Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/10/19 in all areas

  1. 2 points
    Dragi colegi ... ma declar dezamagit ! Daca am ajuns sa discutam pe DWCC ce si cum facem ca sa luam ITP chiar daca masina are probleme (confirmare de mai multi inspectori diferiti !!!!), ma tem ca nivelul tehnic al forumului se pierde. OK, nu sunt mai catolic decat papa, putem accepta un dezechilibru mic la frana de mana si altele de genul asta, dar eu unul nu as sta linistit pana cand motorul ala ar functiona cum trebuie. Cu atat mai mult cu cat discutam de un motor de generatie veche la care este nevoie doar de un mecanic si un manual. Ca multi de aici, as fi intru totul de acord sa facem singuri operatia de reglaj, pana la urma un multimetru nu costa o avere. Deci, solutii: 1. Apelam la cineva priceput sau 2. Vrem sa rezolvam problema noi insine, ne documentam, facem rost de echipamentele necesare si gata ...
  2. 1 point
    documentare 1 documentare 2 Eu nu am observat niciunde in povestea asta ca urmare a unor verificari sa fie vorba de un amestec bogat motiv caruia ar fi necesara interventia asupra potentiometrului CO. Faptul ca nu haleste ulei si nu scoate fum, asta nu inseamna ca uleiul in sine nu poate influienta noxele. Gazele acumulate in motor absorbite in camera de ardere si partial arse, sfirsesc in evacuare unde vor fi citite de tester. Deci, eu as merge pe un alt soi de ulei (si asta nu pentru a fenta testerul) si totodata verificare si reglare ca la care a aprinderii din delcou. Cit despre a fenta ITP-ul ... eu propun a fi corecti si a ne rezolva rablele in asa masura incit sa treaca testul pe bune. Mergem oarecum pe si-asa-i rau - si-asa nu-i bine, bag seama. De itp-istul cere de-o juma' de porc acolo e mirlan, porc si magar, de nu trece rabla ca nu se incadreaza in norme, e magar, porc si mirlan. Ma bucura faptul ca exista statii ITP, ca de ar fi la mila noastra de cazanele sint ok ori ba ... ar fi un dezastu !
  3. 1 point
    @Horica00 : te rog sa ma scuzi daca te-ai simtit vizat, nu posturile tale au starnit reactia pe care am avut-o ! Ai parte de toata stima mea prin pozitia pe care o ai privind ITP-ul si conformitatea masinii cu specificatiile tehnice. Da, sunt total de acord ... pot sa am si mama ITPului, daca stiu ca masina nu e OK atunci e motiv de criza. Revin la ce am scris anterior. Candva, pe un topic de acest gen, discutam de imbunatatiri aduse masinilor noastre. Frane, suspensii, evacuare, cativa caluti in plus ... si toate astea in directia depasirii performantelor "de fabrica". Da, s-au pus punti cu discuri de frana pe spate si asta nu ar fi trecut, pe bune, la ITP. Dar, daca operatiunea e facuta cu responsabilitate, rezultatul este mult superior variantei stock. Este procedura ITP perfectibila ? Poate ca da, cred ca da, insa nu sunt in masura sa fiu mai ferm de atat. In ceea ce priveste masinile din trafic la care exista probleme serioase ... Hai sa fim realisti, de ce se ajunge aici ? Nu pentru ca testele ITP sunt luate aiurea ? Din pacate, rolul nostru este de participanti la trafic si nu de entitati care sa reglementeze astfel de aspecte. Daca exista, printre noi, astfel de colegi si pot face ceva in acest sens, cu atat mai bine. Totusi, acelasi lucru il poti spune despre un coleg sofer care trece pe rosu si nu este prins de politist ... Ce faci, ii urmezi exemplul ? Daca da, iti asumi sa te plangi ca ti se cere spaga oriunde mergi, inclusiv la ITP? Legat punctual de Furia Rosie, in cazul in care nu poti remedia problemele tehnice (pana la urma, discutam de principiul cauza-efect: daca ai probleme, inseamna ca ceva le genereaza ... nu conteaza ce ti-au zis inspectorii aia, datele numerice sunt relevante ! Si alti colegi ti-au explicat ca absenta sau prezenta fumului este irelevanta pentru NOXE ....) , ce vei face ? Dai spaga si mai circuli inca un an in speranta ca nu te opreste un filtru RAR in trafic ? Si inca ceva: sa nu uitam care a fost durata medie de viata a masinilor, asa cum a prezis constructorul. Nu cred ca este de mirare ca apar probleme (mai mici sau mai mari) atunci cand varsta reala depaseste de 2 ori durata de viata indicata de constructor. In anumite conditii (piese OK + garaj + rulaj mic) durata aia de viata este usor de depasit ... insa sa nu uitam ca este o viata MEDIE !
