tolin Posted September 5, 2007 (edited) ... Faptul intrara sau iese cam brusc din frana de motor la viteze mici nu cred ca este un defect ci se datoreaza intreruperii, respectiv pornirii alimentarii cu combultibil de catre ECM... Schimba supapa PCV. Restrictorul poti sa-l scoti, nu are cum sa-ti mearga mai rau. Cine zice invers, are altceva la motor (probleme la reglajul clapetei, senzorul TPS, IAC, etc.). Edited September 5, 2007 by tolin Share this post Link to post
[i_unit] Posted September 6, 2007 Schimba supapa PCV. Eu am schimbat supapa PCV cu una noua si cu una luata de pe o masina fara probleme, dar se pare ca , cel putin la mine, este vorba de altceva. PS. Reset Ecm + Idle Learn de fiecare data, cu motorul rece. Share this post Link to post
Zetics Posted September 6, 2007 Cer sfatul si eu cunoscatorilor. 1. In dimineata asta (fiind destul de rece precum stiti), am avut surpriza ca dupa ce am pornit motorul, a mers putin apoi s-a oprit. L-am lasat putin, am pornit din nou, dupa vreo 3-4 secunde a dat sa se opreasca din nou, apoi brusc s-a revenit si a crescut in turatie. Atat doar, ca turatia mi s-a parut destul de mica pentru motorul rece si temperatura de afara (sincer, nu cred ca a ajuns la 1000 rpm). Mentionez ca pornirile le fac dupa ce las 2-3 secunde cheia pe ON, sa se amorseze pompa aia de benzina. Credeti ca i-ar trebui curatata mult pomenita supapa PVC? Masina are ~14.000km, euro 3. Se merge destul de turat cu ea, nu se menajeaza. 2. Din cauza aceluiasi frig de dimineata, am simtit nevoia sa dezmortesc putin temperatura in masina, asa ca am comutat pe caldura la un moment dat. Desi temperatura motoruluii era in regim nominal, caldura se simtea foarte putina, si numai aproape de capat de scala pe rosu. Asta de la ce pisici poate sa fie? Multumesc. Share this post Link to post
tolin Posted September 6, 2007 (edited) Fenomenul descris la pct.1 nu tine de supapa PCV. Edited September 6, 2007 by tolin Share this post Link to post
zen Posted September 6, 2007 (edited) Si la mine s-a intamplat exact acelasi lucru ca la Zetics. Dupa 3 secunde dupa ce am pornit s-a oprit brusc. Masina are ~2000 km, Matiz E4. Ma gandesc sa fac o curatare IAC si reset ECM si Idle Learn in service. Sau o fi de la benzina Lukoil ? Edited September 6, 2007 by zen Share this post Link to post
steph Posted September 6, 2007 Si eu patesc asa cand se raceste vremea. Curatare IAC si reset ecm rezolva tot. Share this post Link to post
[i_unit] Posted September 6, 2007 Daca sunt in viteza si iau piciorul de pe acceleratie (brusc sau lin, mai ales in treptele inferioare), masina mai intai face un "hac" ca si cum i s-ar taia brusc benzina, dupa care intra in frana de motor normala. Si nici de la valva PCV nu este... De la ce poate fi ?.... Share this post Link to post
Mircea Posted September 6, 2007 Injectoare, pompa de alimentare, avans... Care este durata de injectie la rece si la cald? Ai pus masina pe scaner, s-a verificat avansul etc? Share this post Link to post
[i_unit] Posted September 6, 2007 Masina a fost pusa pe scanner, dar acum aproape 2 ani. Avansul era aprox 10 grade, numai timpul de deschidere al injectoarelor putin cam mare (nu retin exact). Evident, sunt partial infundate; daca ar fi avut scurgeri, nu ar fi pornit foarte bine la rece (cred). Pompa de benzina as exclude-o. Am schimbat acum un an filtrul de benzina (il aveam cumparat de cand am facut RK, dar nu am putut sa-l scot pe cel vechi atunci si am lasat-o in amorteala). Dar cel vechi era aproape infundat (nici nu stiu ce mai putea sa treaca prin el); dupa schimbare nu s-a simtit aproape nici o imbunatatire. Deci, daca pompa nu avea debit suficient, nu ar mai fi putut trece benzina prin filtrul acela infundat si s-ar fi observat. Share this post Link to post
tolin Posted September 6, 2007 In frana de motor, supapa PCV si bypasul IACului sunt singurele cai prin care patrunde aer in galeria de admisie, iar injectoarele ar trebui sa fie inchise. Asa ca, cercul este foarte restrans. Share this post Link to post
Belbody Posted September 6, 2007 Ma bag si eu, scuzati nestiinta, dar.. ce sunt axele glisoare? Cum se greseaza? Se greseaza sau nu? Din postul lui Tolin nu am inteles mare lucru ("acum inteleg de ce termina unii axele la 40000km"). Masinutza mea are 74000km si merge foarte bine, din ce citesc aici ma apuca groaza. Eu o am de 5000km si nu am avut nici cea mai mica problema. Alta intrebare stupida (nu am avut masina niciodata) - cum spal dedesubtul masinii, ca e plin de norori, se face asta la spalatorie? Share this post Link to post
dreamlike Posted September 6, 2007 Nu e cazul sa te apuce chiar groaza si sa crezi ca ce au patit altii vei pati implicit si tu, stai linistit, matizul e recunoscut pentru fiabilitate si costuri mici de intretinere. La spalatorie iti baga jet si in interior daca tii neaparat . Share this post Link to post
