Jump to content
 

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/30/23 in all areas

  1. 3 points
    Iată că a venit și piesa de rezistență. După cum spuneam, marca Nissens. Din nou, era cam singura variantă optimă. OEM n-am găsit. Mi-aș fi dorit unul, mai ales de cupru. Nu mă aștept să dea același randament ca cel vechi. Însă, așa cum spunea și @Viktor, lucrul nou este lucru nou. Pare binișor făcut. @Dj_Dark sper să poți veni săptămâna aceasta. Mi-ar face plăcere, că de vreo 3 ani tot promit că vin la întâlnire... @vrazvanc fostul/actualul Conex, dacă nu mă înșel. Era specializat pe componente de caroserie. În rest, importa masiv piese de calitate cel puțin dubioasă, în principal din China. Controlul calității se făcea la mișto sau era inexistent. @Viktor la vară sper să stau în mașină cu cojoc
  2. 3 points
    @Viktor: ideea ta e buna si poate ca, in trecut, mi-as fi facut damblaua. Din pacate, nici sanatatea si nici alti parametri functionali (ai lui subsemnatu') nu prea ma mai indeamna la experimente de genul asta. In momentul asta, sunt o groaza de alte chestii pe care le am in vedere, unele le scriu in cele ce urmeaza. Asadar, update(s) 1. Naluca a intrat serios in hora. Am discutat ieri cu seful service-ului unde am dus-o si mi-a facut o mica actualizare a situatiei. Luni si marti motorul a fost scos si demontat. Marti, blocul motor a plecat la un atelier de strungarie. Ieri dimineata au tras concluzia ca, daca as mai fi mers putin pe rotile proprii, blocul era bun de dus la fier vechi. Din ce am inteles, cilindrul IV este la limita pentru RK2 (+0,50) sau pentru bucsare. Evident ca asta ar trebui facut la toti cei 4 cilindri, nu mai detaliem de ce. A ramas sa ii duc blocul cumparat din Polonia insa asta se va intampla de-abia Luni, pana atunci nu sunt in oras. Ca veste (usor) imbucuratoare: au pornit motorul inainte sa il demonteze, a pornit usor. La o prima vedere (neconfirmata de strungar) se pare ca nu au fost alte daune la motor. Eu inca sunt 90% convins ca am ucis turbina, ramane sa se confirme. Arborele cotit inca nu a fost verificat, o sa fie facuta lucrarea cap-coada dupa ce ne asiguram ca avem un bloc la cote zero si luam pistoanele. Am insistat sa fie facuta si echilibrarea dinamica a vilbrochenului cu tot ce trebuie pe el, avand in vedere ca o sa merg pe pistoane aftermarket ... sa nu aud de GM. La o prima vedere, am gasit Mahle si Kolbenschmidt ca si producatori, acum ramane de vazut daca ii gasim si in vreun magazin (Ro sau altundeva ...). Tot ca dambla personala, am cerut pregatirea serioasa a chiulasei, cu simeringuri supape noi, supape curatate si "asezate" cu scaun etc. 2. Acum cate ceva despre BEE, daca de Naluca se ocupa altii mai dibaci ... Avand in vedere experienta buna cu service-ul Opel, am zis sa ii fac o constatare serioasa si lui BEE, ca tot nu a vazut service de cand a venit in tara (Septembrie 2020). Schimburile + franele le-am gestionat in regie proprie. Am avut cateva mici chestii pe care le-am vrut investigate: mici zgomote la suspensie la mers pe suprafete denivelate, gen piatra cubica. Am suspectat bucse si/sau amortizoare un zornait metalic, mai ales la rece, ralanti sau frana de motor. un consum usor crescut in ultimele luni impresia (subiectiva, "de sofer") ca am ramas fara toti caii undeva pe DN1, fara becuri aprinse in bord si cu reparare de la sine .. rulment roata stanga fata, pe asta am fost sigur ca l-am reperat corect auditiv. Evident, odata intrat in reprezentanta am aflat mai multe :)), dar nu neaparat de speriat ... Sa vedem ce s-a confirmat 1. Zgomotele la mers nu se datoreaza bucselor, deci raman amortizoarele ca suspecte. Inca se comporta f bine la mers, asa ca o sa mai ramana pe agregat 2. Zornaitul metalic, consumul usor crescut si