Jump to content

 


Photo
* * * * * 5 votes

Espero 1.5 Dohc Bej


  • Please log in to reply
1007 replies to this topic

#921 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4870 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 20 November 2016 - 08:26

Si..iar update

S-a rezolvat cu servodirectia, acum sa vedem daca si merge :)

S-a pus cureaua de accesorii, lucru care a mancat cel mai mut timp fiindca nu imi dadea la lungime, a trebuit sa demontez iar tamponul si sa vad cum naiba vine si dupa vre-o jumatate de ora de masurat cureaua sa vad daca nu s-a lungit cand am carat motorul cu ea :) m-am prins cum venea. Nici macar nu trebuia sa demontez tamponul dar na, data viitoare stiu :D

http://www.topbuzz1....re/day39_12.jpg

Asta e cea mai apropiata poza gasita, la fel e si la mine doar ca sub pompa de servo mai are si compresorul de A/C si cureaua are 1900 mm. Tamponul vine cumva peste intinzatorul ala, e putina chinuiala sa o schimbi fara sa il dai jos, trebuie tras la maxim de el altfel nu intra, cu o cheie adecvata si 2 oameni merge.

In rest, s-a montat electrica de forta la alternator + electromotor (sa vedem daca si incarca) fiindca sistemul e usor diferit fata de daewoo. Am folosit becul din bord pentru diferenta de potential intre iesire si "excitatie", sper sa fie suficient sa nu o fiarba sau ceva. Daca e cazul marim becul :)

Ma gasit un radiator vechi de cielo + termocupla aferenta, eu stiam ca pierde apa dar vedem, de teste merge si asta. Trebuia sa modific putin instalatia sa adaug si termocupla in circuit.

Am tras si electrica motorului pe pozitie si am conectat tot cea venit la mana provizioriu insa mai trebuie studiat fiindca imi ies vre-o 2 mufe in plus :D si da cu virgula.

In rest, inca vre-o 2 sesiuni si dam pornire, mai sunt in mare cam asa de facut:

De pus electrica pe motor si conectat in cabina pompa de benzina, panoul de bord (turometru, bec ulei, check engine, temperatura apa) si ce mai e de interconectat (asta va ramane pe ultima parte cel mai probabil).

De montat radiatorul de apa + furtunele aferente si de adaptat termocupla pe prima treapta de ventilatie. Treapta a doua o sa vad cand ma ocup de aerul conditionat (nu prea curand).

De montat vasul de expansiune, cablul de acceleratie, vacuumul pentru clima, carcasa filtrului + furtunele aferente, as vrea sa adaptez pe cutia existenta, cred ca e acelasi diametru la furtun.

Sa completez suruburile + piulitele lipsa (vre-o 2 pe la galeria de admisie, 2 pe evacuare, unu la compresorul de A/C, cam atat am gasit momentan).

Si, extrem de important, de montat evacuarea provizoriu sa vad cum vine si de sudat. Aici o sa fie cel mai nasol fiindca sudorul meu are concediu...nedeterminat pe caz de boala, va trebui sa caut pe altcineva.

Si..la final de tot, sa scot bujiile sa vad ce e pe-acolo, (motorul a fost rasturnat si dat pe toate partile la transport, poate are ulei in capul pistoanelor) sa masor fisele sa vad cum stau si...sa-l vad cum merge.

urmatoare sesiune va fi miercuri.

 

 

 

 


Edited by Dj_Dark, 20 November 2016 - 08:31.

  • VAXXi, valiman and tunning4life like this

#922 raresvintea

raresvintea

    Forumist

  • Membru
  • 263 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo DOHC
  • An:2003

Posted 21 November 2016 - 11:37

Urmaresc de mult topicul, am crezut ca va muri, dar SFI-ul l-a reinviat. Bravo!



#923 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4870 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 21 November 2016 - 20:32

Dap...imi place masina asta de mor, o sa renunt la ea cand se va rupe in 2 de la rugina.

Desi mai am 2 bucati,  senzatia de espero e unica :)

Intre timp m-am mai prins de niste mufe de pe la electrica, senzorul de detonatii vine la comun cu IAC-ul intr-un cablu Y care la randul lui vine in filonul principal.