  4. 1 point
    Da, si map. Din map si pozitie clapeta isi calculeaza cantitatea de aer. In alta ordine de idei, exista o limita si la non-euro. O limita pe care eu odata cu cazanul am reusit sa o depasesc cu 5x peste valoare cand aveam sonda lambda defecta. Deci se poate si nu are legatura cu consumul de ulei, ci cu cantitatea de benzina pe care o baga. La masinile fara sonda lamba se regleaza manual din potentiometru de CO, de-aia ii si zice asa, benzina nearsa da cantitatea mare de CO. Pana nu reglezi ala corect poti sa ii faci ce vrei, masina nu va iesi la noxe. Insa dupa cum spuneam, snapshot-ul ala se poate face cand vrea operatorul (de exemplu imediat dupa ce a luat piciorul din gaz si injectia e taiata ). Asta nu inseamna ca masina iese la noxe, sa ne intelegem. Si exact cum zicea cineva mai sus, sa nu fim mai catolici decat papa, oricat de ingrijita ar fi, tot veche e. Vrei sa scoata noxe ca atunci cand era noua, da jos tot sistemul de alimentare, 4 injectoare noi, pompa noua, regulator nou, conducte si rezervor curat, motor refacut integral si "lacrima" in interior, ventilatii carter neobturate (si sigur mai sunt si altele) si POATE atunci vei scoate noxele cum trebuie. Pana atunci, hai sa nu exageram, ia ITP-ul cum se ia si aia e
  5. 1 point
    Ala trebuie rezolvat urgent, trage aer nefiltrat pe acolo. Cu problemele la noxe in general nu sunt de acord cu tine. Daca simti ca masina are o problema, nu trage, scoate fum, papa ulei etc si trebuie sa rezolvi atunci inteleg sa lasi masina pe dreapta si sa investighezi. Altfel merita sa treci ITP-ul. Cielo din ce tin minte nu are MAF, doar senzor de temp pe aerul din admisie, corect?
  6. 1 point
    Achizionat 2 anvelope Sailun allseasons, comanda emag, 340 lei, dot nov2018
  7. 1 point
    Daca ""discutai ""cu itpi-stul"",acum erai in ...trafic. Daca vrei sa fii mai catolic decat PAPA ...astepti
  8. 1 point
    Bun, asta e un punct de plecare foarte bun. Dupa parerea mea, in cel mai fericit caz masina ta era la limita. Altfel, personal eu NU cred ca un inginer de la statia ITP risca scandaluri, contestatii etc. Deci, eu sunt chiar sigur ca masina ta nu era chiar OK in momentul in care te-ai prezentat la ITP. Daca ... daca ... tu esti sigur ca ai fost tras in piept, poti face scandal. Dar, cum ziceam, ma indoiesc ca lucrurile stau asa, chiar daca tu esti ferm covins de contrariu. Nu mi-o lua in nume de rau, suntem multi care stim ce zici si suntem multi care am trecut prin situatii de genul asta. Totusi, la un anumit moment de timp, incepi sa vezi lucrurile altfel ... si sa te enervezi pe temperaturile in crestere, pe praf, pe aerul irespirabil etc. Si incepi sa te gandesti daca poti face ceva in acest sens ... pentru ca nu esti sigur ca altii o fac ...