episodul cu lipsa de putere s-au confirmat. Cand am ajuns la service, sa il iau pe BEE, am intrebat direct "Turbina sau pompa de inalte ?". A fost "cam" turbina. Mai precis, a fost partea de control al geometriei variabile. Tija actuatorului vacumatic se conecteaza la un ax care antreneaza o pastila de bypass. In poza, am incercuit cu galben tija care are un mic joc. Tot in poza, cu rosu, este incercuit axul care comanda pastila de bypass. Astea doua zornaie si, mai rau, genereaza o intarziere in reactia turbinei. Practic, daca la inceput se simtea turbina ca intra puternic pe la 1800-2000RPM, acum intra pe la 2800-3000. De bagat baga bine, doar ca s-a schimbat regimul de lucru. Asta explica si consumul usor crescut, dar si o potentiala lipsa de putere. In sine, nu ar fi fost greu de remediat, doar ca nu prea ai sanse sa gasesti piesa asta. Alternative ar fi: atelier de restaurare turbine, turbina noua sau turbina refurbished. Evident, exista si varianta SH, dar asta nu o aduc in discutie, nu as merge pe SH la piese "de uzura" ! O turbina nou, in Ro, se poate lua cam la 6300 lei, magazin online si, probabil, peste 8000 lei la reprezentanta. Refurbished se gasesc, pe la 500 EUR doar ca mai cer si piesa veche la schimb sau o garantie de 80-100 EUR. Cu reparatul, nu stiu ce sa zic, nu imi prea surade ... si ar fi ajuns pe la 2000-2500 lei. Asta la o firma serioasa, dar care NU repara doar chestii partiale ci investigheaza toata turbina si schimba tot ce considera ei ca nu e OK. Altfel nu ofera garantie ... Daca as fi cunoscut un atelier serios, poate ca nu as fi avut retineri. Fiind la prima experienta de acest gen, m-am abtinut. In schimb am gasit turbina nou,identica, pe eBay, Made in China (ca si a lui BEE, de altfel). Dupa o negociere serioasa , am scos-o la 300 USD (+cca 90USD transport + Taxe vamale - inca necunoscute). Una peste alta, estimativ, as zice ca iese in maxim 500 USD, ceea ce ar fi super OK fata de ceva similar luat de prin zona. Cumva repartia este de tip overkill, dar, avand in vedere costurile, am zis ca e mai OK asa. Vedem. 3. Rulmentul stanga fata s-a confirmat si el, are o mica-mica vibratie in mers. Inca nu bubuie, dar am apreciat ca inca ma ajuta simturile de diagnoza :)) Si acum, ce nu ma preocupa, dar care putea deveni "hit"! Mi s-a atras atentia ca am o mica scurgere de ulei (o stiam, dar nu i-am dat atentie) pe la pompa de vacuum ! Primul castig a fost ca am aflat si eu ce naiba e dracia aia, habar nu aveam. Apoi am aflat ca ar fi bine sa o schimb, sa nu dea naiba in pompa de servo-frana. Ca nu suport rugina si scurgerile de ulei, e o chestie. Ca mi se sugerezea sa schimb un ansamblu pentru ca exista o scurgere de ulei (probabil pe la o garnitura) e alta chestie. Asa ca am bagat la cap si am confirmat ca ma introc in curand sa schimb dracia. Bun ! Acasa am cautat si am gasit reperul. Din nou, la un magazin online, 1360 lei. La care se adauga 2 garnituri, in total inca vreo 35-40 lei. Cum una din garnituri, un simering mai special, se potriveste fix pe fix la Naluca, am comandat tot ce imi trebuia, la fabuloasa suma de 49 lei ! Ieri, la tara fiind, ferit de ninsoare, m-am pus pe treaba: Date afara 4 suruburi, curatat zona cu smirghel de 200, sa ramana metal absolut curat. Mi se pare complet aiurea ca garnitura (din imaginea din dreapta) este o simpla tabla metalica (atat in dotarea OEM cat si pe aftermarket Elring), dar asta e ... Curatat frumos, montat garniturile ... treaba de maxim 20 minute. Daca as fi schimbat pompa de vacuum in service, oricum ar fi fost necesare cele doua garnituri din imagine si sigur nu ar fi fost mai putin de 100 lei. Asa ca, una peste alta, o distractie de 1360 + 100 + 250 (manopera 1 ora) = minim 1700 lei s-a rezolvat cu 20 minute munca si o investitie