Am mai descoperit inca una ca fiind ceva de lumini de mers inapoi, ceea ce nu-mi trebuie, am deja pe instalatia veche si..mai ramane una de identificat.

Cum nu am gasit nicaieri temperatura aer din admisie presupun ca asta e, o sa ma uit mai atent pe la galerie.

Pana acum am gasit asa la motronic 2.8 ca si conectica, in ordine incepand de la ecm si mergand pe filon spre capatul celalalt:

Sonda lambda

Senzor temperatura lichid racire

Debitmetru

Pozitie arbore cotit

Pozitie clapeta (TPS)

Senzor detonatii + IAC (aceeasi mufa cu 4 pini de unde se split-uieste in 2 mufe)

Un actuator care exista infipt in instalatie dar ii lipsesc furtunele de vacuum, presupun ca este ventilare canistra de vapori (motorul a fost euro 2 la origine si avea asa ceva, binenteles ca la mine lipseste tot ansamblul)

Bobina inductie

Senzor axa cu came

Modul aprindere electronica (in capat de tot)

Aici se vede o electrica de LET (motronic 2.7) care se aseamana si totusi..difera :) dar m-a ajutat sa identific o parte din mufe)

http://www.mickey-ga...8de300e7121.jpg

E ciudat cat de putine informatii se gasesc pe net referitor la acest motor desi a fost folosit intens de mai multi producatori.

Oricum, ii dau eu de cap pana la urma

 

 

 



#924 Geo_ZGA

Geo_ZGA

    Forumist

  • Membru
  • 793 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:B-81-ZGA

Posted 21 November 2016 - 20:36

Fa si tu o treaba buna (pt altii), fa o documentatie pt electrica, ca pe viitor sa ajute si pe altii :D Bine, unii dintre "altii", cand or vrea sfi, tot la tine o sa vina :))



#925 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4870 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 21 November 2016 - 20:46

Trebuia sa fac o poza cu instalatia jos dar nu m-am gandit. O sa fac un cu ea pe masina si toate firele atarnate sa fie si le marchez pe masura ce le identific.

De dat jos nu o mai dau fiindca m-am chinuit rau sa o bag prin gaura aia dintre compartiment si cabina,a trebuit sa pilesc putin ca sa intre si am bagat-o putin la japca, sper sa nu fi patit nimic.

Oricum ce ma frapeaza e ca nu am identificat nimic despre aerul conditionat, desi in schema apar vre-o 3 pini, insa cel mai probabil cine a montat motorul le-a taiat de pe instalatie, o sa vad dar cand ajung acolo.

De-aia am zis ca electrica ramane ultima, sa am toata mecanica facuta si dupa o sa imi dedic o zi doua numai pentru electrica.



#926 Costi VLN

Costi VLN

    ex velican_costi

  • Membru
  • 1558 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:daewoo/BMW
  • Model:Cielo/528I
  • An:1995/1999
  • Nr. Inmatr.:B 40 VLN

Posted 23 November 2016 - 11:56

Esti nebun,in sensul bun al cuvantului.

#927 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4870 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 24 November 2016 - 09:15

Boon , deci motorul este mecanic complet.

Ieri s-au efectuat ultimele chestii, s-a intins electrica pe motor, s-a schimbat uleiul, s-a montat evacuarea, racirea si..multe operatiuni.

Dupa s-au scos bujiile si s-a invartit putin cu demarorul, totul pare in regula.

Cam asa arata bujiile:

IMG_20161123_165444.jpg

Da, stiu, un cilindru are amestec sarac, altul consuma ulei, ceilalti 2 sa vedem :) Pe fosta masina conductele de alimentare au fost cam obturate, la mine nu e cazul, vom vedea dupa teste cum e.

Am tras tare ieri, chiar aveam chef sa il pornesc si mi-am depasit capacitatea fizica de munca si concentrare, drept urmare m-am incurcat putin la electrica si am preferat sa renunt pe moment si sa o las pe data viitoare cand voi fi fresh :)

In principiu totul este conectat insa nu am gasit unde vine + contact pe ecm, cine l-a montat ultima oara nu am inteles bine ce a facut acolo, mie nu imi da bine deloc si neavand schema era complicat la ora aia, nu am vrut sa risc sa fac vre-o prostie.

