Jump to content

 


Photo
- - - - -

Se tureaza fara motiv


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 Bad_Boy_Gaby

Bad_Boy_Gaby

    Forumist

  • Membru
  • 14 posts
  • Din:Iasi
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Spark
  • An:2007

Posted 06 January 2010 - 16:56

Salutare. Am o problema cu motorul. Abia ating acceleratia si urca in 4000rpm si cateodata imi oscileaza turatia de la 900 la 3000rpm. I-am curatat injectoarele, i-am reglat supapele, am pus-o si pe tester si nu arata nici o eroare. Daca i sa mai intamplat cuiva asta sau stie de unde vine problema sa-mi spuna. Multumesc!

#2 VAXXi

VAXXi

    Ghiocel sălbatic cu tractor

  • Admini
  • 8558 posts
  • Din:București / Ploiești
  • Auto:Suzuki / Daewoo
  • Model:JB43 / C18LE / C15LE
  • An:2007 / 1995 / 1997

Posted 06 January 2010 - 20:05

Ai incercat invatarea turatiei de ralenti ?

#3 Bad_Boy_Gaby

Bad_Boy_Gaby

    Forumist

  • Membru
  • 14 posts
  • Din:Iasi
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Spark
  • An:2007

Posted 07 January 2010 - 00:02

Multumesc, dar nu a mers. Am incercat! Si drept sa spun tot m-am saturat de mecanici...ieri a fost a4a oara cand m-am dus la ei cu speranta de a rezolva problema si nu a fost asa...iarasi m-au programat si nu prea mai am chef sa arunc bani degeaba.

#4 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 07 January 2010 - 01:40

Cauta sa n-ai pierderi de vaccum la tot ce este legat de colectorul galeriei de aer: furtune, valva PCV. Sau mecanismul clapetei de acceleratie defect.

#5 Bad_Boy_Gaby

Bad_Boy_Gaby

    Forumist

  • Membru
  • 14 posts
  • Din:Iasi
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Spark
  • An:2007

Posted 07 January 2010 - 21:59

Asta e primul lucru care l-am facut. Prima oara asta am crezut (ca trage aer fals) dar nu a fost asa. Am un prieten mecanic care sa uitat putin la ea si mi-a spus ceva legat de clapeta de acceleratie (trottle senzor sau cam asa ceva) ca ar fi un fel de potentiometru si daca e defect nu stie sa-mi mai citeasca clapeta de acceleratie (problema cu acceleratia) si problema cu oscilarea turatiei la mersul liber al motorului cica ar fi by-passul deoarece el a scos piesa sa se uite la ea daca functioneaza bine si jumatate din capul piesei era lustruita (adica nu inchide bine=stramba). Tot ce am de facut e sa schimb piesele si sa vad daca revine la normal mersul motorului.

#6 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 07 January 2010 - 22:22

Fara aer suficient nu se poate tura un motor termic, orice i-ai face. Aer poate patrunde necontrolat pe la clapeta, pe la IAC/MTIA (ce are motorul tau ?), pe la valva PCV sau pe la furtunurile aferente. Faptul ca se tura spune ca benzinea si scanteia suficient, deci, umblatul pe calea benzinei (injectoare, supape) si a scantetii este inutil. La fel, degeaba informeaza gresit un senzor de pozitie clapeta (TPS), daca o cale de aer nu este deschisa, motorul nu se poate tura, la 4000 rpm, cum ai relatat. Prin cele relatate putem concluziona ca mecanicul la care ai apelat stie sa desfaca si sa puna la loc piese, dar nu prea stie cum functioneaza un motor cu injectie controlata.

- scoate toate furtunurile aflate dupa nivelul clapetei si examineaza-le cu atentie, prin deformare;
- verifica buna functionare a valvei PCV;
- linkul pentru invatarea turatie de ralanti (Idle Learn) pentru Spark dat de catre un coleg este gresit, foloseste metoda de la Matiz euro3-4 (5sec. On, 5 sec. Off, dupa care actionezi demaror);
- informeaza ce fel de dispozitiv are motorul tau pe post de "soc automat" (IAC sau MTIA), e suficienta o poza.

#7 Axel7

Axel7

    Forumist

  • Membru
  • 421 posts
  • Din:Calarasi
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Spark 1.0L
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:evident

Posted 08 January 2010 - 12:00

:offtopic:

Tolin, vrei sa spui ca la Spark nu se foloseste aceeasi metoda obisnuita ca la celelalte Chevrolet?
Eu pe aia am folosit-o si a mers.

#8 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 08 January 2010 - 12:55

Procedurile tin de tipul ECM-ului, nu de marca masinii, deci, un sistem este la motorul de 0,8L si altul este la motorul de 1L, conform manual de service (nu s-a precizat, inca, tipul motorului). Atata timp cat nu umbli sa modifici mecanic reglajul la "socul automat", n-ai cum sa vezi cu ochiul si sa auzi cu urechea ca procedura de Idle Learn functioneaza, deci, nu stiu ce ai verificat tu. Altfel, eu vorbeam despre link-ul catre procedura si despre topicul (ne)indicat de catre acesta.