de vreo 35 lei :))). Pompa in sine nu avea nici pe naiba, nici macar nu am reusit sa o desfac cu un imbus de amator, asa ca nu am mai fortat cu cheia heavy-duty. Frana este super bine asistata, dupa interventie totul este in regula. Oricum, desi nu am mai umblat niciodata la astfel de jucarii, m-as fi asteptat sa gasesc cel mult un O-ring pe unde sa supureze ulei. Dar nu e cazul, cel putin nu inca. Daca tot am deschis capota lui BEE si mi-am facut loc demontand un colier de la furtunul de turbo, m-am ambitionat sa ajung si la clapeta de acceleratie. Asta sigur nu a fost deschisa de cand BEE a parasit poarta fabricii. Soc si groaza ! Mi s-a parut incredibil de curata la cei 105.000km ai ei, insa mi-am calcat pe inima si am facut-o bec. Momentan nu as zice ca am simtit vreo schimbare la mersul motorului, acum astept cu interes schimbarea turbinei. In urma cu vreo 5 minute mi-a venit confirmare din partea chinezului ca turbina cumparata e fix ceea ce ii trebuie lui BEE, desi, dupa parerea mea, scoate o presiune cu 10% mai mare (dupa cod si specificatii). Asta ar fi super tare ... tuning fara voie
  3. 3 points
    asa de inceput de an, m-am lovit de o frumusete de problema(fara cod de eroare), cand nu a mai vrut animalul sa porneasca, crezand ca problema vine de la baterie, am pus o la incarcat toate bune si frumoase, am pus bateria la loc si nimic, efectiv invartea si nimic, am verificat-o si para verificat-o in cele din urma mi-a atras atentia faptul ca, aveam pe VCDS 60 grade temp pe apa cu motorul rece nepornita de cateva zile, aparent senzorul de temperatura a luat o razna, si se pare ca de aici a fost problema, culmea era si spart si pierdea apa prin carcasa, sa rezolvat cu un senzor nou, culmea nici asta nu era vechi fiind schimbat odata cu pompa de apa, dar... plastice de toata jena. alta "problema" intre Craciun si revelion dupa un drum mai lung am simtit cum pe dreapta dupa ce inaintam putin si opream masina opunea rezistenta la inaintare, dupa o scurta verificare am gasit etrierul gripat, mai exact garniturile de la glisiere s au uzat, nu stiu prin ce magie efectiv erau topite si sau lipit de glisiera, acelas lucru sa intamplat la ambele roti, doar ca dreapta ramanea infranata, am trecut la inlocuirea lor, si implicit am schimbat si placutele pentru ca deja trecusera de jumatate cu mult.
  4. 2 points
    Corect, mi-a scapat aspectul asta din vedere, are 3 bobine. Prea mult 4 cilindri strica . Se poate ignora o parte din explicatia de mai sus, nu este valabila la 3 cilindri, ramane aia cu avansul intarziat doar.
  5. 2 points
    Avind in vedere faptu' ca are 3 cilindri si 3 bobine ... nu vad de ce ar fi "wasted spark" ... MatizIgnitionE3.pdf
  6. 2 points
    Până la urmă, am decis înlocuirea caloriferului. După cum știți, nu prea mă leg la cap cu soluții pe termen scurt. Nu de alta, dar tot la înlocuire se ajungea. N-am găsit original, cu atât mai mult de cupru, așa că am luat Nissens. Cel mai bun compromis zic: chinezării, gen ASAM, picau din start, iar unul SH de aceeași etate risca să fie la fel. Recunosc că am fost (și sunt) puțin în dubii, căldură încă am, încă pe treptele 1/2 mor de cald. Dar e ceva ce nu e în parametri și asta nu-mi dă pace. O să-l păstrez oricum și pe cel original. L-am sunat pe Tudor, a zis că la Cielo n-a mai schimbat și nu s-ar băga, dar m-a îndrumat către un adevărat maestru de aici de pe grup. O să vă las să ghiciți, sunt convins că e limpede la cine mă refer. Mâine sau luni îmi vine piesa, rămâne numai să stabilim întrevederea. @Andrei.ss da, acum vreo 2 veri, doar că n-am pus plasă. Iese o mizerie de acolo.... Mi-e teamă și pentru vaporizator, mai ales că nu există filtru de polen. Deși n-am auzit în viața mea de vreunul spart. Aici pe grup cel puțin nu.