Si..nu am uitat, uite poza cu electrica si mufele notate.

electrica notata.jpg

Deci dupa ce porneste mai ramane de facut asa:

Sudat evacuarea

Pus ventilatorul de racire de pe interior (am omis fiindca oricum voi da iar jos galeria)

Aranjat putin electrica, acum e trasa sa vad ca merge

Aaa si am uitat, am bagat termocupla in circuit pe viteza joasa ventilatie.

Cam atat, daca imi mai aduc aminte ceva mai postez.

Pentru intrebari, pareri, sfaturi, misto-uri ...etc va stau la dispozitie :)


  • valiman likes this

#928 Salex

Salex

    6000+++++plusplus!

  • Moderatori
  • 5048 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Leganza
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:B-76-MOS

Posted 24 November 2016 - 10:10

Prinderea e definitiva ? O fi iluzie optica insa mie mi se pare ca motorul e putin lasat inspre distributie.



#929 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4870 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 24 November 2016 - 10:43

Ai ochi buni :). Din pacate asa sta, toate care le-am vazut sunt asa, ca sa il ridic necesita multa munca. Sa vad cum afecteaza asta si daca e cazul vad ce solutie gasesc. Oricum e chestie de pana 1 cm diferenta nu cred ca afecteaza extraordinar.

Insa o problema mai mare este alta. motorul e mai aproape de radiator cu partea aia lasata decat partea dinspre cutie.

Oricat am incercat sa il egalez nu "vine" si nu am inteles exact de ce, tamponul median care il tine drept este prins de cutie, deci sistemul vechi pe care motorul vechi venea cum trebuie.

Este posibil din cauza ca e mai lasat sa para asa, tamponul mai sus mentionat nu coboara si se comporta ca o parghie, automat daca e mai lasat, e si mai aproape coltul asta de radiator. Aici am masurat exact, este 1 cm diferenta.

Vom vedea cum afecteaza, planetarele oricum nu mai sunt drepte de la suspensia vietii, ce mai conteaza si cm asta :D, iar la ulei nu cred ca e asa grav.

Apropo de asta, deoarece caseta de directie e "confirmed kill" ca sa ma exprim asa, din cauza suspensiei, am un plan prin care bieletele de directie ar trebui sa fie drepte (sau aproape), mai multe detalii daca reuseste manevra.

Si un alt plan ar fi sa desfac cutia veche sa iau pinioanele de la vit -5 sa le pun in cutia asta de pe masina fiindca m-am saturat de 4000 de ture la 120, dar intai sa porneasca motorul.


Edited by Dj_Dark, 24 November 2016 - 10:44.


#930 Salex

Salex

    6000+++++plusplus!

  • Moderatori
  • 5048 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Leganza
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:B-76-MOS

Posted 24 November 2016 - 11:16

De planetare ma tem.



#931 Petrica_CBD

Petrica_CBD

    Forumist

  • Membru
  • 209 posts
  • Din:Bucuresti/Vitan
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo GLE exG15MF, now A15MF
  • An:1995
  • Nr. Inmatr.:B 25 C B D

Posted 27 November 2016 - 16:46

Spor in continuare. Mircea astept filmuletul. Daca stiam ca esti la garaj azi, am fost prin zona, pe 17 o sa fiu iar in zona...poate ne vedem atunci daca nu vine masina la Bucuresti pana atunci.



#932 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4870 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 28 November 2016 - 08:04

Si..traieste :D/

S-au facut ultimele legaturi la electrica si a pornit, ce-i drept destul de greu, nu a vrut fara spray de pornire dar a luat-o.

Turometrul nu merge, trebuie sa vad ce nu am legat bine.

Si..are check engine-ul aprins, o sa execut testul cu agrafa imediat ce identific care fir trebuie legat la masa pentru self check :) Sunt 2 posibile.

In rest, binenteles ca avem doar galeria din evacuare, drept urmare duduia betonul sub ea :)

Acum trebuie aranjata electrica frumos, am mai observat ca nu imi merge directionarea aerului la aeroterma, fasaie prin bord pe-acolo, cel mai probabil vechea problema cu vacuumurile, am o clema rupta si nu mai sta bine rondelul ala cu furtunele, se rezolva.

