Jump to content

 

Photo
* * * * * 1 votes

Ulei Cutie de Viteze - TICO-


  • Please log in to reply
93 replies to this topic

#41 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13,294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 30 December 2005 - 13:53

Eu am pus din ala la cutia de Matiz si mi-au aparut zgomotele la rece. Acum nu vreau sa cobesc, dar am vazut la magazin Daewoo un ulei Total total, adica original, recomandat la citroene scria pe el, cu indicativ exact pentru cutia voastra. Din pacate pentru voi si fericire pentru NuStiuCine, l-am lasat pentru urmatorul proprietar sa-l schimbe, asa ca nu stiu rezultatul.

#42 SORAN

SORAN

    Forumist

  • Membru
  • 1,047 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daihatsu
  • Model:Rocky
  • An:1989

Posted 06 January 2006 - 16:34

Ulei Champion de cutie GL 5 a pus cineva? Cam cat costa daca ati vazut pe undeva?

#43 AAdorjan

AAdorjan

    Forumist

  • Membru
  • 684 posts
  • Din:Cluj
  • Auto:Volkswagen
  • Model:Polo
  • An:2000
  • Nr. Inmatr.:CJ-52-FLY

Posted 07 January 2006 - 13:04

La reprezentanta Mobil am gasit urmatoarele tipuri de ulei care zic ei ca merg la Tico (ambele GL-4)
-Mobil 75W80 1 litru -> 315.000 lei
-Mobil 75W90 1 litru -> 430.000 lei

Sa merg pe cel scump sau sa caut altceva mai ieftin?

#44 Kristian

Kristian

    Forumist

  • Membru
  • 85 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Skoda
  • Model: Fabia Combi 1.9 SDI
  • An:MY 2007

Posted 07 January 2006 - 15:12

Eu l-as lua pe cel mai sucump - pentru specificatii.

#45 Senna

Senna

    Dominatorul

  • Membru
  • 1,521 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Dacia Logan 1.4 GPL
  • Model:Taxi Pelicanul
  • An:2006

Posted 07 January 2006 - 18:02

Niciunul nu este in specificatii. Fabricantul recomanda uleiul 75W85, ulei imposibil de gasit. Pentru iarna este mai potrivit 75W80. Asta as alege eu. Si sa fie GL4

#46 AAdorjan

AAdorjan

    Forumist

  • Membru
  • 684 posts
  • Din:Cluj
  • Auto:Volkswagen
  • Model:Polo
  • An:2000
  • Nr. Inmatr.:CJ-52-FLY

Posted 07 January 2006 - 18:43

Ehhh stiu si eu ca 75W85 nu se gaseste dar totusi vreu un ulei bun care sa-mi faca sa dispara huruitul la rece si sa nu fie ulei de "sezon".

#47 Kristian

Kristian

    Forumist

  • Membru
  • 85 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Skoda
  • Model: Fabia Combi 1.9 SDI
  • An:MY 2007

Posted 07 January 2006 - 20:37

75W90 am euin cutie (Aral) si binecunoscutul zgomot la rece s-a diminuat aproape de "0".
Pe acesta nu va trebui sa-l schimbi la vara.

#48 SORAN

SORAN

    Forumist

  • Membru
  • 1,047 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daihatsu
  • Model:Rocky
  • An:1989

Posted 07 January 2006 - 23:56

Sincer pt huruitul ala sa dai 500.000 pe un litru de ulei? Sa huruie cat o vrea ca din masina oricum nu se aude, de stricat nu se strica nimic si asa mai departe.Oricum huruie pana se incalzeste un pic. GL4-GL5 dupa mine sunt mofturi...GL5 strica piesele din bronz...pai in cutia de viteze sunt numai lagare cu rostogolire, de unde bronz. Bronzul este la lagarele cu alunecare... Eu zic ca un ulei pt. cutie mai scump de 200.000 nu se merita. Ca sa nu mai vorbesc ca intreaba unii domne ca ce se intampla daca pun 2 litri in loc de 2.1. O cutie manuala merge si daca e pe fund cat sa intre un pic rotile dintate in el ca prin barbotare tot ajunge unde trebuie, asa ca e simplu de inteles ca 0,1 aia nu afecteaza cu nimic.

