Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 11/09/18 in all areas

  1. 4 points
    Felix, vezi ca nu ai incalzire in parbriz, incalzirea este doar in dreptul stergatoarelor . Partea cu consumul, nu stiu ce sa zic, daca au umblat la soft sau ceva, pot incerca sa testez ecm-ul de pe chevy sa vad Acum revenind la problema mea. Dupa cum spunea Dj.. am verificat joi, la intalnire, firul de la frana de mana si senzorul de nivel vas lichid, iar cu firele scoase tot aveam becul aprins. Am concluzionat ca un alt fir alimenteaza becul de frana. Dupa culoarea firului, am urmarit traseul si am gasit mufa comuna, cea care uneste mai multe fire de aceiasi culoare, doar ca nu aveam acces la ea fara se demontez putin, asa ca am renuntat si reprogramat. Astazi am fost la donatoare si am verificat la ea traseul firelor (frana de mana, senzor nivel si bec) si urmarind manual firele constat ca merg in mufa gasita joi, doar ca erau 3 fire, iar masina mea avea 4 fire.. asadar am scos firul care imi facea necaz si totul a revenit la normal. Frana de mana aprinde becul, la fel si senzorul de nivel lichid frana (testat cu alt vas gol). Dar totusi ce face acel fir?? asa ca am luat urma lui si am ajuns la un motaj care se afla pe instalatia masinii imbracat intr-o carcasa de plastic. Scot si montajul iar masina merge perfect fara el.. asa ca am montat totul la loc si am concluzionat ca acel montaj mai mult ca sigur are legatura cu ABS-ul vechi. Spun asta pentru ca ABS-ul Mando are un senzor sub el cu o alta mufa, senzorul are 6 pini si 5 fire trase in el. La ABS-ul Bosch chiar ma miram de ce sunt mai putine fire, dar dupa pozitia lui/culorile similare la fire/6 pini are legatura cu ABS-ul + firul care merge la mufa comuna.. La Lucian la Evanda senzorul de sub pompa este in masina, cam pe unde am gasit eu montajul. Poze cu montajul si cu bordul fara erori
  2. 1 point
    La motoarele astea bujiile incandescente au circuit separat, individual. Te poti baza pe diagnoza din scanner fara probleme. De schimbat, schimba-le toate, ca e manopera multa. Mie la fosta la vreo 160 k s-a ars una, apoi la 170 a doua. Cand s-a ars a doua, deja le-am schimbat si pe cele ramase.
  3. 1 point
    Salutare din nou, Acum pot spune clar ca am avut in familie toata familia Chevrolet: Spark (clasa mini), Aveo-ul cumnata-mii (clasa mica), Lacetti-ul sora-mii (clasa compacta), Epica (clasa medie) si ultima achizitie -> Captiva (SUV clasa medie). Mai lipseste Trax daca e sa fiu carcotas, insa asta e putin probabil sa o cumpar . De ce Chevrolet?: Dupa ce m-am uitat mai multe luni si dupa masini similare si chiar mai mici, cum ar fi Mazda CX-5, Opel Grandland X, BMW X1, Mitsubishi Outlander etc, am hotarat ca numerita sa dau intre 3000 si 5000E pentru o masina mai mica si mai prost dotata. Unele le-am si condus si mi-au lasat o impresie proasta, asa ca m-am intors la vechea dragoste, Chevrolet. Istoria masinii: am cumparat-o din Suceava de la un mic intreprinzator de acolo. La momentul cumpararii avea 76300km si 4 ani si jumatate de la prima inmatriculare. Masina a fost initial pe firma de leasing, apoi pe numele lui din toamna anulului trecut. Mi-a placut ca era cumparata de noua din Romania cu istoric complet, omul mi-a dat pana si facturile plata la leasing si la CASCO. Nu a schimbat nimic la ea cu exceptia consumabilelor, a unei bielete antiruliu fata si a contactului de la "cheie". In realitate masina are keyless entry, keyless go, deci a schimbat o bobina sau nu stiu ce chestie pe la contact. Masina este printre ultimile vandute in Europa, asa numita Caprtiva C140 mk2. Am fost cu ea la Adria