  7. 2 points
    Un pic de teorie, in lipsa senzorului de axa, motorul nu stie pozitia motorului exacta ci doar aproximativa, doar din arbore stie de exemplu ca pistoanele 1 si 4 sunt sus, dar nu stie care din ele e pe compresie si are nevoie de scanteie si care a terminat evacuarea si incepe ciclul de admisie. Rezultatul, injectia treceiese din modul secvential ci se comporta ca una monopunct (injectoarele pulverizeaza toate in acelasi timp) la fel si aprinderea 2 cu 2 (1 cu 4 si 2 cu 3 respectiv). La matizul tau oricum e "wasted spark" deci nu afecteaza, nu are delcou nu? Si, cel mai important, nemaiavand "rezolutie"buna in pozitia motorului, intarzie avansul aprinderii la o valoare de siguranta la care motorul sigur nu detoneaza, de aici pierderea de putere defapt Alte manifestari nu ar trebui sa apara deci celelalte probleme daca sunt, sunt din apta parte, de exemplu la matiz un punct de "failure"cunoscut este senzorul MAP (defapt linia de vacuum care vine la el).
  8. 2 points
    CRUNCH 2009 2023 RIP in cele din urma au decedat si difuzoarele pe fata, asa ca am trecut la ceva mai mare, 16,5cm tot FOCAL ca cele de pe spate, cu ceva adaptari cei drept, plus un set de inele adaptoare, vechile difuzoare au rezistat eroic, dar de ceva vreme cel de pe stanga facea zgomote ciudate din cand in cand, iar cel de pe dreapta culmea care eram 100% sigur ca inca este ok, l-am gasit complet blocat, sunt surprins ca inca functiona si se auzea, dar in fine, acum sunetul este foarte placut si echilibrat, iar micul meu copilot(fimiu) este tare fericit acum ca pot sa dau muzica tare tare sa ii vibreze scaunelul ps: in prima poza nu lipsesc suruburi doar ca acolo mi-am adus aminte sa fac poza si eram cu 2 suruburi lipsa si 2 provizorii
  9. 1 point
    Bravos ! Sa recunoastem ca ai intuit bine !
  10. 1 point
    Haideti ca i-am dat de cap. Era un injector probabil ramas blocat usor pe deschis care dezamorsa pompa, ceea ce am banuit dupa simptome si testare. Am cumparat 2 injector cleaner de la STP (asta aveau in supermarket ). Am pus unul peste cei 10l de motorina pe care ii mai aveam in rezervor si i-am dat blana pana la Cernica si inapoi. Am facut plinul si am pus si al doilea injector cleaner. A doua zi pe la 14:00 a pornit din prima, duminica am pornit pe la 11:00 dimineata si azi de dimineata la 6:00 (erau -2 grade) a luat-o din nou imediat, deci s-a rezolvat. Mai cumpar 1 injector cleaner si il pun cand termin rezervorul de benzina ca sa mai fac o curatare "intensa". Cand am timp iau si interfata ca sa vad cum s-au schimbat corectiile de la injectie. Ma astept sa le vad mai echilibrate.
  11. 1 point
    Cel mai simplu si bun antidot e a nu le face vinzare . Ori cum trebuie ori ii paste falimentul ! Simplu . Chiar si in service dai tonu' : accept piese de la producatorul x, y ,z-t nimic altceva ! Ceilalti neseriosi, dupa cum isi astern astfel sa doarma !
  12. 1 point
    Chiar ca GTS Crunch, a facut "crunch" membrana . Sa le stapanesti sanatos pe astea noi si sa te tina mai mult!