In rest incarca, merge frumos la relanti fum nu scoate, ventilatoarele pornesc, apa o indica in bord, all good.

Aaa si era sa uit, uite un teaser...

 

 


  • valiman and mr_alexandru like this

#933 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3105 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 28 November 2016 - 08:14

Intinde te rog spray-ul ala sa prnesc videoul, Dj-ule.  :mrgreen: 

 

Vezi ca e pe privat si nu poate fi activat (din pacate).



#934 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4870 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 28 November 2016 - 08:42

Gata s-a rezolvat cred :). Am ramas de pe vremea cand erau doar 2 optiuni in youtube.


Edited by Dj_Dark, 28 November 2016 - 08:43.


#935 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3105 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 28 November 2016 - 08:44

Merge.



#936 mirceajo

mirceajo

    Forumist

  • Membru
  • 278 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nubira II 2.0 AT / Evanda 2.0 AT
  • An:2004 / 2003

Posted 28 November 2016 - 09:43

Da bravo! ti-am zis ca nu te prinde iarna :)) 

Inca putin si te plimbi cu ea :)



#937 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4870 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 28 November 2016 - 10:04

Daa, stai ca am uitat ceva :)

IMG-20161127-WA0003.jpg

Mircea a fost binenteles prezent, a venit de la Bucuresti special pentru eveniment :)

Am mai uitat ceva, costuri:

Ulei gm 10W40 5L + antigel + filtru = 120 RON

 

Pornirea greoaie a fost cel mai probabil de la benzina expirata din rezervor care are 2 ani cel mai probabil. Bine ca a fost "primenita" cu vre-o 5 litri acum 2 saptamani ca altfel cred ca ne chinuiam mult si bine. Fac pariu ca joi cand ma duc iar nu porneste :)

 

LE. Ma uitam in schema electrica si m-a lovit :). Check-ul e aprins cel mai probabil fiindca se pare ca am uitat sa conectez la + rezistenta de la sonda lambda. E un fir albastru pe-acolo mai gros de care ma tot incurcam si...cred ca ala e, trebuie legat la releul pompei de benzina pe acelasi pin cu pompa aparent.

Sonda lambda e cu preincalzire.

Pana joi mai gasesc sigur chestii :). Pacat ca a fost vandalizata instalatia asa rau de trebuie sa fac eu urmarire de fire. Nu mai zic ca minusul de la check era legat pe un pin de la releu, banuiala mea este ca atunci cand lega releul la masa (adica atunci cand se invartea motorul si pornea) se stingea :)). Smecherie maxima.


Edited by Dj_Dark, 28 November 2016 - 13:15.


#938 Petrica_CBD

Petrica_CBD

    Forumist

  • Membru
  • 209 posts
  • Din:Bucuresti/Vitan
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo GLE exG15MF, now A15MF
  • An:1995
  • Nr. Inmatr.:B 25 C B D

Posted 28 November 2016 - 20:29

Buna treaba :D



#939 florinellll

florinellll

    Forumist

  • Membru
  • 423 posts
  • Din:BUCURESTI
  • Auto:DAEWOO-HONDA
  • Model:LEGANZA-ACCORD
  • An:2000-2011
  • Nr. Inmatr.:B-999-CUCU

Posted 29 November 2016 - 14:04

Si..a cedat pompa de apa, faptul ca nu a fost schimbata la ultima distributie isi spune cuvantul acum.

Oricum nu conteaza, o mai tin aici 2 saptamani timp in care ma tin cu apa dupa ea dupa care intra iar la garaj, a primit in sfarsit si ultima piesa pe care mi-am dorit-o intotdeauna si pentru care o pregatisem, insa nu am avut niciodata bani sa o cumpar. Nu dau mai multe detalii, doar ca va fi un proces indelungat de montare.

O sa ma reapuc usor de ea sa o aduc pe linia de plutire, parca acum dupa ce am mers cu ea mi-a revenit cheful :).

