Jump to content
 

Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

gabipuchianu la fel pățeam și eu până luna trecută când am observat pe unde pierdeam: pe la cele 2 simering-uri de la distribuție (ax cu came) și pe la jojă.

Sper să o rezolvi.

Edited by sNaKey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare că nimeni n-are nicio idee referitoare la problema mea.

Poate mă ajutați acum, când vă spun că această problemă se manifestă doar când e mai cald afară. Adică am ieșit astăzi să dezgheț mașina și iarăși am avut parte de același relanti ”urât” al motorului care se aude și la evacuare ca și când scuipă aerul.

Săptămâna trecută, cu temperaturile de peste -10grade celsius în București nu am mai avut nicio problemă. Astăzi când temperatura a crescut pe la -3, -1grad celsius a reapărut problema.

 

Menționez că nu am mișcat mașina de pe loc, am lăsat doar motorul pornit și în timp ce dezghețam la mașină se auzeau șuturile (scuipatul) evacuării și în același timp și coborârea bruscă a relantiului (motor).

 

Ce ar putea fi, manifestându-se doar la temperaturi mai mari, la -10grade neavând nicio problemă?

 

Mulțumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

problema mare. De vreo 3 zile merge motorul ca la diesel. Astazi n-a mai pornit neam. Trimis la mecanic, curatat capac delco, fise, bujii. Pornit ok, luat compresie si surpriza: 3-9-7. Acum 2 ani am facut segmentare. Scap oare doar cu vreo supapa :D ?

PS: Pe seara iar si-a reluat mersul de disel, in 2 pistoane (logic- compresie 3!!!!).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare baieti! Am o nedumerire in legatura cu o problema in ceea ce priveste uleiul si anume ,are un miros usor de benzina,este normal sau este o problema undeva si anume unde(banuiesc ca este ceva legat de garnituri sau poate altceva)Va multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua ,

Am un matiz euro 4 din 2007 cu GPL din fabrica.

Va rog sa ma ajutati cu urmatoarele: Simptomele au aparut inca prin toamna(era cald afara),cu motorul rece dupa cateva sute de metri daca o lasam pe liber in mers UNEORI se oprea motorul.

De vreo 2 saptamani(vreme foarte rece)porneste la prima cheie , pana se incalzeste motorul , daca o las pe liber in mers , sau daca dau a 2 a fara sa turez motorul se opreste (simptomele de asta toamna s-au accentuat ).

Parca nu era destul , de vreo 3 zile se aprinde si CHECK -ul, si ramane aprins tot timpul.

Motorul merge normal si rece si cald , fara trepidatii si zgomote.

Deocamdata preventiv am curatat IAC (care era intr-adevar murdar).

Ce parere aveti??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, sunt nou posesor de Matiz din anul 99 ,fost propietar a fost mama unui amic si nu prea a circulat ,masina are 47700km, in ultimi 3 ani nu prea a fost miscata...vreau ceva sfaturi legat de revizie si ce sa schimb pe ea , si are urmtoarea problema martorul de benizna ramane ridicat indiferent daca este pornita masina sau daca dau jos bateria...cand am luat masina martorul arata ca am jumatate de rezervor acum ca am mai circulat martorul este sub unsfert ...dar cand scot contactul sau dau jos bateria nu coboara jos ...astept pareriile voastre mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pareri:

1. Indicatorul e OK, asa trebuie sa functioneze.

2. Foloseste niste fonturi mai vizibile

3. Atentie unde postezi, aici, de exemplu, esti cam offtopic.

4. Citeste Regulamentul cu mai multa atentie.

5. Inainte de a posta, asigura-te ca o faci cum si unde trebuie. In plus, poti folosi functia de pentru a gasi discutiile de interes pentru tine.

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Sunt nou pe forumul asta dar de ceva vreme tot il vizitez.

 

Am o problema cu masinuta mea matiz ( aka: bubu) si nu stiu daca este exact sectiunea corecta dar daca aveti idee de ce poate fi, va rog sa-mi spuneti si mie.

 

De ceva vreme cu frigul asta nu mai vrea sa porneasca decat impinsa. :)

Am tot zis ca e bateria care e cam veche ce e drept dar asta e. O imping cu placere... daca trebuie pana imi cumpar o baterie noua.

 

In schimb astazi am plecat cu ea impinsa si am mers cam 30 de minute prin nameti uneori chinuind motoru ceva cam rau adica 60Km\h pe loc doar doar o sa iasa. Stiu uneori sunt si eu dus...

dar cand m-am apropiat de destinatie am alunecat pe un pod de gheata si era sa intru intr-o alta masina asa ca am franat fara sa scot din viteza sa nu-i dau avant si am oprit motorul.