  13. 1 point
    Si după încă aproape doi ani tot nu i-am dat de cap, dar zilele astea am vândut mașina. Chiar daca fenomenul de bâlbâială/smucituri la unghiuri mici de clapeta e destul de sesizabil cu motorul rece, după ce ajunge la temperatura aproape dispare si rămâne sesizabil un palier de menținere turație mai prelung la schimbul de viteza, când se eliberează pedala de accelerație si se apasă ambreiajul. Clientul oricum a fost mulțumit de cat de bine merge încă motorașul de 1.4 litri si 95 cai, pentru ca are cuplu bunicel la turații mici si urca frumos in turație. Probabil va pune si gaz pe ea ca sa mai scadă consumul in oraș de care l-am informat corect si cinstit. Gazul ii dublează oricum valoarea . 17 ani , 140.000km si multe satisfactii cu Lacetti, cu mult prea putine probleme raportat la durata de utilizare.
  14. 1 point
    Hai ca faza asta cu pornitul greu nu e de inceput de an, o aveai si la sfarsitul lui Decembrie
  15. 1 point
    @Viktor: daca ai parcurs filmuletul de pe Youtube, ai vazut ca speculatia ta este usor eronata. Cadillac-ul din filmulet a mers pe roti pana in service, iar acolo au fost identificate 2 pistoane cu probleme. In cazul lui, pistoanele au cedat (parca !) intre al doilea segment "de foc" si segmentii "de ungere". Deci compresie inca mai avea . La Naluca a crapat partea superioara (habar nu am pana unde s-a dus spartura ... probabil pana mai jos de al doilea segment de foc). In ce priveste 2 cilindri capabili sa duca o namila de 1800kg, aici te mai contrazic cu un argument. Un coleg are un Passat la care se face dezactivarea in mers a 2 pistoane/cilindri, atunci cand merge f lejer. Ideea este ca se poate, chiar si la motoare cu 4 cilindri ... Si uite cum ajungem la Trabant
  16. 1 point
    Nu trebuie demontat bordul, in principiu se poate lucra cu demontare partiala pe sub bord... e incomod, dar se poate. Poti incerca la Tudor, are la bursa anunt cu service pt Matizuri, dar cred ca se baga si la Cielo, ca nu e rocket science.
  17. 1 point
    Bujiile ( atit la benzinare cit si la diesel) se rup din "N" motive : montate de cind bunica si cocsate ; fierte in chuloasa ; strinse prosteste ca nu-i asa, de ce s-ar obosi careva sa folosesca o cheie dinamometrica iar in cazul in care nu detinem asa ceva strinse cu simt de raspundere ca n-o sa cada de pe pozizie nici in afara nici in motor. Stiu unii a stringe bujii/suruburi de-ti dau lacrimile, zici ca acu-acu ceva crapa ! Stiu eu pe unu ce nu se poate abtine sa nu intrebe : ce faci bre cu tubulara de 1/2 la strins pe un surub de 6 mm ? Ii vii tu de hac, ha ? Da' stii matale oare faptul ca, cu cit inclini catre o cheie mai mare (1/2 in loc de 3/8 ) creste si forta ? N-o simti la mina da' ii prezenta ! Ia ciuleste matale urechile si memoreaza ca ... stii tu, de n-ai un "batrin"- sa-l cumperi, iar de-l ai sa-i porti respectu' ! Cheia adegvata pe pe masura surubului si mai putini muschi unde nu e cazul ! Uita de ditai mai flexu', ranga, teava la metru, baros si alte neavenite cauzatoare de pagube ! Acuma, intorcindu-ne la oile noastre, ca eu rup bujia ori cel din service diferenta e doar una, ca am poe cine da vina. Asta se poate intimpla oricui, nimanui nu-i suride sa-si faca de lucru in plus da' asta e, mai apar si neplacute. Cu o tubulara buna, motorul cald (nu fierinte, nu rece, ci CALD) si WD40 suflat la fiecare bujie in parte dupa ce au fost indepartate posibile impuritati din zona, tragi la cheie FOARTE FOARTE incet si drept . De cum simti ca s-a pus in miscare, mai ajuti filetul cu WD40 si continui activitatea. Inaite de a monta noile bujii, verifici ochiometric filetele sa nu fie deteriorate de bujiile anterioare ori caz in care noua bujie se infileteaza greu la mina ( in unele cazuri nu le poti apropia de stringere fara tras la cheie ce nu e OK) se rectifica filetele cu tarod pe masura. Simplu. Chiar nu stiu, da' parca a accetpta si m-as impaca mai usor cu ideia ca un anume surub l-am rupt eu si nu altcineva imi facu boacana . Bateria pare a fi destul de OK, datele inregistrate primei porniri la rece e importanta din punctul meu de vedere. Cu multimetru pe bujii m-as juca cel mult din curiozitate, reteta de verificare old style ar prima. Apropo, NU recomand gresarea filetelor bujiilor de orice natura nici macar cu WD40 Pe uscat infiletate, frumos strinse si atit !
