Jump to content

 


Photo
* * * * * 5 votes

Espero 1.5 Dohc Bej


  • Please log in to reply
995 replies to this topic

#901 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4824 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 23 October 2016 - 07:27

S-a inlocuit si simeringul casetei si s-a montat pe masina. Totodata s-a curatat partea ruginita dinspre pasager si revopsit.

Alte operatiuni:

S-a montat caloriferul original si s-a remontat complet tot ce era pe la modulul de climatizare (voleti, clapete, tavite....etc)

S-a montat tot ce tine de aeroterma pe partea din fata, sub stergatoare si compartimentul motor.

S-a taiat suportul motorului de pe lonjeron (cel din partea stanga cum te uiti la compartiment, se va folosi o alta metoda de prindere)

S-a curatat, dat cu deruginol dupa care vopsit la spray tot ce era ruginit pe lonjeronul ala.

S-a montat radiatorul de A/C si conducta dintre el si cel din cabina formata din 2 bucati. Una pe care este senzorul de joasa presiune, cealata are supapa de expansiune.

S-a spalat volanul care va fi pus. E aproape nou, nu se vede nici o urma de uzura.

Deoarece am aceeasi problema ca si colegul tunning4life la radiatorul de apa, am incercat sa il lipesc cu poxilina pe interior si pe exterior. Data trecuta nu a tinut, poate am noroc de data asta, o sa dau mai multe straturi pana iese ceva uniform, daca nu merge, altul dar e pacat, radiatorul era original din ala gros si sanatos, am cautat ceva pana am gasit unul bun la dezmembrari.

O poza cu "before" :) cele de "after" vin data viitoare.

IMG_20161022_125726.jpg

Problema cu pozele este ca de obicei termin pe intuneric si nu mai ies.

Data viitoare urmeaza coloana de directie, coaja de bord si modulul de airbag.

In schimb la electrica va fi mai mult de munca, va trebui sa identific toti pinii (sau macar cei care ma intereseaza) dintre instalatia existenta si ECM (mufa de sub torpedou, cielo are 2, la espero e doar una mai marisoara), sa trag instalatia frumos prin coaja de bord, sa verific toate conexiunile la masa, toate conexiunile din tabloul de sigurante si, nu in ultimul rand alarma vietii fiindca ceva s-a intamplat si nu ma functioneaza corespunzator, cel mai probabil o masa pe undeva insa nu imi aduc aminte care si unde.

Until next time...

 

 


Edited by Dj_Dark, 23 October 2016 - 07:41.

  • valiman and tunning4life like this

#902 tunning4life

tunning4life

    Forumist

  • Membru
  • 437 posts
  • Din:Buzau
  • Auto:Daewoo
  • Model:Espero
  • An:1997

Posted 23 October 2016 - 11:04

Daca vrei sa salvezi radiatorul, nu cred ca rezolvi permanent doar cu poxipol. Sa fi avut timpul si spatiul de care dispui, as fi dat o gaura de 1mm in capatul fisurii, sa fiu sigur ca nu mai avanseaza, apoi topit plasticul si "amestecat" sa sudez, plus plastic adaugat peste. Asa, n-ai mai avea probleme, plus ca ai intari zona aia slaba de la cotul ala, sa nu mai cedeze si data viitoare. Daca poxilina e argila aia care se pune pe tevi de cupru, renunta la idee, nu faci nimic cu ea, nu prinde de plastic

#903 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4824 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 23 October 2016 - 14:17

Ala nu pare plastic din pacate, daca era...era altceva. Nu cred ca se poate topi.

Poxilina e un fel de amalgam gri care dupa ce se usuca se face ca piatra.

Problema e ca nu prea tine la temperatura insa in strat generos o tine juma de an, macar la teste.

Oricum, e posibil sa trebuiasca schimbat radiatorul oricum, daca nu gasesc iesiri de comanda ventilator din ECM-ul ala va trebui sa gasesc unul de cielo cu termocupla mecanica, Espero nu are asa ceva.