#49 Senna

Senna

    Dominatorul

  • Membru
  • 1,521 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Dacia Logan 1.4 GPL
  • Model:Taxi Pelicanul
  • An:2006

Posted 08 January 2006 - 02:34

vreu un ulei bun care sa-mi faca sa dispara huruitul la rece si sa nu fie ulei de "sezon".

Uleiul 75W80 poate fi folosit fara probleme si vara, doar sa nu se exploateze motorul pe caracteristica totala la temperaturi ale mediului ambiant de peste 40 de grade. Prefer un ulei pe care sa-l pot folosi in parametrii pt care a fost proiectat decat un ulei care nu va ajunge niciodata la acesti parametri optimi, cum este 75W90 pus pe Tico

Edited by Senna, 08 January 2006 - 02:35.


#50 bayla

bayla

    Forumist

  • Membru
  • 37 posts
  • Din:craiova
  • Auto:daewoo / CHEVROLET
  • Model:tico / AVEO 4u
  • An:1999 / 2007
  • Nr. Inmatr.:dj 13 ccn / DJ 19 CCC

Posted 31 January 2007 - 21:42

Salut. Intrebari:
Tico de 400.000 KM, nu i-am schimbat uleiul din cutie niciodata. Are ceva ???
Am un zgomot... un fel de uruit ca de rulment de la motor, la punctul mort. Atunci cand calc ambreiajul la podea, sunetul dispare...
Am schimbat RULMENTUL de presiune, semering palier,placa.., disc ... si nici o schimbare. Mi s-a spus ca ar fi priza de la cutia de viteze.... Ce ar putea sa fie ???
Am schimbat si furca la ambreiaj (cand incepuse sa sara din a II-a ), si am vazut ca era "mancat" vreo 5 mm din ea (acum vreo 50.000 km). Am schimbat de curand suruburile si bucsele la timonerie (Cutia era f. "larga" , iar acum intra vizibil mai bine in viteza).
Dimineata intra greu in viteza I-a , iar in a III-a nu intra de loc, primii...2-3 km, dupa care isi da drumu incet-incet. (merg 1-2-4 primii km.)
Pareri...??? Ati patit asa ceva ?

Edited by bayla, 31 January 2007 - 21:47.


#51 Pedala

Pedala

    Forumist

  • Membru
  • 1,105 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo, Volvo
  • Model:Tico SX, 850 2.5 20V
  • An:1998
  • Nr. Inmatr.:B-55-RRV, B-99-KKD

Posted 31 January 2007 - 23:42

Uleiul din cutia de Tico se schimba la 20000km, chiar daca la alte masini nu se schimba, doar se completeaza cel putin la dublul de kilometrii. Si se simte chiar si la 20000km cand il schimbi.
Si neaparat cu 75W85. Daca nu gasesti se poate folosi si 75W80.

#52 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13,294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 01 February 2007 - 01:41

Chiar 20.000 km, fix ? Hai, s-o lasam la 40.000 km.

#53 Pedala

Pedala

    Forumist

  • Membru
  • 1,105 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo, Volvo
  • Model:Tico SX, 850 2.5 20V
  • An:1998
  • Nr. Inmatr.:B-55-RRV, B-99-KKD

Posted 01 February 2007 - 09:48

Daewoo asa recomanda. Nu este scump, nu vad de ce nu s-ar respecta

#54 bAdunDerliVe2

bAdunDerliVe2

    Forumist

  • Membru
  • 4 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:daewoo
  • Model:Tico
  • An:2000
  • Nr. Inmatr.:B-28-BAD

Posted 03 August 2009 - 21:19

Am si eu o problema cu buburuza mea de Tico am schimbat pompa de benzina pentru ca scotea ulei si patesc acelasi lucru si cu cea noua .plss daca cunoaste cineva din ce cauza .Am observat ca se intampla chestia asta la un drum lung de peste 90 de km.

#55 Dr.L

Dr.L

    Forumist

  • Membru
  • 821 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico
  • An:2000

Posted 03 August 2009 - 22:05

Ce legatura are uleiul din cutia de viteze cu pompa de benzina care scuipa ulei?
Vezi ca exista discutii despre pompa,cauta-le
Posibil sa fi luat o pompa proasta/defecta

#56 sebastyan2001

sebastyan2001

    Forumist

  • Membru
  • 22 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo/Opel
  • Model:Tico/Kadett GSi
  • An:2000 / 1986
  • Nr. Inmatr.:B.05.EPS / B.42.HIE

Posted 06 December 2009 - 02:06

Are cineva idee cati litri de ulei intra in cutia de tico ?