 

Acum vine problema:

 

Motorul nu a mai pornit. Invartea putin cand ii dadeam cheie dar nimic. Afisajul casetofonului arata ca si cum nu am avut curent si cere codul. Dar cum se poate asta daca am mers atat cu ea pana acolo???

 

si inca ceva ma gandeam ca poate am forjato eu prea tare asa ca dupa ce am gasit un loc unde sa o las am revenit la 2 ore si am verificat vizual motorul. Am verificat si nivelul uleiului si surpriza nu e nici strop de ulei... Masina nu consuma ulei, din cate stiu eu. Adica nu fum negru nu scartaieli, nimic.

 

Uleiul a fost schimbat acum 6000 de km, dar unde s-a dus uleiul?

Masina are 93.000 km si e din 2003.

 

Va rog daca aveti ceva idei sa-mi spuneti si mie.

 

Va multumesc anticipat.

Edited by Howitzer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul nu a mai pornit. Invartea putin cand ii dadeam cheie dar nimic. Afisajul casetofonului arata ca si cum nu am avut curent si cere codul. Dar cum se poate asta daca am mers atat cu ea pana acolo???

Bateria este descarcata, din ce in ce mai descarcata. Poate e si batrana. Se mai intampla si fii sigur ca nu se reincarca pe masina, cu drumurile scurte prin oras. Pana nu moare de tot, ar trebui scoasa si reincarcata la redresor...

Ulei cred ca mai este, mai ales daca nu ai aprinsa alarma de lipsa presiune ulei. Intre semnele de pe joja incape 1 litru, daca nu se mai vede nimic, poate sa mai fi ramas 1,5 litri. Era bine daca masurai uleiul mai des, incearca sa mai masori iar, cine stie... Daca motorul nu papa ulei, se pierde in afara, de studiat scurgerile vizibile ... Pana una alta, ce poti face este sa completezi uleiul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Howitzer: uleiul nu are nici o treaba cu pornitul motorului. Motorul trebuie sa mearga si pe uscat. Da capacul de la distributie jos si verifica cureaua. Incearca sa pornesti masina cu alta baterie.Verifica starea motorului : vezi daca baia sau imbinarile sunt murdare de ulei, daca da, atunci pierzi ulei pe la garnituri / simeringuri. Daca motorul e curat inseamna ca papa ulei si va trebui sa verifici uleiul permanent sa stabilesti un consum. Daca e mare consumul de ulei atunci trebuie desfacut motorul.

Edited by korydon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci pe langa senzorii de sub capota mai e un senzor si sub masina??

Rog cunoscatorii sa confirme sau sa infirme

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzorul de oxigen ( sonda lambda ) la Matiz euro 2 este unul singur si se afla pe galeria de evacuare ( deschizi capota si il vezi ). La Matiz euro 3 / 4 pe langa sonda 1 mai este si sonda 2 pozitionata dupa catalizator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare, imi cam da in nas masina doar in treapta II si treapta III iar cateodata da sa moara motorul intre trepte cand schimb, se inneaca putin , am facut reset si idle learn, bujiile sunt ok, fisele sunt masurate totul e in regula. As vrea sa curat clapeta de acceleratie si senzorul IAC da mie sa nu il zapacesc, cum pot sa o curat in siguranta? Masina este euro 3 !

Edited by Robert_MNW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, citisem mai demult dar nu mai gaseam. Mersi! O sa incerc cu un spray fara sa desfac insa as schimba si valva PCV cu toate ca nu am probleme la relantii doar imi da in nas si ma oftica la culme. Daca are cineva alta idee ce poate fi, ascult...

Edited by Robert_MNW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare baieti! Am o nedumerire in legatura cu o problema in ceea ce priveste uleiul si anume ,are un miros usor de benzina,este normal sau este o problema undeva si anume unde(banuiesc ca este ceva legat de garnituri sau poate altceva)Va multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu, mai ales in perioda rece si cand faci drumuri scurte e normal sa miroase putin a benzna. Atat timp cat uleiul din baie arata normal e ok. Daca ar intra benzina in ulei, acesta ar ar avea consistenta "cafelei cu lapte" abia atunci ar trebui sa-ti faci probleme. Schimba uleiul ca in carte (la 6 luni, daca nu faci mai mult de 10mii Km in aceasta perioada) si nu o sa ai probleme.

 

Sa te asiguri ca schimbi vitezele corect si nu mergi subturat.

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult!Acum sunt lamurit.Uleiul trebuie sa il schimb luna viitoare!Inca o data mii de multumiri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...