  • tunning4life likes this

#904 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4824 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 27 October 2016 - 07:21

Si, update :)

Mai intai poza de "after" promisa:

IMG_20161026_124235.jpg

S-au mai efectuat chestii, in principal la interior

S-a montat coloana de directie, modulul de abs si s-a lucrat mai mult pe electrica.

Am descoperit problema alarmei (o masa lipsa) am identificat becul de ulei, check engine, + permanent, +contact, comanda ventilatie si pompa de benzina, suficient pentru a porni motorul. Totodata s-a izolat instalatia cu banda panzata pe unde trebuia, izolatia veche se dezintegreaza la atingere.

Intre timp am gasit si un soarece mort prin bord :D dupa cum arata zacea acolo de ceva timp. Din fericire nu a apucat sa roada nimic.

Oricum..incepe sa prinda forma usor, am masurat motorul sa vad daca "vine" si rezultatele sunt urmatoarele:

Distanta de la cutie (in pozitia normala) si marginea lonjeronului din dreapta este de aproximativ 55 cm (+/- 2 cm maxim)

Motorul cu tot cu suportul de astra f are aprox 58 cm (+/- 2 cm)

Lonjeronul are 3 cm grosime deci dupa un calcul simplu am decis sa pun distantiere pe suportul central sa il mut putin mai spre cutie maxim 2 cm (sa vad cat imi permite planetara dreapta, as prefera sa nu sara din cutie in mers) si ar trebui sa pice la limita fix sub lonjeron. Mai multe detalii despre ce am in cap cand voi ajunge la pasul asta, momentan e in studiu.

Apropos de radiator, din pacate nu cred ca il pot folosi pe cel original, nu am gasit pana acum in nici o schema de motronic 2.8 iesire comanda ventilatie, deci cel mai probabil va trebui sa folosesc termocupla clasica de cielo.

Data viitoare se va monta coaja bordului definitiv si accesoriile din interior.

Cateva poze

resize.jpg IMG_20161026_155335.jpg IMG_20161026_165008.jpg IMG_20161026_185234.jpg

 


  • valiman likes this

#905 big2shae

big2shae

    Forumist

  • Membru
  • 465 posts
  • Din:Piatra Neamt/Bucuresti
  • Auto:Daewoo/Volkswagen
  • Model:Cielo/Jetta
  • An:2oo3/2oo8
  • Nr. Inmatr.:NT-23/27-PSG

Posted 27 October 2016 - 10:51

La cat te plimbi Bucuresti - Rosiori, nu era mai ieftin sa inchriezi un garaj/spatiu in Bucuresti?

#906 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4824 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 27 October 2016 - 11:04

Pentru mine nu :)



#907 big2shae

big2shae

    Forumist

  • Membru
  • 465 posts
  • Din:Piatra Neamt/Bucuresti
  • Auto:Daewoo/Volkswagen
  • Model:Cielo/Jetta
  • An:2oo3/2oo8
  • Nr. Inmatr.:NT-23/27-PSG

Posted 27 October 2016 - 14:47

Ca in reclama la o masina oarecare: "mie imi place sa conduc..."

#908 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4824 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 27 October 2016 - 16:04

Exact :), plus ca acolo am tot ce-mi trebuie, nu pot sa ma car cu tot atelierul in Bucuresti.



#909 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4824 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 31 October 2016 - 07:50

Update

IMG_20161029_184852.jpg IMG_20161029_184958.jpg

Din pacate, desi aveam siguranta de la airbag scoasa, cand am conectat bateria si am pus contactul s-a aprins becul de la el si...asa a ramas, binenteles ca nu aveam sacul conectat, drept urmare....nu stiu daca va functiona in caz de impact. Nu ma prind de ce e alimentat cu siguranta scoasa (daca am scos-o pe cea care trebuie)

Cam atat la espero, restul timpului m-am ocupat de bmw-ul gri

Si incep sa fac o lista cu ce si cat m-a costat in timpul procesului fiindca le pierd urma

Deci pana acum avem asa:

(Reconditionare caseta directie)

bucsa ochelar 18 RON

burduf 34 RON

kit reparatie (simering ax volan + inca 2 chestii) 95 RON

coloana directie reglabila 100 RON

Total 247 RON

 

Va urma

 

 


Edited by Dj_Dark, 31 October 2016 - 07:51.