Probabil sunt eu foarte norocos, insa pompa de apa de la Leganza are 280.000 km si e ok



#940 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4870 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 02 December 2016 - 08:22

Si..e in Bucuresti, ieri am petrecut toata ziua sa o pun pe roti repede sa imi fac damblaua.

Ieri ziua a inceput bine dar s-a terminat prost. S-a sudat evacuarea si dupa ce s-a facut liniste am auzit ca motorul trage aer fals pe undeva, drept urmare m-am apucat sa demontez clapeta si negasind nimic in neregula m-am gandit ca e vre-un o-ring de la vre-un injector.

Drept urmare am dat rampa de injectie jos si...am avut dreptate, o-ring-ul injectorului nr 3 fusese taiat in marginea gaurii la remontare, s-a pus unul de daewoo si s-a potolit.

La testele de dupa s-au mai descoperit urmatoarele probleme:

Turometrul nu merge

Vitezometrul nu merge

Check engine aprins

Ambreiajul nu debreiaza

Cand e rece porneste doar cu spray de pornire.

Are o scartaiala pe la roata din dreapta dupa ce se incalzeste un pic

Motorul consuma ulei la turatii mari.

Unghiul de fuga nu prea e in parametri

 

S-a rezolvat ambreiajul si vitezometrul, restul raman

Problema cu pornirea sigur e releated cu check-ul ala, tre sa identific firul de self test sa vad ce coduri de eroare semnalizeaza.

Turometrul e legat bine, firul nu e intrerupt, ajunge pana in bord si nu da la masa dar dintr-un motiv necunoscut nu functioneaza. Am testat si cu alt bord, aceeasi problema. Sa caut sa fac rost de un turometru de gle sa vad daca problema e acolo sau nu da calculatorul semnal si in functie de asta vedem in ce directie investigam.

Ambreiajul nu debreia fiindca volanta motorului e mai subtire decat cealalta. Defapt e la fel numai ca placa de presiune e ingropata in ea. Oricum s-a pus un adaos la cilindru si e ok acum.

Vitezometrul avea cablul sarit din bord, nu mai prinde clema aia dintr-un motiv necunoscut.

Aaa si ieri pe drum mi s-a spart si racordul flexibil, nu ajungea ca oricum urla mai tare toba la capacitate marita, acum mi-e frica sa ma intalnesc cu politia pe drum, face ca toti dracii, zgomot de borla + zgomot de admisie + racord, mai da si rateuri in frana de motor sau la schimbarea treptei la turatii mari.

 

 

Si acum partile bune :)

E senzatie, trage de rupe chiar si asa cu check-ul aprins. Ieri m-am distrat pe drum putin "the sweet spot" e dupa 4000 de ture in sus cand "rupe" efectiv de acolo pana in limitare (presupun ca dupa 4000 dupa zgomot si viteza in bord, dupa cum am zis nu am turometru :D )

Si ca viteza am tras doar o repriza de test si atat fiindca nu am incredere deplina in restul masinii asa cum este acum, insa se duce in 200 mai repede decat bmw-ul si se mai duce sigur insa am zis ca e suficient pentru moment.

Se face asa usor pana vara viitoare va fi gata si asa cum trebuie

Duminica o duc inapoi ca sincer e nasol sa pornesc la spray de fiecare data :). Am crezut ca e de la benzina expirata insa nope, e altceva, am pus si pompa pe direct si tot asa face, scanteie are, ceva nu e bine, daca nu descopar nimic concludent la test (gen senzor axa came defect sau ceva releated) o sa duc injectoarele la curatat.

Si o poza de aseara

 

intalnire.jpg

 

LE ca am uitat, un litru ulei servodirectie 30 RON la costuri

Am descoperit ca problema mea cu pornirea la rece poate fi de la senzorul CTS (Coolant temperature) care in timp oxideaza, se altereaza rezistenta si da informatii eronate cum ca temperatura apei ar fi mai mare decat este defapt, drept urmare ECM-ul nu "trage socul"  :)

Il voi deconecta de tot pana iau altul si teoretic fara el ar trebui sa porneasca, vad diseara.


Edited by Dj_Dark, 02 December 2016 - 11:04.

  • VAXXi likes this




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users