Jump to content
 

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/27/22 in all areas

  1. 2 points
    @Mark-Damas 97' 98' Salut, Am muncit, dar nu sunt, in totalitate, multumit. Rugina nu a iesit din nou, s-a tinut bine lucrarea mea la arcada din spate-dreapta, facuta de mantuiala. Problema a fost ca pietrele au ciobit vopseaua pe canturile aripilor, pana la tabla si a inceput sa sape rugina pe sub ea. Despre rezultat ce sa zic: ...de KK-o. Dar nu prea bate la ochi. Mai am sa dau un smirghel cantul noii vopsele, urmat de un polish. Am ales sa vopsesc din scurt, adica mascat, sa nu ma intind peste vopseaua originala. E gresit sau nu, asa am vrut. Nu ma mai intereseaza; sper sa tina si sa n-o mai manance rugina, cel putin o perioada. Nuanta noii vopsele e foarte asemanatoare, dar se vede ca e mai inalta. Nu mai spun ca mi se asezau tantari si fluturi peste noul strat de vopsea si lac. Ce sa mai, a fost show maxim. N-ati fi vrut sa ma auziti in ce hal am injurat... Despre tamburi mi-a atras atentia si un vecin. Dar arata mai urat in poze fata de realitate. Nu exclud sa-i vopsesc; dar nu ma complic cu sablatul. Etrierii arata bine, am vopsea pentru temperaturi ridicate, dar nu am de gand. Ma degraba o curatare sumara si inlocuit placutele (le am - Textar). Le schimb la primavara. A/C-ul: Am inlocuit vaporizatorul, condensorul, uscatorul si compresorul. Acelasi model, cel din urma, Delphi, era si pe masina. Au ramas, ca deseuri - sper functionanale, o bucata de conducta si doua furtunuri. In rest, toata instalatia e noua. Nu am apucat sa ajung la mecanic, sa vad daca o sa am AC, sau nu, ca e tare ocupat "meseriasul". De o saptamana ma tin de el. Imi vine sa imi infiintez un service, ca sa scap de toate panaramele care cred ca stiu sa repare masini. Mi-am comandat o valva PCV noua, pentru ca am fost la munte si a mers nasol masina, cu dat in nas si intreruperi la decelerare. 39 lei, atat a ajuns una! Plus comanda de piulite de roata clasica si o cheie de 19 - am realizat ca, daca fac pana, raman in drum, pentru ca nu am cheie sa scot roata cu pana si nici piulite pentru roata de rezerva. Si alte prostii, gen furtunuri, valva purjare etc-uri. Unele la supra-pret, altele mocka. Am mai curatat clapeta de acceleratie, IAC-ul si PCV-ul actual. Parca merge mai OK-iut. Sa nu strambati din nas, va rog, cu vopsitul. Daca voiam treaba profesionala, ma duceam la meseriasi si, eventual, vopseam toata masina. Nu sunt multumit, dar parca mai bine mi-e cand ma gandesc ... ca nu mai avanseaza rugina. Am muncit destul, dar nu am vrut sa fiu atent la detalii. Ma pricep, dar nu am vrut. Are 16 ani masina si inca arata OK. Dar de masina de epoca, nu poate fi vorba.
  2. 2 points
    LTG este inlocuitorul LHU primele modele de 2.0 turbo, este doar o serie, total modificata fata de cele vechii, personal as incepe cu 2 lucruri, un test de compresie, si un test de vacuum, din pacate LTG este stiut ca are mici probleme pe pistoane, nu cred ca este cazut tau, dar merita incercat, doar sa stai linistit, dupa un test vacuum, pentru ca si o pierdere de vacuum iti da P0304, fara sa o raporteze ca pe un amestesc sarac.
