pus rama etrierului la loc,zic eu,asa cum tb. Ce sa fie oare?Multumesc!

Share this post


Link to post

Salut, de vreo saptamana am sesizat ceva ciudat la frana, in momentul cand franez putin mai tare simt pedala de frana ca se opreste in ceva (mai face si un dang in acel opritor).Am citit pe aici si am gasit o problema asemanoatoare, acolo scria ca problema se rezolva prin reglarea sabotilor. Am incercat mai multe variante sa vad cum se comporta frana: cand motorul este pornit daca apas pedala mai tare se simte ca la un moment dat ca imi opresc ceva pedala (in acel moment face si dang-ul acela), cand motorul este oprit la prima pedala face acelasi lucru, dupa cateva pedale nu mai face. Mai poate sa fie ceva in afara de reglarea sabotilor si a franei de mana? Poate sa fie doar din aerisire (recunosc ca nu am facut aeriserea cum scrie pe forum)aerisirea a fost facuta acum 6 luni.

Edited by vlivius1

Share this post


Link to post

Cursa pompei de frana este prea mare. Ai aer in instalatie. Refa aerisirea, dar ca la carte. Reglarea sabotilor se face automat (tragi frana de mana si apesi puternic pe frana de 2-3 ori). Daca frana de mana tine sus regleaza frana de mana.

Share this post


Link to post

Mai are 3 cm si atinge podeaua, eu cred ca este mare pentru ca inainte nu se ducea asa de mult. Ce mi se pare ciudat daca ar avea aer de ce cand fac pedale cu motrul pornit nu se intareste pedal (asa pateam la dacie)?

 

P.S. La cielo din '96 franele sunt asistate?

Edited by vlivius1

Share this post


Link to post

Lichidul de frana este schimbat?

Sabotii pe spate sunt reglati?

Cat este cursa libera la pedala?

Depinde ce intelegi prin asistate :) )

La dacia se numeste asistata si o servodirectie banala.

Share this post


Link to post

Da lichidul este schimbat acum 6 luni cu Mobil dot 4, sabotii au ramas reglati cum au fost inainte, acolo nu am umblat (frana de mana tine bine la 5 dinti). Cursa libera este pana la jumate dupa aceea incepe sa se simta ca franeaza. Iar cu " frana asistata"am prins-o :) . O sa fac tocmai sambata o aerisire si vad cum se comporta.

Share this post


Link to post

Salutare, am revenit cu problema

 

Astazi am facut de doua ori aerisirea ca la carte si tot nu tin franele cum vreau eu. Ideea este ca pedala de frana este foarte elastica, ca sa franez brusc trebui sa apas foarte tare pe ea si aproape ajunge in podea. Eu nu mai imi aduc aminte cum tinea frana cand am luat masina, poate atunci nu am bagat de seama,(am spus ca asa este ) dar acum mi-a cazut cu troct pe ea. Vreau sa stiu cum pot sa-mi dau seama daca pompa de frana este defecta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...