Bosch service in Suceava, unde am putut verifica pana si km (la Captiva 2013-2014, poate si cele din 2011-2012 in ECU se memoreraza valoarea km la care a fost schimbat/pus DPF-ul, aviz celor care vor sa cumpere una si sa verifice km). Au fost identificate si 3 probleme: bucsele bascula fata (cele dinspre spate) crapate, injectorul de la cilindrul 3 cu timp de injectie mai mare decat normalul, ceea ce dadea un tremurat la relanti si cauciucurile de pe fata uzate excesiv pe exterior, cel mai probabil datorita bucselor de bascula. Motor si transmisie: 2231 cmc, 184 cp, 400Nm, 4x4 automat, cutie manuala 6 trepte Dotari de fabrica: - Scaune cu tapiterie de piele perforata cu incalzire fata-spate, 7 locuri, ultimile 2 in portbagaj - Navigatie (sistem operare WinCE, sper sa pot sa il hackuiesc si sa rulez Igo pe el), camera marsarier, senzori de parcare fata-spate - Sistem audio cu 9 boxe, mp3, USB si bluetooth, comenzi pe volan - Sistem climatizare automat cu 2 zone, asa numita clima bizona - Keyless entry si keyless go, cruise control - Lumini in pragurile fata si la picioare in fata si in spate - Lumini automate, lumini de zi cu LED, spalator de faruri. Lumini spare cu LED pt pozitie, frana si ceata. Doar semnalizarea si marsarierul sunt cu bec normal. - Jante aliaj 19" cu cauciucuri 235/50 R19 Ce i-am cumparat si pus eu: - Instalatie cu xenon, becuri 4300k - roti de iarna pe 16" cu jante Rial Campo SH si anvelope 215/70 R16 Hankook i*cept evo2 SUV noi Primele impresii: este foarte stabila la viteze mari, suspensia mai tare ca la Epica, pozitia la volan foarte placuta/ confortabila, te obisnuiesti usor cu senzatia de SUV. Navigatia isi face treaba, dar e cam lenta si cu harti cam vechi, insa combinatia bluetooth + Waze pe telefon si muzica de pe telefon este f buna pe ce am nevoie. Consumul este cam cu 2 litri in plus fata de Epica, adica de la Suceva pana acasa 8.4l/100km, in trafic prin Bucuresti - 12l/100km. Am scos-o si pe drumuri mai proaste in zona Bran si a urcat si coborat fara probleme peste tot. La plecare "cu scart" de pe loc, precum si la acceleratii mai puternice se simte ca trag si rotile spate. Ce mai am de facut: ultima revizie am verificat la service si omul chiar a facut-o in august, insa uleiul este peste limita maxima si desi i-am scos eu pe la joja o buna parte din el, tot e la maxim, deci o voi face un schimb de ulei. Apoi schimb de lichid frana, lichid racire, lichid ambreiaj, filtru motorina si bucsele de bascula ca sa nu tocesc aiurea si rotile de iarna. O copie dupa ceheie ar fi utila intrucat masina a venit cu o singura cheie. O sa merg la service ca sa ii memorez cheia noua si sa o sterg pe cea veche in caz ca a exisdtat vreuna. Pozele sunt cele din anuntul de vanzare, vor veni si poze noi dupa ceruirea de toamna
  4. 1 point
    Sper sa nu fie caseta de vina fiindca e 1700 RON bosch. Totusi cam proaste casetele astea de BMW daca se dovedeste a fi, la daewoo inca merge si am chinuit-o cu suspensii sport. Nu o merge aia de E36 pusa in loc? In alta ordine de idei mi-am luat mortizoare fata Bilstein B4, am vazut ca sunt recomandate pe forumuri in afara, sper sa tina mai mult decat sachs-urile anterioare. Totodata am luat si rulmenti de sarcina (flansa amortizor) noi meyle, in week-end as vrea sa le schimb, o sa schimb si bieletele de directie cu totul (am unele meyle luate mai demult) si cu astea am totul nou pe fata, nu mai are ce sa bata in afara de caseta. Revin cu detalii dupa operatiune. Am luat si pentru spate ca si acolo bate ceva pe dreapta si cel mai probabil astea sunt. Cost, 530 RON amortizoarele plus 260 RON cele 4 flanse.