  3. 1 point
    ... chiar si fata de cit costa acum la pravalia respectiva LE - cele mai ieftine compresoare le-am vazut la astia de la Lott Autoteile ... pretu' pornind de la 125,39 € pt. Lott Hausmarke (astea nu-mi dau seama daca sint noi sau refurbished ... cum sint cele de la Estock ... si care nu sint deloc ieftine - ELSTOCK 51-0689 vs DELPHI TSP0155855)
  4. 1 point
    Din seria paranormal, duminica am zgaltait-o nitel pe un forestier, si-a revenit sonda de marsarier :)) Azi am dus-o la mecanic, pt schimb burduf planetara dreapta si uleiuri... grup fata, central si spate, cutie de viteze. Si discuri+placute fata, am ales Textar si sper sa scap de ovalizare si scartaieli groaznice. Uleiurile din poza sunt pt fata-spate, Eneos fiind hypoid indicat pt lsd. La restul s-a comandat 75w90, ceva ulei belgian cica. Edit: a schimbat deja franele pe fata, burduful si uleiul fata-spate. Bieletele spate sunt moarte, praf... am o pereche noua de 3-4 ani si mereu uit de ele.
  5. 1 point
    Poate fi si aia intr-adevar, dar din experienta, cand e puntea ori "miauna" si se incinge desi nu incarca mare lucru sau nu incarca punct, cand e cu ïmpulsuri neregulate sunt carbunii sau releul de incarcare Revenind, am schimbat termostatele fiindca vineri la 7 grade afara am observat ca scadea apa la mers constant. Cel principal suspectez ca era ok, cel de la racitorul de gaze era "sarma" suflai prin el fara probleme. Si niste poze cu mizeria, motorul e mult mai curat in interior decat in exterior Si un filmulet cu tractorul in functiune, testam daca pierde apa pe undeva Dupa, fiindca mai aveam timp am redesfacut farurile si etansat geamurile cu silicon sanitar sa nu am surprize la iarna. Si am uitat sa repar iar cablajul dintre portbagaj si caroserie @Salex . De data asta nu mai merge un bec de marsarier, bine ca sunt 2.
  6. 1 point
    "felinarul" de la un Pickelhaube, casca nemtilor la inceputul razboiului... din 1916 au scos castile din fier, solide, dar la trupele din Ro au ajuns relativ tarziu. Cele 2 fiare din palma sunt butt plate si dop teava pt Mauser Gewehr 98, arma nemtilor. Tuburile din fier sunt de la cuiele de cort romanesti, e si un varf pe acolo.
  7. 1 point
    Wow ... aproape s-a dus anul si nu am postat nimic ... Fata de alti colegi care au reusit sa se mai delecteze cu d'ale mecanicii, m-am cam lasat pe tanjeala. Dar ma bucur cand le citesc topicurile Am redenumit topicul asta, asa reflecta mai bine postarile. BEE a trecut prin mai multe faze, il mai alintam cu Biulizta sau Piulitza. Genial agregatul, o sa ocupe cea mai mare parte a postului asta intrucat Naluca a cam stat pe bara anul asta. De ce ... Odata cu incheierea starii de alerta am inceput sa facem naveta saptamanal Bucuresti - Sibiu. Asta a insemnat cam 1000km pe saptamana pana la finalul lui Iulie. Coroborand cu explozia preturilor la benzina (si nu numai, evident), BEE a venit ca alegere normala pentru naveta. Mai ales in conditiile ca eram doar 2 pasageri + 2 laptopuri ... Daca am in vedere ca BEE a fost cumparat online si livrat in Ro pe platforma si ca nici macar nu am stiut cat de bine accesorizat este l-am declarat BEST BUY ever. Pana in momentul asta "a strans" aproape 30.000km si nu a dezamagit la absolut niciun capitol. Pretentiile lui Buflache (sa aiba oglinzi electrice si un motor care sa nu moara la ralanti cand pornesti ACul ) au fost depasite cu mult. Se aseaza excelent