#9 Bad_Boy_Gaby

Bad_Boy_Gaby

    Forumist

  • Membru
  • 14 posts
  • Din:Iasi
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Spark
  • An:2007

Posted 08 January 2010 - 14:16

Multumesc pentru informatie. Am fost la magazin astazi dimineata si am cumparat cele 2 piese. Le-am schimbat si motorul functioneaza acum perfect. Fara reset, fara idle learn, fara nimic. Doar schimbate. Oricum, multumesc pentru tot.

#10 wwillym

wwillym

    Forumist

  • Membru
  • 419 posts
  • Din:Arad
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo 4 usi 1.4 16v
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:AR-08-JKW

Posted 08 January 2010 - 14:31

Scuze, dar eu nu inteleg care sunt cele 2 piese schimbate pana la urma... IAC si valva PCV? Sau TPS...?

#11 Bad_Boy_Gaby

Bad_Boy_Gaby

    Forumist

  • Membru
  • 14 posts
  • Din:Iasi
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Spark
  • An:2007

Posted 08 January 2010 - 14:58

TPS-ul si By passul.

#12 romitzu78

romitzu78

    Forumist

  • Membru
  • 5 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:cielo
  • An:2002

Posted 27 February 2010 - 18:51

Si cat acostat toata afacerea?

#13 Axel7

Axel7

    Forumist

  • Membru
  • 421 posts
  • Din:Calarasi
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Spark 1.0L
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:evident

Posted 25 April 2010 - 14:47

Ca sa nu mai deschid alt topic, intreb aici.

Motorasul de la clapeta de acceleratie merge non-stop, nu se mai opreste ca inainte. Se aude cand stau cu motorul la relanti.
Mentionez ca a fost curatata clapeta saptamana trecuta, dat si reset general, dar fara niciun rezultat. Motorasul pare sa mearga in gol tot timpul, indiferent ca turez motorul sau nu, dar nu am probleme cu turatia la relanti sau in mers. (poate oscileaza foarte putin, uneori)

Cei de la service au pus testerul, dar daca n-am niciun cod de eroare, nu au cum sa imi schimbe clapeta.
Ce e de facut? O las asa?

L.E.: Motorasul de la MTIA, daca nu ma insel.

Edited by Axel7, 25 April 2010 - 15:02.


#14 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 25 April 2010 - 17:13

MTIA merge de cand pui contactul pe ON.

#15 Axel7

Axel7

    Forumist

  • Membru
  • 421 posts
  • Din:Calarasi
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Spark 1.0L
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:evident

Posted 25 April 2010 - 18:35

:scarpin: Sincer, stiu sigur ca inainte se mai oprea. Acum se aude ca si cand ar merge tot timpul in gol.

#16 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 25 April 2010 - 18:37

Nu merge in gol, iti tine clapeta intr-o anumita pozitie. Pana acum n-ai sesizat, nu esti primul si nici ultimul.

#17 Axel7

Axel7

    Forumist

  • Membru
  • 421 posts
  • Din:Calarasi
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Spark 1.0L
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:evident

Posted 25 April 2010 - 18:52

Ok. Atat timp cat nu-mi face probleme, inseamna ca merge bine. In orice caz, la asta nu se umbla, nu? Adica nu poate fi vorba de curatat sau eu stiu..

#18 Corneda

Corneda

    Forumist

  • Membru
  • 315 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Opel / Chevrolet
  • Model:Astra Notchback / Spark
  • An:2016 / 2008
  • Nr. Inmatr.:Cu cifre si litere

Posted 19 August 2011 - 15:18

Salut

Si eu am o intrebare referitoare la un Spark din 2008 cu 10.000 km.
Masina mai mult sta in parcare. Imediat dupa pornire motor nu se tureaza putin cum ar trebui. Se chinuie vreo doua secunde la aprox 800 ture, apoi sare la 1200 si isi revine usor. De asemenea, lasata dupa aceea la relanti, dupa vreo doua minute fara acceleratie, incepe sa varieze relantiul intre 900 - 1200 ture, insa daca ii dau doua pedale de acceleratie mai sanatoase isi revine. In mers nu sunt probleme, merge perfect.
Aveti vreo parere?

Multumesc

Edited by Corneda, 19 August 2011 - 15:26.


#19 cioly

cioly

    Forumist

  • Membru în rodaj
  • 1 posts
  • Din:husi
  • Auto:chevrolet
  • Model:spark
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:vs-79-alx

Posted 10 October 2012 - 20:22

stie cineva la cati km ar trebui schimbate injectoarele la un motor de 1 l, de spark sau de ce la pornire pret de cateva zeci de secunde variaza turatia in relanti. va multumesc

#20 Marius_Sparky

Marius_Sparky

    Forumist

  • Membru în rodaj
  • 1 posts
  • Din:Bucuresi
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Spark
  • An:2012

Posted 10 October 2016 - 22:34

Ma poate ajuta si pe mine cineva cu o info.

Am un Spark 2012 si vreau sa stiu daca a mai intalnit cineva urmatoarea situatie : In momentul in care pornesc masina cu motorul rece (ex dimineata) se tureaza ff rau si ramane turata la 1000+ o vreme pana se incalzeste motorul., si mai am o situatie in care  daca  misc volanul stanga dreapta cresc turatile pentru o periada scurta si dupa revin imediat la normal. Gen parca volanul ar fii o pedala de acceleratie.






2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users