  5. 1 point
    Procedura este relativ simpla: 1. Deconectezi borna +. Pasul asta e optional, dar recomandat. 2. Gasesti unde sunt bujiile, la Captiva sunt spre spatele motorului, la Epica parca sunt spre fata. 3. Scoti conectorul fiecarei bujii sau, in cazul Captivei pt ca e mai simplu, urmaresti firele pana la mufa unde intra toate si scoti conectorul de la modulul de bujii incandescente. 4. Cu volmetrul pe 200 Ohmi masori rezistenta fiecarei bujii fata de masa, eu am masurat fata de borna minus a bateriei. Ieri am facut testul din videoclipul de mai jos ca sa vad daca ce mi-au zis cei de la service-ul din Suceava referitor la injectorul nr. 3 (timp de injectie mai mare = injector infundat) este adevareat si problema trebuie adresata imediat sau e o chestie care are sanse de scapare. Rezultatul se poate vedea in poza de mai jos, practic dupa 5 min de mers nu s-a putut observa nici o diferenta notabila intre cele 4 injectoare. Parca e o idee mai putin lichid in sticla de la injectorul 3, dar diferenta e minora. O sa incerc metoda cu aditiv de curatat injectoarele de la Liqui Moly si forja, metoda testata cu succes pe Suceava - Bucuresti (ameliorarea trepidatiilor la relanti). Testul mi se pare f concludent pt ca spune si cand un injector e infundat si cand este blocat pe deschis:
  6. 1 point
    Vreau sa nu las topicul in aer si sa scriu aici cateva chestii pt cei interesati de cumpararea unui Chevrolet Captiva sau Opel Antara cu an fabricatie >2011. M-am documentat pe mai multe forumuri din Romania, Germania si UK. 1. Verificati masina de pierderi de ulei. Modele 2011-2012 au avut probleme cu etansarea baii de ulei. Se rezolva relativ usor/ieftin, dar trebuie demontat si capacul de la distributie, deci timp de lucru mare. 2. Verificati km cu ajutorul scanerului (la a mea s-a vazut si cu GM Tech 2 si cu scanner Bosch) - se pot compara km stocati in ECU referitor la schimibarea DPF cu cei din bord. In principiu orice masina cu sub 200000km nu a avut DPF-ul schimbat. O abatere de 5-10% in km din ECU si cei din bord este acceptabila. 3. Verificati injectoarele (timpii de injectie pe scanner), sunt Delphi si multi au raportat probleme cu ele. De fapt, daca vedeti problema doar la un injector, in realitate mai mult ca sigur este cablajul ECU - injector si puteti incerca o curatare a mufelor si/sau sa miscati de firele/mufe. 4. Trenul de rulare este aproape acelasi sau chiar acelasi cu cel de Captiva C100, deci e relativ fiabil, desi la a mea am avut bucsele de la bascule spate la numai 76000km, ceea ce nu s-a intamplat niciodata la Epica, acolo bucsele spate in schimb au fost mai proaste in anumite loturi. 5. La modelele 2011-2012 multi au raportat un zgomot ritmic la motor (ca un ticait) care este dat de cablajul ECU-EGR. Cam asta ar fi, sper sa va fie de ajutor si sa vad cat mai multi posesori pe forum ca sa am cu cine sa schimb pareri :p Edit: Era sa uit, cutia automata se pare ca nu e prea reusita, sunt destule masini la vanzare in Germania cu cutia busita. Nu stiu nimic despre cum au fost intretinute...
  7. 1 point
    Miercuri am fost pentru schimb de lichide la service-ul unde merg de obicei (bucsele le-am facut la mecanicul la care apelez de regula pt frane si bucsi cand nu gasesc liber la astia). km: 77800 Am schimbat: - lichid frana - Bosch DOT4 - lichid ambreiaj (la asta e bidon separat) - Bosch DOT 4 - ulei si filtru - GM amandoua, la anul trec pe ulei Castrol Magnatec sau Liqwui Moly, ma mai interesez. Culmea Captiva asta are capacitate de ulei de 5.4l vs 6.2 litri in Epica. - Lichid de racire dexcool ----------------------------------------------- Cost total piese + manopera: 596 lei + 50 lei la mecanic (a facut o inspectie vizuala la tot ce inseamna motor, articulatii etc) - Bateria: asta am schimbat-o singur, am mers pe varta Silver Dynamic AGM, 95Ah - 685 lei Mecanicul s-a chinuit nitel sa schimbe/aeriseasca ambreiajul, insa schimbarea a fost o idee buna, acum pedala necesita forta mai mica de apasare. Tot la service am pus diagnoza Gm Tech 2 pe ea si s-a confirmat ceea ce stiam deja - bujia incandescenta de la cilindrul 3 pare ca e moarta, o sa o verific totusi cu multimetrul ca sa vad daca nu cumva problema era din cauza bateriei vechi.. Cost total: 1331 lei