la drum, dinamica este comparabila cu a Leganzei, nu am identificat niciuo buba ascunsa ... practic m-am ocupat doar de mententanta periodica ... cu mici exceptii. Prima a venit in primavara, din partea franelor. Placutele erau undeva cam la 60-70% din viata asa ca am zis ca ar fi util un reset, sa stim cum stam. Cu ocazia asta + initiativa dedicata Nalucii, BEE s-a ales cu un set complet de EBC Greenstuff si discuri fata noi. Solutia veche era full TRW, franele au fost ff bune, cu usoara scadere de performanta la incarcare mare (si da, o da ... a carat BEE la ciment de s-a plictisit ...) si uzura intensiva repetata. Ma rog, fading, bla bla, stiti despre ce e vorba. Cum sezonul dedicat constructiilor, betoanelor sau gradinaritului nu era inca inceput, i-am dedicat lui BEE putin timp pentru "estetizarea" sistemului de franare. Am cumparat pistol de sablat, vopsea termo-rezistenta, rabdare, bere ... A iesit ceva de genul: Petele de rugina de pe discurile spate sunt doar "de impresie" au aparut dupa degresare, spalare etc. Ca element "amuzant", uscarea s-a facut la cuptor :)) Desi Buflache a fost impotriva si nici eu nu ma dau in vant dupa colante, stelute etc. am decis totusi sa il branduiesc pe BEE, in speranta ca soferii din spate tin cont de emblema si nu practica stilul "supozitor". Luni dimineata am constatat ca e degeaba, un coleg de trafic cu un Logan a iesit efectiv de pe carosabil, la o franare destul lejera, doar ca sa nu ne inspecteze portbagajul. Poate ca omul a citit, dar nu stia despre ce e vorba. Nu a fost singurul. Cu ocazia lipirii sticker-ului, mi-am satisfacut o curiozitate. Inca de la inceput nu am inteles motorizarea lui BEE. Motor de 1 litru cu 115CP si (parca) 170 Nm pe o masina de doamna (sa fie clar ... are parasolar cu lampa la sofer !) nu prea cadreaza. Am bagat de seama ca inscriptia "Turbo" e scrisa cu negru, ceea ce nu am vazut la alte Corsa. Oarecum am dezlegat misterul, dupa ce m-am pus iar pe cautat pe Mobile.de. Se pare ca motorul asta e preluat de la divizia OPC. Oricum ar fi, merge bine. Zi-mi si mie, care ai da jucaria asta pe o masina electrica ... Fara efort, autonomie reala de 1200km ... no comment. Din categoria probleme, as incepe cu unele independente de masina. Am prins faimoasa grindina din Sectorul 6 ... Luata in plin, in curtea Politehnicii, unde chiar a fost nasol de nasol. Am gasit rapid niste copaci care pareau mai rezistenti, am scapat fara urmari vizibile. Dupa ce am zis ca va fi dauna totala, in zilele urmatoare cu greu am reusit sa gasesc 2 infundaturi aproape invizibile. M-a mirat tabla, nu imi da absolut nicio senzatie de "solid". Urmatoarea problema a venit din partea consumului. Brusc a crescut la 5/100, aparent fara absolut niciun motiv . Totusi, la una din reprizele de urcare pe Dealul Negru am simtit o foarte mica ezitare la o accelerare. Imediat am constatat ca bujiile erau "depasite" de evenimente. Cel mai probabil au fost bujiile din fabrica, mult laudatele "Iridium" care ar trebui sa tina 100.000km. Cum BEE trecuse de 80.000 am zis sa ii fac un cadou, asa ca i-am luat un set nou. Curios, nu sunt foarte multe variante ... si toate sunt foarte scumpe. Pe bucata, cred ca a fost 125 lei, mult mai scumpe decat cele ale Nalucii, tot "Iridium". Am zis "treaca-mearga", BEE are nevoie doar de 3 Pe partea de probleme "reale", am avut ceva de furca cu electrica. In primul rand, sonda Lambda