#910 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4824 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 04 November 2016 - 13:56

IMG_20161103_121802.jpg

Maine este ziua cea mare :D

Am uitat la costuri, bateria noua rombat cyclon 150 RON



#911 florinellll

florinellll

    Forumist

  • Membru
  • 414 posts
  • Din:BUCURESTI
  • Auto:DAEWOO-HONDA
  • Model:LEGANZA-ACCORD
  • An:2000-2011
  • Nr. Inmatr.:B-999-CUCU

Posted 04 November 2016 - 14:55

Bafta

Bateria daca nu a costat minimum 300lei nu are rost sa o montezi"nu ie buna"

Eu la Honda am pus un Bosch ultra de   180le i :mrgreen: 



#912 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4824 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 04 November 2016 - 17:40

Ie pierfecta pentru espero :D. Merci, sper sa termin repede.

S-au mai achizitionat acum o ora:

 

2 bielete directie original gm 216 RON.  Sunt mai usor de montat acum decat dupa ce vine motorul pe pozitie.

2 bielete antiruliu CTR 60 RON. Daca tot eram la magazin.... :)

3 piulite surub brat inferior (se vor folosi ca distantiere la tamponul central pentru a muta tot ansamblul 1 cm mai spre stanga). Cativa lei

 

Total 283 RON


Edited by Dj_Dark, 04 November 2016 - 17:41.


#913 Geo_ZGA

Geo_ZGA

    Forumist

  • Membru
  • 768 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:B-81-ZGA

Posted 04 November 2016 - 21:21

Hai bafta, fir intins, alea, alea :)) 

Dar eu zic sa nu pui piulite ca distantier... fa-ti la strungar ceva mai solid, placa.



#914 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4824 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 04 November 2016 - 22:08

Cam tarziu acum, m-am trezit in ultimul moment, era varianta asta sau deloc, oricum e posibil sa nu fie suficient de late si sa trebuiasca mai mult, o sa vad cand e motorul pe pozitie cum vine si mai ajustam, iar la final daca mi se pare dubios voi aplica metoda ta.

Oricum un coleg (nu dau nume aici) are tot asa facute din teava si pana acum nu au aparut probleme.

Temerea mea nu era legata de rezistenta fizica a piulitelor ci defaptul ca au gaura din mijloc putin cam mare si cand strang suruburile nu "pica" fix pe cilindrul de rezistenta prin care trece surubul, (mai bine nu stiu sa explic si mi-e lene sa desenez) astfel este posibil sa imi indoaie suportul central. Sau mai degraba sa se impregneze in cutia de viteze de aluminiu fiindca nici macar nu e drept acolo, sunt niste nervuri. Oricum nu o sa strang sa scot apa din ele, oricum au table de blocare sa nu se desfaca si forta e de forfecare nu de tractiune (mana nus ce am in seara asta ma uimesc si pe mine :) )

Oricum la prima vedere s-au strans suficient, fiindca am uitat sa specific, 2 sunt puse deja, urmeaza si la al treilea surub, luasem cu tot cu suruburi pentru brate sa inlocui si le-am folosit aici pana la urma  dupa cum spuneam, sa il vad eu pe pozitie si dupa mai ajustam ;)

Merci

 

Aaa si am uitat, surub brat inferior 2 bucati + piulite + saibe = vre-o 30 RON


Edited by Dj_Dark, 04 November 2016 - 22:15.


#915 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4824 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 08 November 2016 - 08:46

Si..e in :). Poze nu vor fi, e aceeasi procedura ca la demontarea celuilalt numa' ca invers :). Locatia e aceeasi, pozitia e aceeasi va puteti folosi imaginatia :D

Momentan pare putin stramb, nu se aliniaza perfect, in mare parte si datorita faptului ca "buza" care uneste contraaripa de lonjeron trebuie ajustata un pic fiindca nu-i da voie tamponului sa urce cat ar trebui (e cu 2 cm mai jos prins cu lant), vom investiga data viitoare insa pare ca va pica bine tamponul pe lonjeron cu distantierele alea, nu va iesi in afara lui ca la cielo.