  8. 1 point
    Normal ca a venit luna Noiembrie si m-am apucat de treaba (prieteni stiu de ce). Poveste incepe cam asa.. Un prieten si-a adus o Evanda automata cu blocul spart (este cel care o are pe sora lu' a mea, doar ca era manuala si a vrut automata). Pe scurt.. masina adusa din germania cu platforma, avea blocul spart (o biela a parasit locul de munca) si am facut transplant de motor de la masina lui pe asta. Operatiunea a decurs bine masina fiind functionala in momentul de fata si sa dovedit a fi ok per total. Mergand in teste cu ea am observat ca, desi are franele orginale, pedala este foarte ferma, lucru pe care eu nu-l aveam la Evanda mea si nici el la aia albastra iar de aici, impreuna cu proiectul meu de mutat ABS-ul* pe masina mea, a declansat cheful de mecanica. *ABS-ul de pe primele generatii de Evanda (cele Daewoo), care este BOSCH, are o problema de fabrica si anume in momentul pierderii aderentei anvelopelor, TCS-ul incearca sa-si faca treaba si dupa cateva secunde sau dupa ce a terminat treaba apare eroarea cu Pompa ABS blocata. Se rezolva relativ repede adica opresti si repornesti motorul si uita eroarea, dar iarna e grav.. pleci, patineaza si dupa ramai fara ABS.. asadar am fost nevoit sa merg cu TCS-ul oprit pentru a nu ramane fara abs sau sa reponesc motorul de fiecare data. Acest fenomen a fost testat si pe Evanda amicului meu care tot Daewoo este si inca cineva. Eu dupa primele blocari de pompa am inceput sa studiez problema inca din vara 2017. Prima verificare a fost sa ma uit la EPICA si am descoperit ca EPICA are alt modul ABS adica unul MANDO si am concluzionat ca producatorul a remediat problema prin inlocuirea modului. Ulterior am apucat sa cumpar Evanda de piese care este Chevrolet si am descoperit ca inca de pe "facelift" au remediat problema.. deci la treaba! Acum avand feedback de pe masina amicului(cea cu transplat) care are ABS MANDO, am prins curaj si m-am apucat de inlocuit modulul + pompa de frana..(prima poza ABS BOSCH si a doua MANDO Operatia a durat toata ziua de sambata (scos instalatia electrica de pe donatoare + partea mecanica + montat si aerisit si tras instalatia electrica pe Evanda mea). Partea nasoala a lucrarilor de Noiembrie este ca ziua este scurta.. la un moment dat dupa ce am pus bordul la loc si cateva piese la locul lor imi vine ideea sa o pornesc si nimic.. trag o concluzie repede ca sigur am scos un fir care nu trebuia dar deja venise noaptea peste mine si am amanat pentru a doua zi.. Duminica fresh am luat repede firele la mana si am vazut firul pe care il scosesem si am reusit sa pornesc masina, motiv pentru care am continuat catre finalizare. Un mic impediment dar s-a rezolvat a fost ca instalatia electrica pentru MANDO are mai multe fire decat Bosch, dar am tras firele lipsa si inlocuit panoul de sigurante din masina pentru ca cel de pe donatoare avea o siguranta in plus. Nu mai spun ca unele fire pe masina mea au alt circuit.. Totul bine si frumos, trag toate firele si inainte sa pun totul la loc mai pornesc masina sa vad daca am eroare si surpriza, ABS/TCS si frana de mana/nicel lichid frana aprinse.. asa ca abandonez finalizarea proiectul pentru inca o zi pana reusesc sa dau ce Tudor cu SCAN 100 sa vad ce lipseste (sa nu montezdemontez de mai multe ori). Ieri dupa munca iau masina si ma plec spre Tudor sa punem testerul si surpriza! Dupa 100 m parcursi s-a stins ABC/TCS.. probabil avea nevoie sa miste rotile sa inregistreze senzorii.. dar tot am mers la Tudor si pe tester este totul ok, mai putin becul de la frana de mana care inca este aprins si aici mai am putin de studiat. Sa vad cum e tras firul de la frana de mana la masina mea vs donatoare. Cu ocazia testerului am aerisit si pompa ABS in tester. Concluzie finala, TCS isi face treaba bine fara sa mai blocheze pompa de ABS. ABS-ul functioneaza bine la franare, iar frana e beton.. trebuie centura de siguranta altfel.. aluneci pe piele Revin dupa ce rezolv si frana de mana
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×