  18. 1 point
    Am omis a aminti a se verifica si tensiunea ce cade pe bujii, sa nu fie inregistrata pierdere de tensiune pe undeva . Ca n-o fi 12 ci doar 11.5 V se accepta, apoi durada (spre ex. 10 sec) necesara a tine bujiile sub tensiune. Caz in care is decuplate cu mult inainte de a incinge bujiile bine, iarasi nu e OK. Par a fi maruntisuri da' suficient a atrage neplaceri. Trebuie mers pe fi fir cu verificari pentru a elimina posibile cauze . Si prin service se ia taurul de coarne si se verifica babeste ( in cazul in care mecanicosu' ii de buna credinta) cind o problema persista iar sculele de verificare performante nu fac fata, indoca totul OK cind defapt nu e deloc OK. Nu contest fiabilitatea scannerelor da' ... ce-i in mina nu-i minciuna !
  19. 1 point
    Eu unu aveam convingerea (nu stiu de unde ideia ) ca detii un benzinar si nu diesel. Bateria ii relativ usor de verificat cu multimetru la borne, cu posibilitatea de a fi citita valoarea masurata in timp ce se da la cheie la rece, la prima pornire. De ii stoarsa la sub 10 V (la 9,6 V spune la carte) in timp ce-i solicitata, ii semn ca-i slabita ori pe duca. Vara probabil sa mai faca fata da' iarna ... mai greu. Pina sa ajungi in service, poti verifica si singur bujiile incandescente . Scoase toate si memorat care de pe ce cilindru a fost indepartata, bateria pe redresor sa aibe aprox. aceiasi forta de a incinge bujiile si verificate una cite una . Ideal ar fi sa ai la indemina un cablu din ala de dat curent cu clesti la capete (e suficient un cablu) . Cu un cleste prinzi bujia la masa acesteia (sub nici o forma nu de filet) iar celalalt capat la minusul bateriei. Plusul il dai direct cu polul plus al bujiei direct pe borna plus a bateriei. Eu unu astfel am procedat de fiecare data cind fu vorba de verificat bijii incandescente. Acuma, mai tine si de producatorul bujiilor, unele se incing/inrosesc in totalitate, altele doar pe jumatate. In cazul de fata neavind la ciunostinta reactia acestora de noi, ne rezumam in a afla de se incing uniform ceia ce ar onsemna OK, comparativ cu cazul in care uneia doar virful se incinge, ce probabil sa nu semnaleze niciunde ca-i slabita. Se merita testul, cel putin din punctul meu de vedere. N-am ideie in ce parametri trebuie sa se incadreze injectoarele in cauza, insa eu unu observ o discrepanta semnificativa intre ele. Mi-s de parere a se face testul cu sticlele dupa cum aminteai in ce priveste injectoarele, imi pare un test sigur.
  20. 1 point
    Problema a fost rezolvata, aveam un tachet spart. Înlocuit arbore came,simeringuri arbori, tacheți, schimbat distributie, ulei, pompa apa, antigel. Toată distracția a costat 1500 lei.