Belbody Posted September 6, 2007 (edited) Si alta intrebare care ma framanta de ceva timp dar tot am uitat sa intreb: Indicatorul de temperatura ajunge mereu treptat in aproape aceeasi pozitie si acolo intepeneste: putin mai jos de jumatatea scalei. Acolo sta indiferent de ce fac cu motorul. Deci sa nu intelegeti ca e blocat acolo, cu motorul rece indica rece, apoi in 10, 20 de minute in functie de cum merg ajunge acolo si gata. Nu urca mai sus. E normal??? Chiar nu se incinge deloc? VA rog sa-mi raspundeti. Multumesc, salutari. Nu e cazul sa te apuce chiar groaza si sa crezi ca ce au patit altii vei pati implicit si tu, stai linistit, matizul e recunoscut pentru fiabilitate si costuri mici de intretinere. La spalatorie iti baga jet si in interior daca tii neaparat . DE asta l-am si cumparat. Multumesc de raspuns, nu rade, chiar nu stiu, nu am dus niciodata o masina la spalatorie. Edited September 6, 2007 by Belbody Share this post Link to post
tolin Posted September 6, 2007 (edited) Cum se greseaza? Se greseaza sau nu? Din postul lui Tolin nu am inteles mare lucru ("acum inteleg de ce termina unii axele la 40000km"). Nu se greseaza decat cand se schimba si atunci se foloseste doar vaselina aflata in plicul producatorului. Indicatorul trebuie sa stea in acea pozitie, sub mijlocul scalei (+90'C). Circuitul de racire este termostatat si presurizat, deci, daca iti creste temperatura peste acea pozitie, atunci exista un defect. Scala instrumentului este de la +45'C la +130'C. Edited September 6, 2007 by tolin Share this post Link to post
Mircea Posted September 6, 2007 Tolin, eu pe matizul din dotare am facut urmatoarea figura: dupa ce am inlocuit un set de axe pe garantie, si unul pe cheltuiala mea, la revizia de 15k, la fiecare revizie (la fiecare 5k) am cerut mecanicului sa le demonteze, spele si sa le greseze. S-a folosit vaselina obisnuita, nu grafitata sau siliconica (desi cea din plicul producatorului este vaselina din seu de oaie din cate stiu eu) si vreau sa-ti zic ca matizul se apropie de 80k km cu aceleasi axe glisoare! Share this post Link to post
zeneseu Posted September 6, 2007 ...Alta intrebare stupida (nu am avut masina niciodata) - cum spal dedesubtul masinii, ca e plin de norori, se face asta la spalatorie? Intrebare stupida nu e. Producatorul recomanda spalarea dedesupt a masinii mai ales iarna cand se fac depuneri de material antinderapant care afecteaza caroseria. Din cate tin minte, recomanda urcarea masinii pe o rampa sau elevator si spalat cu jet de apa sub presiune. In concluzie daca gasesti o spalatorie care sa aiba asa ceva, sau este dispus cel care spala sa se bage sub masina, da-i bataie. Share this post Link to post
Retty75 Posted September 21, 2007 Tocmai am troznit matizul zilele trecute. Si cica sunt probleme si la lonjeroane. O sa mi le schimbe. Dar asta poate sa schimbe comportamentul masinii ? Maine ma duc sa ma informez mai exact de probleme. Lonjeroanele sunt prinse pe ceva bucse sau sudate de masina ( scuzati incompetenta ). Sarumana Share this post Link to post
costinel Posted September 21, 2007 (edited) Obligatoriu va trebui refacuta geometria directiei. Lonjeroanele sunt sudate pe masina. Edited September 21, 2007 by costinel Share this post Link to post
innatrifan Posted October 7, 2007 hello!sunt proaspata posesoare a unui matiz nou si am o intrebare si eu:pe masura ce creste viteza se aude un zgomot la bord, ca si cum s-ar invarti ceva inauntru - un turuit-si uneori devine chiar suparator zgomotul.Aveti idee ce ar putea fi? Share this post Link to post
Celtic Posted October 7, 2007 E posibil sa fie de la cablul de kilometraj care nu este bine fixat, nu cred ca este defect daca zici ca masina este noua. Mergi la service pentru ca se rezolva pe garantie. Share this post Link to post
innatrifan Posted October 10, 2007 Mersi pt raspuns, asa a si fost, era de la cablul de kilometraj si l-au schimbat imediat. Share this post Link to post
rocafella Posted October 12, 2007 mi-am luat si eu un matiz uero 4 acuma recent si cand m-am dus sa iau mashina de la dealeri avea 180 de km cica era test...etc in fine m-am plimbat 1 zi sau 2 si nu pot sa spun ca m-am plimbat non-stop decat prin cartier juma de ora ,max o ora si gata si deodata ma trezesc cu 651 de km in bord !!!!!!!!! in 2 zile ma poiate ajuta cineva ????? va rog eu sa imi dea si mie o explicatie e imposibil 600 si ceva de km in 2 zile nici daca ma plimbam non-stop cu ea nu faceam atata!!!!!!!!!!!!!!!!adresa mea de mail este:rocafella_bass@yahoo.com Share this post Link to post
tolin Posted October 12, 2007 Mergi la dealer si reclama asta, doar garantia ai platit-o, deja. Atentionare de moderare: foloseste majusculele acolo unde sunt obligatorii ! Share this post Link to post
amar Posted October 18, 2007 Am o problema la Matiz... 120 000 km in treapta a doua si a treia de viteza, se ineaca si merge sacadat(exact ca si cum ar fi subtuturat motorul). Banuiesc ca trebuie curatate injectoarele dar nu vreau sa fac chestia asta la service. Am inteles ca sunt aditivi care se adauga in benzina dar nu stiu care sunt buni. Ma poate ajuta cineva cu o recomandare pls??!!! Share this post Link to post