#57 tomis

tomis

    Forumist

  • Membru
  • 952 posts
  • Din:-
  • Auto:-
  • Model:-
  • An:-

Posted 07 December 2009 - 20:34

Da :

Attached Files



#58 4scorpion

4scorpion

    Forumist

  • Membru
  • 12 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Dacia
  • Model:Nova GTi
  • An:2000
  • Nr. Inmatr.:TM-..-...

Posted 16 April 2010 - 11:04

Multumesc pt bucatica de PDF cu detalii CV , asa m-am lamurit si eu cat ulei am in CV manuala cu 5 trepte. Ca prin manualul de utilizare este trecuta doar varianta de CV automata care are 4 L de ulei. Tocmai mi-am comandat 3 L de ulei Full Syntetic GL5 de la Liqui Moly si-i primesc cam pe saptamana viitoare cand am programat si schimbul de ulei la cutiuta. Ulei de motor ii bag tot Liqui Moli Longtime HT 5W30 API SM/CF cu care a mai facut 10.000km mixt , Bucuresti + A2...Posted Image cu uleiul din cutie a facut 20.000km si 3 ani... si merge ok inca dar din bun-simt ma gandesc sa-l schimb , ca-i pacat sa-mi bat joc de masinuta !

Edited by 4scorpion, 16 April 2010 - 11:07.

  • iuliu m. likes this

#59 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13,294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 16 April 2010 - 11:46

Cutia aceea are nevoie de un 75w80 GL4, de ce ii pui alt ulei, nerecomandat ?
  • Dr.L likes this

#60 4scorpion

4scorpion

    Forumist

  • Membru
  • 12 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Dacia
  • Model:Nova GTi
  • An:2000
  • Nr. Inmatr.:TM-..-...

Posted 23 April 2010 - 14:03

Pai sa incepem cu inceputul : am un cumnat inginer de proiect motor la Ford in Detroit , USA ! Conduce un colectiv de ingineri care se ocupa de un motor care se va monta pe un model Ford in 2012! Alte modele : alte echipe . Iti cam dai seama ca suntem de Sarbatori si-n concedii 3 barbati la masa + nevasta-mea care-i mai interesata de masini decat noi ( de multe ori...) si discutam multe lucruri publice si mai putin publice despre motoare si ULEIURI & stuff ! Discutiile intra finut si-n zonele mai confidentiale despre parametrii motoarelor noi si mai ales cum se obtin acestia ( n-ati vrea sa stiti ce manarii se fac si ce tepe ne luam cu modelel noi...). Nu pot comenta public prea multe , dar ca o concluzie pe fata se poate spune sa-ti bagi ce vrei tu in motor cu conditia sa respecti sau sa depasesti minimul cerut de sistemul de ungere al motorului , marca este aleasa din considerente foarte motivate financiar de catre constructor si intotdeuna uleiul livrat in motor este CEL CARE INDEPLINESTE SPECIFICATIILE MINIME CERUTE , NICI UN MM IN PLUS ! Asta-i informatie din interior , restul sunt vorbe pe forumuri , sorry , dar realitatea nu-i asa de roz , pt ca asta-i sistemul : scopul este sa faca bani , nu bine !
Nu mai luati de bun tot ce mesteca aia prin reprezentante : scopul este sa va vanda ce produse au ei cu adaos mai mare , ca de motoarele voastre li se rupe atat la figurat cat si la propriu ! Am lucrat o perioada pt unul dintre cei mai mari importatori moto din Romania si asistam si la discutiile din conducere si pot spune ca peste tot e la fel , mai ales ca unii din stafful acelei firme veneau din firmele altor importatori mari ( veniti la salariu mai mare ... nu ?) si aveau fix aceasta atitudine ! Interesant, nu ?
In consecinta pun in motor sau CV fix cat imi permit financiar , adica daca acum ca am bani de stricat pot pune un 75W90 sintetic in cutie , atunci asta pun , daca data viitoare nu voi avea decat de-un 75W80 mineral , atunci asta va fii cu constiinta faptului ca am pus ceva mai slab si va merge ceva mai prost ,dar macar am facut alegerea cu mana mea !
  • iuliu m. likes this




2 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users


    Bing (1)