  21. 1 point
    Din punctul meu de vedere service-ul in cauza a facut primul pas cu dreptul, propriile investigatii - propriile constatari. La fel as fi procedat si eu, trebuie sa vada ochiul meu pe viu ce si cum . Se acorda o prima bila alba cu speranta de a nu fi nevoit a le o retrage ! Acuma, ca-s ceva mai molcaluti ... eu unu as accepta, agreez ideia efectuarii unei lucrari incet si bine decit in viteza si prost . Nasol ar fi incet si prost da' sa nu fie cazul . Oricum timpul (si finalul) graieste de se lasa cu un "la revedere" (si o mina calda de la degeratu') ori "adios" (fi-v-ar mutrele sa va fie !) Poate suna cumva din ciclu "dupa razboi multi viteji se gasesc" da' nu ma coafeaza si sincer, speculam ideia ca celelalte pistoane sa nu fie afectate din cel putin doua motive : unu, consumul de ulei in exces e justificat de DOAR un singur piston avariat si doi la mina, daca ar mai fi cazut un piston, motorizarea in cauza nu ar fi fost capabila a parcurge distanta amintita pe roti, decit tractata. Cu pierdere de compresie pe doi cilindri ... exclud din ecuatie ca ceilalti doi cilindri ramasi in toate facultatile mecanice sa poata cara dihania, mai ales pe o distanta semnificativa. Asta se doreste a fi logica simpla a cetateanului de pe ulita. Acuma, asteptam albumul foto si detalii in amanunt, pentru a ne imbunatati cunostintele in domeniu ! Apropo de benzina de proasta calitate, nu doar in RO se contesta calitatea, parca nici nu mai are vreo importanta de la ce "firma" bagi, aceiasi poveste ce lasa de dorit !
  22. 1 point
    Astazi am primit prima reactie de la service-ul unde se va face motorul Nalucii. Oamenii au fost OK ca si abordare, daca s-ar misca mai cu talent, ar fi de vis. Pe scurt, desi le-am dat poza cu pistonul dus, au facut propriile investigatii. In acest moment, pe IV compresia este ZERO ... mai rar asa realizare. Celelalte pistoane + cilindri sunt in stare perfecta ... Inca o dovada a problemei generate de eroare de proiectare/fabricatie. M-am mai uitat zilele astea peste istoricul motorului LTG pe OPEL. Masa mare ... a fost introdus cu 3-4 luni inainte de data de nastere a Nalucii, deci clar am fost printre norocosii care au tras lozul castigator - din gama de inceput ... Ma rog, masina SH, se pare ca fostul proprietar a aflat de problema "la marele fix". Intr-un fel ciudat, pentru unii, chiar nu sunt deloc ofticat pe agregat, chiar din contra. Singura chestie care "ma emotioneaza" putin tine de comportamentul viitor. Evident, o sa fac pe dracu' in patru sa gasesc niste pistoane cat mai solide, momentan am renuntat la ideea de forjate. In rest, probabil o sa fie nevoie sa monitorizez mai atent functionarea injectoarelor. Din ce am mai aflat din service-ul lor, se pare ca au existat niste recall-uri pentru remapare din cauza calitatii minunate a benzinei din Romania. De investigat si asta ...
  23. 1 point
    La "marele risc" am luat un bloc motor de pe eBay, de undeva de prin Polonia. Blockul este (sper) de la un GM 2.0 LTG, adica exact ce i-ar trebui Nalucii, doar ca fost "recoltat" de pe un Cadillac. Mama mama ce corceala o sa rezulte ... daca se potriveste . Riscul asumat a derivat din costul relativ mic al jucariei, 195 EUR cu tot cu partea inferioarea, plus 120 EUR transportul. Comparativ, in US am gasit la 500USD cel mai bun reper similar, dar fara partea inferioara si fara sa mai discutam de taxe vamale si cost transport. A sosit zilele trecute, am avut emotii legate de uzura camasilor. Din fericire este ZERO, dar sper sa nu apara surprize de tip ovalizare sau conicitate. In faza empirica am putut doar sa constat ca nu exista niciun pic de uzura la PMS, nici macar depuneri nu am gasit. De aratat arata cam asa, sper sa arata la fel de bine si sub capota Nalucii. Vedem in curand ce iese de aici
  24. 1 point
    la cati berbeci conduc in ziua de azi, habar nu au de gabaritul masinii. mai ales astia pe 3.5 tone, sunt criminali.
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
 

×
×
  • Create New...