O sa-mi fac o idee mai realista cand voi indeparta bucata de contraaripa care ma incurca.



#916 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4824 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 12 November 2016 - 08:58

Si cam asta a iesit

IMG_20161111_170054.jpg

Stiu ca nu arata tocmai profi, insa dupa ce am executat gaurile frumos, mi-am dat seama ca mai trebuie sa folosesc si o cheie de contra. Dupa care mi-am dat seama ca mai trebuie sa scot si cheia cumva dupa :) Era asa sau sudura pe piulite. Am preferat asa.

Suruburile folosite sunt de pivot, piulite cu plastic in cap, cheie de 17.

Am preferat sa dau gaurile de vizitare din partea asta fiindca tabla este mult mai subtire, cam la jumatate din grosimea materialului lonjeronului si nu cred ca afecteaza extraordinar rezistenta. Se vede in poza diferenta pe buza indreptata, partea de jos este materialul lonjeronului.

Momentan va ramane asa pana la teste si daca descoper ceva nasol vom vedea cum putem remedia, am eu niste ingrijorari dar le zic dupa teste, daca se adeveresc :)

Sculele folosite:

IMG_20161111_173427.jpg

Cel mic e de 8 mm (sau 10, nu mai stiu exact). S-a folosit pentru gaurile de trecere ale suruburilor.

Cel mare e de 20, s-a folosit la gaurile de vizitare si era sa imi ard bormasina cu el, clar nu e facuta pentru asa ceva dar...e bosch si a rezistat :). Am reusit sa o blochez de vre-o 2 ori si odata a scos putin fum si miros de ars. Totodata mi s-a rasucit violent in mana.

Mult prea mare spiralul ala pentru ea, nu recomand sub nici o forma, daca executati vreodata asa ceva luati o bormasina mare si grea pentru inertie, altfel se pot intampla accidente.

Bani cheltuiti 50 RON (Numai cel de 20 mm a fost 40 RON, celalalt + o panza de polizor sub 10 RON)


Edited by Dj_Dark, 12 November 2016 - 09:01.


#917 Petrica_CBD

Petrica_CBD

    Forumist

  • Membru
  • 207 posts
  • Din:Bucuresti/Vitan
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo GLE exG15MF, now A15MF
  • An:1995
  • Nr. Inmatr.:B 25 C B D

Posted 12 November 2016 - 14:46

Spor la treaba! O poza cu motorul 'sus' ?



#918 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4824 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 12 November 2016 - 16:00

Nope, o sa-l vezi live curand.



#919 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4824 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 16 November 2016 - 08:59

Si ieri s-au mai efectuat cateva operatii.

S-au conectat furtunele dintre calorifer si motor.

S-a conectat si reglat timoneria.

S-a schimbat senzorul VSS (cel vechi l-am rupt cand am demontat motorul celalalt).

S-au montat accesoriile fizic (alternator, pompa servo, compresor AC). Urmeaza cureaua +intinzatorul.

S-a reorientat conducta de presiune de la servo si s-a conectat in pompa. A trebuit putin indreptata si reindoita, cred ca am reusit fara sa o obturez, vedem la teste.

La cealata imi trebuie un furtun de 20 cm sa vad daca pot folosi unul de apa de la calorifer daca nu, furtunul vechi cred ca a ramas pe celalalt motor.

S-a tras in pozitie electrica motorului.

 

Cam atat imi aduc aminte. Poze nu avem din pacate.

Sambata va fi urmatoarea sesiune.

 


  • valiman likes this

#920 Petrica_CBD

Petrica_CBD

    Forumist

  • Membru
  • 207 posts
  • Din:Bucuresti/Vitan
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo GLE exG15MF, now A15MF
  • An:1995
  • Nr. Inmatr.:B 25 C B D

Posted 16 November 2016 - 17:51

Esti hotarat rau pe ea :D spor in continuare






3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users