  9. 1 point
    Asa cum am scris si pe alt topic prima problema adevarata (nu la consumabile) a aparut la Captiva: furtunul intre intercooler si galeria de admisie a crapat undeva pe drum spre Sinaia si masina suiera ca dracu cand incarca turbina. Din fericire nu am simtit decat o pierdere minora de putere, masina a mers normal si la dus si la intors. Bineinteles ca am luat toate furtunele la verificat si fix ala care e mai greu de schimbat era cu buba. Am demontat bateria, suportul de baterie, ECU-ul si alte maruntisuri ca sa scot furtunul. Si pt ca dupa furtun am ajuns fata in fata cu aerisitorul de la circuitul de ambreiaj, i-am schimbat lichidul si anul acesta, de data asta prin metoda gravitatiei (la service a fost cu pedale) - am pus furtun din aerisitor pana sub masina intr-o sticla si am dat drumul la aerisitor, apoi pe masura ce iesea lichid din circuit, am completat pe sus. Foarte simplu si eficient. Acum pedala de ambreiaj tine mai sus asa ca nu mai am senzatia ca agata cand nu o apas pana la capat, asa cum aveam inainte. Posibil ca dupa aerisirea de la service sa fi ramas aer... Am gasit si cateva cleme pt prinderea cablurilor scoase si lasate aiurea de berbecii de la service cand mi-au schimbat lichidul de ambreiaj anul trecut. Le-am pus la loc si le-am securizat, mai am un zip-tie de schimbat pt ca pe asta l-au rupt. Furtun am luat aftermarket (pare sa fie un no-name) de pe ebay din UK, a venit intr-o saptamana - 80 lei, l-am montat ieri pe asta, nu mai aveam rabdare . Furtunul asta nou are peretii ceva mai subtiri (totusi are insertie), dar a intrat la fix si a venit cu propriile coliere. Mai am o comanda de furtun data tot pe ebay in Bulgaria, am impresia ca a venit azi, trebuie sa il ridic de la posta. Pe asta din urma am dat 140 lei, chiar sunt curios daca e mai de calitate). Il tin de rezerva, am facut ieri teste de toate felurile si masina merge si se aude bine. In Romania toti imi ofereau doar furtunul original care costa, tineti-va bine, 1200 lei (cel mai mic pret pe care l-am primit). Drumuri bune si fara evenimente!
  10. 1 point
    La mine e revizie anuala la masinile mai vechi de 6 ani... practic adica de 8: D in sensul ca la revizia de 6 ani o iei pe ultima valabila 2 ani, apoi e anuala. Pe de alta parte n-am auzit sa pice masina ca nu stie dorel sa foloseasca instalatia. Aici ITP-ul e facut doar de o singura retea , care in plus e si de stat (un soi de RAR) si care doar asta face, nu fac si reparatii.
  11. 1 point
    Just FYI, ala poate sa faca masina sa pice si sa ia, indiferent de masina. Depinde doar de el. Valorile alea au niste conditii in care trebuiesc obtinute (gen temperatura motor,turatie) pe care nu le stiu foarte bine. Plus ca aparatura folosita nu mai e la prima tinerete asa ca....improvizam
  12. 1 point
    Am fost azi la alt inspector si ce sa vezi………….Masina iese fara prea mari probleme, eroarea fiind foarte mica.Poate sa fie inclusiv de la benzina din rezervor sau de la faptul ca ieri am mers cu motorul rece la ITP si nici nu l-am turat.Asadar, masina poate lua ITP fara probleme, doar ca, asa cum a spus inspectorul de azi: ,,ori a facut exces de zel, ori nu s-a priceput, ori a vrut sa ii dai cash cash....'' :))).Cata bataie de cap din cauza unui zelos.
  13. 1 point
    Suna la racing nick, gasesti pe internet.
  14. 1 point
    Trebuie reglat potentiometru de CO la aprox 650 mv pe tester sau cel mai bine pe analizor de gaze pana iese cum trebuie.
  15. 1 point
    departe de mine gandul de a imita vre-o masina capabila cu motor mare, care produce un sunet "excitabil" daca o sa ai ocazia sa o auzi live iti vei schimba parerea este cu 10 15% mai profund "zgomotul" daca vrei sa ii spui asa decat una stock si nu se aude ca o cupra care atunci cand are valvele deschise efectiv baraie, personal am vrut doar lookul dar a zis ca este pacat si ar fi bine sa o fac si putin agresiva...pe partea de sunet. legat de sunet si gusturi ... motoare mari..etc... depinde de fiecare, personal imi place ORICE sunet de motor care se aude bine, fie el si 1.4 daca a reusit sa echilibreze oarecum evacuare si sa aiba un sunet infundat si profund care nu creste in intensitate foarte mult bravo posesorului, NU sunt de acord cu evacuarile zgomotoase si prost facute indiferent ca motorul este 1.4 sau 4.5 nu ai scuza ca ai V8 si efectiv i-ai pus teava goala ca suna bine, dar nu pot sa nu apreciez sunetul unei evacuari bine gandite care da o nota usor sportiva masinii.
  16. 0 points
    Te duci si tu la aceeasi statie fara masina si il intrebi pe seful statiei cand e un moment bun sa vii sa treci ITP-ul. Iti zice el...
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×