a fost rontaita de soareci sau alte rozatoare. Masa mare ... am cel putin 4 matze in curte ... Doua fire ramasesera fara izolatie, a fost o intamplare ca am descoperit. Asta era chiar Duminca trecuta. Partea buna a fost ca Marti am fost la ITP, luat fara nicio problema, inclusiv pe partea de noxe, semn ca izolatia pe care am improvizat-o a mers bine. Ca fapt amuzant, prezenta lui BEE la ITP mi-a amintit de episodul in care a sarit Leganza de pe standul de frane, la actionarea franei de mana. Acelasi lucru l-a facut si BEE, am uitat sa mentionez ca dupa montarea EBCurilor i-am facut si reglajul franei de mana. Daca masacrarea firelor sondei inca nu ar putea fi considerata o problema a masinii, avem totusi si asa ceva. Ca la mai toate hatch-urile/break-urile, exista un Calcai al lui Ahile la cablul hayonului. Dupa ce am facut niste cumparaturi grele, am avut surpriza ca portbagajul, actionat exclusiv electric, sa nu mai vrea sa se deschida. Am mai observat ca nici stergatorul nu merge, becul central de frana nu dadea semne de viata, nici becul de mers cu spatele si cel de ceata. S-a lasat cu ruperea unui decor de plastic, am reusit sa accesez broasca si sa deschid portbagajul. Dupa care, pas cu pas, am ajuns aici: Un fir de masa complet sectionat (firul albastru l-am pus doar ca sa iau masa de pe caroserie, sa pot verifica ipoteza), un fir de "plus" cu izolatia sever avariata si inca un fir, mai putin semnificativ, de asemenea ciupit. Lipit, izolat ... rezolvat pe moment. Am constatat ca plasticul izolator este casant la toate firele, suspectez ca se incalzeste ca naiba cand masina sta la soare. In fine, pentru a nu sta cu emotii, am comandat cablaj nou. Din fericire este reper independent, piesa de schimb, problema e ca nu l-am gasit in Ro si va dura putin pana vine. Nu e bai, important este ca stiu de el. Despre Naluca nu ar fi multe de spus. Cam 2 luni de zile nu am miscat-o absolut deloc. Ba chiar am pus peste ea izolatie din aia care se pune sub parchet si plasa verde pentru a nu avea probleme cu grindina. Ideea a fost buna, au fost doua episoade care nu au afectat-o absolut deloc. Daaaarrrr ... Se pare ca imobilizarea pe termen lung si "imbracarea" au dus la o atractie diabolica ... tot pentru rozatoare. In momentul asta am o problema pe care inca nu am rezolvat-o, nu am avut timp de ea. Cred ca un drac cu dinti a rontait un cabul pentru ca bobina cilindrului 4 nu merge cum trebuie. Imi arunca P0354 si nu trage cum trebuie. Sunt sigur ca si ECU are ceva de-a face cu asta, cred ca o baga intr-un regim de avarie. Sunt sigur ca este o problema de cablaj (sau de ECU ?) pentru ca orice tentativa (lejera) de remediere nu a dus nicaieri. Schimbat bujii intre ele, schimbat bobine intre ele ... Degeaba, doar pe 4 am problema. Din pacate, parca se repeta "tineretea"... Ai cu ce, nu ai cu cine. Ai cu ce, ai cu cine, nu ai unde ... ETC. Acum am ceva timp, dar ploua intruna. Eh, se va potoli, am rabdare. Momentan am facut rost de diagrame, am scos ECU-ul, am inspectat conectorii si i-am dat cu spray de contact ... deci au fost eliminate cauzele "simple". Daca am inceput cu franele lui BEE, finalizez cu ... upgrade-ul pentru Naluca. De fapt, cronologic, cu asta am inceput ... Candva, poate imi fac timp sa le si montez ... Camera de mers cu spatele are 2 ani de cand sta in cutie
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
 

×
×
  • Create New...