Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Daewoo Espero 1.8 CD - 1995

Recommended Posts

Aaa, vine vara :D Priza suplimentara pentru frigider/minibar :D

Share this post


Link to post

Alimetnare pentru proiector in portbagaj - the ultimate tuNNing.

Share this post


Link to post

Si a mai venit ieri o vizita lunga in service, cu o investitie totala de vreo 27 milioane lei vechi, soldata cu urmatoarele:

 

- schimbat sonda lambda (facea probleme pe gaz) cu sonda Bosch 3 fire

- ulei Castrol sintetic 5W40 si filtrul aferent

- filtru benzina

- distributie

- curea alternator

- 2 bucsi la puntea spate (culmea, pe fata erau toate in regula, nu ma asteptam)

- busonul de la ulei, caci i se tasase garnitura de cauciuc

- schimbare termostat si antigel

- discuri de frana fata Ferodo si placute Ferodo

- curatare tamburi

- kit nou ambreiaj (Valeo)

 

Mai am de montat un semnal stanga, lovit de idioti in parcare (i-a crapat geamul), si setul complet de chedere la portiere. Franele sunt cu totul altfel acum, evident. Ambreiajul a devenit mai moale, a durat un pic pana m-am obisnuit. Acul la apa sta permanent la jumatate, se ridica vreo cativa milimetri peste jumatate dupa care scade, inclusiv la drum lung. Temperatura la aeratoare e mai mare cand climatizarea e pe incalzire.

 

Am facut si un test de amortizoare, am ramas mai mult decat uimit cand au iesit ambele la 80% si sunt amortizoarele originale ale masinii. Urmeaza se pare ceva gume noi, am pus ochii pe Toyo.

 

160800 km, si continuam.

Share this post


Link to post

Felicitari pentru munca depusa si pentru pasiunea ta de a pastra masina in stare perfecta, cat si pentru imbunatatirile pe care le-ai adus :thumbl: .

Se cunosc piesele originale/de calitate... dupa atata timp si atati km (mai ales la drumurile noastre) sa fie ok amortizoarele, e ceva :D .

Share this post


Link to post

Multumesc :) da, asta e si ideea, sa pastrez masina.

 

Eu sunt uimit si de faptul ca la varsta de 12 ani a masinii, tinuta in fata blocului prin atatea ierni, vopseaua inca arata bine si nu a inflorit rugina. O sa fac niste poze, cand o spal :)

Share this post


Link to post

pot sa te intreb ceva? nu crezi ca pretul este exagerat de mare? la banii aia eu iti schimbam si setul motor si arborele, iti faceam si supapele si plinul la benzina... sincer pretul este enorm... stiu ce vorbesc pt ca am trecut prin asa ceva...

Edited by renatremo

Share this post


Link to post

Nu, de ce sa fie mare ? Preturile pieselor astea sunt in magazine, iar in privinta service-ului am doar laude.

Share this post


Link to post

Tu faci cum crezi. daca banii cresc in copac? E ok... calitatea unui service? In cazul in care iti demonteaza niste piese si iti monteaza altele?...Pt ce reparatii ai facut tu... nu poti spune ceva despre cat e profesionisti sunt... dar imi rezerv dreptul sa imi spun o parere... ai dat enorm... si daca vrei dar nu intentionez asta iti fac o lista de preturi de la uzina cu piesele schimbate... si te confingi... ori manopera este enorma ori ai luat piese cu adaos comercial maxim... eu am facut o reparatie totala la masina si am depasit suma ta... dar ce reparatie... bloc motor schimbat, supape, distributie, suporti motor,garnituri, 16 tacheti, supape, ghiduri supape, ambreiaj, timonerie, bascule, directie completa, rulmenti, placute si ferodouri plus discuri si tamburi, tobe noi... asta da reparatie... daca as fi reparat masina asa cum ai facut-o tu, pai m-ar fii costat 100 mil lei vechi...

 

ps: Imi pare rau daca te-am jignit cu ceva dar sunt o persoana corecta si nu imi plac tepele... alta data atentie!!!

Edited by Mircea
Ia vezi de ce lipseau literele alea bolduite...

Share this post


Link to post

Nue chiar atat de mult tinand seama ca a facut distributia, a schimbat ambreiajul si a pus alte discuri.

Share this post


Link to post
Tu faci cum crezi. daca banii cresc in copac?

Da ce ti se pare asa scump????

 

Ce mi se pare mie dubios e faptul ca dupa 12 ani si 160 de mii de km ai amortizoarele la 80%... :o

Share this post


Link to post

Da, si mie, recunosc. Nici nu sunt curse, nu nimic, sunt cele originale venite cu masina.

 

Singura chestie la care ma gandesc este ca proprietarul dinainte (pana la 95,000 km) a avut hobby din colectionarea de vignete de Germania, asadar mersul pe soselele lor chiar face bine la amortizoare :)

Share this post


Link to post

Da, s-au dus 1% in 95kkm si 19% in 65kkm, cel mai probabil. =))

Share this post


Link to post

Exact :mrgreen: in plus, tipul a mers mai mult singur, fara bagaje, fara sa care saci de ciment si alte alea. Vorba ceea, cum o tii, asa o ai.

Share this post


Link to post

Sigur ... cred ca a mers pe varfuri ...

Share this post


Link to post

Speculam doar. Astea-s faptele, asta-i rezultatul testului.

Share this post


Link to post

Eu nu cred ca mai am nici 70% dupa 3 ani si 44000 de km, de asta ma mira.

Share this post


Link to post

Felicitari, multi km fara probleme ! Unde faci tu service-ul ?

Share this post


Link to post

La Automar.

Share this post


Link to post

Dup'atata praf si zile insorite ... am zis ca merita s-o spal complet, si interior si exterior.

 

Imi cer iertare public pentru c-am declansat avertizarea cu cod galben si inundatii in tara :|

 

Pana una alta, langa caucioacele alea mai sus pomenite a fi pe vine ... ma bate gandul si la astea: KONI Sport 86-2099Sport fata, 80-2659Sport spate. Mai nasol e ca nu au si arcuri. Ce arcuri sa combin cu ele ?

Share this post


Link to post

Da, din pacate, n-am ajuns la nici un Eibach nici pana acum, dar am ajuns la aproape 170 mii kilometri.

 

Ce s-a mai intamplat de la episodul anterior:

 

- termometrul ala digital din plafoniera s-a busit, nici ca-l mai repar. Incep sa ma gandesc sa adaptez in loc detectorul de radar.

- consumabilele de rigoare schimbate periodic, ca asa e bine si frumos (adica nu doar ulei si filtre, ci si bucsi/pivoti/altele similare)

- planetarele si amortizoarele inca originale

- s-a fisurat un segment de la evacuare, inca n-am pus Borla

- chedere noi, s-a imbunatatit mult linistea in habitaclu

- s-a busit reparatia mea la emulatorul de GPL, ca atare va trebui sa-l schimb. Deocamdata nu e o urgenta, deoarece benzina e ieftina (sau mi se pare mie mai ieftina, deh...)

- am identificat sursa unui zornait dubios in partea dreapta, banuiam planetarele ... de fapt se pare ca e rezonatorul de aer. Va fi inlocuit.

- compresorul de aer a dezvoltat un huruit cam suspect, si nu mai functioneste; probabil se cere schimbat.

- rugina pe ici pe colo, nici nu mai ma deranjez sa le repar, caci planuiesc o revopsire integrala in vara asta (negru mat). Am insa capace noi vopsite la oglinzi, stralucesc de ma doare capu' :)

- mi-a scazut consumul, si nu stiu cum naiba. Un Bucuresti-Ploiesti (drum facut zilnic de 2 ori) inseamna cam 7 litri de benzina, in conditiile in care ... puteti vedea in grafic cum arata un drum de-al meu.

- cand plec la drum lung, parca ma urc in USS Enterprise: statie, detector, GPS, telefon. Trebuie sa le mai fac niste fire proprii de alimentare.

 

Si cam atat.

road_buc.png

Share this post


Link to post

Pei cu rugina ori acum ori la vara nu e tot aia? Abia nu avanseaza... parerea mea!

Share this post


Link to post

Nu m-as baga la vopsit toata masina cat timp inca ploua, e umezeala, samd... si nici nu prea am timp acum, imi trebuie masina aproape zilnic.

Share this post


Link to post

- amortizoarele originale - si la mine erau ok, dupa doar 75k km totusi - dar s-a simtit mare diferenta cand le-am schimbat...

- compresorul - la mine il apuca huruitul uneori - e de la fulia de antrenare (cuplajul electromagnetic) - ii pun periodic WD-40 - dar cupleza fara probleme...

Share this post


Link to post

Cu uruitul o rezolvi prin schimbarea fuliei compresorului. Are un rulment care se "spala" in timp si face zgomot. Partea cu functionatul poate fi de la freon doar.

Cat fu chederele?

 

PS. Cum sa schimbi compresorul? E o groaza de bani si SH iei unul probabil la fel de prost. Mai bine fa-i o revizie si stii o treaba.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...